Fitness Seller

Contest Log Don’t wish for it, work for it! - Strive4muscles Contest Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter

Bijlagen

• 39EA76B9-67FE-447F-90DD-853C836293C9.jpeg
    39EA76B9-67FE-447F-90DD-853C836293C9.jpeg
    155,7 KB · Weergaven: 92
  • 3C5FA990-280B-4C51-A778-627C99B03514.jpeg
    3C5FA990-280B-4C51-A778-627C99B03514.jpeg
    223,7 KB · Weergaven: 94
  • 8EF03FEB-0811-4460-856A-48D0C9C810B3.jpeg
    8EF03FEB-0811-4460-856A-48D0C9C810B3.jpeg
    337,2 KB · Weergaven: 90
  • B211EB58-4C4A-44A2-885E-0BFF8147C69B.jpeg
    B211EB58-4C4A-44A2-885E-0BFF8147C69B.jpeg
    309,2 KB · Weergaven: 98
matige schade.

Die van mij zag er 10x erger uit haha.
A1651F71-BD39-4A88-848D-F12232070F90.jpeg

beterschap xoxo

Update:
Gewicht blijft nu stabiel rond de 103kg. Voor offseason is m'n shape prima, foto's voor de contest ga ik morgen maken. Hopelijk valt de shape in de smaak, dit is de eerste keer dat ik niet keihard heb gediet voor een wedstrijd/contest, maar in tegenstelling gebulkt.

De kcals gaan vanaf morgen naar 4500 op trainingsdagen en 3700 op niet trainingsdagen om nog het laatste beetje extra uit de blast te halen die 30 augustus zal eindigen. Ik ben in elk geval nog nooit zo lean geweest op dit gewicht.

Update:
Gewicht blijft nu stabiel rond de 103kg. Voor offseason is m'n shape prima, foto's voor de contest ga ik morgen maken. Hopelijk valt de shape in de smaak, dit is de eerste keer dat ik niet keihard heb gediet voor een wedstrijd/contest, maar in tegenstelling gebulkt.

De kcals gaan vanaf morgen naar 4500 op trainingsdagen en 3700 op niet trainingsdagen om nog het laatste beetje extra uit de blast te halen die 30 augustus zal eindigen. Ik ben in elk geval nog nooit zo lean geweest op dit gewicht.
hoe jij eruit ziet in een bulk. zo zie ik eruit ver in de cut.

Is ook grotendeels een kwestie van de hoeveelheid spiermassa die iemand meedraagt, he. Punjab, vntl, Thomas etc. zijn ook allemaal erg lean, zelfs al bulken ze. Hoe meer spiermassa je hebt, hoe “moeilijker” het is om vet te worden.
Merk dit aan mezelf ook naarmate ik groei en groter word.

Is ook grotendeels een kwestie van de hoeveelheid spiermassa die iemand meedraagt, he. Punjab, vntl, Thomas etc. zijn ook allemaal erg lean, zelfs al bulken ze. Hoe meer spiermassa je hebt, hoe “moeilijker” het is om vet te worden.
misschien ben ik dan over een jaar of 2 semi-gelukkig qua shape.

Onzin, als je te veel eet word je vet. Of je nou 200kg spier hebt of 20kg.

Ja maar op een bepaald moment word te veel eten bijna onmogelijk door je hoge onderhoud. Even er van uitgaande dat men 90% clean eet.

Als je elke dag pizza’s eet natuurlijk ga je dan toch dik worden, maar daar heb ik het niet over

Haha, thanks maat shape is nog fotowaardig :P We zijn dan ook nog lang niet klaar met bulken. Ik wil minimaal tot eind van het jaar doorgaan en m'n kcal overschot uitbreiden tot +5k kcals. Ergens volgend jaar weer een goede cut doen om te zien waar we staan en wat er precies is opgebouwd. Zoals je misschien al hebt gezien, ik ben echt van het zo min mogelijk vet aanzetten en zoveel mogelijk kwalitatieve massa opbouwen. Zal misschien wel iets langer duren, maar imo gezonder en je kan zo duidelijk monitoren of je vooruitgaat / wat de aandachtpunten zijn.

Ben ik het 100% mee eens.
Wat ik vooral merk is dat ik ieder jaar leaner uitzie op dezelfde hoeveelheden kcals. Vorig jaar op 600+ gr aan koolhydraten was ik ver niet zo lean als nu. De vraag naar kcals wordt meer naarmate de hoeveelheid spiermassa meer wordt.

En al die dikke powerlifters met veel spiermassa dan? ;)

Daar zitten wel wat meer haken en ogen aan hoor. Ik hou daarom alles nauw bij, log alles en schrijf alles op. Als je van 3500 kcals in ene keer naar 5000 kcals gaat kan ik je garanderen dat je vet aan gaat zetten. Terwijl als je steeds kleine stapjes maakt, zoals je ook met je training zou moeten doen, dan creëer je ook een vraag naar die kcals. Na verloop van tijd kom je spiermassa aan en kun je weer kleine stapjes verhogen. Alleen is dit een veel langduriger proces dan de meeste mensen denken. Vaak worden de kcals met de meest knullige redens verhoogd, uit ongeduld of omdat eetlust toeneemt en ze denken dat meer kcals toevoegen tot een verbetering gaat leiden. Als je een aantal weken op hetzelfde gewicht blijft hangen en je weken met dezelfde gewichten aan de gang bent zonder dat je reps of gewicht toenemen, dan heb je een goede reden :P En dan zou ik max 10% van je totale inname verhogen, liever zelfs kleinere stappen.

Probeer maar eens iedere dag 5000-6000 kcals aan ''schone'' voeding binnen te krijgen, dat is echt een hele hoeveelheid en na verloop van tijd ga je dat wel merken. Terwijl je met fastfood zo aan die hoeveelheden zit. Gaat het je fysiek ten goede komen? Ga je je er beter op voelen dan een ''cleane'' maaltijd? Vertering gaat z'n grote rol spelen dan... Die gaat uiteindelijk de beperkende factor spelen.
Nou wil ik niet zeggen dat je nooit meer een cheatmeal kan eten tijdens een bulk of je voedingsselectie zo erg moet gaan inperken dat je echt als een monnik leeft, maar probeer verstandige keuzes te maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven