MuscleMeat

Diverse trainingen

Doe je niet te veel volume in je warming up sets bij sq?

ik zou ,5xbar,4x60, 3x80,2x90 doen oid. Denk dat je van 6x90 misschien wat te moe bent? Ik doe zelf echt niet te veel reps zo hoog in de wu
daar heb je wellicht wel een punt, die 90 zit vrij kort op je werkset gewicht, zou het ook beperken tot 2-3 reps

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.903
Doe je niet te veel volume in je warming up sets bij sq?

ik zou ,5xbar,4x60, 3x80,2x90 doen oid. Denk dat je van 6x90 misschien wat te moe bent? Ik doe zelf echt niet te veel reps zo hoog in de wu
En als je dat de eerste werkset noemt? :P
Maar je hent wel een punt. Opbouw kan iets slimmer.
in het kader van ''neet wants bigger legs'' kan dat dan eigenlijk niet :D
dus klein schijfje erbij en een repje er af, en weer opwerken naar 4x5
blijven prikkelen die pootjes.
Ik denk dat zoiets wel de weg moet zijn. En dan is er nog iets: hardlopen op de rustdagen is eigenlijk niet goed, ik ben dan nog niet hersteld voor een volgende squat dag, laat staan met 2.5 of 5 kg erop. Maar dan zou er nog een rustdag tussen moeten waardoor de frequentie van squats per week weer terugloopt... lastig :o

Ik denk dat zoiets wel de weg moet zijn. En dan is er nog iets: hardlopen op de rustdagen is eigenlijk niet goed, ik ben dan nog niet hersteld voor een volgende squat dag, laat staan met 2.5 of 5 kg erop. Maar dan zou er nog een rustdag tussen moeten waardoor de frequentie van squats per week weer terugloopt... lastig :o
Opbouwen voor setjes van 5 ook lekker met setjes van 5 in de warming up doen ;).

Uiteraard kun je ook overloaden in reps of sets, maar dat was volgens mij niet de bedoeling. Die 6x90 lijken mij een beetje junk volume.

Hardlopen gaat vast niet helpen, maar een herstel rondje kan geen kwaad natuurlijk. Ik heb van nature grote benen. Dus ik loop graag want het hoeft niet groter voor mij.

1. Langzamer hardlopen, Maffetone of desnoods met de hartslag van een herstelloopje;
2. Niet alle rustdagen hardlopen, maar afwisselen met wandelen of andere cardio met minder impact;
3. Het idee van rustdagen vervangen door het idee van hersteldagen, hoe verschijn ik het best aan de start van de volgende training;
4. Het en der heb ik gelezen dat squats juist groeien op veel reps.

• #10.907
Hardlopen gaat vast niet helpen, maar een herstel rondje kan geen kwaad natuurlijk. Ik heb van nature grote benen. Dus ik loop graag want het hoeft niet groter voor mij.
Tja.... wel een beetje jaloers op jouw benen dan :)
Ik weet ook wel dat hardlopen en hypertrofie strijdig zijn met elkaar. Maar ik probeer het beste uit 2 te halen, maar zou liever dikke(re) poten opgeven, dan een slechtere conditie en 'all round-ness' .
1. Langzamer hardlopen, Maffetone of desnoods met de hartslag van een herstelloopje;
2. Niet alle rustdagen hardlopen, maar afwisselen met wandelen of andere cardio met minder impact;
3. Het idee van rustdagen vervangen door het idee van hersteldagen, hoe verschijn ik het best aan de start van de volgende training;
4. Het en der heb ik gelezen dat squats juist groeien op veel reps.
1. dan ga ik er helemaal als een sloffend opaatje uitzien, maar daar moet ik me maar overheen zetten...
2. doe ik al wel
4. dat is ook wel een goed punt, is mentaal en op CZS al vast minder belastend, en ik wil ook weer de leg curls en extensions gaan oppakken

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #10.908
Vandaag alleen rustig wandelen:
406 kCal wandelen 49' 4,31 km 5610 steps

• #10.909
Week 6 Dag 4 high frequency ma 21:15 96 min

rug+borst+triceps+gloots+biceps (sets X reps)

1
Bench Press (zwaar)
WU 10x 45 kg
WU 6x 65 kg
WU 4x 75 kg
4 x 5x 80 kg (= 87%) -> 4 x 1 rep erbij
kwam nog redelijk makkelijk omhoog :)

2
Clean Deadlift (zwaar)
WU 8x 68 kg
WU 6x 88 kg
1 x 4x 108 kg
2 x 4x 128 kg (= 87%) met straps -> 2 x 1 rep erbij
2 x 3x 128 kg (= 87%) met straps

1x5 128 kg was mijn PR, vorige week 4x3 en nu 2x4 + 2x3 is dus VPR!!

3
Band Seated Pullover aka. Cable Seated Straight Arm Pulldown
4 x 9x oranje+rode band -> 4 x 1 rep erbij

4
Tricep extensions (1 DB, staand)
WU 16x 16 kg
4 x 10x 24 kg

5
4 sets van (10 Hip thrusts + 10 biceps curls)
Hip thrusts BB
10x 88 kg
ss.
EZ Bar biceps curls
10x 30.5 kg

Opm:
Bench, DL en Seated Pullover allemaal met extra reps. Wel een lange sessie :o

FitBit: 93' - 119 avg 161 max hr - 672 kCal

• #10.912
Je vraagt eigenlijk naar 1 autoritieve bron die een eind aan alle discussies over deze definities maakt? Ik glimlach alleen....

Je vraagt eigenlijk naar 1 autoritieve bron die een eind aan alle discussies over deze definities maakt? Ik glimlach alleen....
PB vs PR is een taaldingetje, maar wat is een VPR?

Is 100 x 10 x 10 of 200 x 5 x 9 een VPR?

En als het de eerste is, maakt het dan nog uit of het boven een bepaald percentage van 1RM is?

• #10.914
PB vs PR is een taaldingetje, maar wat is een VPR?

Is 100 x 10 x 10 of 200 x 5 x 9 een VPR?

En als het de eerste is, maakt het dan nog uit of het boven een bepaald percentage van 1RM is?
Ik hanteer een VPR alleen bij hetzelfde gewicht maar meer volume, maar mogelijk zien anderen dat weer anders.
Jouw voorbeeld is inderdaad meer totaal volume bij de 100 x 10 x 10, maar ik zou die twee niet durven vergelijken.

• #10.915
Heb een beetje last van mijn linkerpols. Er zit ook een 'kraak' in als ik een beetje aan het gewricht trek. Lijkt een beetje raar, maar ik vermoed dat ik mijn linkerhand vanwege de FitBit watch net iets anders op mijn bureaurand heb liggen dan rechts, en na zoveel dagen, zoveel uren gaat dat optellen.
Nu maar eens een tijdje zonder horloge proberen :)

Vanavond een 'nieuw' programma. Een oud schema weer eens proberen, van 5 jaar terug. Ben benieuwd.

• #10.916
Split Week 1 Dag 1 wo 21:15

zo benen + schouders

deep overhead squats
2x8 kg: 10-8-8x

dumbbell lunges
2x20 kg: 2 x 10x R+L

standing rear lat raise
2x8 kg: 10-10-10-10x

sumo deadlift
73kg: 8x
83kg: 8-8-8x

OHP
2x20 kg: 10-9-8-8x

standing one leg calf raise
BW+30 kg: 20-19x L+R (2 sec up, 2 sec dn)

dumbbell lat raise
2x10 kg: 10-10-9-9x

RKC planks
70 + 70 sec

Opm:
Deze volumes had ik toen in week 4 van het schema.
Sumo al jaren niet gedaan, en ik vind het nog steeds een rotlift.
OHP 10x was te zwaar :o Maar over het algemeen was dit schema meer fitness dan kracht georienteerd.

FitBit: 82' - 120 avg 157 max hr - 646 kCal

• #10.919
Overhead squats zijn zowieso een crime!:eek!:

Terug
Naar boven