MuscleMeat

DwarvenWarrior's quest...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik vind je bezorgdheid hartstikke lief!
Is mijn voeding echt zo raar? Tja, ik eet dan wel geen brood (vult ook voor geen meter, in tegenstelling tot rijst met groente en vlees / vis), maar verder vind ik het wel meevallen. Dat obsessieve zie ik zelf niet zo, maar is het niet zo dat je zelf altijd blind bent voor je eigen dingen?

Ach, laat ik het er maar op houden dat ik graag gezond eet en me daar goed bij voel. Alleen de laatste 2 weken gaat niet lekker met ontbijten...

Als anderen ook hun mening willen geven dan hoor ik dat graag!

Wat je beschrijft over die honger... dat gaat natuurlijk wel ver. Want het is niet natuurlijk om honger te hebben... Als die buikpijn ook daadwerkelijk daar vandaan komt, dan denk ik dat je te ver gaat... Maarja... das mijn mening, ik ben heb zelf nog niet zo laag onder onderhoud gezeten, weet daar ook niet genoeg van... Belangrijkste is dat je wel naar je lijf blijft luisteren hoezeer je je doel ook wilt bereiken. Doel en de wil dat doel te bereiken kan wel alles overschreeuwen dat je doorbikkelt en over signalen heen stapt die je lijf aangeeft... VOor je eigen gezondheid moet je daar goed naar blijven kijken! Dan maar minder snel resultaat of gooi er nog wat cardio bij :p

Kon je voedingsschema niet zo snel vinden... kan je die nog 's plaatsen?

Brinta met water vinnik nie zo gek... Zelf doe ik warm water met vanille whey en 7-granen (vergelijkbaar met brinta)... Misschien ben ik een beetje raar, maar is mijn favoriete maaltijd van de dag (tenzij ik een kokkerel-moment heb wat betreft de rijst)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.542
Het is natuurlijk helemaal je eigen ding en als jij je daar goed bij voelt ben ik natuurlijk de laatste die je zal tegen houden meid. Maar af en toe een beetje minder streng zijn voor jezelf, niks mis mee ;)
Klopt helemaal!
Af en toe gewoon een lekkere junk (sorry Jerney: REFEED) maaltijd er in gooien... en op de bank hangen ipv sporten...
+1! Ook genieten he dwarf....

....op een swissball..:D
Probeer je me nou nog meer cardio aan te praten?!

't is winter, dan is die swissball best koud... en een handdoek op een swissball werkt toch niet zo lekker ;)
Brinta met melk is zoooo veel lekkerder... ;)
Ben je echt geen zusje van Rob..? :D
Niet dat ik weet ;)
Tja: havermout, brinta en andere soorten pap zijn gewoon héél erg lekker!
Met melk is idd ook prima - wilde vanochtend eerst eens 'rustig' proberen...
Wat je beschrijft over die honger... dat gaat natuurlijk wel ver. Want het is niet natuurlijk om honger te hebben... Als die buikpijn ook daadwerkelijk daar vandaan komt, dan denk ik dat je te ver gaat... Maarja... das mijn mening, ik ben heb zelf nog niet zo laag onder onderhoud gezeten, weet daar ook niet genoeg van... Belangrijkste is dat je wel naar je lijf blijft luisteren hoezeer je je doel ook wilt bereiken. Doel en de wil dat doel te bereiken kan wel alles overschreeuwen dat je doorbikkelt en over signalen heen stapt die je lijf aangeeft... VOor je eigen gezondheid moet je daar goed naar blijven kijken! Dan maar minder snel resultaat of gooi er nog wat cardio bij :p

Kon je voedingsschema niet zo snel vinden... kan je die nog 's plaatsen?

Brinta met water vinnik nie zo gek... Zelf doe ik warm water met vanille whey en 7-granen (vergelijkbaar met brinta)... Misschien ben ik een beetje raar, maar is mijn favoriete maaltijd van de dag (tenzij ik een kokkerel-moment heb wat betreft de rijst)
Voedingsschema is globaal:
1: 40 gram havermout, 20 gram whey, 1 stuk fruit, zemelen, gebroken lijnzaad, 1 multivit en 2 visoliecaps
2: 500 gram kwark
3: 30 gram rijst, 100 (en een beetje) Kcal aan vlees / vis en een berg groente
4: 30 gram rijst, 100 (en een beetje) Kcal aan vlees / vis en een berg groente
5: 30 gram rijst, 100 (en een beetje) Kcal aan vlees / vis en een berg groente
6: bak kwark of NightProtein met soms een handje noten

Op trainingsdagen komt daar Essential Amino Stack bij tijdens m'n training, post-wo EAS met glutamine en dextrose en meestal een extra whey shake (ligt eraan hoe lang van tevoren ik heb gegeten).

Tja, misschien dat die Kcals toch wat omhoog moeten met die beentrainingen die ik nu doe... alhoewel gewicht wel langzaamaan omhoog aan het gaan is... (al zegt gewicht natuurlijk ook niet alles - ik weet het)
Belangrijkste is dat ik me goed voel, en afgezien van 's ochtends is dat wel het geval (toen we naar het NK gingen was alles prima: voldoende eten, geen honger... dus toen was alles ok!).

beetje weinig vet in je voedingsschema? mag volgens mij bij elke maaltijd wel wat vet bij hoor.

• #2.544
beetje weinig vet in je voedingsschema? mag volgens mij bij elke maaltijd wel wat vet bij hoor.
Ik ben al wat meer olijfolie gaan gebruiken om vlees in te bereiden, en de vis is ook nog wel eens vette makreel :lick:
Staat er niet zo duidelijk bij...

Bij de kwark zit idd niks aan vet... moet eigenlijk wel.

• #2.545
Ok, in de categorie 'dat red ik nooit met nog 1 maaltijd en daarna nog gaan trainen' heb ik er net maar een "diet-shake" van XXL bij gegooid. Eigenlijk als een soort brinta naar binnen gewerkt. Noodvoer wat ik in de auto heb liggen (komt toch van pas). Manmanman... wat had ik een honger!

Straks nog lekker een maaltje rijst, pompoen, koolvisfilet en wat cherrytomaatjes en dan lekker gaan trainen! Schouders en triceps: zin in! (eerst datamodel afmaken op werk...)

Neem anders 'savonds bij je kwark wat noten, of een lekkere schep pindakaas.
'smorgens neem je al lijnzaad, anders kon je dat ook 'savonds door de kwark doen.
Ik weet het niet zo heel goed, maar 100 Kcal vlees of vis..?
Of neem je gewoon 100 gram, dat is namelijk gebruikelijker volgens mij...
Nu is kwark je enige bron van melkproducten.
Ik denk dat het niet onverstandig is om 'smorgens je ontbijt met melk te maken, en eet er ook eens een eitje bij als je dat lekker vind.
Just my 2c. ;)

• #2.547
Neem anders 'savonds bij je kwark wat noten, of een lekkere schep pindakaas.
'smorgens neem je al lijnzaad, anders kon je dat ook 'savonds door de kwark doen.
Ik weet het niet zo heel goed, maar 100 Kcal vlees of vis..?
Kipfilet, paardenrookvlees is grofweg 100 Kcal per 100 gram (ietsje meer), makreel een stuk minder. Koolvis 75 Kcal per 100 gram
Of neem je gewoon 100 gram, dat is namelijk gebruikelijker volgens mij...
Nu is kwark je enige bron van melkproducten.
Ik denk dat het niet onverstandig is om 'smorgens je ontbijt met melk te maken, en eet er ook eens een eitje bij als je dat lekker vind.
Just my 2c. ;)
Oeh! Havermout met melk! :lick:
Nootjes = geen probleem (of pindakaas). Ik ga wel eens een tijdje wat hoger in de Kcals zitten, kijken wat dat doet. Start: vandaag! :D

Veel succes er mee, ik denk dat het je goed zal doen. :thumbs:

• #2.549
Oeh! Havermout met melk! :lick:
Nootjes = geen probleem (of pindakaas). Ik ga wel eens een tijdje wat hoger in de Kcals zitten, kijken wat dat doet. Start: vandaag! :D

Goeie tip hoor
Ik eet ook 's-ochtends gewoon de havermout met halfvolle melk, niets mis mee.
In de ochtend heb je gewoon een goede maaltijd nodig om je lichaam een boost te geven. Alle koolhydraten heb je snachts verbrand
De rest van de dag verbrand je dat beetje cal. echt wel weer

• #2.552
Military press
12*17,5kg
11*20kg
8*20kg
8*20kg

DB Press (zittend)
12*7,5kg
10*10kg
12*10kg
4*12,5kg

Upright Row
12*20kg
12*22,5kg
12*25kg
11*25kg

Combi front & side raise (van Sue)
12*3kg
6*5kg
12*3kg
12*3kg

Cable rear delt row
12*15kg
12*20kg
12*25kg
12*25kg

Assisted tricep dips
12*BW-15kg
10*BW-10kg
7*BW-5kg
6*BW

BB tricep extension (zittend)
5*1okg
12*12kg
12*12kg
12*16kg

Tricep pushdown
12*15kg
12*20kg
12*25kg
12*30kg

Laatst bewerkt:
Je bent weer lekker bezig geweest zo te zien..:D..ging het ook een beetje??

• #2.554
Je bent weer lekker bezig geweest zo te zien..:D..ging het ook een beetje??
Afgezien van de spierpijn in mijn 'gluteus maximus' ging het echt lekker!
Heb ook meteen wat complimentjes mogen incasseren, blijkbaar zien anderen toch wel dat ik droger begin te worden :D
Ik vind schoudertrainingen toch al leuk, en die oefening van Sue is ook echt wel lekker! Jammer alleen dat we geen 4kg db's hebben, 5kg is nét te zwaar...

Ook geen polsgewichtjes van een kg in de gym?

Lekkere training weer hoor:D:D

Ik moet even een beetje wennen aan de gewichtjes :D omdat ik meestal in buffels hun log kijk, maar je dips zijn me wel opgevallen. :thumbs:
6x bodyweight als 4de serie is mooi. ;)
Train je echt tot spierfalen of hou je het wat meer relaxed?
Goed bezig in ieder geval! :bow:

• #2.557
Ook geen polsgewichtjes van een kg in de gym?

Lekkere training weer hoor:D:D
Nee, maar nou je het zegt... die heb ik zelf!
Ik moet even een beetje wennen aan de gewichtjes :D omdat ik meestal in buffels hun log kijk, maar je dips zijn me wel opgevallen. :thumbs:
6x bodyweight als 4de serie is mooi. ;)
Train je echt tot spierfalen of hou je het wat meer relaxed?
Goed bezig in ieder geval! :bow:
:cool:

Falen. Ik kreeg mezelf tijdens die 7e rep echt niet meer omhoog...
Thnx - ja, een buffel word ik niet zo snel, maar progressie is gelukkig wel (goed) te zien. DB Press kreeg ik de 5e rep ook niet omhoog zonder de spotter - die rep heb ik dus ook niet meegeteld.

He is het al beter met je maag?

Brutale training Dwarfie. Goed bezig. Waarom doe je trouwens MP én DB press? Is dat niet een beetje dubbelop?

Prettig weekend alvast :thumbs:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven