MuscleMeat

eddieuutemst's quarantraining log

• Topic Starter Topic Starter
de pr's zullen enorm zijn op 100 kg, dat wel natuurlijk
Daar ben ik dan toch net iets te weinig powerlifter en teveel bodybuilder voor :p Nee ik zie mezelf niet gauw over de 90 kg gaan, dat vet wil ik er daarna ook allemaal weer van af, 3 maanden cutten vond ik wel de max. Deze keer moet 2 maanden cutten genoeg zijn vanaf ongeveer 80 kg. Na de zomer wil ik misschien wel richting de 85 kg, dan komt die 220 deadlift ook wel :)

Bench:
90,95,100 kg x 3 %ik wilde vandaag 100 x 6 doen, spotter erbij gevraagd maar ik had bij de 4e rep al hulp nodig. Jammer want de opwarm sets gingen heel goed. Ik ga die 100 kg even uit m'n hoofd zetten, dit lijkt zo niet te werken, ik zit al een maand op maximaal 5 reps met 100.
80 kg x 6,5,5,5 %voor de form. 45 sec pauze tussen de sets, dit ging dan wel heel goed :)

Pendlay row:
80,90,90,90 kg x 5

OHP:
50 kg x 5
60 kg x 4,5

Close grip lateral pull down:
220 lbs x 5,5,5,5

Chest press:
80 kg x 5,5,5

EZ bar curl:
35 kg x 12

Barbell curl:
40 kg x 7,6 %ik wilde de ez bar van 40 kg gebruiken maar die kon ik niet vinden

Side raise:
12 kg x 8,8,8

Overhead dumbbell tricep extension:
12 kg x 8,8,8

Hammer curl:
20,24 kg x 5

Close grip bench:
60 kg x 8
70 kg x 7,6

Tricep push down (onderhandse grip):
40 lbs x 8 %per arm
100,120 lbs x 8

Laatst bewerkt:
Ik ben net weer terug van cardio. 15 minuten loopband, begonnen op 9 kmh en elke 5 minuten 0.5 kmh erbij, de laatste minuut nog even op 12 kmh. Dit was veel makkelijker dan de vorige keer ook al heb ik sneller gerend! :) De volgende keer begin ik op 9.5 kmh.

(gemiddeld 9.63 kmh)

Laatst bewerkt:
Squat:
80,90 kg x 5
100 kg x 10,10 %pr! Aan de ene kant ben ik heel blij dat ik 10 reps met 100 kg kon voor 2 sets, dat zijn er toch weer 2 meer dan de vorige keer, maar aan de andere kant is het jammer dat het er niet nog meer waren. Ik had namelijk nog genoeg kracht om er 3-4 reps bij te doen maar m'n uithoudingsvermogen is nog steeds niet goed genoeg. Een 3e set met 100 kg had ik ook niet meer volgehouden :o
60 kg x 5 %even aan beide kanten een schijf van 20 eraf gehaald en netjes opgeruimd, daarna meteen door, nu was het echt gedaan met m'n conditie. Deze waren met pauze onderin.

Deadlift:
120,140,160 kg x 3 %rustig begonnen met een paar sets opwarmen met 60 en 100 kg, even op adem komen van die squats. Daarna deze op form.
170 kg x 3 %ook op form geprobeerd, maar het voelde aan alsof m'n rug weer iets aan het kromtrekken was

Stiff legged deadlift:
60 kg x 5,5
100,110,110 kg x 8 %1e en 2e set hiervan op film. Blijkbaar is het nog lastig om mijn nek in lijn met mijn rug te houden, daar ga ik nog beter op oefenen. Voor de rest ben ik wel tevreden met mijn form.

Seated calf raise:
80,95,95 kg x 8

Dumbbell side bend:
38 kg x 8,8,8

Leg press:
220,235,245 lbs x 5 %245 lbs is een pr!

Ab machine:
170,180 lbs x 8

Leg extension:
70,80,80 lbs x 8 %per been

lekker veel reps draaien op je squat, gaat je zeker helpen straks als je weer zwaarder wil, en het is ook goed voor je conditie natuurlijk :D
alles boven de 5 reps is cardio

10 rep squats zijn lekker uitdagend, ik doe ze nu elke sessie. Wel maar 1 set, want na de eerste set zijn mn benen al verzuurd. Wel knap dat jij het 2 sets volhoudt haha

lekker veel reps draaien op je squat, gaat je zeker helpen straks als je weer zwaarder wil, en het is ook goed voor je conditie natuurlijk :D
alles boven de 5 reps is cardio
Ze hebben alleen maar voordelen lijkt het wel :D Dan doe ik nu zowaar 2 van de 3 dagen cardio, het moet toch niet gekker worden haha!

10 rep squats zijn lekker uitdagend, ik doe ze nu elke sessie. Wel maar 1 set, want na de eerste set zijn mn benen al verzuurd. Wel knap dat jij het 2 sets volhoudt haha
M'n benen verzuren er niet echt van, eerder m'n longen haha. Ik heb ook wel lang rust genomen tussen die 2 sets om op adem te komen, anders was het me nooit gelukt. Je maakt goede gains op de squat met die 10 reps, ik hoop dat het bij mij ook zo goed gaat als bij jou! Thanks!

Bench:

90 kg x 5 %bench liep alweer niet lekker, weer hetzelfde rare onstabiele gevoel in m'n armen bij de lockout. Ik wilde sets van 5 met 90 kg doen maar die heb ik toch nog wat verder verlaagd. Nog een tijdje aanzien hoe dit gaat, het kan zijn dat er gewoon meer druk op m'n triceps staat omdat die meer gewicht overnemen van m'n borst nu ze sterker worden.
80 kg x 5,5,5,5

Pendlay row:
90,90,95,95 kg x 5

OHP:
50,57.5 kg x 5 %deze voelden heel goed aan
60 kg x 1 %even een test rep, ging prima dus 65 kg erop en knallen voor een pr!!
65 kg x 6 %pr! Dan ben ik hier nu ook eindelijk echt sterker dan tijdens de vorige bulk. Ik doe nu dus extra tricep oefeningen en wat minder volume op OHP, welke van de 2 het is weet ik niet, maar dit werkt blijkbaar wel om m'n OHP eindelijk weer eens te verhogen :)

Lateral pull down:
205,205,220 lbs x 5

Incline chest press:
60,80 kg x 8
90 kg x 6

EZ bar curl:
35,40,40 kg x 8

Side raise:
12 kg x 8,8
14 kg x 6

Rear delt dumbbell raise:
22 kg x 8,8

40 lbs x 8 %per arm
100,120 lbs x 8

Hammer curl:
20,22,20 kg x 6

14 kg x 8,7 %een oelewapper had de 14 en 12 kg dumbbells verwisseld waardoor die van 14 op de plek van de 12 lag. Ik had pas na m'n sets door dat ik met 14 kg trainde, het voelde ook al zo zwaar. Hoe moeilijk kan het zijn om je dumbbells op de goede plek terug te leggen...

Close grip bench:
60 kg x 8,8,8

Laatst bewerkt:
Gisteren was ik pas laat weer thuis en had ik ook echt geen zin meer om door de storm te fietsen. Toen heb ik de cardio maar een keer geskipt..

Squat:

100 kg x 13,11 %pr!!!!!! Ik moest weer stoppen omdat ik buiten adem was, maar wat een verschil met de vorige keer. Bij de eerste set begon het pas lastig te worden vanaf rep 10. Ik denk dat ik hier nog steeds wel genoeg kracht over had voor 3 extra reps.
60 kg x 5 %pauze onderin

Deadlift (belt):
140 kg x 3
160 kg x 3,3,3 %alles op form, 1e en 3e set op film. Nadat ik die van de 1e set terug had gezien, ben ik de 2e en 3e set iets verder naar achteren gaan zitten, hierbij lijkt m'n rug iets rechter te zijn. Bij de 3e set rolde de stang trouwens steeds scheef tussen de reps, het kostte wat extra tijd en energie om hem steeds weer recht te rollen.

Seated calf raise:
80,95,95 kg x 8

Leg press:
220,235,250 lbs x 5 %250 lbs is een pr!

abs

Single leg extension:
85,100,100 lbs x 8

BW ~ 78.7 kg

je zet bij je dl voordat je het gewicht van de vloer tilt teveel spanning op je onderrug waardoor je heupen naar voren schieten en je rug bol gaat.
probeer eens meer spanning op je bovenrug te zetten, eerst zoveel spanning op je bovenrug/lats zetten dat het gewicht net niet loskomt van de vloer, de schijven rammelen dan al wat, en dan pas liften, wellicht dat je onderrug dan rechter blijft.

wel lekker bezig op je squat, als je een 20 repper kunt zit het met je conditie wel goed :D

je zet bij je dl voordat je het gewicht van de vloer tilt teveel spanning op je onderrug waardoor je heupen naar voren schieten en je rug bol gaat.
probeer eens meer spanning op je bovenrug te zetten, eerst zoveel spanning op je bovenrug/lats zetten dat het gewicht net niet loskomt van de vloer, de schijven rammelen dan al wat, en dan pas liften, wellicht dat je onderrug dan rechter blijft.

wel lekker bezig op je squat, als je een 20 repper kunt zit het met je conditie wel goed :D

Dat was me nog niet opgevallen, maar nu je het zegt zie ik het inderdaad ook! Ik zal daar morgen eens mee gaan oefenen, thanks voor de tip! 20 reps met 100 kg kan ik denk ik nog niet aan kwa kracht, maar dat is zeker een mooi doel voor de komende maand :)

Vandaag heb ik cardio gedaan. 15 minuten op de loopband, begonnen op 9.5 kmh en elke 5 minuten 0.5 kmh erbij. De laatste minuut nog een eindsprintje op 13 kmh. Dit was weer prima vol te houden, volgende keer op 10 kmh beginnen. En gisteren heb ik UB getraind, die zal ik ook nog even loggen.

(gemiddeld 10.17 kmh)

Bench:
90,95,100,100 kg x 3 %ik had m'n grip iets smaller gedaan, die ene centimeter maakt een enorm verschil voor stabiliteit in m'n armen
80 kg x 5,5

Pendlay row:
80,80,90,90 kg x 5

OHP:
50,55,60 kg x 5

205,220,235,220 lbs x 5

Side raise:
14 kg x 8,8,6

EZ bar curl:
35,40,40 kg x 8

12 kg x 8,8

100,120 lbs x 8 %volgende keer 130 lbs proberen

Ik was met wat mensen aan de praat geraakt en voordat ik het wist ging de gym sluiten, vandaar de iets kortere training dan normaal.

Laatst bewerkt:
Squat:
80,90 kg x 3
100 kg x 14,11 %pr!! :D Vanaf rep 11 werd het lastig op de eerste set. Kracht is nog steeds geen probleem.
60 kg x 5 %met lange pauzes onderin

Deadlift (belt):
warmup %veel sets, veel oefenen door het gewicht maar 1 cm op te tillen van de grond met m'n bovenrug
140 kg x 3 %ik heb niet geteld hoeveel sets het waren, zal ergens tussen de 7 en 10 zijn geweest. Spanning zetten op de lats door armen naar binnen te draaien en de schijven laten rammelen, daarna het gewicht omhoog tillen. Na de squats en deze deadlifts was m'n energie al wel een beetje op, leg press daarom maar een keer niet gedaan. En ook geen stiff legged deadlifts, in plaats daarvan heb ik wat leg curls gedaan.

Seated calf raise:
85,95 kg x 8
100 kg x 7

Dumbbell side bend:
40,40,36 kg x 8

Single leg extension:
85,85,100 lbs x 8

Lying leg curl:
50,60,60 kg x 8

Ab machine:
150 lbs x 8,8

De eerste set squats heb ik gefilmd. Ik heb het squatrek in het lichtere deel van de gym gebruikt omdat je er vandaag in het donkere deel niks van kon zien door het grauwe weer. Deadlifts kunnen hier niet goed met deze schijven dus dat kon ik niet goed filmen. Hopelijk volgende keer.

je squat is wel goed op diepte zo :thumbup:

je squat is wel goed op diepte zo :thumbup:
Diepte ben ik ook wel tevreden mee, knieën komen niet naar binnen maar ze mogen van mij nog wel iets verder naar buiten, dan kan ik als het ware tussen mijn knieën zitten en hoef ik niet zo ver naar voren te buigen om m'n balans te houden. Dat is ook meer een lenigheids issue waar ik tijdens elke opwarming aan werk met deze stretch, met de ellebogen de knieën zover mogelijk naar buiten duwen:
2cp9jc8.png

Als m'n leg press dan ook nog eens een kilootje of 20-30 omhoog wil verwacht ik dat m'n form er nog verder op vooruit gaat.

Vandaag heb ik een keer 's ochtends getraind in de vakantie. Was ik met m'n slaaphoofd m'n wrist wraps vergeten mee te nemen.. daarom ben ik niet zwaar gegaan op de push oefeningen maar het begon alsnog te irriteren (geen pijn maar ik voelde wel dat dat ging komen als ik eigenwijs door ging). Toen ben ik er maar mee gestopt en weer naar huis gegaan. UB vind ik op het moment ook niet zo leuk om te trainen, denk dat ik toch weer een strakker programma moet gaan draaien voor de compounds.

Bench:
90 kg x 3,3
80 kg x 10,10

Pendlay row:
80,90,90,90 kg x 5

OHP:
50,55,60 kg x 5 %die van 60 was al niet zo fijn voor de polsen

205,220,220,220 lbs x 5

Side raise:
12 kg x 8,8

80,90 lbs x 8 %meer had ik echt niet moeten doen hier

Machine bicep curl:
80 lbs x 8,8 %de biceps nog snel getraind en toen was het wel mooi geweest

Gisteren had ik familie op bezoek en daarna zijn we naar een jazz optreden van mijn zusje geweest, toen was ik na 11 uur pas weer thuis. Cardio kon dus niet meer :/ Wow een eddieuutemst die baalt dat hij cardio moest overslaan, is dit real life

Squat:

80,90 kg x 3
100 kg x 15,8 %pr! Benen waren nu ook wel zuur na de eerste set. Ik zit nu wel dichtbij m'n max reps qua kracht. Daarna had ik te kort rust genomen en kon ik nog maar 8 reps als 2e set. Naja, kortere rust is ook een prima manier om uithoudingsvermogen te trainen :cool: De volgende keer ga ik weer voor 10+ op de 2e set. 15 reps met 100 kg geeft overigens een geschatte 1RM van tussen de 150 en 164 kg, dat zou wel heel mooi zijn... Hopelijk kan ik 100 kg nog uitbouwen naar 20 reps en anders doe ik over een weekje of 2-3 een 20 repper met 90 kg. Daarna weer even minder reps om aan hogere gewichten te wennen zodat ik die 1RM kan proberen te zetten :D Dan ga ik mijn deadlift form sets verhogen naar 10-20 reps zodat ik wel die cardio met gewichten erin hou.
60 kg x 5 %lange pauze onderin

Deadlift (belt):
opwarmen + form oefening
140,160 kg x 3 %form, het was weer te donker om te filmen vandaag
170 kg x 3

Stiff leg deadlift:
100 kg x 8,8,8

Seated calf raise:
70,90,100 kg x 8

Leg press:
220 lbs x 5,5,5

Dumbbell side bend:
40,42,44 kg x 8 %de dumbbells zijn niet gelagerd en daardoor draait de halter uit m'n hand als de dumbbell tegen mijn been op rolt. Gewicht is gelimiteerd doordat ik de dumbbell niet meer kan vasthouden. Volgende keer weer met de kabel trainen.

Single leg extension:
85,100,105 lbs x 8

Lying leg curl:
100 lbs x 5,5,5

Ab machine:
180,200,200 lbs x 8 %200 lbs is de hele stapel lol

Laatst bewerkt:
Bohhh, dat moet echt doodgaan zijn :o. Ik vind 8 reps al meeeeer dan zat op back squats tbh. Respect hoor :thumb:

Bohhh, dat moet echt doodgaan zijn :o. Ik vind 8 reps al meeeeer dan zat op back squats tbh. Respect hoor :thumb:
Het is inderdaad wel even goed doorbeuken zoveel reps, de laatste 3 reps zijn echt een mentaal spelletje waarbij je de set allang had willen stoppen maar je toch je max reps wilt verbeteren :D Aan de andere kant gaan de reps daarvoor elke training makkelijker, de eerste 10 stellen al niet zoveel meer voor terwijl ik daar 2 weken geleden helemaal kapot op ging. Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat uitwerken op de zware 5 reppers die ik binnenkort weer ga doen!

Gisteren heb ik een nieuwe pot creatine binnen gekregen en daar ben ik meteen weer mee begonnen na een pauze van 2 a 3 weken. Hopelijk kan ik daarmee in de laatste weken van de bulk nog wat extra pr's zetten.

Bench:
80,90,95 kg x 3
100,80 kg x 5 %weer goed stabiel!

Pendlay row:
80,90,100,102.5 kg x 5 %102.5 kg is een pr!

OHP:
50,55 kg x 5 %deze gingen heel goed, volgende keer mag ik wel bij 55 kg beginnen
60,65,67.5 kg x 1 %daarna wilde ik 67.5 kg x 5 proberen maar dat ging hem niet worden, eerst heb ik het gewicht opgebouwd met singles maar die 67.5 heb ik ook maar bij een single gelaten

220,235,245,220 lbs x 5 %245 lbs is een pr!

Incline chest press:
80,90,95 kg x 5

EZ bar curl:
40 kg x 8
48 kg x 5,5,5 %de vaste stangen gaan tot 40 kg dus ik moest een losse stang gebruiken. Ik heb hem goed geïnspecteerd maar er stond geen gewicht op, alleen het merk. Volgens mij is het deze Lifemaxx® LMX33 Olympic EZ bar 50mm 120cm dus ik ga uit van 8 kg.

Side raise:
14,14,12 kg x 8

Close grip bench:
60,70,75 kg x 8 %75 kg is een pr! En het was niet eens zo zwaar :)

Hammer curl:
22,22,24 kg x 6

12,12,10 kg x 8 %rom zo groot mogelijk

100,130 lbs x 8

BW was vanmorgen maar 78.4 kg, eten begin ik weer moeilijker te vinden maar dit lage gewicht kan ook door het stoppen met creatine komen.

Laatst bewerkt:
Man, man wat een gewichten weer. Super keurig hoor! Waarom ben je trouwens gestopt met crea?!

Ah dat scheelt een hoop ja, ik zie dat ze een referral programma hebben, als het zover is stuur ik je wel even een berichtje zodat je me kunt refereren voor extra korting :D

Ik ben net terug van cardio. 15 minuten loopband, begonnen op 10 kmh, na 7.5 minuten 10.5 kmh en na 12.5 minuten 11 kmh. Voor het eerst een vol kwartier met minstens 10 kmh. Dit was wel redelijk zwaar, een eindsprintje zat er ook niet meer in. Maar dit was wel weer een stukje sneller dan de vorige keer :) !

(gemiddeld 10.33 kmh)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven