AndroidHealthClinic

eddieuutemst's quarantraining log

Bezoekers in dit topic

Die doe ik inderdaad ook. Zal dat filmpje eens opzoeken, ben wel benieuwd wat hij er over te zeggen heeft. Leverde die disbalans bij jou ook pijntjes op tijdens het trainen?
 
Ik zit met hetzelfde probleem, maar dan links.. Telkens als ik aan vlak bankdrukken begin gaat het +- een maand goed en dan beginnen de pijntjes weer op te komen :o.
Komt jouw schouder rechts ook los van de bench trouwens?
 
Het is een frustrerend probleem.. Voor m'n gevoel blijven beide schouders wel op de bank. Als m'n schouder wat rustiger is zal ik een hoop filmpjes schieten vanuit allerlei hoeken. Voor nu moet ik er maar omheen trainen (ben allang blij dat dat nog kan!).
 
Nooit echt last van gehad, kwam er alleen bii toeval achter. Had alleen af en toe na overhead press wat zeurende pijn. Met bench press nooit last gehad.
 
High bar squat:
100 kg x 5,5,5,5,5

Deadlift (straps):
150 kg x 5,5,5

Hyper extension:
32 kg x 8,8,8

Leg extension:
75 kg x 8,8,8

Rep out geskipt in verband met weinig energie. Deze training stond gisteren op de planning maar het was er toen niet van gekomen, vandaag met tegenzin toch maar gegaan. Nu natuurlijk wel blij dat ik gegaan ben.
 
Incline dumbbell press:
34 kg x 10,10,10

Lateral pull down (V handvat):
190,235,235,220 lbs x 5

OHP:
65 kg x 4
60 kg x 5

Low row:
190 lbs x 5,5,5,5

Pec deck:
220 x 10,9,8

Biceps, triceps, face pulls.

De incline dumbbell presses bevallen me nog steeds goed en m'n kracht stijgt ook. De OHP en low row wilden vandaag niet echt. De OHP kan nu ook wel vervangen worden door een andere oefening want met die 65 kg ga ik op een goede dag ook geen sets van 6 reps halen. De lateral pull down die ik nu doe vind ik eigenlijk ook wel leuk en wil ik nu in een paar weken gaan opbouwen naar de 255 lbs die ik ooit gedaan heb. Daarna weer chin ups.

BW ~ 81 kg. Ik let niet meer zo strict op m'n kcal inname en dat bevalt me prima. BW stijgt zoals ik het wil en het maakt alles gewoon een stuk relaxter.
 
Laatst bewerkt:
Waar loop je precies vast met de OHP? Misschien wordt het weer tijd voor Z-presses? :D
 
Ik faal hem altijd voor m'n voorhoofd, net voor het punt dat ik m'n hoofd naar voren beweeg. Volgens mij een beetje het punt waar iedereen hem faalt. Ik ga ze seated te doen met een hoge incline van ongeveer 75 graden zoals Larry Wheels. Als het goed is kan ik dan iets meer gewicht gebruiken dan met de normale OHP en pak ik de bovenkant van m'n borst iets meer mee :)

 
Klinkt als een top idee.
Zelf faal ik een OHP trouwens meteen vanaf de start, dus het geldt niet voor iedereen! :P
 
High bar squat:
102.5 kg x 5,5,5,5,5,14

Deadlift (straps):
152.5 kg x 5,5,5 %light weight :D

Kuiten, traps

5 reps meer dan de vorige trainingscycle, maar dat was een mindere dag. Dit ligt wel boven de trend van de vorige trainingscycle, toen had ik 15 reps met 100 kg en 11 met 105 kg. Ik had vandaag weer niet zoveel energie over (21 duizend stappen gezet op het werk, omgerekend een afstand van 16 km). Dus het zit me gewoon tussen de oren, of ik ben op een slechte dag ook sterker dan de vorige trainingscycle.


 
Incline dumbbell press:
38 kg x 8,8
36 kg x 9

Lateral pull down (V handvat):
190,240,240,220 lbs x 5

Seated OHP 75 graden incline:
60 kg x 5,5,5

Low row:
190 lbs x 5
220 lbs x 6
190 lbs x 8

Pec deck:
225 x 10,10
220 lbs x 8

EZ-bar preacher curl:
33 kg x 9,6
28 kg x 9

Tricep apparaat:
140 lbs x 8
150 lbs x 8,8

Hammer curls, dumbbell overhead tricep extension, face pull.

De incline dumbbell press had ik niet zo gepland. De 36 en 38 kg dumbbells lagen op elkaars plek en ik heb zonder de dumbbells te checken m'n eerste 2 sets gedaan. Vond het al zo raar dat ik maar 8 reps kon. De volgende keer 36 kg proberen voor 3 sets van 10 reps.
 
Gisterenavond:

High bar squat:

105 kg x 5,5,5,5,5

Deadlift (straps):
155 kg x 5,5,5

Traps en abs.

Eigenlijk te vermoeid om goed te trainen. Gewoon simpel gehouden.

Daarnet:

Incline dumbbell press:
36 kg x 10,10,10

Lateral pull down (V handvat):
190,245,220,220 lbs x 5

Seated OHP 75 graden incline:
62.5 kg x 5,5,5

Low row:
190 lbs x 5
235 lbs x 4
190 lbs x 5

Pec deck:
230 x 10,10
220 lbs x 8

Biceps, triceps, face pull.

Die seated ohp vind ik niet zo fijn. De volgende keer ga ik weer beginnen met dumbbell shouder presses.
 
Incline dumbbell press:
38 kg x 9,8,6

Lateral pull down (V handvat):
190,250 lbs x 5
220 lbs x 6,5

Dumbbell shoulder press:
24 kg x 5,5,5,5

Pec deck:
235 lbs x 10,8
205 lbs x 8

Machine row, biceps, triceps, face pull.

Voor de volgende keer zit ik te denken aan 4 sets van 7 reps of 5 sets van 6 reps met 38 kg. Afhankelijk van hoe makkelijk ik er 7 kan halen bij de eerste set. En daarna uitstippelen hoe ik naar de 40 kg ga toewerken voor een 5x5 oid.
 
Gisteren ben ik niet aan trainen toe gekomen. Morgen benen en dan ga ik vast trainen op dinsdag, woensdag, vrijdag en zaterdag. Dan valt op zaterdag altijd een lb training, die doe ik namelijk liever op een vrije dag waarop ik van tevoren geen 15 km heb gelopen.

Incline dumbbell press:
38 kg x 6,6,6,6,9

Lateral pull down (V handvat):
190 lbs x 5
235 lbs x 2
255 lbs x 5
220 lbs x 5,5

Dumbbell shoulder press:
26 kg x 5,5,5,5

Low row:
190 lbs x 5,5,5

Pec deck:
240 lbs x 10
220,190 lbs x 8

Biceps, triceps, face pull.

De volgende keer 4 sets van 7 reps met 38 kg. Ik had mezelf vandaag een beetje onderschat en was voor sets van 6 reps gegaan. De laatste set even een compensatie rep out :p
 
die doe ik namelijk liever op een vrije dag waarop ik van tevoren geen 15 km heb gelopen.
goeie warming up, dat wel
maar wat doe je voor werk dan, dat je van die goddeloze afstanden moet lopen?
 
Het is een tijdelijke bijbaan als menselijke sorteer- en veegmachine :p Ik merk dat het erg moeilijk is om verder te bulken door dit werk. Ik eet veel maar ga niet tegen m'n zin in eten. Opzich is het best een geschikte periode om weer wat vet kilootjes kwijt te raken. Dit gaat momenteel al vanzelf zonder dat ik er op let (ik ben nu 1 kg lichter dan 2 weken geleden).

High bar squat:

110 kg x 5,5,5,5,5

Deadlift (belt & straps):
160 kg x 5,5

Sluitingstijd. Iets te laat begonnen en ik had ook veel rust nodig tussen m'n squat sets om de 5x5 te halen. 112.5 kg wordt nog een hele uitdaging.
 
Incline dumbbell press:
38 kg x 7,7,7,7

Chin up:
BW+20 kg x 5
BW+30 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5

Bankjes met rugleuning allemaal bezet -> cable side raise gedaan.

Low row:
145 lbs x 8,8,8

Pec deck:
250,220,190 lbs x 8

Biceps, triceps

40 kg voor 3 sets van 5 reps moet lukken mits ik ze in positie kan krijgen. Met 38 kg gaat dat ook niet al te makkelijk. Dat is voor mij meteen het enige nadeel aan deze oefening, verder doe ik deze met veel plezier.
 
Even een kleine update. Ik ben momenteel niet heel streng aan het trainen omdat ik het gewoon druk heb met werken en dat is al een training an sich (lange afstanden lopen, cv ketels tillen etc).

Hoogtepunten van de incline dumbbell press: vorige week 38 kg x 10 en vandaag 40 kg x 8 (spotter gevraagd om te helpen de dumbbells in positie te krijgen. Vanaf boven pas begonnen met reps tellen). Na die set nog zelf 2 sets met 36 kg x 10 reps. Dus dat gaat erg goed.

Kracht in de benen neemt weer iets af omdat m'n BW aan het zakken is, ik weeg nu rond de 77.5 kg.
 
altijd vervelend als het werk je trainingen in de weg gaan zitten :D
lekkere db press, schouder al een beetje beter?
 
Back
Naar boven