- Waardering
- 4.522
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De blessure in de linker triceps is wel voorbij. Dat is het goede nieuws. Het linker schouder gewricht is wel nog slecht. Ik kan cq durf nog steeds niet 1 pullup doen, maar de overhead press en dergelijke oefeningen gaan langzaam iets vooruit. Maar nog steeds met lage gewichten. Met mijn rug zal ik altijd wel voorzichtig moeten blijven. Maar ondanks alles komt toch een beetje het plezier in trainen terug.Hé hoe vlot het met de blessure. Voel je wat beterschap komende?

Kracht opbouw Week 4 Dag 4 ma
-Prone reverse fly 2.5 kg
5 x 5x @5 sec
-liggende full can flyes 4.5 kg
3 x 8x @5 sec
-Bench Press
4 x 10x 55 kg
1 x 10x 55 kg -> bonus setje, 4 reps erbij
had het gevoel dat ik ze goed onder controle had nu
-Standing lateral db raise 7 kg
4 x 10x @2 sec -> 4 x 1 reps erbij
brandende schouders
-Pendlay Rows
4 x 10x 55 kg
genoeg zo....
-Hip Thrusts 70 kg -> zelfde gewicht
4 x 10x @ 1sec
nu stabielere setup door 4-dubbele handdoek tegen het wegrollen op de steuntjes te leggen
-Lat pulldown, katrol voor iedere arm
1 x 15x 10.5 kg
3 x 15x 15.5 kg
ss.
-Push Ups BW + 10 kg (rugzakje)
4 x 13x -> 4 x 1 rep erbij
FitBit - 82 min 626 kCal hr: 123 avg 160 max
Opm:
Weinig te melden. Ging lekker.
Ik geloof dat deze man wel goeie tips heeft voor de schouder stabiliteit. Ga ik eens voor zitten....

-Schouder opwarm werk
interne, externe rotatie
band achterwaarts, dislocaties
inwaardse rotatie met links gaat heel slecht
Wat is precies de diagnose van je schouderblessure in je linker schouder?-Tricep Dips BW+5 kg
1 x 10x BW
4 x 8x -> 5 kg erbij
.Wat een goede post. t*ring, ben je ziek?Wat is precies de diagnose van je schouderblessure in je linker schouder?
Als je schouder instabiliteit hebt EN inwaardse rotatie veel moeite of zelfs pijn oplevert in die schouder, dan snap ik niet waarom je gaat dippen.
Tijdens het zakken van de dip komt er ontzettend veel rek en stress op je schouder en rotatorcuff pezen, met name die aan de voorkant van je schouder. Hoe dieper je zakt, des te harder de stretch. Hoe meer gewicht, des te meer stress op de pezen.
Leg maar eens je rechter wijs- en middelvinger beiden op je linker schouder. Op de voorkant van je schouder, je front delt, op dat botje. En doe dan je linker elleboog naar achter alsof je dips doet. Flinke stretch. Bij mij doet het nu zelfs lichtjes pijn/gevoelig, terwijl ik gewoon thuis op een stoel zit.
Als je last hebt van schouder impingement lijkt mij deze beweging niet heel verstandig, maar zoals ik zeg weet ik niet precies wat jouw diagnose is.
Ik loop zelf al een jaar of 10 met schouderblessures door een scheur(tje) in mijn supraspinatus pees. Dat is 1 van de rotatorcuff spieren/pezen. In zowel mijn linker- als rechter schouder trouwens. Gekke is dat ik prima pijnvrij overhead kan pressen en schouders trainen. Front delt raises doe ik dan weer niet. Pulls en dips zijn een no go. Bench press ook niet te doen. Incline bench dan weer wel. Incline is meer externe rotatie dan flat bench en dus wordt die pees niet geïrriteerd.
Alles waarbij de elleboog achter mijn lichaam gaat, waardoor die pees stretched en 'klem' komt te zitten onder dat botje bij de schouder, geeft pijn en irritatie en vervolgens dagenlang gezeur.
![]()
https://fysiotherapie4all.nl/wiki/s...Klachten_die_de_supraspinatus_kan_veroorzaken
Echterrr heb ik tegenwoordig nog amper last hiervan zolang ik bepaalde bewegingen en oefeningen vermijd. Waar ik eerst elke dag pijn had, nog los van tijdens het trainen (dan namelijk al helemaal) is dat tegenwoordig EINDELIJK minimaal. Khad al redelijk de hoop opgegeven maar toen na een echo bij de fysio bleek waar de scheur zat en hoe ik dit probleem kon aanpakken heb ik met oefeningen het 'er uit' kunnen trainen door omliggend weefsel te versterken en irriterende oefeningen (compleet) te vermijden.
Stoppen met oefeningen die de pees irriteren, elke training rotator cuff warm up en 2x per week rotator cuff trainen hebben mij heel veel geholpen. En posture trainingen waren goud.
Bij last NIET door blijven trainen met oefeningen die last geven. Als je je pees blijft irriteren wordt de impingement en de daaruit volgende klachten zoals ontstekingen en scheurtjes alleen maar erger.
Misschien heb je iets aan bovenstaande info. Geef in ieder geval niet de hoop op, de pijn kan zelfs na 10 jaar verdwijnen. Maar wees niet koppig en forceer het niet.
Groetjes, sterkte en beterschap,
Strudel