XXL Nutrition

Diverse trainingen

Nou... hier kon ik ook geen gesprekje bij houden. Heb bij bench nog 2 reps per ademhaling geprobeerd, maar ook dat was niet vol te houden. Dus.

Thnx
Grappig dat je dat zegt, ik probeer met de KB af en toe de dubbele ademhaling (bij iedere verandering van richting, bv bij swings met hoog volume), schijnt ook op de roei-ergometer te kunnen, lukt nog niet echt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.562
Grappig dat je dat zegt, ik probeer met de KB af en toe de dubbele ademhaling (bij iedere verandering van richting, bv bij swings met hoog volume), schijnt ook op de roei-ergometer te kunnen, lukt nog niet echt.
Ook daar moet je het misschien maar loslaten. Je lichaam regelt het aantal ademhalingen of hartslagen per stap op rep echt zelf wel. Ik ken eigenlijk alleen voorbeelden van paniekaanvallen en hyperventilatie waar dat bij sommige mensen wel eens mis gaat.

Overigens wel een beetje stijfjes vanmorgen. Was een goeie dag gisteren :D

Dat had ik ook gehoord, ook het diep inademen van heel koude lucht schijnt niet altijd goed te zijn, maar als je de dag na een uurtje lopen een paar dagen de korsten in je neus hebt zitten laat je het wel.

Misschien probeer ik het met een shawl, buff of balaclava nog eens.

Zwarte broek en sloffen geven het een hoog Kung fu gehalte, shape is prima.
Iets om je niet al te druk over te maken. Neusademhing is volgens sommigen beter omdat daar wat filtering en bevochtiging van de lucht bij zit. Als het echt ongezond zou zijn zouden we wel alleen door onze neus ademen.

Je kunt beter kiezen om ergens te sporten waar niet te veel vervuiling is, zodat je geen dieselfijnstof ver je longen in trekt. Beter intervals doen in het bos dan naast de snelweg dus.

Ook daar moet je het misschien maar loslaten. Je lichaam regelt het aantal ademhalingen of hartslagen per stap op rep echt zelf wel. Ik ken eigenlijk alleen voorbeelden van paniekaanvallen en hyperventilatie waar dat bij sommige mensen wel eens mis gaat.

Overigens wel een beetje stijfjes vanmorgen. Was een goeie dag gisteren :D
Om niet een hele lange discussie te beginnen, hoogstens de aanzet te geven.

Veel mensen ademen juist niet natuurlijk en doen bij oefeningen soms de verkeerde dingen met hun adem.

Ademhaling forceren: nee
Ademhaling controleren: soms
Ademhaling en oefening harmoniëren: ja!

• #11.565
Week 1 Dag 3
LB 2 hoog volume

Barbell Front Squat (push) 2 x 12 50.5 kg; 2 x 8 60.5 kg

Goblet squat 4 x 14 28 kg
het blijft een heel fijne beweging, rechtop en ATG

Standing one leg calf raises (gastroc) 3x (20R + 20L) BW+30kg

Leg extensions 4 x 14 35 kg
de 13-en 14e ga je voelen :)

Hip thrusts 4 x 14 40 kg
ook hier lijkt 40 kg niks, maar de glutes gaan toch wel trillen

FitBit Weights - 73 min - 119 avg 155 max - 574 kCal

Week 1 Dag 3
LB 2 hoog volume

Barbell Front Squat (push) 2 x 12 50.5 kg; 2 x 8 60.5 kg

Goblet squat 4 x 14 28 kg
het blijft een heel fijne beweging, rechtop en ATG

Standing one leg calf raises (gastroc) 3x (20R + 20L) BW+30kg

Leg extensions 4 x 14 35 kg
de 13-en 14e ga je voelen :)

Hip thrusts 4 x 14 40 kg
ook hier lijkt 40 kg niks, maar de glutes gaan toch wel trillen

FitBit Weights - 73 min - 119 avg 155 max - 574 kCal
Fitgirl met je trillende billen! :p

Ik zie wat je daar impliceert :(
Niet meer dan dat de dingen die goed voor me zijn er veel lulliger uit zien dan lekker beuken en rammen.

Of dat nu gaat over heel langzaam hardlopen, single leg DL met de roze dumbbells, Russian Split Squats (Bulgarian Split Squats met de balans van na een fles vodka), walking iceskaters waar ik het liefst een stoel bij zou gebruiken, etc, etc.

• #11.571
Vandaag heerlijk weer voor buiten....
13/05/21 581 kCal = 170 kC fietsen + 411 kCal hardlopen 5.0 km, 5300 steps, 32'40, 146 avg 169 max hr
5 min vetverbranding, 18 min cardio, 10 min piek zone

en daarna een beetje klooien in het calisthenics parkje, met en zonder oranje elastiek, hopelijk mondt dit ooit uit tot muscle ups :)

Stuur dat weer eens hierheen dan! Het regent hier inmiddels non stop :(.

• #11.574
Allemaal fake news :p
Hier zou het ook vanaf 15.00 gaan regenen, maar heb net nog heerlijk kopje thee gedronken in het zonnetje, en wat plantjes overgeplant, en het balkon geveegd.... en nóg is het droog (is wel donker inmiddels hoor)
Het valt idd reuze mee, heb het er maar van genomen en m'n uurtje hardlopen wat opgerekt.

hier is het flink aan het hozen hoor!!!! wacht maar jonghu!! :D (tijd voor een warme hap!)

• #11.577
Regen staat nu voor 20-21.00 gepland zie ik ;)

• #11.578
Week 1 Dag 4 do 21:00
UB 2 hoog volume

Dumbbell Overhead Press 4 x 14 14 kg
flinke boerenpomp in de schouders

Barbell Bench Press 4 x 14 50 kg
en nog meer gepomp :o

Triceps extensions 4 x 14 18 kg
die viel dan weer mee...

Push ups 20+8+8+8+8+8 (60) BW
30s rust tussen myosets

Chin ups 8+5+3+3+3+3+3+3 (30) BW
24-27s rust tussen myosets ... puffen :zweet:

Bent over Rear Delt raises 4x14 7 kg
... weer die schouders, nu van achter :fire:

FitBit Weights - 62 min - 114 avg 144 max - 425 kCal

Het programma is nu als volgt uitgeschreven:
08 mei 2021 - eind juni

Ik ga een LB - UB - LB - UB programma doen met afwisselend een hoog volume (reps) en een hoog gewicht week.
Daarnaast wil ik 2x per week hardlopen ± 5 km en het zou leuk zijn als de muscle up oefeningen tot iets leiden.

Zoveel volume in een uur :eek!:.
Ik zou het niet volhouden denk ik, 12reps per set is echt mijn max om niet verveeld te raken :o.
Benieuwd hoe het jou bevalt na een paar weken :p.

Laatst bewerkt:
  • #11.580
Zoveel volume in een uur :eek!:.
Ik zou het niet volhouden denk ik, 12reps per ser is echt mijn max om niet verveeld te raken :o.
Benieuwd hoe het jou bevalt na een paar weken :p.
na de 12 is het nog maar 2 extra :)
ja.... ik ook :o

Terug
Naar boven