MuscleMeat

Contest Log (v) DwarvenWarrior's summerquest

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.042
Training bij een andere sportschool - steekgewichten zijn héél anders dan gewend..
Reverse pulldown
6*45 - 6*39 - 6*32
4*45 5*39 - 6*32

Wide grip pulldown
6*32 - 8*25 - 12*18
8*32 - 10*25 - 12*18

Cable row
8*34,3 - 8*27,3 - 12*20,3
8*34,3 - 8*27,3 - 10*20,3

Stifflegged DL (DB's)
8*16 - 10*14 - 6*12
8*16 - 10*14 - 8*12
>Pomp in m'n onderrug, en dat na de eerste set al! :eek:

Zittende legcurl
8*32 - 10*25 - 12*22,6
6*32 - 6*25 - 8*18

Calf press
8*59 - 4*52 - 8*45
8*59 - 4*52 - 3*45

Buik
3 sets decline oefeningen.

Sterke training :)

Ok, even een hele andere vraag:
Welke sportschool te kiezen?
De sportschool waar ik nu train is duurder, heeft minder gewichten waar ik wat mee kan (stappen zijn te groot), vervelende openingstijden en is duurder.
De sportschool waar ik net ben geweest (training volgt later) is meer health center, maar heeft prima materiaal en ook enkele 'grote jongens'. Als ik daar ga trainen ben ik waarschijnlijk een unicum: de eigenaar (die wel onder de indruk was van me :D) vertelde me dat er geen enkele vrouw is die traint zoals ik (losse gewichten, bb-sT, voeding en supplementen op orde etc.) en de vraag is: heb ik daar zin in? Daarnaast kan ik bij mijn huidige gym per maand betalen & trainen, bij die andere tent alleen met een jaarcontract (of 10 rittenkaart).
Wie geeft me wat argumenten? (voor of tegen sportschoolwissel)

gewichten/bb/db's/diversiteit in mogelijkheden
that's it voor mij als ik een keuze maak
+ ik hoef maar 5 min te fietsen - niet geheel onbelangrijk:D

• #1.046
gewichten/bb/db's/diversiteit in mogelijkheden
that's it voor mij als ik een keuze maak
+ ik hoef maar 5 min te fietsen - niet geheel onbelangrijk:D

Ik denk dat ik die 2 weken proeftijd (had me vergist: dacht 10-rittenkaart) ga doen, ook omdat ik dan wat meer mensen zie trainen (was vandaag 1 vd 4 personen daar). Deze gym is net zo roteind fietsen als mijn huidige... alleen dan precies de andere kant op...

Ik heb hetzelfde gymprobleem als jij..Heb afgelopen een week een andere gym uitgeprobeerd. Maar de twijfel blijft. Nieuwe gym heeft als groot nadeel dat ze zondag en alle feestdagen (en dat zijn er in Spanje echt heeeeel veel) gesloten zijn. En aangezien ik altijd train wanneer ik me fit voel, is dit eigenlijk vaak op een zondag en helemaal op een feestdag met grote maaltijden in het vooruitzicht;)..Verder heeft nieuwe gym wel weer veel ande andere voordelen (schoon, koel, weinig mensen, veel lessen (die ik toch niet volg:)) olympische halterstang, alle dumbbells voor mij alleen, parkeerplaatsen). Nadeel dus de openingstijden en geen squatrek..Ik ga vandaag beslissen:eek:

• #1.048
Ik heb hetzelfde gymprobleem als jij..Heb afgelopen een week een andere gym uitgeprobeerd. Maar de twijfel blijft. Nieuwe gym heeft als groot nadeel dat ze zondag en alle feestdagen (en dat zijn er in Spanje echt heeeeel veel) gesloten zijn. En aangezien ik altijd train wanneer ik me fit voel, is dit eigenlijk vaak op een zondag en helemaal op een feestdag met grote maaltijden in het vooruitzicht;)..Verder heeft nieuwe gym wel weer veel ande andere voordelen (schoon, koel, weinig mensen, veel lessen (die ik toch niet volg:)) olympische halterstang, alle dumbbells voor mij alleen, parkeerplaatsen). Nadeel dus de openingstijden en geen squatrek..Ik ga vandaag beslissen:eek:

Deze heeft juist wel relaxte openingstijden, enige dagen dat ze echt dicht zijn is pasen en kerst... Verder juist wel koeler, hoop lessen, meer parkeerplaatsen etc. maar ja.. toch eerst maar eens 2 weken uitproberen voordat ik met een jaarabo zit...

Vlak vooral de sfeer niet uit.. en probeer eerst de 10-rittenkaart voor je je vastlegt. Dingen die eerst niet opvallen, kunnen soms dan toch een 'deal-breker' zijn.
Ben bij mijn op-een-na-laatste sportschool weggegaan omdat de eigenaar en ik totaal niet door 1 deur meer konden.. hij heeft me wel weer verslaafd aan gewichtheffen gemaakt.
Qua sportschool blijft het jammer, het was heerlijk trainen (zolang hij niet in de buurt was, wat bijna altijd was) ...
Huidige sportschool is vol met oude meuk, maar de nieuwe trainer is geweldig en de meeste jongens daar heel tof. Afstand is 100% k.t met peren = soms bijna 1 uur reizen wegens file.

Soms is het gewoon een compromis sluiten tussen faciliteiten, bereikbaarheid en sfeer.
Uiteindelijk is bereikbaarheid en ruime openingstijden toch meestal het belangrijkste en prijs het minst belangrijke (tenzij je chronisch geldtekort hebt). Vandaar dat er wat mij betreft uiteindelijk een 'home gym' zal komen.

Maarre.. zou bijna het belangrijkste vergeten: super vooruitgang meid. Ben eerlijk gezegd jaloers op je toewijding. Je gaat er helemaal voor!
Weet alleen niet of ik wil stemmen.. iedereen heeft volgens mij vast haar stinkende best gedaan. Het liefst zou ik bij de beoordeling willen stemmen qua volgorde van 'meest gemotiveerd' zijn en dat zie je niet aan alleen foto's. Daarvoor heb ik gewoon te weinig logs gevolgd om dat goed te kunnen.

Vandaar dus dat ik (voorlopig) niet stem..

Laatst bewerkt:
Lastige keuzes zijn dat. Als ik over een week weer thuis zit ga ik deze gym echt missen. Thuis is t een beetje crisis. Abbo loopt tot december. Ik ga verkassen naar Utrecht, dus t is tijd voor m'n 3e gym.

• #1.051
@Esperantisto: van mijn hóef je niet te stemmen - ik heb wel iedereen (behalve mezelf) punten gegeven, waarbij ik achteraf tot de conclusie kwam dat een top-fysiek voor mij hoger scoorde dan een metamorfose. Wat dus meteen voor mezelf duidelijk maakt dat ik absoluut niet in de top 5 thuis hoor - maar dat maakt me niet uit, persoonlijke doelen zijn nog niet gehaald (tegen die tijd hoor ik wel bij de top zoals die in de contest is).
Toewijding zit wel goed, ondanks dat ik me 6 dagen in de week superstrak aan m'n (opgelegde) eetschema houd heb ik daar absoluut geen moeite mee - en qua gym: ik heb het inderdaad nog niet over de (eigenaar en andere sporters) ongevraagde adviezen gehad.
Dat proefabo ga ik zeker nemen, daarna maak ik een definitieve keuze of ik bij die nieuwe gym ga sporten. Ben trouwens benieuwd wie ik van mijn huidige sportschool daar ga tegenkomen: heb een paar namen gehoord (prima gasten) die zijn overgestapt.

Mooie progressie gemaakt ! Kan helaas nog niet stemmen wegens onvoldoende posts.. Ik ben zelf vanaf januari tot april dit jaar 10 kg afgevallen door een goed trainingsschema en clean te gaan eten. Nu werk ik aan meer massa en strakker worden. Wat is me afvroeg: hoe ziet je eetschema er nu uit? Is er veel veranderd t.o.v je oude schema dat je gepost had voordat je bij Andrew liep?

Mbt je keuze voor een sportschool: Die van mij is qua materiaal niet ideaal, maar qua begeleiding en sfeer top. Uiteindelijk gaf dat voor mij de doorslag. Je komt er tenslotte toch vele uurtjes per week. Ik denk dat je dat idd pas kan aanvoelen als je er een tijdje proef hebt gesport. Wat voor mij ook belangrijk is, is de reisafstand. Deze gym is dichtbij en dat scheelt veel tijd als je ook een baan en gezin hebt ! Sterkte met je keuze !

• #1.053
Hé A3N,
Eetschema ga ik niet posten - in overleg met Andrew. Kort samengevat is mijn schema nu: hoog in vet en eiwit en érg laag in koolhydraten. Geen fruit en zuivel, wel veel vis. :lick:
Qua kcals zit ik niet heel ver van mijn vorige schema - wel een groot verschil met wat ik eerder gepost heb.

geheim eetschema :roflol: Typische bb nonsens weer. Hilarisch

Geen fruit, geen zuivel, veel vis en laag in koolhydraten. Klinkt als een normaal cutschema voor mij. Wat is er dan zo speciaal aan dat je het niet post als iemand je erom vraagt?

Groeten Bart

• #1.057
Geen fruit, geen zuivel, veel vis en laag in koolhydraten. Klinkt als een normaal cutschema voor mij. Wat is er dan zo speciaal aan dat je het niet post als iemand je erom vraagt?

Groeten Bart
Andrew (mijn begeleider) wil niet dat zijn schema letterlijk gekopieerd wordt - en dat respecteer ik. Wat voor mij werkt hoeft niet voor een ander te werken - dat heb ik wel gemerkt toen ik een ander schema overnam. Als iemand hulp nodig heeft met een eetschema wil ik best proberen te helpen, maar heeft iemand daarvoor exact mijn eetpatroon nodig?

Het is in wezen ook een heel normaal cutschema, ongeveer dezelfde kcal als wat ik had, alleen qua samenstelling anders waardoor ik veel minder honger heb tussendoor.
Als ik iemand IRL zie dan zal ik ook echt geen probleem maken om mijn schema te laten zien, maar ik gooi het niet zomaar op Internet.

Jep, had ik ook gezegd... eerst die 10-ritten maken en effe kijken...
Ben toevallig vandaag ook overgestapt naar sportschool :p Nog even kijken hoe ze daar staan tegenover meetrainen...

in overleg met Andrew, dus waarschijnlijk wil die het niet op het forum gepost hebben (kan ik begrijpen).

• #1.060
Jep, had ik ook gezegd... eerst die 10-ritten maken en effe kijken...
Ben toevallig vandaag ook overgestapt naar sportschool :p Nog even kijken hoe ze daar staan tegenover meetrainen...
Die 2 weken proef heb ik bedacht dat ik die maar gewoon moet doen - en dan zien wie ik tegenkom... ;)

Ach, meetrainen / dagkaart kopen: ik vind het allemaal prima, laat je me weten waar je nu zit?

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

in overleg met Andrew, dus waarschijnlijk wil die het niet op het forum gepost hebben (kan ik begrijpen).

Niet letterlijk te kopiëren in ieder geval, ja.
Trainingen posten heeft hij geen enkel probleem mee trouwens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven