XXL Nutrition

Deadlift record zetten 19-23j?

Bezoekers in dit topic

Mijn wilks is 357.1125. Dat kwalificeren gebeurt op een speciale dag van tevoren? Of moet je een bepaalde wedstrijdgeschiedenis hebben? Mooie prestaties van jou! Zijn die records een beperkte tijd geldig of voor altijd? Ik zie hier namelijk een hoger record in 1995: [Link niet meer beschikbaar]

Neem aan dat je wilks gebaseerd is op je PR's in de gym en je huidige bw. Op een wedstrijd is dat wel iets anders, zeker als het je eerste is. Het is toch maar afwachten of al je lifts goedgekeurd worden en of er niks geks gebeurd.

Over de kwalificatie wedstrijd is nog niet zoveel info. Houd deze pagina in de gaten en de npb facebook groep

[Link niet meer beschikbaar]
 
Zijn die records een beperkte tijd geldig of voor altijd? Ik zie hier namelijk een hoger record in 1995: [Link niet meer beschikbaar]

Vanaf 2011 zijn de IPF gewichtsklasses aangepast, de records zijn toe vastgezet en men is opnieuw begonnen met vaststellen van records. Let op de records van voor 2011 zijn allemaal equiped, RAW bestond toen nog niet.

Dat hoop ik niet voor je, 240 zou dan dus juist eerder 225-230 zijn geweest. Ze wijken niet naar boven af, maar naar beneden ;)

image.gif


Ik ga het donderdag checken!
 
Neem aan dat je wilks gebaseerd is op je PR's in de gym en je huidige bw. Op een wedstrijd is dat wel iets anders, zeker als het je eerste is. Het is toch maar afwachten of al je lifts goedgekeurd worden en of er niks geks gebeurd.

Over de kwalificatie wedstrijd is nog niet zoveel info. Houd deze pagina in de gaten en de npb facebook groep

[Link niet meer beschikbaar]

Ja, ik heb het gewoon gebaseerd op mijn Gym PR's. Of ze worden goedgekeurd maakt nu even niets uit. Ik ben toch niet val plan om mee te doen aan een wedstrijd voordat ik mijn deadlift met correcte legdrive kan en mijn squat boven de 200kg is. Ook financieel zit het er voorlopig nog niet in :sad:
 
Deadlift record bij junioren -93 raw is 290kg en geared is het 300(maar dit was raw gedaan op een geared wedstrijd), beide mijn records
Hehe ik zat al te wachten wanneer je in zou checken

Die enorme ruk aan de barbell voor je begint moet je snel afleren. In mijn opinie is dat DE manier om blessures op te lopen,

Rond de 0.07 seconden lijk je ook naar achter te gaan wiegen en dus een soort "hitch" te creëren. Op een wedstrijd zou je daar best rode lampjes voor kunnen krijgen, gezien het 1 vloeiende beweging moet zijn.

Ondanks dat alles is het gewoon een sterke prestatie, zeker gezien je leeftijd en lichaamsgewicht. Maar als je lang wilt kunnen blijven liften, moet je dat zeker niet op deze wijze doen. Ik ben dus ook erg benieuwd naar een filmpje van een setje tussen de 75%-85%. En graag zo gefilmd dat we niet onze nek hoeven te breken :D

"lompe" kracht werken, terwijl je bij een squat toch echt wat meer gefocust moet zijn.

Starter slaat hier echt de spijker op zijn kop, Spot-on conclussie.

Wees niet bang voor commentaar/kritiek hier en ga je helemaal niet schamen omdat de uitvoering niet super is. Ik krijg op dit forum ook ontzettend veel commentaar en heb ook een tijd moeite gehad met luisteren en om echt die knop in mijn hoofd om te zetten.
Ik limiteerde mijzelf echt veel te veel door de verkeerde mindset te hebben.

Wat ik mee kan geven is dat de meningen over het algemeen erg verspreid zijn, dus het bijvoorbeeld aannemelijker is om DL/SQ tips van mensen die bijvoorbeeld aan PL wedstrijden meedoen (daar wordt namelijk ook erg streng op techniek gelet).

Wat is jouw sq en dl routine? (als in, 5x5/5x3 en hoeveel keer per week?). Als je een goede techniek aanleert zul je een hele tijd op een stuk lager gewicht moeten trainen maar de kans groot is dat je na een paar maanden/jaren je oude zelf overtreft met goede techniek! Heb geduld.

Ook kan goed squatten erg veel helpen met de dl, ik heb een paar maanden 3x per week gesquat en 1 setje van 5 DL gedaan, daarna alsnog een PR gezet op een soort meet.
 
Ja, ik heb het gewoon gebaseerd op mijn Gym PR's. Of ze worden goedgekeurd maakt nu even niets uit. Ik ben toch niet val plan om mee te doen aan een wedstrijd voordat ik mijn deadlift met correcte legdrive kan en mijn squat boven de 200kg is. Ook financieel zit het er voorlopig nog niet in :sad:

waarom dat nu weer ? ik squatte 142 kg op mijn eerste wedstrijd
 
Prima progressie.
 
@rob1990
Ik heb geen vaste routine.
Voor deadlift is het vaak een piramide-set. Dan stel ik mezelf een zware set voor die graag wil proberen, bijv. 5x240. Ik doe dan een opbouwende warming up zonder mezelf te vermoeien, net als wanneer je een PR wil zetten. Vervolgens doe ik de zware set en dan bouw ik het steeds gewicht af met steeds ongeveer 1 min rust tussendoor en meerdere herhalingen. Alles to failure, behalve de warming up.
Dit doe ik een keer per week.

Voor squat is het heel verschillend. Het kan zijn bepaald aantal setjes met een bepaald gewicht of een piramide-set net als bij deadlift.
Sinds kort begin ik met box squat en eindig ik men een normale squat (zonder box).
Dit doe ik dan 2 keer per week.

Met zowel deadlift als squat doe ik nu een beetje rustig aan omdat ik iets meer dan een maand geleden mijn onderrug heb bezeerd met leg press.

@diaephi
Persoonlijke doelen, heb er geen goede reden voor. Maar misschien zal ik toch wel eerder mee doen aan een wedstrijd. De grootste belemmering is dat het financieel niet mee zit..
 
Vervolgens doe ik de zware set en dan bouw ik het steeds gewicht af met steeds ongeveer 1 min rust tussendoor en meerdere herhalingen. Alles to failure, behalve de warming up.
Dit doe ik een keer per week.
Defineer, als je wilt, die failure eens?
 
Laatst bewerkt:
Hoe zie jij het financiële gedeelte bij een PL meet?
 
@Jezza
Met to failure bedoel ik dat ik zo veel mogelijk reps probeer te doen het het gewicht in dat setje. Vaak blijft het wel bij max 15 reps.

Dat gevalletje met leg press kwam doordat bij het naar me toe laten zakken van het gewicht / mijn knieën naar me toe trekken, mijn billen en een heel klein stukje van mijn onderrug loskwamen van de zitting. Daarna bleef ik een onaangenaam gevoel in mijn onderrug houden, dat ik daarvoor niet had. Het nu al weer een stuk beter, maar ik blijf nog even rustig aan doen.

Het "grappige" is dat ik zo veel zwaar deadlift en daar Godzijdank geen problemen mee heb, maar juist bij leg press moet het misgaan.

JohnMB
[Link niet meer beschikbaar]
 
mijn billen en een heel klein stukje van mijn onderrug loskwamen
chill

Je bedoelde dat de onderrug/bil een beetje los kwam van de rugleuning toch? Dan klinkt een blessure idd een stuk aannemelijker dan bij een holle rug.



Misschien kun je proberen om iets gestructureerder te trainen?
progressief laden en op een intensiteit van 60 - 90 % ongeveer? Probeer je een klein beetje in te lezen in de PHM methode: [Link niet meer beschikbaar]
Dit artikel heeft mij goede inzichten gegeven.


Wil je jouw techniek van de deadlift veranderen?
 
Je bedoelde dat de onderrug/bil een beetje los kwam van de rugleuning toch?
Misschien kun je proberen om iets gestructureerder te trainen?
Wil je jouw techniek van de deadlift veranderen?

Ja dat bedoel ik.

Ik heb over het algemeen prima gains gemaakt zo, maar zal wat jij zegt wel willen overwegen. Vooral voor bankdrukken en squat.

Techniek in mij deadlift moet sowieso verandert worden ja. Zoals ik als zei meer leg drive. Maar ik merk dat ik voor die legdrive ook de kracht mis, dus wil ik ook mijn quads versterken / squats verhogen.
 
Wedstrijd kost 15 euro en tegen de tijd dat npb je een factuur stuurt, heb je die 45,- euro al bij elkaar gespaard.
Je moet wel een singlet kopen, maar als je een goede koopt heb je daar heel lang plezier van.

Daarbij werkt elke PLer wel aan zn techniek, je hoeft geen perfecte techniek te hebben om mee te mogen doen.
 
Voor betere legdrive bij deadlifts hielp deficit deadlifts bij mij erg goed

Alleen wilt het je techniek nog wel eens verpesten doordat je heel anders staat. Je moet dus wel normale deadlifts blijven doen naast de deficit deadlifts.
 
mag je raw wel met riem doen ja ?
 
Wedstrijd kost 15 euro en tegen de tijd dat npb je een factuur stuurt, heb je die 45,- euro al bij elkaar gespaard.
Je moet wel een singlet kopen, maar als je een goede koopt heb je daar heel lang plezier van.

Daarbij werkt elke PLer wel aan zn techniek, je hoeft geen perfecte techniek te hebben om mee te mogen doen.

Moet je alleen wedstrijdkosten en lidmaatschap npb betalen?

+ nieuwe riem. Ik heb nu zo'n dun goedkoop XXL Nutrition riem die niet toegestaan is voor wedstrijden.
 
Moet je alleen wedstrijdkosten en lidmaatschap npb betalen?

+ nieuwe riem. Ik heb nu zo'n dun goedkoop XXL Nutrition riem die niet toegestaan is voor wedstrijden.

Ja, je hoeft alleen wedstrijdkosten en lidmaatschap te betalen. Riem is niet verplicht, maar kan wel handig zijn ja. Singlet is wel verplicht.

mag je raw wel met riem doen ja ?

Ja, riem, wrist wraps en knee sleeves zijn raw.
 
Back
Naar boven