XXL Nutrition

Diverse trainingen

Wat bij de één aanslaat.. Hoeft bij een ander nog niet zo uit te pakken al van te voren verwacht was. Je weet in ieder geval welk effect je met deze benadering hebt bereikt :).
Ben absoluut niet ervaren genoeg om te kunnen oordelen over of +1 cm een goed resultaat is, maar het is uiteraard vooral belangrijk dat je er zelf tevreden mee bent..
Nooit te laat voor een frisse wind in je trainingen! :)

Fijne Paasdagen! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.102
+1. Lijkt me een waanzinnig goed resultaat eerlijk gezegd. Vooral ook omdat je echt goed volgens schema bent afgevallen in de 6 weken.

Hoogstens 1 cm zei ik. Er zit bij mij nogal een verschil tussen koud en warm meten bij de benen, maar 2 weken terug kwam ik een keer op 59.5/60.0 cm en dat had ik nog nooit gezien.

Wat bij de één aanslaat.. Hoeft bij een ander nog niet zo uit te pakken al van te voren verwacht was. Je weet in ieder geval welk effect je met deze benadering hebt bereikt :).
Ben absoluut niet ervaren genoeg om te kunnen oordelen over of +1 cm een goed resultaat is, maar het is uiteraard vooral belangrijk dat je er zelf tevreden mee bent..
Nooit te laat voor een frisse wind in je trainingen! :)

Fijne Paasdagen! :D

Ik denk vooral dat een steviger gevoel en iets meer teardrop vorm bij de knieen een goed resultaat zijn.

60 cm is toch wel prima!
Hoe ga je het trainen van je benen nu aanpakken?

Hoogstens 1 cm zei ik. Er zit bij mij nogal een verschil tussen koud en warm meten bij de benen, maar 2 weken terug kwam ik een keer op 59.5/60.0 cm en dat had ik nog nooit gezien......

De laatste keer dat ik de mijne gemeten heb isiets van een half jaar terug. En dat was rechts 62 en limks 61cm. Maar als ik in de spiegel kijk zie ik twee saté prikkers. :(
Lijkt wel of gasten met, in mijn ogen redelijke poten een omvang hebben van een meter. :sad:
Damn die leeftijd van ons zit niet mee.

Heeft met leeftijd niets te maken, alles met genen ;)

• #1.106
60 cm is toch wel prima!
Hoe ga je het trainen van je benen nu aanpakken?

Ach ja, op een klein mannetje is het een prima verhouding. Ik ga weer normaal doen ;)

De laatste keer dat ik de mijne gemeten heb isiets van een half jaar terug. En dat was rechts 62 en limks 61cm. Maar als ik in de spiegel kijk zie ik twee saté prikkers. :(
Lijkt wel of gasten met, in mijn ogen redelijke poten een omvang hebben van een meter. :sad:
Damn die leeftijd van ons zit niet mee.

Ja, je hebt wel gelijk. Een ander ziet poten van 62 cm, geen sate prikkers, jij wel, het zit ook tussen de oren... altijd meer willen...:o
Ik ben ook geen bodybuilder, maar iemand die traint om zich fit te voelen en er een beetje fit uit te zien.

---------- Toegevoegd om 10:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:18 ----------

Heeft met leeftijd niets te maken, alles met genen ;)

Ik denk niet dat je op grond van resultaten van (ongetwijfeld niet optimaal uitgevoerde) trainingen en dieet op mijn 53e, en zonder mijn hele verleden te kennen, iets kan afleiden over mijn genen.

Volgens mij schrijf ik dat ook niet (verkeerde been of ongesteld?).

Alles heeft met genen te maken en niet of nauwelijks met onze leeftijd zoals Ron schrijft... ;)

Alles heeft met genen te maken en niet of nauwelijks met onze leeftijd zoals Ron schrijft... ;)

Ben ik niet helemaal met je eens, er heeft wel veel met genen te maken maar de leeftijd is in die zin een belangrijke factor omdat het herstel en dus ook groei wel langzamer gaat...
Vandaar dat er ook zoveel naar de 'middelen' grijpen..

• #1.109

Wat was het onderwerp van je zin eigenlijk :) Het feit dat mijn benen in 6 weken niet boven de 1 cm groei zijn gekomen, of de opmerking van Ron over de leeftijd?

---------- Toegevoegd om 10:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:51 ----------

Ben ik niet helemaal met je eens, er heeft wel veel met genen te maken maar de leeftijd is in die zin een belangrijke factor omdat het herstel en dus ook groei wel langzamer gaat...
Vandaar dat er ook zoveel naar de 'middelen' grijpen..

Ja klopt, alles heeft met genen te maken, maar de genen nu zijn dezelfden als op je 20e en als embyo. Productie van groeihormoon en steroide hormonen is lager dan bij jonge mensen.

Ja daarom zeg ik toch ook dat als je ouder word je herstel gewoon een stuk minder is dan dat je 20 bent.
Leeftijd speelt er wel degelijk een hele belangrijke rol in, helaas.
Dus ben t met jou eens hoor Neet ;)

gains in je cut en dan niet tevreden zijn??
iets met de lat hoog leggen meneer neet?

Opmerking van Ron. En herstel gaat weliswaar langzamer, maar dat zou alleen betekenen dat de training aangepast dient te worden. Genetische limiet is genetische limiet.

61/62cm is ook niet echt ver ontwikkeld (tenzij je echt kurkdroog staat natuurlijk, er stapelt zich veel vet op bij de benen).
Ik heb nu 65cm benen en tenzij ik ze in ondergoed flex, ga je niet zien dat ik überhaupt train. :p.

gains in je cut en dan niet tevreden zijn??
iets met de lat hoog leggen meneer neet?

+1 hehe.

Laatst bewerkt:
  • #1.114
Genoeg over benen en centimeters ;)

---------- Toegevoegd om 14:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:22 ----------

Vandaag met een Push-Pull-Legs schema begonnen, 4x per week (L/P/L/P)

Week 1 Dag 1 Push-Pull-Legs periode

ma Benen-buik (sets x reps)

bicycles: 3x28
Squats: 1x8 68kg; 1x8 78kg; 5x5 90.5kg
Frog Crunch +10kg: 5x6
Front Squats 5x5 58 kg met straps
Seated Calf Raises (soleus) 3x (40R + 40L = 240) 30kg op knie

Gewichtsupdate van de cut:

ma: Na een week pre-cut en 1 week cut: van 78.6 -> 77.4 kg.
ma: Na een week pre-cut en 2 weken cut: van 78.6 -> 76.9 kg.
ma: Na een week pre-cut en 3 weken cut: van 78.6 -> 76.4 kg en van 85 -> 83 cm.
ma: Na een week pre-cut en 4 weken cut: van 78.6 -> 75.6 kg en van 85 -> 82 cm.
ma: Na een week pre-cut en 5 weken cut: van 78.6 -> 75.5 kg en van 85 -> 81.5 cm.

Afgelopen week is het gewicht vrijwel blijven stil staan :(
Het ligt niet aan de paasbrunch, want ik weeg me iedere dag en het staat al de hele week stil, wel een beetje last met kakken, het lijkt wel of mijn lichaam alles nog uit de darminhoud probeert te halen wat er in zit...
Wel is er weer een halve cm van de buik af, dat is het enige goeie nieuws.

Nou zijn die kgs die je kwijt bent geraakt natuurlijk mooi, maar is dat daadwerkelijk vetmassa of ook veel vocht.
Op welke manier bekijk/meet je dit?

• #1.116
Mijn vermoeden is in deze volgorde:
1 vet
2 water
3 glycogeen
4 eiwit
Ik meet het met een personen weegschaal en een meetlint.

Je cut resultaat is netjes. en een 0,5cm eraf en in gewicht gelijk blijven is toch niet onaardig.
Succes met je nieuwe schema! Eerste train ziet er al goed uit!

Helder, hopelijk is je vermoeden juist ;)

• #1.120
uhhhh dit is precies wat bodybuilding is toch:D bouwen aan je lijf. :p

Op zich wel, maar bij bodybuilders ligt volgens mij de eerste focus niet op fitheid maar op spiervolume, in extreme gevallen ten koste van je gezondheid. Een fitness model zou je toch niet zo snel een bodybuilder noemen? En zelfs daar zijn genoeg extreme gevallen in....

Terug
Naar boven