MuscleMeat

Contest Log Don’t wish for it, work for it! - Strive4muscles Contest Log

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap alleen niet waarom je mij hierin betrekt. Durf jij je niet alleen terug te trekken?
Omdat jouw fysiek vergelijkbaar is met de mijne; goed droog maar niet veel spiermassa, dus kansloos als je op spiermassa wordt beoordeeld.
En natuurlijk ga ik me niet terugtrekken!
 
Omdat jouw fysiek vergelijkbaar is met de mijne; goed droog maar niet veel spiermassa, dus kansloos als je op spiermassa wordt beoordeeld.
En natuurlijk ga ik me niet terugtrekken!
Maak je niet druk kerel, stress zorgt voor meer cortisol wat je die spiermassa al eens helemaal niet gaat bezorgen!:roflol:
Ik vind het ook wel spannend en ben benieuwd hoe iedereen gaat stemmen/beoordelen, maar dat hebben we zelf toch niet in de hand.
 
CHEST/BICEPS/CALVES (25 augustus 2020)
Slight incline db press 9x56kg, 10x50kg
HS flat machine press 8x120kg, 10x110kg
Dips 10xbw+24kg chains, 10xbw+16kg chains, 13xbw+8kg chains
Machine D-handle flys 15x65kg, 2x10x70kg
Single arm DB preacher curls 3x10x18kg
Single arm bayesian curl 3x12x15lg
Seated DB hammer curls 15x16kg, 13x18kg, 12x18kg
Seated calf raises 4x20x30kg
 
Volgens mij gaat het in de DBB-contest niet om wie uiteindelijk de grootste is. Dan zouden beginners (waar deze contest voor bedoeld is) immers nooit kunnen winnnen. Het gaat om het proces / de transformatie die je hebt doorgemaakt en je motivatie/'dedication'.
Klopt, alleen stemt 80% niet op basis daarvan.

Ik heb ook nog nooit een beginner zien winnen, meestal de buffste. Populariteit speelt ook mee.
 
Ik ga dus wel echt kijken naar voor en na de contest en natuurlijk het eind resultaat van de foto's (ik vind dat alles moet meewegen). Uiteindelijk wint degene waar ik het meeste wow-effect bij heb. Of dat nu de transformatie is of de foto's dat zou zo duidelijk moeten zijn ;)
Eens
 
Dan kan ik me wel terugtrekken uit de contest. Hetzelfde geldt voor Onit :(
Waarom zou je. Ik heb 3 jaar geleden ook eens meegedaan en was zeer tevreden met de transformatie, ook al wist ik dat ik nooit ging winnen.
 
Nog meer eens een dagje eten loggen:

Vandaag op het menu
+- 4500 kcals (280gr eiwitten, 635gr koolhydraten, 85gr vetten)

MAALTIJD 1
120gr havermout
220gr appel
45gr whey
20gr pindakaas
kaneel/zoetstof/Himalaya zout

MAALTIJD 2
100gr ongekookte basmati rijst
125gr gekookte kipfilet
150gr courgette/paprika mix
Sriracha saus

MAALTIJD 3
Zelfde als maaltijd 2

MAALTIJD 4 (pre-workout)
100gr ongekookte basmati rijst
125gr gekookte kipfilet
200gr nasi groente
2 sneetjes zuurdesem brood + 60gr halvajam ah
sriracha saus

MAALTIJD 5 (post-workout)
100gr rijstebloem
45gr whey
150gr banaan
15 gr honing

MAALTIJD 6
80gr ongekookte basmati rijst
250gr zalmfilet
100-150gr komkommer
sojasaus
 
Hoe smaakt dat, ongekookte rijst? Lijkt me niet echt lekker. Wel hardcore.
Ik dacht dat je wel begreep dat dit ongekookt afgewogen was :p?

Ik ga de portie gekookte rijst niet nog nog eens op de weegschaal zetten :roflol:
 
Ik dacht dat je wel begreep dat dit ongekookt afgewogen was :p?

Ik ga de portie gekookte rijst niet nog nog eens op de weegschaal zetten :roflol:

Ik snap nooit dat die Amerikanen altijd gekookte rijst wegen. Debiel imo. Doe er meer of minder water bij tijdens het koken of kook het langer/korter en je krijgt gelijk andere hoeveelheden.
 
Ik snap nooit dat die Amerikanen altijd gekookte rijst wegen. Debiel imo. Doe er meer of minder water bij tijdens het koken of kook het langer/korter en je krijgt gelijk andere hoeveelheden.
Vandaar dat ik alles ongekookt afweeg. Verschillende manieren van koken waarmee je meer of minder vocht verliest. Dus als je accuraat wil zijn weeg je het ongekookt af.

De kip is kant-en-klare van de makro of musclemeat aangezien daar geen verschil in zit wanneer het ontdooid ga ik daar van de gekookte waarde uit.
 
Vandaar dat ik alles ongekookt afweeg. Verschillende manieren van koken waarmee je meer of minder vocht verliest. Dus als je accuraat wil zijn weeg je het ongekookt af.

De kip is kant-en-klare van de makro of musclemeat aangezien daar geen verschil in zit wanneer het ontdooid ga ik daar van de gekookte waarde uit.
Misschien dat die Amerikanen daardoor net ietsje groter zijn:windup:
 
BACK/ABS (27 augustus 2020)
Pullover machine 3x15x120kg
Barbell rows 12x140kg, 10x150kg
HS single arm pulldowns 15x60kg, 12x70kg
Incline db rows 10x46kg, 8x46kg, 12x40kg
One arm HS row 3x12x75kg
Back extensions 3xBWxfailure (35, 25, 22)
Leg raises 4xfailure

Beetje te laat naar bed gegaan gister en dan nog best een drukke dag op werk eenmaal thuis was ik na m’n pre workout maaltijd flink ingekakt. Dus moest me echt bij elkaar rapen om te gaan trainen :p Maar eenmaal begonnen en de knop ging om. Vrijwel alle oefeningen meer reps of gewicht. Zo zie je maar hoe je mentale gesteldheid en mindset je kan beïnvloeden.
 
BACK/ABS (27 augustus 2020)
Pullover machine 3x15x120kg
Barbell rows 12x140kg, 10x150kg
HS single arm pulldowns 15x60kg, 12x70kg
Incline db rows 10x46kg, 8x46kg, 12x40kg
One arm HS row 3x12x75kg
Back extensions 3xBWxfailure (35, 25, 22)
Leg raises 4xfailure

Beetje te laat naar bed gegaan gister en dan nog best een drukke dag op werk eenmaal thuis was ik na m’n pre workout maaltijd flink ingekakt. Dus moest me echt bij elkaar rapen om te gaan trainen :p Maar eenmaal begonnen en de knop ging om. Vrijwel alle oefeningen meer reps of gewicht. Zo zie je maar hoe je mentale gesteldheid en mindset je kan beïnvloeden.
Top! Ja heel herkenbaar dit. Merk bij mezelf ook vaak dat mentaal af en toe nog meer invloed heeft dan lichamelijk. Vooral bij slaaptekort ben ik daar erg bedreven in hahahah.
Mooie dag!
 
SHOULDERS/TRICEPS/CALVES (28/08/20)
Dumbell shoulder press 8x46kg, 12x40kg
Close grip swiss bar press 12x60kg +56kg chains, 10x60kg +56kg chains
Cable side lateral raises 12x12,5kg, 2x15x10kg
Seated machine side lateral raises 10x50kg, 12x45kg, 12x45kg
Swiss bar extensions 3x12x50kg
Reverse pec deck 15x55kg, 12x55kg, 10x55kg
Single arm cable extensions 15x20kg, 2x12x10kg
Behind the head rope ext ss rope pushdowns 1 set tot falen (15x40kg / 12x40kg)
Standing calf raises 4x12x65kg (nog steeds rustig aan vanwege m’n teen... dan maar met 1 sec vasthouden bovenin en 1 sec onderin)
 
LEGS (29/08/20)
Seated leg curls 14x105kg, 12x110kg, 8x115kg
Safety bar squats (heel elevated) 8x140kg + 32 kg chains, 7x145kg + 32kg chains
Single HS legpress 10x160kg, 10x180kg, 10x200kg
Bulgarian split squats 3x15x60kg
Stiff legged db deadlifts 3x15x100kg (straps vergeten :( dan maar focus op langzame eccentrische beweging)
 
Update:
Vrijdag de laatste inject van m’n blast gezet. Vanochtend tikte de weegschaal 104,5kg aan, met nog steeds een respectabel vetpercentage. Heel erg blij met de resultaten, ik denk dat ik vrijwel alles eruit heb kunnen halen wat erin zat! Vanaf morgen gaat de cruise van start, is wel eventjes welletjes geweest, m’n lichaam moet nog langer mee :p

Vanmiddag ook even die bloeddruk en bloedsuikerspiegel gemeten, waardes waren als volgt:
135/85 met een pols van 83
bloedsuikerspiegel was 5,3 mnol/l (45 min na m’n 2e maaltijd)

Helemaal geen slechte waardes na z’n blast. Bloedwaarden laat ik weer ergens eind oktober checken.

Voor nu nog geen aanpassingen aan m’n dieet of training. Nog steeds 4500 kcals op trainingsdagen en 3600-3700 op rustdagen, met een cheat kan het soms wat hoger uitlopen uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven