AndroidHealthClinic

eddieuutemst's quarantraining log

• Topic Starter Topic Starter
Goede voeding, goede training :)

OHP:
55 kg x 5,5,5,10 %prima! Ik ben hiermee al goed op weg naar 60 kg x 8, dat zou een pr worden (en al helemaal met stricte form)!

Deadlift:
142.5 kg x 3 %gefilmd, form vond ik goed dus alsnog doorgegaan naar 145 kg. Is ook zonde om niet te verhogen als dat wel gewoon kan ;)
145 kg x 3,3,5 %eerste set van 3 gefilmd en de repout. Onderrug bolt bij de repout al wel een beetje. Dat heeft er ook mee te maken dat ik geen goede spanning op m'n lats hield, daar moet ik de volgende keer weer extra goed op letten. De volgende keer eerst maar weer een set met 145 kg doen en dan zie ik wel of ik hem alsnog verhoog.

Pull up:
BW+2.5 kg x 10,10,12

Dip:
BW+10 kg x 10,10,15 %de vorige keer 12 reps, nu weer genoeg om te verhogen :)

High bar box squat (31 cm):
60 kg x 5,5,5,5 %eerste en laatste set op film. Form is goed en het gewicht voelde heel licht aan. De volgende keer eens wat sets filmen op 30, 29 en 28 cm en dan thuis kijken welke diep genoeg is. Dan ga ik vanaf die hoogte weer helemaal opbouwen!

Face pull:
70 lbs x 10,10,10

Barbell curl:
20 kg x 10,10,10

BW zit op ongeveer 71.8 kg.

je gaat goed dikke ! :D

kijken welke diep genoeg is. Dan ga ik vanaf die hoogte weer helemaal opbouwen!
ga je dan weer opbouwen zonder box? dus gewoon squatten weer?
je uitvoering op je boxsquat ziet er goed uit, als je dat nu vast kunt houden met een gewone squat maak je een lekkere stap vooruit

thx bolle! :D

Eerst hou ik nog een paar keer de box eronder zodat ik consistent op dezelfde hoogte squat, daarna gooi ik de box nog 1 cm omlaag en zorg ik dat ik hem telkens net niet aanraak. En natuurlijk elke keer weer filmen om te kijken of de squats goed gaan.

Een paar weken geleden was het onderste stuk nog niet te doen met 60 kg, dan verloor ik alle spanning en viel ik op de box ipv hem zacht aan te tikken. Vandaag had ik het gevoel alsof het met 80 kg ook nog goed zou gaan, dus dat zwakke punt is er al echt uit aan het gaan. Vrijdag ga ik na de front squats een paar box squats doen met 20 kg op verschillende hoogtes om te kijken welke hoogte goed is, zodat ik daar de keer erna mee aan de slag kan!

Vandaag had ik me vergist met m'n rug oefening, ik had eigenlijk pendlay rows moeten doen. Omdat ik chin ups had gedaan heb ik daarna geen biceps gedaan maar triceps. Voor m'n triceps ga ik toch maar geen push downs doen, in plaats daarvan een oefening die meer op de bench press lijkt en hopelijk ook een betere carry over heeft, de JM press.

Bench:
90 kg x 5,5,5,11 %dat lijkt er meer op, +2 reps pr!

Front squat:
72.5 kg x 5,5,5,5 %gisteren heb ik ver gewandeld en daardoor ging dit waarschijnlijk slecht. Maandag ging 70 kg namelijk wel heel goed. Volgende keer beter!

Chin up:
BW+25 kg x 5,5,5,9 :):)

Upright row:
42.5 kg x 10,10,15

Hip thrust:
80 kg x 10,10,10

JM press (dead stop):
20 kg x 10
30 kg x 8
25 kg x 10 %dit is een mooi gewicht om mee te beginnen

Calf raise (op leg press):
145 lbs x 10,10,10

WSXo3Zg.jpg

30-29-28 cm. Het lijkt erop dat ik hem vanaf 28 cm moet gaan doen. (Bij 29 cm sta ik niet helemaal recht voor de camera, daardoor is het beeld iets vertekend en lijkt die ook al diep genoeg)

25 kg, ellebogen mogen nog iets verder zakken

Laatst bewerkt:
Goed idee, van die JM press! Mocht en oncomfortabel zijn, dan kan je het altijd nog met een EZ barbell doen.

Mocht die EZ oncomfortabel zijn dan pak je dumbells

Thanks voor het meedenken, als het klachten gaat opleveren zal ik het met een EZ stang of dumbbells proberen, maar vandaag ging het gelukkig nog prima met een gewone stang :)

Gaat prima met een barbell hoor..

Jep, met dit gewicht gaat het op alle manieren nog wel goed :p

Bench:
92.5 kg x 5,5,5,10

High bar box squat (28 cm):
42.5 kg x 5,5,5,5

Chin up:
BW+27.5 kg x 5,5,5,8 %repout was met straps maar dat was teveel geknooi, volgende keer weer zonder straps

Upright row:
45 kg x 10,10,13

Stiff leg deadlift:
92.5 kg x 10,10,15

JM press (dead stop):
27.5 kg x 10,10,15

Face pull:
75 lbs x 10,10,15

SLDL looking gooooood :wl:.

OHP:
57.5 kg x 5,5,5,9

Deadlift (straps):
145 kg x 3,3,3,5 %straps want m'n grip is altijd al te vermoeid om nog een goede pull up repout te doen hierna. Volgende keer weer 145 kg en rustiger spanning opbouwen voordat ik het gewicht van de grond trek (eerste set ging dat goed, bij de 3e set trek ik hem in 1x met volle kracht omhoog en schiet m'n rug bij de lift off meteen een beetje krom).

Pull up:
BW+2.5 kg x 10,10,13

Front squat:
72.5 kg x 5,5,5,6 %niet super maar in ieder geval weer een rep erbij

Dip:
BW+12.5 kg x 10,10,15

Barbell curl:
25 kg x 10,10,12

Calf raise (op leg press):
150 lbs x 10,10,15

Set 2 en 4

Set 1, 2 en 3. Rep out was niet mooi, de stang rolde steeds scheef en dat leidde me af :mad: Wel gefilmd maar het heeft weinig nut om die set te laten zien..

In de afgelopen 3 weken is er ongeveer een kg bij gekomen, dat gaat wel prima. Ik zit ook weer gewoon vol van het aantal kcals dat ik nu eet, het afzien is nu wel voorbij :) (niet elke dag gewogen)
yIBxcJ7.png

Laatst bewerkt:
dit is het meest belangrijke onderdeel van de lift,
op het filmpje ziet het er goed uit.
Ze voelen ook goed aan. Grote powerlifters zeggen wel eens dat de deadlift eigenlijk een leg press is maar dat snapte ik vroeger nooit. Nu met deze form snap ik precies wat ze bedoelen, het is net of je de grond met je benen van je af drukt. Is meteen ook een goede cue waarmee ik tijdens de rep out al aanvoel of m'n form nog acceptabel is!

ohp is ook top, 9x57.5 als laatste set.
Thx! De volgende keer 60 kg x 8 zou wel leuk zijn, dan beginnen de pr's :D

Bench:
95 kg x 5,5,5,8

Pendlay row:
60 kg x 10,10,15

Upright row:
45 kg x 10,10,14

Low bar box squat:
50 kg x 3,3
70 kg x 3,5,5

Hip thrust:
90 kg x 10,10,10 %verdomme dat doet zeer, ik moet hier echt een dikke bar pad voor hebben voordat ik kan verhogen

Face pull:
80 lbs x 10,10,15

JM press (dead stop):
30 kg x 10,10,10

Een paar herhalingen met een lege stang. Ik ga me denk ik maar eens inschrijven voor de butt wink van de eeuw contest......
Wanneer is eigenlijk het beste moment om je hamstrings te stretchen als je om de dag krachttraining doet? Als ik ze stretch heb ik er namelijk zoveel spierpijn in de dag erna dat ik niet goed kan deadliften. En moet je er ook rekening mee houden dat stretchen je herstel evt in de weg kan zitten?

Laatst bewerkt:
Bench:
97.5 kg x 5,5,5,8 %8 reps is een pr. De volgende keer doe ik 100 kg en daarna reset ik hem naar 80 kg (form begint minder mooi te worden op de sets van 5).

Front squat:
72.5 kg x 5,5,5,8 :)

Chin up:
BW+30 kg x 5,5,5,6

Upright row:
45 kg x 10,10,13

Stiff leg deadlift:
95 kg x 10,10,12

JM press (dead stop):
25 kg x 10,10,10 %even wat rustiger aan nu ik op de bench 85+% van m'n 1RM druk

Seated calf raise:
80 kg x 10,10,10

Prima train weer, toch? :) Je zou misschien nog wat meer core- en rear-delt werk toevoegen. Daar wel eens over nagedacht?

Ja misschien is het beter om rear delts er elke dag bij te pakken en extra core werk te doen, alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat moet indelen in een full body schema, m'n trainingen worden dan namelijk wel erg lang.. Om weer een split te gaan draaien ben ik ook geen voorstander van want mijn progressie gaat nog steeds het beste door 3 x per week (op het moment om de dag) alle spiergroepen aanpakken. UB/LB 3 x in de week heb ik een paar weken geprobeerd maar daar herstelde ik niet goed van, met als gevolg dat de trainingsfrequentie omlaag moest.. Ik ga er in ieder geval nog over nadenken! Maar zolang als m'n sbd maar omhoog gaan maak ik me er nog niet zoveel zorgen over ;)

OHP:
60 kg x 5,5,5,8 %voor de rep out de timer op 5 minuten en knallen maar. 8 reps is een pr!!!

Deadlift (straps):
145 kg x 3,3,3,5

Pull up:
BW+2.5 kg x 10,10,14

High bar box squat (28 cm):
50,60,70,80 kg x 5 %dit ging super, m'n rug was heel mooi verticaal en het gewicht kon al weer een stuk zwaarder. Ik ben er nu wel klaar voor om de box squat als krachtbouwer te gaan gebruiken na 2 maanden "rehab". Die ga ik op dag A en C doen, en front squats alleen nog op dag B met 10,10,10+ reps als assistance oefening.

Daarna nog een paar zwaardere singles zonder box tot 100 kg.

Dip:
BW+15 kg x 10,10,15

Barbell curl:
25 kg x 10,10,14

Face pull:
85 lbs x 10,10,11

Laatst bewerkt:
Pull-up game strong.. ;)

Terug
Naar boven