XXL Nutrition

Peiling Doe jij aan krachttraining/fitness/bb ter ondersteuning van een andere sport?

Peiling Peiling Doe jij aan krachttraining/fitness/bb ter ondersteuning van een bepaalde sport?

• Ja, ik doe namelijk aan deze sport:

Stemmen: 122 31,5%
  • Nee, puur voor mezelf om sterker of breder te worden

Stemmen: 240 62,0%
  • Ik ben powerlifter , strongman of gewichtheffer

Stemmen: 25 6,5%

• Totaal stemmers
    387
Status
Niet open voor verdere reacties.
In het verleden ter ondersteuning van boksen, tegenwoordig alleen KT.

In het verleden ter ondersteuning van muaythai

Tegenwoordig ter ondersteuning van strongman :eyebrow:

voor karate:D

Vroeger ter ondersteuning van volleybal, later nog een klein beetje ter ondersteuning van Chinese vechtsport - maar die trainingen waren over het algemeen al heftig genoeg :P

Nu alleen voor mezelf.

Core strenght & stability training voor Hockey

Vroeger altijd gevolleybalt, tot 3 jaar terug. Ik had het wel gezien. 1,5/2 jaar terug begonnen met krachtsport. Ik ben nu weer een week of 4 aan het volleyballen, alleen nog trainen. Ik merk duidelijk dat de krachtsport zijn werk goed heeft gedaan. Ik train nu op 3 niveaus hoger mee en ondanks dat ik 3 jaar niet heb gevolleybalt ben ik veel beter dan toen. Ik spring hoger, ben explosiever en ben zelfs sneller geworden!

KT hoeft niet altijd een positief effect te hebben op jouw sport.

De specifieke kracht bouw je op tijdens het beoefenen van jouw sport.
(Algemene kracht)

Als je bijv. een volleyballer pakt is het misschien leuk en functioneel als je explosieve kracht traint.
Het ligt aan de doelstelling van de sporter.

KT hoeft niet altijd een positief effect te hebben op jouw sport.

De specifieke kracht bouw je op tijdens het beoefenen van jouw sport.
(Algemene kracht)
Ik voetbal al 12 jaar en sinds ik nu aan krachttrainen doe merk ik gewoon dat ik meer kracht in mijn benen/schot heb zitten. Bij sommige sporten levert krachttraining wel krachtwinst die je niet kunt verkrijgen door alleen de sport te beoefenen.

Natuurlijk als je aan KT doet zal je wat krachtiger worden.
Is techniek niet voldoende om een goed hard schot te leveren?

Je kan natuurlijk d.m.v. specifieke oefeningen je schot verbeteren.
(Op de "leg press" zitten en je benen trainen zal weinig zin hebben voor je schot)

Laatst bewerkt:
Natuurlijk als je aan KT doet zal je wat krachtiger worden.
Is techniek niet voldoende om een goed hard schot te leveren?

Je kan natuurlijk d.m.v. specifieke oefeningen je schot verbeteren.
(Op de "leg press" zitten en je benen trainen zal weinig zin hebben voor je schot)
Schot is grotendeels techniek idd, maar je kunt wel sneller worden, explosiever etc. Lichaam goed zetten en ga maar verder.

Nee, nu nog niet. Eerst zorgen voor fatsoenlijke vvm en goede conditie, dan kijken we verder. In het najaar richten op het nieuwe ski-seizoen, te beginnen met indoor ski-lessen.

Schot is grotendeels techniek idd, maar je kunt wel sneller worden, explosiever etc. Lichaam goed zetten en ga maar verder.
dit verhaaltje geld denk ik voor iedere sport. bij vechtsport net zo: een harde stoot of trap is grotendeels techniek. maar je kunt wel goed ondersteunen door kracht training. het zelfde met basketbal, zwemmen, hardlopen etc.....

dit verhaaltje geld denk ik voor iedere sport. bij vechtsport net zo: een harde stoot of trap is grotendeels techniek. maar je kunt wel goed ondersteunen door kracht training. het zelfde met basketbal, zwemmen, hardlopen etc.....

KT vormt inderdaad een goede basis.

half om half ik probeer gewoon krachttraining te doen maar moet mijn uithoudingsvermogen op pijl houden ivm. volleybal, redelijk zwaar kan ik zeggen...

Laatst bewerkt:
Ik doe Braziliaanse Jiu-Jitsu en MadCow (eerst met StrongLifts 5x5) begonnen, is wel cool! Maar zeker niet om BJJ te ondersteunen, gewoon als aparte sport.

Voor het roeien specifieke krachttraining.

Ik doe momenteel 3 keer per week krachttraining in de sportschool ter ondersteuning van de volgende sporten:

- Parkour
- Drakenbootvaren(google maar:P)
- Wielrennen/Mountainbiken
- Jiu jitsu
- Hardlopen

Ik ben begonnen met BB' en ter ondersteuning voor het wind- en kitesurfen. In de winter zijn deze sporten vrijwel niet uit te voeren en ik merkte dat ik in het voorjaar altijd best verzwakt was (een beetje kracht en gewicht is absoluut gunstig voor deze sporten). Dus in de winter periode gaan BB'en.

De verhoudingen zijn inmiddels wat verschoven, BB'en is niet meer ter ondersteuning maar nu gelijkwaardig aan beide surfsporten. In de tijden dat ik veel surf BB ik gewoon wat lichter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven