XXL Nutrition

eddieuutemst's quarantraining log

Bezoekers in dit topic

Thanks man! Met 2.5 kg per keer verhogen moet er haast wel een high bar pr aan komen voordat er een deload nodig is.

Interessant, dat was me niet opgevallen. Waaraan zie je dat en hoe kan ik daar aan werken?

Daar ben ik van overtuigd. Op naar de 20x100 of op termijn ;)

Onderin zal je steeds een stukje naar voren. Het is op basis van alleen een filmpje natuurlijk lastig te zeggen, maar ik vermoed dat het 'probleem' eerder in je bovenrug zit, dan dan rompstabiliteit het zwakke punt is.

De cue 'borst omhoog' wil nog wel eens werken. Verder ben ik benieuwd of het ook gebeurt bij paused squats trouwens.. Doordat je hierbij spanning moet houden onderin, omdat je anders vooruit dondert, is het voor veel lifters een fijne oefening om aan de spanning onderin te werken :).
 
Goede tip! De paused squat is dan eigenlijk nog beter om te doen dan de front squat na een deload! Ga ik doen :)
 
Paused bench:
82.5 kg x 5,5,5,5,5,8

Pendlay row:
82.5 kg x 5,5,5,5,5,5

OHP:
52.5 kg x 5,5,5,5

Chin up:
BW+22.5 kg x 5,5,5,5

Incline bench:
50,60 kg x 8 %volgende keer 3 sets van 8 reps met 55 kg (dit was even aftasten)

Weer een prima training. Op de paused bench heb ik mezelf weer verbeterd en dat ook zonder extra lange pauze voor de rep out (2 min tussen de normale werksets en 4 voor de rep out). Bij de oefeningen erna heb ik bij de laatste set ook gewoon weer 5 reps gedaan. Ik merk dat een rep out bij de laatste set erg veel energie kost en dat dat ten koste gaat van de oefeningen erna. Dus dat doe ik nu alleen nog bij de hoofdoefeningen SBD (en hun concurrent periodization variaties)!
 
High bar squat:
82.5 kg x 5,5,5,5,5,21

Deadlift:
132.5 kg x 5,5,5,7 %double overhand, rep out met straps
 
High bar squat:
82.5 kg x 5,5,5,5,5,21

Deadlift:
132.5 kg x 5,5,5,7 %double overhand, rep out met straps
Netjes hoor 21 reps 82,5kg dat is niet mis. Wat voor schema is dat precies dat je 5x5 werksets hebt en dan een AMRAP rep erachteraan?
 
Het idee komt van het KIZEN programma (door Omar Isuf, Silent Mike en Bart Kwan). Lekker simpel en met meer volume en uitdaging dan de normale 5x5 manier. Het werkt erg goed om kracht terug te winnen na een cut, en straks hopelijk ook om verder kracht op te bouwen :)

Paused bench:

85 kg x 5,5,5,5,5,8

Pendlay row:
85 kg x 5,5,5,5,5,5

OHP:
55 kg x 5,5,5,5

Chin up:
BW+25 kg x 5,5,5,5

Incline bench:
55 kg x 8,8,7 %en rep 8 moest via m'n benen naar de grond lol. 1 minuut rust was blijkbaar niet genoeg.

Tricep rope push down:
80 lbs x 10,10

 
Mooie Bench heb je man! Goede arch en voetpositie ziet er netjes uit.
 
Ano_071120 dat natuurlijk ook, soms wil ik dat nog wel eens onderschatten.

ICBkevin Bedankt. Ik druk nu weer zonder grip elastieken om het bankje heen (zodat ik niet eerst naar die dingen hoef te zoeken enz) en het viel mij ook nog mee hoe m'n arch is op die gladde rot bankjes. Maar toch voelt het alsof m'n schouderbladen wegglijden bij het unracken en dan moet ik even "wiggelen" om ze terug naar achteren te krijgen wat toch nooit helemaal lukt als je het gewicht al vast hebt. Binnenkort ga ik wel weer een setup met elastieken gebruiken..

High bar squat:

85 kg x 5,5,5,5,5,15

Deadlift:
135 kg x 5,5,5,7 %double overhand, rep out met straps

Seated calf raise:
95 kg x 5,5,5

Squats hadden beter gekund, ik had wel gehoopt om er weer 20 reps uit te persen vandaag. Na de vorige training heb ik heel veel spierpijn in m'n quads gehad en daarom heb ik een dag langer gewacht met deze training. Ze zaten vandaag nog een beetje vast, erg veel spanning onderin de squat. Na wat rekken kon ik m'n squats wel doen maar het was niet optimaal.
 
Paused bench:
87.5 kg x 5,5,5,5,5,6

Low row:
130 lbs x 5,5,5,5,5,11

OHP:
57.5 kg x 5,4,4

Chin up:
BW+27.5 kg x 5,5,4

Incline bench:
55 kg x 8,8,7

Tricep rope push down:
90 lbs x 10,10

Alternating dumbbell curl:
14 kg x 8,8

De gewichten beginnen nu allemaal een beetje te zwaar te worden. Bij de pendlay row dacht ik na 3 reps met 80 kg als opwarmer nope dit wordt te zwaar, en heb ik hem alvast geruild voor de low row. OHP en chin ups ga ik de volgende keer ook vervangen omdat ik hier reps heb gemist. Het idee was eerst om upright rows te doen maar dat is wel echt een schouder killer en lijkt me dus niet verstandig.

Volgende training incl gewichten:

Paused bench 90 kg
Low row 135 lbs
Z-press vanaf pins (nog nooit geprobeerd, ik denk 30 kg)
Wide grip pull up BW
Incline bench 55 kg

Set 5. De volgende keer probeer ik nog 90 kg te drukken en daarna ga ik low pin presses doen. M'n ellebogen gaan hier te ver naar buiten, met pin presses kan ik dat beter trainen omdat je daar langzaam spanning kunt opbouwen voordat het gewicht omhoog komt.
 
Laatst bewerkt:
High bar squat:
87.5 kg x 5,5,5,5,5,10

Deadlift (straps):
137.5 kg x 5,5,5

Seated calf raise:
90 kg x 10,10,10

Standing cable crunch:
85 lbs x 10,10

Meh ik weet niet waar het aan lag vandaag, dit moet beter.
 
Jammer van de squat 10x nadat je laatst 15x voor 85 deed, soms heb je van die dagen dat het gewoon even niet lukt, het blijven tenslotte momentopnames.
 
ICBkevin Ja klopt, vooral sets met veel reps kunnen erg verschillen per dag. Volgende keer beter hopelijk!

Paused bench:

90 kg x 5,5,5,5,5,6 %prima serie, tijd voor een cycle met low pin press. Daar ga ik ook met 70 kg beginnen.

Low row:
135 lbs x 5,5,5,5,5,11

Power cages bezet, dat is wel een nadeel van de Z-press vanaf pins en straks ook de low pin press.

Wide neutral grip pull up:
BW x 5,5,5,10

Nu ruimte bij de power cage.

Z-press vanaf pins:
35 kg x 5,5,5,12 %dit is minder zwaar dan ik had verwacht, 35 kg was wel een goed startgewicht. Leuke oefening!

Incline bench:
55,55,50 kg x 8

Alternating dumbbell curl:
14 kg x 8,8

Tricep rope push down:
95 lbs x 10,10

De volgende keer hou ik hem boven iets langer vast, de stang springt daar op sommige reps een beetje raar naar voren.
 
High bar squat:
90 kg x 5,5,5,5,5,15

Deadlift (straps):
140 kg x 5,5,5

Seated calf raise:
90 kg x 10,10,10

Standing cable crunch:
90 lbs x 10,10

Squats gingen goed, 15 reps met 90 kg vind ik oke, daar hoef ik me voorlopig nog geen zorgen te maken dat ik reps ga missen. Daarna waren de deadlifts wel weer afzien, daar heb ik de eerste 3 sets afgemaakt en toen zat ik er echt doorheen. Rep out dus maar geskipt.
 
Lekker man!! Hoeveel rust neem jij trouwens? Of beter gezegd, hoe lang doe je over een training als deze?
 
Basma thanks man! Die training duurde ongeveer 75 minuten. Voordat ik m'n eerste werkset heb gesquat ben ik al weer 10 minuten verder, daarna neem ik 2-3 minuten rust tussen de sets en ruim 5 minuten voor de rep out set om goed op adem te komen, daar wil ik echt all out kunnen gaan. Als het gewicht zwaarder gaat aanvoelen gaat de normale rust ook langzaam naar de 5 minuten. Ik zal de trainingstijden voor de grap eens gaan bijhouden, misschien ook wel leuk om die hier te vermelden :)

Low pin press:
70 kg x 5,5,5,5,5,12

Low row:
140 lbs x 5,5,5,5,5,11

Z-press vanaf pins:
37.5 kg x 5,5,5,14

Wide neutral grip pull up:
BW+2.5 kg x 5,5,5,10 %dit is erg zwaar en een heel andere oefening dan de smalle pull ups / chin ups die ik normaal altijd deed! Hier valt dus nog veel te winnen. Het lijkt me verstandig om dit met 1.25 kg per keer te verhogen zodat dit niet te snel vast loopt.

Incline bench:
55 kg x 8,8,8

Supersets barbell curl & scull crusher:

BB curl:
30 kg x 8,8

Scull crusher:
20 kg x 8,8

Benchen doe ik sinds de 2e trainingscycle van Candito met m'n middelvingers op de ringen. Voor een kleine extra variatie doe ik de low pin press nu met m'n ringvingers op de ringen. Hierdoor kan ik m'n ellebogen net iets verder naar binnen draaien.

 
Ik zou de greep op de bench gelijk houden. Je gebruikt ten slotte al een andere variatie en ik zou dan persoonlijk niet ook nog eens anders pakken. Of heb je het idee dat je triceps niet sterk genoeg zijn momentrem?
 
Het is niet zo'n groot verschil hoor, aan beide kanten 1 cm naar binnen om net iets meer nadruk op m'n elbow tuck te leggen. Als de incline bench vastloopt ga ik daarvoor in de plaats echt smal bankdrukken op schouder breedte. Op die manier kan ik daar ook concurrent periodization toepassen, nu de dumbbell bench uit m'n schema is door schouder problemen.
 
Aha duidelijk. Er is over nagedacht begrijp ik! :thumb:
 
High bar squat:
92.5 kg x 5,5,5,5,5,11

Deadlift (straps):
142.5 kg x 5,5,5

Seated calf raise:
90 x 5
92.5 kg x 5,5

Standing cable crunch:
90 lbs x 10,10

1:05
 
Back
Naar boven