MuscleMeat

eddieuutemst's quarantraining log

Thx @dino20, die chin ups gaan idd wel lekker, wel grappig dat ze steeds lichter worden omdat m'n BW zakt. One arm chin ups lijken me wel heel vet om te kunnen, misschien eens beginnen experimenteren met negatives :rolleyes:

Vandaag werd ik wakker met enorme spierpijn in m'n kuiten. Toen ben ik met tegenzin toch maar gegaan met lage verwachtingen. De eerste 2 opwarm sets met de stang voelden heel stijf aan, dus daarna ben ik een kwartier wezen stretchen en toen ging het al beter. Een stuk beter zelfs... Heb je toch weer gelijk @droopyy dat ik vaker moet gaan stappen hahaha

Low bar squat:

80,80,90 kg x 3
100 kg x 1
110 kg x 5 %deze ging heel goed
120 kg x 6 %pr!!! Op 2.0 kg minder BW dan toen ik er 5 kon :D Na rep 3 dacht ik al van dat worden er misschien wel 6, de 5e ging zwaar maar na een korte adem pauze van 3-4 sec ging de 6e ook gewoon!

Low bar squat (pause):
60,70,80,90 kg x 3

Front squat:
40,50,60 kg x 5
65 kg x 3 %de 4e rep gleed hij van me af

BW vanmorgen 76.0 kg. Het schommelt nu al 10 dagen tussen de 75.9 en 76.5 kg, maar dat is dus wel met de cheat van koningsdag erbij en een dag van 3500 kcal waardoor ik per dag gemiddeld toch wel zo'n 300 kcal meer binnen heb gekregen dan de bedoeling is. Misschien dat ik daardoor zelfs die squat pr wel heb gepakt. De komende dagen hou ik me in ieder geval weer netjes aan het dieet en dan zou het weer moeten zakken (tot bevrijdingsdag ;)).
Feli met je PR! Blijf vooral zo doorgaan op je cut, straks ben je droog én hou je ongeveer de zelfde stats :).

• Topic Starter Topic Starter
waarschijnlijk dan weer een festival of feest, volgende dag brak, en de dag daarna weer een pr op een lift :)
Wie weet :D

Feli met je PR! Blijf vooral zo doorgaan op je cut, straks ben je droog én hou je ongeveer de zelfde stats :).
Thanks man :)

Bench:
100 kg x 5,5,5 %ging vandaag iets zwaarder dan normaal, maar wel een mooie pr op m'n huidige BW. Ik probeer dit gewicht nog zo lang mogelijk vast te houden.

Low bar squat:
80,90 kg x 3
100 kg x 1
110,120 kg x 5 %120 nog weer voor 5 reps gehaald :D

Chin up:
BW+30 kg x 5,5
BW+25 kg x 5
BW x 5

Upright row:
50 kg x 5,5,5

Pendlay row:
70,80,90 kg x 5

Close grip bench:
70,80,80 kg x 5

Daarna leg press en facepulls, de squatrekken waren bezet maar dit was ook prima.

BW gaat weer naar beneden. Gisteren ingewogen op 75.8 kg en vandaag 75.7 kg.

Holy shit. Die chins gaat op z'n zachts gezegd ook wel de goede kant op.. :eek:.

Holy shit. Die chins gaat op z'n zachts gezegd ook wel de goede kant op.. :eek:.
Die gaan wel lekker ja! Thx nog dat je die weighted pull ups had aangeraden toen, ik zou nu nooit meer terug willen naar de lat pull down :cool:

Deadlift (belt):

160,170 kg x 3 %links onderhands
182.5 kg x 4 %rechts onderhands, ik kon hem nog net vasthouden op de laatste rep. De bedoeling was 3 reps maar omdat de camera aan stond heb ik er nog een 4e uit gegrind voor 2 pr's :D Op m'n huidige BW in de bulk was m'n beste deadlift 180 x 3 met belt&straps, en het is ook nog een all time pr zonder straps.

Stiff leg deadlift:
100,110 kg x 8

OHP:
60 kg x 5,5,5,5

Pull up:
BW+30 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5

Daarna heb ik nog 1 arm BW dead hangs gedaan, dat viel toch wel tegen qua grip, 5 seconde was de max.

Bench (pause):
70,70,80 kg x 5

Low bar squat:
80,90 kg x 3
100,110 kg x 5
115 kg x 3 %deze met belt maar dat ding zat eigenlijk alleen maar in de weg

BW vanmorgen 75.0 kg :eek: Gisteren was het ook al aardig laag. Ik ben wel een beetje verkouden geweest deze week en ik ben veel vocht verloren maar voor de zekerheid verhoog ik m'n kcals een paar dagen om te kijken wat er gebeurt. Qua gemiddeldes is het nog een rechte lijn maar dan moet m'n BW niet nog meer dagen zo laag zijn :p Liever te voorzichtig dan dat het te snel gaat, vooral nu het op de laatste kilootjes aan komt.

33vjhaq.png

Belt zit btw alweer op het laatste gat :D

Op jouw BW sterke deadlift man, blijven gaan.
/in

Harde train weer. :thumb:

deadlift ziet er degelijk uit hoor, :thumbup:
goeie lift

Op jouw BW sterke deadlift man, blijven gaan.
/in
Thanks en welkom! Ik ga jouw log ook volgen.

Thanks Bas, heb jij dat ook dat je extra hard kunt pushen als je je lifts aan het filmen bent? Voor mij is dat een enorme motivatie, works every time!

deadlift ziet er degelijk uit hoor, :thumbup:
goeie lift

Vanuit deze hoek wel, alleen durf ik hem nog niet van opzij te filmen, dan valt het misschien best tegen :o Maar zo erg als die 210 max zal het niet zijn, de stiff legs en form sets helpen goed :)

Gisteren ben ik vrij snel weer naar huis gegaan, dus ook redelijk nuchter gebleven. Omdat de 120 kg squats de afgelopen keren steeds lekker gingen wilde ik vandaag de 140 kg nog weer een kans geven. Voor de training 2 scoops C4 genomen en knallen maar.

Low bar squat:
opwarmen en mobility oefeningen
100,110,120,130 kg x 1 %130 ging erg soepel

140 kg x 1 %pr!!!!!!!!!! Lelijke 1 rep max form maarja, hij telt!
100 kg x 5,5

Front squat:
60,65 kg x 5

Vanavond doe ik ub @ campus omdat die squats me teveel energie kostten om erna nog normaal ub te trainen.

BW vanmorgen 74.9 kg. M'n vp komt al aardig in de buurt van eind vorige cut, toen ik 71.7 kg woog, ik denk nog 1 kg en dan ben ik er. Maar zo lang het goed blijft gaan met de gewichten wil ik nog wel iets droger worden.

Laatst bewerkt:
Haha, dat niet per se. Ik let dan wel extra goed op m'n techNiek th0 ;)

Haha, dat niet per se. Ik let dan wel extra goed op m'n techNiek th0 ;)

Dat zou ik idd ook moeten doen.. :rolleyes: Als ik film is het meestal de zwaarste set die ik echt op kracht doe of een 1rm, de sets daarvoor let ik wel beter op m'n form, die moet ik ook maar eens wat vaker gaan filmen haha

Dat zou ik idd ook moeten doen.. :rolleyes: Als ik film is het meestal de zwaarste set die ik echt op kracht doe of een 1rm, de sets daarvoor let ik wel beter op m'n form, die moet ik ook maar eens wat vaker gaan filmen haha

Goed idee. Kan je de techniek analyseren en evt verbeteringen doorvoeren. Daar film je uiteindelijk voor ;)

De beloofde ub training:

Bench:

100 kg x 5,5,3 %ik begin nu wel in te leveren op de bench, volgende keer 5 sets van 3 reps. Maar ik klaag niet, m'n kracht behoud is tot nu toe beter dan verwacht :) !
80 kg x 5

Chin up:
BW x 5
BW+33.75 kg x 5 %pr!
BW+30 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW x 5

Upright row:
50,55,55 kg x 5

Daarna face pulls, tricep push down, machine row

Gefeliciteerd met je PR's! Gewoon 140kg gesquat :D. Lekker man! (Je ging zelfs atg en je rug was ook recht, alleen beetje goodmornings).

Jouw fysiek is wat ik ook hoop over een jaartje of 2 te krijgen. Je bent echt een tank man :flexbiceps:

Lekkere squat PR :D ook nog eens in de cut. Die bril maakt je wel gevaarlijk man, gelukkig compenseren je schoenen dat hehe

Gefeliciteerd met je PR's! Gewoon 140kg gesquat :D. Lekker man! (Je ging zelfs atg en je rug was ook recht, alleen beetje goodmornings).

Jouw fysiek is wat ik ook hoop over een jaartje of 2 te krijgen. Je bent echt een tank man :flexbiceps:

Dat is gewoon een buiging naar de zyzz god om hem te bedanken voor de machtige squat gains die hij me heeft gegeven :trollface: Nee rechtop squatten is nog steeds een probleem, ik ben bezig dat te fixen met front squats en pause squats, alleen kan dat nog wel lang gaan duren voordat het eindelijk eens goed gaat.. Gaat je wel lukken man, als je maar lekker compounds blijft knallen en sterker wordt!

Lekkere squat PR :D ook nog eens in de cut. Die bril maakt je wel gevaarlijk man, gelukkig compenseren je schoenen dat hehe

Die klompen idd :roflol: Die zijn normaal alleen voor thuis als ik te lui ben om echte schoenen aan te doen hahaha, doe ik m'n boerse username toch nog eer aan :p

Bench:

90,100,100,102.5,105 kg x 3

Low bar squat:
80,90,100 kg x 3
110 kg x 5 %90,100 en 110 op film
120 kg x 4

Chin up:
BW+30 kg x 5,5 %eerste set op film
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5

Upright row:
50 kg x 5,5,5

Front squat:
40,50 kg x 5
60 kg x 3 %stang gleed van me af :mad: hemd+zweten = gladde schouders...

Dip:
BW x 10
BW+10 kg x 10,10 %toch nog eens kijken of dit goed gaat, ik doe hem nu rechter op, echt voor de triceps. Hopelijk belast ik m'n borstbeen op deze manier minder. Het blijft gewoon een super oefening dus ik wil het nog een kans geven.

Daarna nog wat isolaties gedaan, niks bijzonders, 2 sets per oefening.

Vergeleken met een paar maanden geleden ziet de 110 er wel iets beter uit, maar het is nog steeds 3x niks dat vooroverbuigen.

die 140 squat had ik ff gemist, wel weer een pr erbij en dat in een cut :thumbup:
squat op de 110 ziet er al beter uit idd, ga je bij high bar squat ook voorover of is het dan minder?
goeie serie op de bench ook:yes:

Het is al lang geleden dat ik high bar heb gesquat, daar ging ik wel minder ver op voorover (filmpjes onderaan). Progressie viel alleen erg tegen en toen ben ik overgestapt op low bar. Ik hoop eigenlijk dat de pause squats en front squats het de komende bulk gaan oplossen, als ik 't kan beperken tot 45 graden voorover vind ik het best. Maar nu in de cut is het maar gewoon proberen te houden wat er te houden valt, als ik nu rare dingen ga doen kan er zomaar een hoop kracht verloren gaan..

(dit was m'n high bar squat max uit september)

(dit was 5 kg onder m'n max)

nee, tijdens een cut zou ik ook geen grote veranderingen doorvoeren.
toch ziet je uitvoering op 120 kg highbar er niet verkeerd uit, gaat een beetje zwaar maar als je hem op b.v 110kg zou doen, is ie wel beter dan je 110 op low bar
is er trouwens nog verschil wanneer je wel of geen belt gebruikt?

is er trouwens nog verschil wanneer je wel of geen belt gebruikt?

Durf ik zo niet te zeggen, woensdag zal ik eens filmen met en zonder belt en ook meteen wat highbars. Is het dan misschien toch beter om straks weer terug te gaan naar highbar?

als je je techniek goed krijgt op lowbar kan je dit blijven doen natuurlijk, lowbar heeft wel wat voordelen t.o.v highbar, maar het is nu wel zo dat je je rug niet neutraal kan houden op lowbar, dat zal nog wel even goed blijven gaan maar als jij staks weer gaat bulken en er weer gewicht op gaat gooien, dan ligt een blessure toch een beetje op de loer denk ik. iedere keer als je te ver voorover gaat moeten je rugspieren compenseren om weer recht te komen, en er komt een keer dat ie niet sterk genoeg is.

Terug
Naar boven