AndroidHealthClinic

Peiling Doe jij aan krachttraining/fitness/bb ter ondersteuning van een andere sport?

Peiling Peiling Doe jij aan krachttraining/fitness/bb ter ondersteuning van een bepaalde sport?

• Ja, ik doe namelijk aan deze sport:

Stemmen: 122 31,5%
  • Nee, puur voor mezelf om sterker of breder te worden

Stemmen: 240 62,0%
  • Ik ben powerlifter , strongman of gewichtheffer

Stemmen: 25 6,5%

• Totaal stemmers
    387
Status
Niet open voor verdere reacties.
Interessante stats trouwens phenochef, een 170 fullsquat bij een 150 deadlift.

puur voor uiterlijk

Interessante stats trouwens phenochef, een 170 fullsquat bij een 150 deadlift.

Mjah heb me een maand lang echt gefocussed op squatten . Ik deadlift ook altijd na zware squats , waardoor ik nooit echt voluit kan gaan . Ik begin vanaf morgen of overmorgen met een PL-schema waarbij ik deadlift alleen aanpak . Zal wel een pakje hoger gaan liggen dan .

Ik ben begonnen met squatten ivm een knieblessure (voetbal, doelman :P). Toen ben ik hier terechtgekomen en nu train ik alles. Al moet ik zeggen dat ik niet helemaal dedicated ben. Drink mijn wekelijks pils in het weekend. Probeer wel goed te eten, maar ik ben niet van plan om een massamonster te worden..Nog een kilo of 7-8 aan droge massa en ik ben tevreden.

Squatten met een knieblessure of nadat je genezen was???
Van squatten krijg ik altijd last van mijn knieen...

@Wandelaar,

Weet je ook hoe snel je 10 kilomter doet? of 5??

Ik bodybuild omdat mensen me dan voor laten bij de rij van de toiletten in de kroeg.

Ik ben ooit begonnen ter ondersteuning van worstelen en atletiek. Nu train ik alleen nog maar voor mezelf om een beetje fit te blijven. Ik hou ook van andere sporten zoals skaten en surfen in de zomer en skieen en schaatsen in de winter. Ik ben net als Tays ook een echte weekend warrior. Hoewel ik sterk aan het overwegen ben met een EAS challenge van 3 maanden mee te doen die binnenkort start bij ons in de gym.

boksen/freestyle wrestling/mma

Momenteel heb ik naast naast 100 kg at 8% ook nog eens een ijzeren conditie gekregen door zeer intensieve cardio. Ik zou op bepaalde duuronderdelen (rond 1,5 uur inspanning) zeker geen gek figuur slaan. Dat was 2 jaar terug wel anders!

Ik vind veelzijdigheid zeer essentieel, je hart is ook een spier en die mag je niet verwaarlozen. Bovendien profiteerd je fysiek er ook van want de bloedsomloop wordt beter. Na 1 uur steppen/cardio ben ik gewoon gepompt!

Verder ben ik een goede skiieer en klimmer sinds kind af aan en dat is m'n 2de sport, sterke glutes en benen zijn bij buckelpistes het belangrijkst op techniek en balans na. 'Bijten' is een psychologische factor. Op de wand zijn rug, delts en armen een zeer fijne ondersteuning.

Zolang je je voeding en afstemming maar op orde hebt, zul je van massa aantasting niets merken. Want als bodybuilder met een bonk massa ben je zonder aerobe training aan het einde v/d trap gewoon op en loop je te hijgen.

De tijd dat ik uitsluitend voor esthetisch groot ging is herkenbaar. Maar als je als bodybuilder enkel voor groot esthetisch oogpunt gaat, ben je gewoon minder mobiel en veel meer beperkt in de beweegbaarheid van je frame.

Kan me heel goed in het bovenstaande stukje van Marky vinden. Hoewel ik heb ingevuld dat ik het 'uitsluitend voor mezelf doe', is dit zeer waarschijnlijk binnenkort (weer) achterhaalt. Zit er steeds meer over na te denken om te gaan freefighten. Maar ook weer te gaan (kick)boksen sluit ik niet uit. Zal uiteraard blijven 'BB-en', enkel ondersteunend aan de vechtsport.

Onlangs ging ik met mijn neefjes op het trapveldje nabij hun huis een balletje trappen, en dat ik me behoorlijk tegengevallen. Waar ik vroeger altijd iemand van de langste adem was, had ik het nu na een tiental minuten al behoorlijk pittig.

Ik hecht veel waarde aan een goede conditie, en merkt dat ik door gebrek aan duursporten cq voldoende cardio deze behoorlijk aan het verkwansen ben. En daar moet verandering in komen.

Ben ijshockeyer, dus dan het is wel makkelijk als je wat extra massa hebt! :cool:
Maar doe het ook voor mezelf, vind het errug interessant om te zien hoe je lichaam kan veranderen....

Begonnen als ondersteuning voor rugby, maar uiteindelijk kreeg ik veel meer plezier in zware gewichten tillen dan in rugby, dus ben ik daarmee gestopt.

wielrennen, hoop eerder dat het mijn squat ondersteund :P

ter ondersteuning van vechtsporten, helaas zit ik momenteel in de lappenmand :mad:

Ja zeker ter ondersteuning van kickboksen 3x p/week krachttraining

Ik doe het omdat ik verder wil gaan met judo.

lol ik doe het gewoon omdat ik het leuk vind :P naast ict wil ik toch wel eve bewegen en geen voetball of andere gaysport gewoon lekker fitnessen (geen cardio en shit) en breder worden is altijd wel leuk :P

alle 3? Het liefste ben ik bezig met PL-ing dingen en wil graag ok wat strongman dingen doen, maar de blessures staan me in de weg. Ik doe dit ook omdat ik gewoon breed en sterk wil worden. Ik heb daarnaast ook geen wedstrijdambities en doe niet aan krachttraining als ondersteuning maar doe het wel naast m'n andere sport: Taekwondo.

Op het moment alleen krachttraining om wat breder te worden. Omdat het lastig is om met boksen/kickboksen te combineren ga ik eerst breder worden tot ik te vreden ben. Daarna wil erbij kickboksen. Ik heb voor keuze 2 gekozen omdat ik met die extra spieren imo geen voordeel zal hebben als ik weer begin met vechtsport. Het gaat mij om het uiterlijk en omdat ik het een lekker gevoel vind sterk te zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven