AndroidHealthClinic

De Tour de France 2011

Nu al mensen uitsluiten en mensen de hemel in prijzen lijkt me iets te voorbarig, 'we' hebben pas drie etappes, waarvan één ploegentijdrit, achter de rug. Gesinks etappes moeten nog komen, laten we over een weekje nog maar eens kijken.

contador gaat gewoon in de 1e bergetappe vreselijk tekeer
alleen andy kan volgen en dan is alles weer normaal

contador gaat gewoon in de 1e bergetappe vreselijk tekeer
alleen andy kan volgen en dan is alles weer normaal

Wel erg voorbarig, de tegenstand is dit keer niet een Scarponi of Nibali die je zoals op de Etna er vrij snel kan afrijden. Contador zal verder hoe dan ook de inspanningen van de Giro nog voelen en er zijn bijzonder weinig renners de laatste 10 jaar geweest die zowel in Giro als TDF op topniveau rondreden. Als ze er al waren, iedereen die diep ging in een Giro de laatste 10 jaar was in de Tour een stuk minder.

Contador is buitenklasse maar ook buitenklasse zal 3000+ km voelen in de benen.

Nu al mensen uitsluiten en mensen de hemel in prijzen lijkt me iets te voorbarig,

maar dat is ook een groot deel van de lol van de tour.

Een beetje zitten afwachten op wat er gaat gebeuren ... meh, Joop "altijd tweede" Zoetemelk is nooit mijn favoriet geweest. ... "De tour is nog lang en er kan nog veel gebeuren" was steevast zijn commentaar. Nu had hij wel gelijk, maar saai was het wel.

'we' hebben pas drie etappes, waarvan één ploegentijdrit, achter de rug. Gesinks etappes moeten nog komen, laten we over een weekje nog maar eens kijken.

Hoezo "kansen" van Gesink trouwens ? Ik zie Gesink nog niet snel ergens echt winnen. De concurrentie zal hem kort houden en zoveel macht dat hij de rest los rijdt zie ik hem nog niet hebben. (ik hoop dat ik het mis heb overigens)

Zoetemelk heeft vaak genoeg aangevallen maar had de pech dat hij zowel het tijdperk Merkcx en Hinault volledig heeft meegemaakt. Dan was aanklampen al een prestatie op zich. Maar als Zoetemelk zich echt goed voelde ging hij nog wel eens op avontuur. Als je alleen al ziet wat Zoetemelk allemaal gewonnen heeft dan weet je dat het in feite een aanvaller was.

Waar kan ik vinden hoe laat elke etappe begint?
Heb wel tourschema, maar daar staat dat niet bij :(

Zoetemelk heeft vaak genoeg aangevallen maar had de pech dat hij zowel het tijdperk Merkcx en Hinault volledig heeft meegemaakt. Dan was aanklampen al een prestatie op zich.

Dat bedoel ik, hij was goed, maar stond helaas altijd in de schaduw van M&H. Ik zie Gesink ook nog niet Schleck losrijden in de bergen (laat staan Contador), .. tijdrit... zou kunnen... misschien.

Maar als Zoetemelk zich echt goed voelde ging hij nog wel eens op avontuur. Als je alleen al ziet wat Zoetemelk allemaal gewonnen heeft dan weet je dat het in feite een aanvaller was.

Hij was veel beter dan vele anderen, maar zelfs zijn wereldtitel leek wel per ongekluk te gaan (iets te hard op kop sleuren en ineens erachter komen dat je los ligt van de rest als ik het me goed herinner)

Als je 11 tour-etappes wint moet je toch iets goed doen, en toch heb ik hem vroeger nooit echt als aanvaller gezien. http://nl.wikipedia.org/wiki/Joop_Zoetemelk (let ook eens op zijn "officiële" bijnaam daar)

Vandaag eindigen we op de Muur van Bretange.

Gemiddeld: 6.5 %
Afstand: 2.21 km

:D

---------- Post added di 5 jul 2011 at 14:12 ----------

Waar kan ik vinden hoe laat elke etappe begint?
Heb wel tourschema, maar daar staat dat niet bij :(

Op de Tour site kan dat wel toch ?

http://www.letour.fr/fr/homepage_courseTDF.html

Je kan dan de etappe kiezen, dan onder het plattegrondje 'depart' en dan de eerste tijd is het begin lijkt me...
Voor vandaag is dat dan 172.5 0.0 13:10 13:10 13:10

Laatst bewerkt:
het is gebleken dat contador alleen te volgen was/is door andy
alleen nu zijn de rollen omgedraaid en moet hij aanvallen en dat gaat hij ook doen
alleen wat hebben de inspanningen van de giro voor hem in petto

iedreen praat wel over giro, maar hij heeft echt niet alles gegeven op de giro hoor, die won die met zijn ogen dicht, hij gaat gewoon de tour winnen

zitten die bois aan de ephedrine?

• Topic Starter Topic Starter
Speltip 9:

Juich nooit te vroeg

gesink kraakt nu al , contador in de aanval nice

Mooi zeg dat laatste stuk omhoog.

Vandaag eindigen we op de Muur van Bretange.

Gemiddeld: 6.5 %
Afstand: 2.21 km

:D

---------- Post added di 5 jul 2011 at 14:12 ----------

Op de Tour site kan dat wel toch ?

http://www.letour.fr/fr/homepage_courseTDF.html

Je kan dan de etappe kiezen, dan onder het plattegrondje 'depart' en dan de eerste tijd is het begin lijkt me...
Voor vandaag is dat dan 172.5 0.0 13:10 13:10 13:10

Dankje, maar echt overzichtelijk is dat nog niet ;)

Wilde eigenlijk gelijk even alle starttijden in mn agenda zetten.

Terug
Naar boven