AndroidHealthClinic

eddieuutemst's quarantraining log

• Topic Starter Topic Starter
ff snel de gewichten loggen

Deadlift (belt):

160,170 kg x 3
180 kg x 5,3 %met straps, 5 reps is een pr

Stiff leg deadlift:
100,120 kg x 8

OHP:
50,60,60 kg x 5
62.5 kg x 5,3

Pull up:
BW+30 kg x 4 %5e rep kin tegen de stang, ik kwam er net niet meer overheen
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 6

Squat:
Komt vanavond, films renderen duurt me nu ff te lang, ik wil nog ff van de zon genieten nu het nog kan

Bench (pause):
60,70 kg x 5
80 kg x 4,4 %70 en eerste set 80 op film, idem komt vanavond wel

Sterke DL! Proficiat met je pr.

Squat beeldmateriaal. Sets met 100 kg, zwaarder kon ik niet aan op high bar dus om dan nog hoger te gaan op low bar is geen eerlijke vergelijking. Dat betekent wel dat m'n high bar niet slechter kan dan dit, low bar zal nog een stuk slechter worden als ik richting de 110-120 kg ga.

links highbar, rechts lowbar

Ik kreeg de high en low bar niet goed over elkaar heen gelegd met de foto's, daardoor lijkt het verschil minder groot dan het is. Als je op de positie van m'n borst let is die bij low bar verder naar voren, oftewel ik buig daar idd verder naar voren dan bij high bar. Verder lijkt m'n rug krom bij low bar, daarom is het verschil ook niet goed te zien aan m'n onderrug.

Form gaat met elke rep ook dramatisch achteruit, vooral op low bar.

Na dit te zien ga ik toch nu in de cut de overstap maken naar high bar.

Laatst bewerkt:
Bench beeldmateriaal

70 kg x 5 -> 80 kg x 4

Tevreden mee.

En we we zijn btw weer een week verder, dus BW grafiek update tijd!

b65w5e.png

Gisteren op onderhoud gegeten, vandaag kwam ik daarom wss wat hoger uit. Verder gaat het prima, geen veranderingen nodig.

Bench:
90,100,102.5 kg x 3
102.5 kg x 4
105 kg x 3+1 spot %het scheelde weinig maar helaas

High bar squat:
80,90,100 kg x 3
105 kg x 5,5 %+5 kg high bar pr :) Form voelde solide aan, ik vind het toch wel fijn om weer high bar te squatten, meer quads en minder hams, glutes, onderrug. Het voelt weer aan als een echte squat ipv good morning haha...

Front squat:
40,50,60 kg x 5

Chin up:
BW+30 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5

Side raise, tricep push down, face pull

105 kg x 5,5 %+5 kg high bar pr :) Form voelde solide aan, ik vind het toch wel fijn om weer high bar te squatten, meer quads en minder hams, glutes, onderrug. Het voelt weer aan als een echte squat ipv good morning haha...
:thumbup: voor nu een goede keuze!

kracht blijft goed, goeie bench weer,volgende keer 90-100-102.5-105 x 3, easy

:thumbup: voor nu een goede keuze!

kracht blijft goed, goeie bench weer,volgende keer 90-100-102.5-105 x 3, easy

Ja het gaat super, ik ben ook erg blij dat m'n high bar zich verbeterd heeft en dat het gewicht op de squat nog steeds niet achteruit gaat. Dat was de vorige cut wel anders, toen heb ik misschien wel te snel gecut. Die spot op de bench was misschien verwarrend, het waren 3 reps zelf en de 4e een spot, wie weet de volgende keer 90-100-102.5-105-107.5 x 3 :rolleyes: En op de squat ook 107.5 proberen voor 5 reps :)

Vanmorgen had ik weer een nieuwe lage weigh in, 74.4 kg! Het heeft de afgelopen 11 dagen steeds geschommeld tussen 74.8 en 75.5 kg, dan ga je toch twijfelen of de kcals omlaag moeten, maar daarvoor ging het met 0.5 kg per week dus 500 kcal deficit. En je onderhoud gaat niet van het een op het andere moment 500 kcals omlaag, dus ik heb niks veranderd en inderdaad, we gaan weer omlaag :)

Bench:
90,100,102.5,105 kg x 3
107.5 kg x 2

High bar squat:
80,90,100 kg x 3
107.5 kg x 5 %pr
110 kg x 3 %pr, 4e rep moest ik terug omlaag want die lukte niet meer. Volgende keer 80,90,100,105 x 3 en dan 110 voor 4 of 5 proberen! (Ik bedoel vrijdag, woensdag na de deadlifts gaat dat lastig worden :p)

Front squat:
40,50,60,65 kg x 5

Chin up:
BW+30 kg x 5
BW+31.25 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW x 5

Upright row:
50,50,52.5 kg x 5

Seated cable row:
80,88 kg x 8
86 kg x 6

paar isolaties

BW was gisteren en vandaag toch weer hoger dan ik zou willen, 75.2 en 75.0 kg. De weging van morgen wordt een beslismoment of ik 200 kcals minder ga eten / 200 kcals extra fietscardio toevoeg, net wat me het beste uitkomt per dag.

Ik zit er ook aan te denken om m'n schema iets te veranderen nu ik weer high bar squats doe. Pendlay row en close grip bench doe ik sowieso niet zo streng de laatste tijd, vooral die pendlays willen gewoon niet meer na de chin ups. Maar omdat ik geen low bar meer doe en daarmee dus m'n posterior chain minder pak op maandag en vrijdag wil ik daar stiff leg deadlifts gaan doen. Op woensdag gooi ik die er dan uit en doe ik high bar en front squats. Heb ik meteen een goed excuus om vaker te deadliften :D

A
Bench
High bar squat
Front squat
Stiff leg deadlift
Chin up
Upright row

*Pendlay row
*Close grip bench

B
Deadlift
OHP
High bar squat
Front squat
Pull up
Bench (pause)

C (zelfde als A)
Bench
High bar squat
Front squat
Stiff leg deadlift
Chin up
Upright row

*Pendlay row
*Close grip bench

Laatst bewerkt:
Bench:
90,100,102.5,105 kg x 3
107.5 kg x 2

High bar squat:
80,90,100 kg x 3
107.5 kg x 5 %pr
110 kg x 3 %pr, 4e rep moest ik terug omlaag want die lukte niet meer. Volgende keer 80,90,100,105 x 3 en dan 110 voor 4 of 5 proberen! (Ik bedoel vrijdag, woensdag na de deadlifts gaat dat lastig worden :p)

Front squat:
40,50,60,65 kg x 5

Chin up:
BW+30 kg x 5
BW+31.25 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW x 5

Upright row:
50,50,52.5 kg x 5

Seated cable row:
80,88 kg x 8
86 kg x 6

paar isolaties

BW was gisteren en vandaag toch weer hoger dan ik zou willen, 75.2 en 75.0 kg. De weging van morgen wordt een beslismoment of ik 200 kcals minder ga eten / 200 kcals extra fietscardio toevoeg, net wat me het beste uitkomt per dag.

Ik zit er ook aan te denken om m'n schema iets te veranderen nu ik weer high bar squats doe. Pendlay row en close grip bench doe ik sowieso niet zo streng de laatste tijd, vooral die pendlays willen gewoon niet meer na de chin ups. Maar omdat ik geen low bar meer doe en daarmee dus m'n posterior chain minder pak op maandag en vrijdag wil ik daar stiff leg deadlifts gaan doen. Op woensdag gooi ik die er dan uit en doe ik high bar en front squats. Heb ik meteen een goed excuus om vaker te deadliften :D

A
Bench
High bar squat
Front squat
Stiff leg deadlift
Chin up
Upright row

*Pendlay row
*Close grip bench

B
Deadlift
OHP
High bar squat
Front squat
Pull up
Bench (pause)

C (zelfde als A)
Bench
High bar squat
Front squat
Stiff leg deadlift
Chin up
Upright row

*Pendlay row
*Close grip bench
Mooie BP!

Deadlift (belt):
160,170,180 kg x 3 %straps vergeten, door de gladdere stangen bij BigGym hield het bij 3 reps met 180 kg op

OHP:
50,60,60,60 kg x 5 %wow dat ging zwaar vandaag

Pull up:
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 6,5 %2e op film
BW+15 kg x 8

Tricep dip:
BW+10 kg x 10,10 %2e op film
BW+15 kg x 10,10

High bar squat:
80,90,100,105 kg x 3

Front squat:
40,60 kg x 5
65 kg x 3

Bench (pause):
70,75,75 kg x 5

facepulls, rotatoren, dumbbell shrug

Ik heb m'n netto kcals 200 moeten verlagen (200 minder eten / 200 extra er af fietsen, wat me het beste uit komt die dag), BW is namelijk al 2 weken stabiel. Raar dat het ineens stil blijft staan want daarvoor ging het met 0.5 kg per week. Het moet maar :p

2iau52o.png

zie je er voor je gevoel kleiner uit nu je 4.5 kg bent afgevallen, merk je wel verschil in size? ik wil miss ook cutten bij 83 kg tot 78 maar ben bang dat ik dan te smal word

Met shirt aan lijk ik wel wat kleiner dan 2 maand geleden, armen zijn bijv al wel bijna een cm kleiner, maar zonder shirt zie ik er juist groter uit. Als je wat droger wilt worden kun je bijv ook naar 80 kg gaan, die 3 kg maakt echt al een goed verschil en dan verandert er met shirt aan ook niet zoveel lijkt mij. Vooral als je daarna weer even op onderhoud zit blazen je spieren meteen weer op :p

BW is namelijk al 2 weken stabiel.
daarom is het tijdens het cutten zo handig om steeds je middelomtrek te meten, zolang deze naar beneden gaat is er niks aan de hand, en kun je op je kcals bijven of maar een heel klein beetje droppen ( bv 25-50 kcal)
ik heb het zelf ook bijna altijd gehad in een cut ( nu ook weer) gewicht niet naar beneden maar middelomtrek wel, ik blijf dan gewoon op mijn kcals zitten, en op een gegeven moment gaat je bw ook weer zakken, het vraagt wel wat meer.... geduld, maar dat woord moeten gasten beneden de 25 jaar meestal wel even googelen. :D
ik zou in ieder geval niet te grote stappen nemen in het verlagen van je kcal
just my 2 cents :)

daarom is het tijdens het cutten zo handig om steeds je middelomtrek te meten, zolang deze naar beneden gaat is er niks aan de hand, en kun je op je kcals bijven of maar een heel klein beetje droppen ( bv 25-50 kcal)
ik heb het zelf ook bijna altijd gehad in een cut ( nu ook weer) gewicht niet naar beneden maar middelomtrek wel, ik blijf dan gewoon op mijn kcals zitten, en op een gegeven moment gaat je bw ook weer zakken, het vraagt wel wat meer.... geduld, maar dat woord moeten gasten beneden de 25 jaar meestal wel even googelen. :D
ik zou in ieder geval niet te grote stappen nemen in het verlagen van je kcal
just my 2 cents :)

Ook dat het 2 weken niet verandert? Ik meet m'n middel niet, maar elke week als het deadlift tijd is zit m'n riem wel weer iets losser (handig dat een riem je vertelt hoe het met je middel gaat, multifunctioneel :D). Dan gooi ik er voorlopig nog weer 100 kcals bij, dus -100 tov eergisteren, kracht gaat namelijk nog wel goed op dit aantal calorieën. Die 200 kcals waren ook sowieso de laatste (en enige) verlaging geweest, daar wilde ik dan tot juli/augustus op blijven zitten en langzaamaan kijken waar ik eindig qua BW. Nog lager en ik kom in de buurt van de kcals van de laatste weken van de vorige cut, toen m'n kracht aan het wegsmelten was :o... Thanks voor het delen van je ervaring en advies! :)

edit ik zat netto op 2400 kcals en dat is eten - fietscardio, dat wordt nu dan 2300. komt meestal neer op 2700-2800 eten en dan 400-500 verbranden met fietsen. ik vind dat fijn werken want dan kun je voeding en cardio variabel houden met hoeveel trek je die dag hebt :D eind vorige cut zat ik op 1900 netto dus daar zit ik nu nog wel een mooi stukje boven

Laatst bewerkt:
zolang je merkt dat je middelomtrek daalt is het niet erg dat je bw niet daalt, je vp zal namelijk wel gewoon dalen, kleine stapjes met kcal is key nu, je zit zo aan de verkeerde kant van de streep
cardio is inderdaad een goed middel om bij te sturen.

Bench:
90,100,102.5 kg x 3
105 kg x 4 %pr!
107.5 kg x 1 %ik zei tegen de spotter dat ik er 3 wilde doen, nou de 1e rep was al krap aan, nvm laat deze set maar zitten :laugh:
60 kg x 8,8 %pause

High bar squat:
80,90,100,105 kg x 3
110 kg x 4 %pr!

Front squat:
40,50,60 kg x 5

Chin up:
BW+30 kg x 5
BW+32.5 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW x 5

Tricep dip:
BW+10 kg x 8
BW+15 kg x 8
BW+10 kg x 8
BW x 8

Side raise:
14 kg x 8,6
10 kg x 8

Daarna heb ik nog een hoop isolaties gedaan, omdat ik vanavond lekker veel ga eten en van het betere herstel gebruik wil maken :D Stiff leg deadlifts had ik wel willen doen maar die was ik vergeten.

BW vandaag 74.0 kg :)! Ik ben inmiddels alweer 8 weken op weg en ben 5.5 kg lichter. Het klopt precies wat je zei @droopyy, de afgelopen 3 dagen heb ik ineens weer mooie lage wegingen gehad. Die 100 kcals kunnen er ook zelfs wel weer bij op, was ik toch te snel geweest door na 2 weken te verlagen.

Laatst bewerkt:
resultaat is prima hoor :thumbup:
er komt een goeie definitie op, bovenste blokken al goed zichtbaar, nog even volhouden voor de onderste en dan is het af
t.o.v 2 jr terug goed dikte gepakt op je schouders en chest

kracht blijft goed, iedere keer weer pr's

Stevige training! Sterke bench ook!

Nette progressie :O
Nu weet ik ook een beetje wat me te wachten staat qua resultaat.

Terug
Naar boven