MuscleMeat

Contest Log Don’t wish for it, work for it! - Strive4muscles Contest Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
zijn wel veel mannen hier die john meadows trainen. wat is nu zo bijzonder aan zijn trainingen. wat zijn jullie bevindingen hierin?
@Strive4muscle @Joostb_2000 @vntl
Ik heb zoveel verschillende trainingswijzes geprobeerd... Y3T, trainedbyjp, high volume/low volume, high frequentie / low frequentie...

Blijf toch steeds terugkomen op de trainingswijzes van John meadows. Dat komt misschien ook omdat hij alles implementeert in zn trainingen. Hij heeft niet een principe waar die op blijft, maar ieder schema heeft een andere vorm van progressive overload. Dan heb je een PPL programma gericht op high volume en de andere keer ene gericht op low volume. Ook verschillende splitschema’s gericht op verschillende overload methodes... dat houdt het steeds verfrissend en uitdagend.

Hij heeft wel zo zn vaste regime... legdays starten met leg curls... borst gezamenlijk trainen met schouders... een incline bb press of benchpress altijd als 2e oefening omhet risico van blessures te beperken. Heel erg gericht longevity / langdurig trainen.

BORST/SCHOUDERS/CALVES (14 augustus 2020)
Incline db press 8x56kg, 8x56kg
Incline bb press 7x110kg, 12x90kg
Deadstop swiss bar press 3x10x70kg
Machine d-handle fly 3x12x65kg
Shoulder press machine 3x12x60kg
Machine side lateral raises 3x8x55kg
Facepulls 3x25x55kg
Donkey calf raises 4x12x110kg

Nog eens fijn om in een paar graadjes koeler te trainen :p Shape staat er heel goed bij, gewicht wat langzaam omhoog blijft klimmen en vp blijft gelijk. Prima spot om te blijven groeien.

BORST/SCHOUDERS/CALVES (14 augustus 2020)
Incline db press 8x56kg, 8x56kg
Incline bb press 7x110kg, 12x90kg
Deadstop swiss bar press 3x10x70kg
Machine d-handle fly 3x12x65kg
Shoulder press machine 3x12x60kg
Machine side lateral raises 3x8x55kg
Facepulls 3x25x55kg
Donkey calf raises 4x12x110kg

Nog eens fijn om in een paar graadjes koeler te trainen :p Shape staat er heel goed bij, gewicht wat langzaam omhoog blijft klimmen en vp blijft gelijk. Prima spot om te blijven groeien.
Toch weer borst-schouders? ;)

Ben met de laatste week van het programma bezig! Volgende week een deload en dan beginnen we vanaf 24 augustus met de nieuwe split, waar de schouders hun eigen dag krijgen ;)

De split gaat er als volgt uitzien:
Benen, kuiten
Borst biceps
Rust
Rug, buik
Schouders, triceps

4 daagse split... ik train 5 dagen in de week, dus de trainingen schuiven steeds op. Week 1 is 2x pw benen, week 2 is 2x pw borst biceps, week 3 is 2x pw rug enz... weet niet of het zo een beetje duidelijk is :p

Ben met de laatste week van het programma bezig! Volgende week een deload en dan beginnen we vanaf 24 augustus met de nieuwe split, waar de schouders hun eigen dag krijgen ;)

Benen, kuiten
Borst biceps
Rust
Rug, buik
Schouders, triceps

4 daagse split... ik train 5 dagen in de week, dus de trainingen schuiven steeds op. Week 1 is 2x pw benen, week 2 is 2x pw borst biceps, week 3 is 2x pw rug enz... weet niet of het zo een beetje duidelijk is :p

wat is de reden waarom je niet een soort ppl of iets soortgelijks doet waarmee je alles minimaal 2x per week pakt?

edit: ik weet dat je niet natty bent maar is het dan alsnog niet slim om alles minimaal 2x per week te pakken?

Laatst bewerkt:
wat is de reden waarom je niet een soort ppl of iets soortgelijks doet waarmee je alles minimaal 2x per week pakt?

edit: ik weet dat je niet natty bent maar is her dan alsnog niet slim om alles minimaal 2x per week te pakken?
De (hoofd)reden waarom ik de gebruikelijke PPL split niet fijn vind is omdat ik binnen enkele weken tegen pijntjes aan loop te hikken. De intensiteit waarmee ik train of mijn lichaamstype is er blijkbaar niet voor gemaakt. Meerdere keren geprobeerd en elke keer loop ik tegen dezelfde soort problemen aan.

Reden 2 is omdat ik voor m’n gevoel geen 100% inzet kan geven aan een spiergroep in de vorm van PPL. Iedereen kan me vertellen wat die wil, maar als je triceps na borst en schouders gaat trainen, is dat niet meer met volle inzet/intensiteit dan wanneer je ermee zou starten.

Begrijp me niet verkeerd PPL is een prima manier van trainen, vooral beginners en intermediate level bodybuilders kunnen hier jarenlang progressie op boek totdat ze op een punt komen dat zwakke spiergroepen meer nadruk verdienen.

In de trainingsplit die ik nu ga doen train ik elke spiergroep binnen 5 dagen, waarbij ik 1 spiergroep 2x per week. Voorbeeld van week 1: maandag benen, zaterdag benen.

Alles 2x pw trainen is geen must. Het allerbelangrijkste is dat je blessure vrij blijft en wekelijks progressie blijft boeken. Dat doe je door het managen van je trainingen en herstel (voeding/slaap/stress).

Benen, kuiten
Borst biceps
Rust
Rug, buik
Schouders, triceps

Een beetje. Maar schouders hebben dan niet hun eigen dag omdat je er triceps bij doet.

De (hoofd)reden waarom ik de gebruikelijke PPL split niet fijn vind is omdat ik binnen enkele weken tegen pijntjes aan loop te hikken. De intensiteit waarmee ik train of mijn lichaamstype is er blijkbaar niet voor gemaakt. Meerdere keren geprobeerd en elke keer loop ik tegen dezelfde soort problemen aan.

Reden 2 is omdat ik voor m’n gevoel geen 100% inzet kan geven aan een spiergroep in de vorm van PPL. Iedereen kan me vertellen wat die wil, maar als je triceps na borst en schouders gaat trainen, is dat niet meer met volle inzet/intensiteit dan wanneer je ermee zou starten.

Begrijp me niet verkeerd PPL is een prima manier van trainen, vooral beginners en intermediate level bodybuilders kunnen hier jarenlang progressie op boek totdat ze op een punt komen dat zwakke spiergroepen meer nadruk verdienen.

In de trainingsplit die ik nu ga doen train ik elke spiergroep binnen 5 dagen, waarbij ik 1 spiergroep 2x per week. Voorbeeld van week 1: maandag benen, zaterdag benen.

Alles 2x pw trainen is geen must. Het allerbelangrijkste is dat je blessure vrij blijft en wekelijks progressie blijft boeken. Dat doe je door het managen van je trainingen en herstel (voeding/slaap/stress).

ik snap je volkomen. Uiteraard moet je doen wat bij jou past op basis van jouw ervaringen. Dat is ook zeker wat ik heb geleerd ondertussen: one size DOESN’T fits all.
Blessurevrij blijven in deze sport is een geschenk uit de hemel dus vooral doen als jij hier baat bij hebt.
Ik had interesse in je argumenten m.b.t. de splitschema die je gaat volgen :) en ik snap het nu, heel veel Succes gewenst kerel!

Een beetje. Maar schouders hebben dan niet hun eigen dag omdat je er triceps bij doet.
Dat klopt, maar om alleen wat schouders te trainen, dan ben ik wel erg snel klaar :p 4-5 oefeningen schouders is toch echt wel binnen een uurtje gedaan.

ik snap je volkomen. Uiteraard moet je doen wat bij jou past op basis van jouw ervaringen. Dat is ook zeker wat ik heb geleerd ondertussen: one size DOESN’T fits all.
Blessurevrij blijven in deze sport is een geschenk uit de hemel dus vooral doen als jij hier baat bij hebt.
Ik had interesse in je argumenten m.b.t. de splitschema die je gaat volgen :) en ik snap het nu, heel veel Succes gewenst kerel!
Thanks kerel, we gaan zien of ik hiermee progressie boek. Dat is dan ook weer met trainingsprogramma’s... je komt het echt geruim de tijd te geven en niet na 4 weken al te switchen :p

BACK/ABS (15 augustus 2020)
T-bar rows 2x10x115kg
Single arm supinated pulldowns 3x15x70kg
Ez bar cable pullovers 3x10x42kg
Single arm HS low row 3x10x80kg
Incline db rows 2x12x44kg
Hyperextensions 3x20x24kg
Machine ab crunches 4 x failure

Vandaag ook nog eens m’n maaltijden / macro’s / kcals / supps loggen voor de geïnteresseerden:

+- 4400 kcals
280gr eiwitten
600gr koolhydraten
90gr vetten

3 caps visolie xxl nutrition bij ontbijt
4 caps ZMA xxl nutrition
3x verdeeld over de dag tudca/nac (totaal 750mg/900mg)
1x multivitamine xxl bij ontbijt
2x 1000mg vitamine c ontbijt/pre bed

Maaltijd 1
120gr havermout
45gr whey
225gr appel
20gr pindakaas
Kaneel/zoetstof/himalaya zout

maaltijd 2
100gr ongekookte langkorrel rijst
125gr kipfilet
150gr broccolimix
60gr avocado
10gr sriracha saus

maaltijd 3
Zelfde als 2

maaltijd 4
450gr aardappel
125gr duitse biefstuk
150gr broccolimix
100gr ananas

maaltijd 5
100gr rijstebloem
45gr whey iso
1 banaan
1 snee toast brood met 40gr halvajam

maaltijd 6
500gr magere franse kwark
30gr granola
100gr blauwe bessen
10gr whey
30gr amandelpasta

Vanaf morgen knikker ik de kwark er even uit en vervang het door een zalm maaltijd, als ik die dag train voeg ik nog carbs uit rijst of aardappel toe. Dit omdat ik eind van de week de foto’s ga maken voor de contest en ik bloat zoveel mogelijk wil voorkomen. Whey is al genoeg zuivel...Verder ga ik niet veel speciaals doen. Afhankelijk van hoe ik er vandaag bij sta, kijk ik of ik m’n waterinname ga aanpassen. Ik zit op 600+ gram aan koolhydraten op trainingsdagen en ben geen 5-6% bf dus veel gaat het niet uithalen als ik nu totaal iets anders ga doen. Ik ga nu naar de gym voor een arm training. Zal die nog wel even loggen straks ;)

Heerlijk zoveel eten:eating: Vochtretentie of bloat door zuivel?

Heerlijk zoveel eten:eating: Vochtretentie of bloat door zuivel?
Ik kan vrij veel dingen wegkomen zonder in problemen te lopen, zelfs met brood (Gluten) de laatste weken in de prep. Maar alles wat ‘te’ is veroorzaakt bij mij bloat en dat heb ik vooral bij zuivel, vandaar dat ik even het zekere voor het onzekere neem.

Wat bij mij funest is als ik teveel bewerkte producten eet met een shitload aan natrium. Dan is het de dag erna feest :p

ARMEN/KUITEN (17 augustus 2020)
Close grip swiss bar press 3x10x60kg +46kg chains
Dip machine 12x140kg, 11x140kg, 8x140lg
Cross body cable extensions 10x15kg,
Single arm DB preacher curl 15x16kg, 12x16kg, 10x16kg
Incline seated cable curls 16x10kg, 14x12,5kg, 13x12,5kg
Dumbell hammer curls 3x15x16kg
Standing calf raises 4x10x85kg

Heerlijke training, met een geweldige pomp! Wat nieuwe oefeningen voor armen en deze gaan zeker terugkomen in het nieuwe trainingsplan :) die close grip swiss bar press met kettingen is echt een gamechanger, veel fijner dan een close grip bp en daarbij de luxe van platinumgym met de kettingen is dat je bovenin veel meer spanning hebt op je triceps.

Vanwaar zoveel vitamine C? En altijd enkel broccoli of brocolimix als groente?

Vanwaar zoveel vitamine C? En altijd enkel broccoli of brocolimix als groente?
Vitamine C tegen corona en broccolimix (broccoli, bloemkool, wortel), omdat dat nog in de diepvriezer lag :roflol:

Geen specifieke reden, ik wissel heel veel met groente.

Morgen wordt het trouwens spinazie, courgette en tomaten als groente... als je daar nieuwsgierig heen was :p

Vitamine C tegen corona en broccolimix (broccoli, bloemkool, wortel), omdat dat nog in de diepvriezer lag :roflol:

Geen specifieke reden, ik wissel heel veel met groente.

Morgen wordt het trouwens spinazie, courgette en tomaten als groente... als je daar nieuwsgierig heen was :p

Ow dacht dat dit je standaard schema was en niet afwisselde qua groente. Doe het zelf ook wekelijks wisselen van groente en eiwit-soort.

Ow dacht dat dit je standaard schema was en niet afwisselde qua groente. Doe het zelf ook wekelijks wisselen van groente en eiwit-soort.
Nee ik eet echt dagelijks andere meals, ik heb wel zo m’n vaste meals op werk en als ontbijt. Maar avondeten verschilt met de dag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven