MuscleMeat

eddieuutemst's quarantraining log

• Topic Starter Topic Starter
altijd leuk om naar te kijken, iemand een beetje kapot zien gaan op de squat :fu:
sterk!
Dus daarom had je die 20 rep squats voorgesteld!!! :laugh: De volgende keer ga ik meteen vanaf het begin tussen elke rep 2 keer adem halen, kijken hoe dat gaat! Want eigenlijk wil ik de volgende keer gewoon die 20 reps halen zodat ik nog net genoeg tijd heb om te preppen voor een 1RM.

Bench:

80,90 kg x 3
95 kg x 1
100 kg x 6 %pr! Eindelijk. Geen spotter er achter maar nu ging het zo goed dat het niet meer fout kon gaan.
105 kg x 3 %spotter erbij, verteld dat ik er waarschijnlijk net 3 kon, nou dat ging dus heel makkelijk, toen zei hij gooi er maar gewoon 110 op voor 2 reps dus dat heb ik gedaan.
110 kg x 2 %pr! M'n max nu voor 2 reps en dat na 2 werksets :D

Pendlay row (straps):
80,90,100,100 kg x 5

OHP:
50,55,60 kg x 5

Close grip lateral pull down:
220,250,220 lbs x 5 %250 lbs is een pr! 250 was met straps, de rest zonder.

Incline dumbbell bench:
24,30,34 kg x 5

Close grip bench:
60,70,70,80 kg x 5
85 kg x 6 %pr!

Side raise:
12 kg x 8
14 kg x 5

Hammer curl:
24,20 kg x 7

Overhead dumbbell tricep extension:
10,10,10 kg x 8

BW was vanmorgen 79.4 kg.

Jij bent echt een tank man :D

Met 79kg zulke lifts...

het is wel een uitdaging die 20 repper, zijn er niet zo heel veel die je dat na doen hoor, sterke bench had je vandaag! :thumbup:

Jij bent echt een tank man :D

Met 79kg zulke lifts...

Thanks, hopelijk over 2-3 maanden bijna dezelfde lifts met nog lagere BW! Vorige cut kwam ik uit op 71.5 kg, met een beetje geluk ben ik straks net zo droog op 73 kg, vooral op m'n benen heb ik goed veel massa erbij gepakt.

het is wel een uitdaging die 20 repper, zijn er niet zo heel veel die je dat na doen hoor, sterke bench had je vandaag! :thumbup:

Ja eindelijk weer rep gains op de bench, die van 100 kg zat er al een tijdje aan te komen maar die van 110 kg was ik toch aangenaam door verrast!

Gisteren cardio: 10 minuten loopband op 11 kmh, ik wilde een kwartier doen maar dat was toch nog net iets te zwaar. Vandaag fullbody op de campus, heb daar weer een abonnement tot september, dan heb ik in de cut ook meteen wat extra motivatie om verder te fietsen = kcal verbranden (BigGym is om de hoek, campus 4 km). Cardio en weekend trainingen (lekker rustig dan) ga ik daar doen, evt ook doordeweeks als ik overdag tijd heb.

Squat:
90,100,110,110 kg x 3 %verkeerde stang gebruikt, ding gleed steeds bijna van m'n rug af maar ik was ook te lui om nog te wisselen, volgende keer weer een olympische pakken. 20 reps gingen hem dus zeker niet worden vandaag, maar het wordt nu ook echt tijd om weer lekker 5jes te gaan draaien om aan zwaardere gewichten te wennen voor een 1RM poging. Maar ik beloof dat ik m'n cardio op pijl houd en dat die 20 reps met 100 kg ooit nog wel komen. Vanaf nu dus kapot gaan op high rep deadlifts haha!

Bench:
100 kg x 4,4,3 %gaat toch altijd wat moeizamer na squats, ook steeds kramp in m'n hamstrings..
90 kg x 8,5,7

Deadlift (belt & straps):
140,160,170,170 kg x 3

Stiff leg deadlift:
100 kg x 8,8

OHP:
50,60,60 kg x 5

Nog wat pompwerk erna. Morgen fijn een rustdag verdiend.

Laatst bewerkt:
Training @ BigGym

Squat (belt):

100,110,120,130 kg x 1 %100 kg voelde zo goed aan dat ik vandaag gewoon een nieuwe 1RM wilde zetten, maar daarna werd het helemaal niks. Na 130 kg ben ik niet hoger gegaan omdat ik daar al bijna tegen de max aanzat. Wat heb ik geleerd? Van high rep squats word ik goed in high rep squats maar dat is dan ook alles. 100 kg van 8 naar 17 reps maar m'n max geen enkele kilogram omhoog. Oftewel, dit moet ik alleen als aanvulling gebruiken op zware sets van 3-5 zodat ik op die sets niet gelimiteerd word door m'n uithoudingsvermogen. Ik vind het jammer want ik had een hele makkelijke single met 140 kg verwacht en daarna misschien wel 150 kg... Leermomentje voor de volgende bulk om dan extra goede gains te maken #positiefblijven

Deadlift (belt & straps):
100 kg x 10,10 %nare pomp in m'n onderrug van deze sets
120,120,140,140 kg x 3 %even wat form sets met lange pauzes ertussen maar het ging niet weg
160 kg geprobeerd, maar niet van de grond getild omdat het niet goed aan voelde.

Seated calf raise:
70,85,95 kg x 8

Abs en single leg extension. En weer naar huis, nu zo snel mogelijk deze training proberen te vergeten :o Morgen eens kijken of er wel een nieuwe 1RM bench in zit en dan ga ik cutten.

LB stats vorige bulk -> nu
BW: 82.7 kg -> 79.4 kg
Squat: 125 -> 135 (100x5 -> 100x17)
Deadlift: 200 -> 210

Vrijdag ga ik weer terug naar m'n oude full body schema met wat aanpassingen in de ondersteunende oefeningen voor de grote 3. Het ging qua compounds toen echt beter vooruit, nu ook leg press erin als ondersteunende oefening voor de squat zodat dat hopelijk ook goed blijft gaan. Back to the basics :)

A
Bench
Squat
Pendlay row
Upright row
Close grip bench
Lower back extension

B
Deadlift
OHP
Stiff leg deadlift
Lateral pull down
Leg press
Barbell curl

Maandag A
Woensdag B
Vrijdag A

Commentaar op m'n schema is welkom!

Laatst bewerkt:
#ookweleenbeetjerealistischblijven
het is natuurlijk ook nog niet zo lang geleden dat je een max neer zette van 135kg, om dan gelijk de sprong te maken naar 150 is wel een beetje kort door de bocht, als je dat door zou trekken naar je andere lifts dan heb je binnenkort een ohp van 80 kg en een bench van 125kg :o
gewoon een slecht dag joh, ik zou het nog een keer proberen, 140 zit er echt wel in hoor.

Je hebt gelijk, alle oefeningen vielen vandaag gewoon tegen, 120 was me ook echt niet voor 5 reps gelukt vandaag terwijl ik die een paar weken geleden al wel heb gedaan. Ik was gewoon even teleurgesteld omdat ik er de afgelopen maand zo hard voor heb gewerkt en dat de 1RM vandaag niet viel. Vrijdag nog een poging wagen :)

Training @ campus

Bench:
90,100 kg x 3
105,110,112.5 kg x 1 %pr! Ellebogen veel beter onder controle dan bij m'n vorige 1RM's, leg drive misschien een beetje enthousiast :lol: Ik ga het zaterdag nog een keer proberen met 115 kg bij BigGym met een betere stang, hier zag ik dat de gewichten begonnen te draaien, die energie moet toch ergens vandaan komen dus het zou best wel eens kunnen dat daar nog een stukje kracht verloren gaat. Opwarming wordt dan 90 x 3 en 100,107.5 x 1. Dan begin ik dus niet vrijdag maar maandag met m'n full body schema en hou ik de calorieën nog een paar dagen hoog!
90 kg x 5,5

Pendlay row (straps):
90,90,95,95 kg x 5

OHP:
60,60,60,62.5 kg x 5

Close grip lateral pull down (straps):
90,105,115 kg x 5
120 kg x 4 %de hele stapel geprobeerd maar dat was net iets te zwaar om 5 reps te doen :D

Close grip bench:
70 kg x 5
80 kg x 8,5 %pr! Ellebogen mooi strak langs m'n lichaam.

EZ bar curl:
37.5 kg x 5,5,5

Upright row:
40,50,52.5 kg x 5

Incline dumbbell bench:
32 kg x 5,5 %ik heb het idee dat m'n borst wel minder sterk wordt nu m'n triceps meer gewicht overnemen op normale bench, ik zal daar ook nog een oefening voor toevoegen in m'n nieuwe schema

Tricep push down:
40 kg x 8
45 kg x 6

Laatst bewerkt:
Nieuwe LB dag nieuwe kansen, 2 scoops pre workout erin, halve liter chocolademelk en knallen maar.

Squat:

warming up van 30 minuten, alles goed losmaken
100,110,120,130 kg x 1 %130 beter dan de vorige keer
140 kg x 0,0,0 %en weer niet. Om te huilen dit, het zit er gewoon echt niet in. De 1e poging ging uitlopen niet fijn en was ik de spanning kwijt onderin omdat het gewicht een schok was voor m'n cns, 2e poging kwam in de buurt maar op het dode punt ging de stang scheef. Omdat ik niet snel opgeef nog een 3e poging gedaan maar toen was ik gewoon te gefrituurd en ging m'n form nog slechter dan de andere pogingen. Knieën komen iets naar binnen, heupen schieten naar achteren en m'n rug gaat daardoor horizontaal. M'n form lijkt nog veel slechter te gaan dan 8 weken geleden met 135 terwijl ik die er juist in probeerde te stampen met lichter gewicht. Misschien dan toch leg press eruit gooien en front squats doen? Anders weet ik het gewoon echt niet meer. Rust was een dikke 10 minuten tussen de pogingen.
100 kg x 3

Deadlift (belt & straps vanaf 140 kg):
60,100 kg x 8
140,160 kg x 3
170 kg x 1

Stiff leg deadlift:
100,100,120 kg x 5 %120 met straps

Seated calf raise:
70,90,100,100 kg x 8

Leg press:
175,190,190 lbs x 5 %zo diep mogelijk en elke keer onderin een reset (gewichtsstapel op elkaar en opnieuw spanning opbouwen), dat is het punt waar m'n squat helemaal verkeerd gaat en ik nog harder moet aanpakken

Lying leg curl:
70,75,80 kg x 5

Single leg extension:
70,85,70 lbs x 8

Laatst bewerkt:
Hé balen. Zit je vorm wel goed met setjes rond 80%?

Leg press er uit gooien inderdaad en in plaats daarvan front squats en/of paused squats doen.

Thanks voor je advies! Met 80% is m'n form acceptabel op de eerste paar reps maar daarna begin ik wel langzaam steeds verder naar voren te buigen als m'n quads moe worden (een paar posts terug staat een filmpje met 100 kg). Ik zal dan inderdaad front squats gaan doen 2x per week en 1x normale, dan gaat het er zo uit zien:

A
Bench
Front squat
Pendlay row
Upright row
Close grip bench
Lower back extension

B
Deadlift
Stiff leg deadlift
Low bar squat (nu zijn de hamstrings en glutes alvast vermoeid, dan val ik daar niet op terug als het zwaar wordt, zodat ik niet voorover ga buigen?)
OHP
Lateral pull down
Barbell curl

Maandag A
Woensdag B
Vrijdag A

Oke. Dat filmpje heb ik nog even bekeken.

Ik begrijp je gedachtegang, maar dit is niet de way-to-go. Je wilt werken aan je back squat en die oefening geef je met deze nieuwe set-up juist (te) weinig aandacht!
Dit is een fout die veel mensen maken in hun programmering als ze bepaalde lifts op willen krikken. :P

Blijf de back squat als hoofd oefening doen en voeg daar ter assistance de ene dag een front squat, en de andere dag een paused back squat aan toe.

Daar heb je een goed punt, met wat schuiven kom ik hier op uit:

A
Bench
Low bar squat
Front squat
Pendlay row
Upright row
Close grip bench

B
Deadlift
Stiff leg deadlift
Low bar squat (licht)
OHP
Lateral pull down
Barbell curl

C
Bench
Low bar squat
Low bar squat (pause)
Pendlay row
Upright row
Close grip bench

Zou ik dan bijvoorbeeld maandag relatief zwaar op progressive overload trainen en de andere dagen lichter voor de form?

Hnng. Mag ik meedoen ;). Ziet er goed uit man.

Maandag en vrijdag gewoon progressive overload boeken lijkt mij. Woensdag kan je dan een recovery/techniek dag pakken indien nodig.

Edit:

Is er een reden dat je geen pull-ups doet?

Hnng. Mag ik meedoen ;). Ziet er goed uit man.

Maandag en vrijdag gewoon progressive overload boeken lijkt mij. Woensdag kan je dan een recovery/techniek dag pakken indien nodig.

Haha thanks! Dan ga ik dat doen, maandag en vrijdag progressive overload en woensdag het gewicht van maandag - 20 kg voor de techniek. Zijn pull ups echt beter dan lateral pull down? Ik doe nu geen pull ups uit gemakszucht, dumbbells zouden te zwaar zijn om tussen m'n benen te klemmen en anders moet ik ook nog een dipping belt meenemen naast alle prul dat ik al moet meeslepen :p

Bench:

90 x 3
100,107.5 kg x 1
115 kg x 0 %de spotter pakte hem veel te vroeg vast, staat op film. Ik denk dat ik hem had gehad, hij schoot sneller van m'n borst dan die 112.5 van woensdag, maarja dit telt dus niet ..

Pendlay row (straps):
90,95,95,95 x 5

OHP:
60,65,70,75 kg x 1 %twijfelachtige pr, ik ging een beetje ver door de knieën, ook op film. Het is denk ik de moeite wel waard om OHP maandag nog een keer te testen en dan als eerste oefening.
65 kg x 5

Close grip laterall pull down (straps):
220,235,255 lbs x 5 %255 lbs is een pr!

Upright row:
50,55,55 kg x 5

Barbell curl:
40,45,40 kg x 5

Tricep push down (onderhandse grip):
90,120,140 lbs x 8

Jammer dus van de bench maar voor de rest was het een prima training :)!

Gisteren heb ik 2600 kcal gegeten, mijn BW was vandaag ook meteen gedaald naar 78.8 kg. Vorige cut kwam ik uit op 71.5 kg zonder creatine, stel dat ik er nu 1 kg aan droge massa bij heb en wat vocht van creatine, dan zou ik naar ongeveer 73 kg moeten. Dat moet in 2 maanden wel lukken.

Laatst bewerkt:
Pull-ups zijn sowieso superieur aan pull-downs ja :P. Ik ken het geklooi met dumbells en train daarom wel met een pull-up riem sinds kort. Werkt super.

Dan ga ik daar toch maar eens naar kijken, m'n riem heeft een metalen sluiting en heb ik sowieso die dag al mee, als ik ff langs de bouwmarkt ga en er dan een karabijnhaak en een ketting aan vastmaak zou het moeten werken (de werktuigbouwkundige komt even in me naar boven nu :lol:)

Dan ga ik daar toch maar eens naar kijken, m'n riem heeft een metalen sluiting en heb ik sowieso die dag al mee, als ik ff langs de bouwmarkt ga en er dan een karabijnhaak en een ketting aan vastmaak zou het moeten werken (de werktuigbouwkundige komt even in me naar boven nu :lol:)

Haha, klinkt als een prima idee eigenlijk :P. Hoef je in ieder geval geen extra riem mee te brengen naar de gym ;)

Ja inderdaad, en toevallig was ik nog opzoek naar een borst oefening voor op woensdag, dan kan ik mooi weighted dips doen!

Training @ campus (de olympische stang de hele training als m'n meest waardevolle bezit bij me gehouden :p)

Bench:
90,100 kg x 3
100 kg x 5,5
80 kg x 5 %paused, volgende keer reset ik naar 95 kg zodat ik gewoon 5x5 kan benchen

Low bar squat:
80,90,100,105 kg x 5 %volgende keer elke set 2.5 kg erbij

Front squat:
40,50,50 kg x 5 %met clean grip maar dat vonden m'n polsen niet zo leuk, volgende keer gekruiste grip proberen (moet ik nog ff opzoeken op youtube hoe dat moet haha), voor de rest kon het gewicht nog wel een stuk zwaarder

Pendlay row (straps):
90,100,100 kg x 5 %volgende keer reset naar 90 kg zodat ik 5 sets met goede form kan

Upright row:
57.5 kg x 5,5,5 %volgende keer mooi rond 20 kg per kant proberen (voor een pr) :D

Tricep push down (onderhandse grip): %geen cgbp, benches bezet
35,35,30 kg x 8 %laatste set verlaagd om m'n polsen te sparen

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven