Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De wandeling van gisteren was zwaar: alleen maar regen gehad, variërend van mot- tot stortregen! Ik liep met anderen mee, en die liepen best door: 30 km in 7 uur, inclusief pauzes. Het is dat ik zulke korte pootjes heb, anders waren we nog sneller gegaan!
Hihi. Toch netjes door weer en wind.Verjaardagen gingen lekker: gisteravond geen taart, alleen cola light en wat gezonde hapjes (vette vis op een stukje brood, filet americain op een toastje).
Vandaag de verjaardag ging nog beter: alleen koffie, water en een paar toastjes tonijn.
Vanochtend in de spiegel had ik wel het idee dat slanker aan het worden ben - donderdag weer meet- & weegdag, dus dan weet ik het zeker!

zozo beste oefeningen dwarf! gewichten zijn ook decent!
Squat wel los neem ik aan?
is niks mis mee om te squatten in de smith, doe ikzelf ook, veilig en kan zonder sporter, ik doe lunges los met dumbbles, leg extensions en legcurls op machines, geloof me daar krijg je best hele stevige benen van.

@OorlogsDwergje
Goed van je dat je verder gaat kijken. Geeft aan dat je jezelf iig wel serieus neemt en gewoon resultaat eist.![]()
Heb je al eens geprobeerd te kniebuigen met dumbbells in je handen..?Je hebt helemaal gelijk. Ondanks dat in de Smith de oefeningen 'te doen' zijn, vind ik het verre van ideaal. De laatste keer dat ik 'los' squatte had ik alleen een barbbell van 20 kg in mijn nek (dat kreeg ik wel ge-clean & pressed), en toen kreeg ik 'm niet meer terug... 2 gozers hebben moeten assisteren, het alternatief was laten vallen of rare manoeuvres met (waarschijnlijk) blessures als gevolg. Ik kom er langzaam maar zeker achter dat ik een niet erg handige sportschool heb, maar ja: aldoende leert men.

Misschien is het makkelijker (sowieso makkelijker voor de lezers) als je het totaalgewicht vermeldt (ook al is weet je dit niet precies vanwege de smith) ipv het gewicht per kant.

Baaldag: ik heb me enigzins verslapen waardoor ik vandaag wel op tijd op m'n werk was, maar niet meer 's ochtends een stuk kon gaan hardlopen (en dat terwijl ik net wilde kijken hoe het bevalt om te gaan lopen met alleen EAS te hebben gebruikt / gedronken). Vanavond ben ik pas rond 22.45u thuis (heb cursus vanavond), om dan nog te gaan lopen: ik vind het niks (en doodeng).
Daarbij twijfel ik of ik spierpijn heb, of dat mijn hart raar doet: sommige bewegingen voelen een beetje vreemd in hartstreek - maar kan ook zijn door de spierpijn in mijn schouders... Ach: morgen pas weer trainen![]()

natuurlijk is los squatten beter als in de smithmachine, maar als er geen rack is kan het best, benenmachines zijn voor sterkste man jongens een lachertje, volgen mij hoort dwergje niet tot die doelgroep, of ze moet ook stenen willen gaan tillen en vrachtwagens gaan trekken, dan heb ik niets gezegd, mijn excuses mike.

Eind volgende maand op vakantie...!!!Ja!!!! mooi de zomer komt er aan dus kunnen we de hard verdiende spierballen laten zien.