XXL Nutrition

eddieuutemst's quarantraining log

mooie bp, goed dat je eens filmt om form te bekijken, doe ik ook vaak. Kan je heel wat uit leren

• Topic Starter Topic Starter
Bench:
90 kg x 3
100 kg x 5,4
80 kg x 5,5 %paused

Front squat:
60,60,70 kg x 5
82.5 kg x 4

Chin up:
BW x 5
BW+20 kg x 5
BW+35 kg x 5
BW+30 kg x 6
BW+25 kg x 5

High bar box squat (32 cm):
50,55,60,60 kg x 5

Stiff leg deadlift:
100 kg x 5
120 kg x 5,5,4

1 set muscle ups van 7 reps, pr

isolaties

EAedHVG.png

lekkere training weer
box squats gaan nog steeds goed

@droopyy De volgende keer doe ik ze een cm lager, op deze hoogte gaat het nu goed met 60 kg :)!

Deadlift (belt):
160,170 kg x 3
180 kg x 2 %straps. Deadlifts beginnen wel zwaar te worden nu ik zo licht ben, die 2e rep wilde nog maar net. Het is ook m'n meest geavanceerde lift dus dan kan het ook haast niet anders dan achteruit gaan onder een bepaalde bw.

OHP (belt):
50 kg x 5
60,62.5,65 kg x 3
67.5 kg x 2
60 kg x 5 %alle sets strict, kracht was vandaag erg goed!

Front squat:
50,60,70,60 kg x 5

Pull up:
BW x 5
BW+20 kg x 5
BW+30 kg x 5
BW+25 kg x 5,5

Dip:
BW x 8
BW+15 kg x 6,8 %de eerste set was ik nog niet goed warm dus een extra set met dit gewicht gedaan
BW+20 kg x 8
BW+30 kg x 8
BW+35 kg x 8

Vanaf vandaag mag ik weer 50 kcal extra per dag :D

Tijd om weer wat massa aan te zetten joh. Het is wel mooi geweest zo imo!

Deze week was best zwaar kwa trainen maar ik wil nog even kijken hoe het gaat met die 50 kcal extra, bevalt dat niet dan ga ik stappen van 100 kcal per week maken (ik zit nu nog 200 onder onderhoud). Dus nog maximaal 4 weken en dan begint het opbouwen!

Deze week was best zwaar kwa trainen maar ik wil nog even kijken hoe het gaat met die 50 kcal extra, bevalt dat niet dan ga ik stappen van 100 kcal per week maken (ik zit nu nog 200 onder onderhoud). Dus nog maximaal 4 weken en dan begint het opbouwen!

50 kcal is een halve teelepel pindakaas. Well.. That ain't gonna make a difference bruh :P!

Morgen maar eens kijken hoe het gaat en anders gooi ik er meteen extra kcals bij, m'n vp en gewicht vind ik iig wel prima zo als het nu is. En ik ben begonnen met een nieuw schema opzetten dus het begint al wel te kriebelen om weer goed kracht op te gaan bouwen haha. Gisteren heb ik een paar veel biertjes gedronken, vannacht 4 keer naar de wc geweest en vandaag woog ik 69.7 kg! :eek: Gewicht is dus dikke prima zo :p

Dus begonnen met na te denken over m'n schema en programmering die ik binnenkort ga draaien, het idee van de programmering komt uit een video van omarisuf
:

A:
Bench
Front squat
Chin up
Upright row
Stiff leg deadlift

B:
Deadlift
OHP
Front squat
Pull up
Dip

Ik denk dat ik A dan weer 2 keer per week draai en B 1 keer, dat werkt nog steeds goed voor mij. Programmering wordt dan zoiets:

3 sets van 5 en de 4e set een rep out *
rep out = 5 of minder reps -> gewicht verlagen
rep out = 8 of meer reps -> gewicht verhogen

* Op deadlifts 3 sets van 3 en de 4e set repout
rep out = 3 of minder reps -> gewicht verlagen
rep out = 5 of meer reps -> gewicht verhogen

T idee is dat je de eerste 3 sets altijd nog wel 1-3 reps in de tank hebt zodat je daar goed op je form kunt letten en op de amrap set kun je dan pr's zetten

Box squats doe ik op gevoel erbij.

degelijk schema hoor, alles wat je nodig hebt zit erin.( wellicht nog wat iso werk erbij )
rep outs zijn leuk om te doen, en nog nuttig ook.
zou het geen optie zijn om het gewicht gelijk te houden ipv te verlagen bij minder dan 5 reps in je repoutset?

gewicht onder de 70 kg :finger:

Morgen weer gewoon boven de 70 kg hoor met de pizza's die ik zo ga eten :roflol:

Kuiten en rear delts pak ik ook elke training nog even aan omdat die niet echt meedoen met de compounds.. Gewicht hetzelfde houden is wel een goede, dan verlaag ik het gewicht pas als ik 3 keer achter elkaar te weinig reps haal :) Maar dan ook meteen een reset van 10-15% eraf en helemaal opnieuw opbouwen, die manier werkte vorig jaar heel goed!

Nice zeg! Ik had de video ook gezien en bent tevens van plan om (weer) met repouts te gaan werken. Ik heb het al even geprobeerd met Wendler, maar dat beviel niet gezien de lage frequentie. Met de FB opzet, is het echter een prima manier denk ik :D.
Wanneer ben je van plan om van start te gaan?

Lijkt mij ook! Hoe ben je van plan te programmeren met de repouts? Ik heb zelf nog nooit op deze manier met repouts gewerkt maar het lijkt me wel chill dat je daarmee beslist of je het gewicht verhoogt of niet, zo zit je ook niet altijd tegen je max aan te trainen. In de bulk is dat denk ik het beste.

Omar zegt in die video dat je op 70% van je 1RM moet beginnen, als ik zo kijk zijn die gewichten de komende 2-3 weken nog prima te doen dus misschien begin ik er morgen al wel mee (kan niet meer wachten om ermee te beginnen :p). Tegen de tijd dat het zwaarder wordt zit ik alweer boven onderhoud, dat komt precies goed uit.

Oja en de pizza update.. Net 2 pizza calzone besteld en ik kon het gewoon niet allemaal op, dat is de eerste keer in maanden dat ik weer echt vol zat lol. Denk dat het ~2200 kcal was en de rest gooi ik morgen in de magnetron als pre workout :cool:

Geschatte begin gewichten:
ylRkXux.png

Dit is precies hoe het werkt inderdaad. Gewoon lekker beginnen op 70% en verder geen gekke dingen verzinnen.

Ik twijfel er alleen nog aan of je deze methode voor al je lifts tegelijk kunt gebruiken voor optimaal resultaat.. Hoe denk jij daarover?

2200 kcal aan pizza klinkt goed trouwens zeg! Zelf ben ik ook een groot fan van Calzone trouwens. Dat wordt een top training morgen!

Dat is wel iets om over na te denken... De oefeningen kan ik indelen in groepjes van 2 die een beetje dezelfde spieren trainen. De eerste oefening dan de powerlifting/zwaardere oefening en de tweede meer als assist. Misschien dat ik de tweede oefening dan in een hogere rep range kan doen zodat het minder impact heeft en de programmering van de eerste lift minder in de weg zit. Want de eerste lift is waar ik echt m'n kracht mee ga opbouwen:

Bench - Dips
OHP - Upright row
Deadlift - Stiff leg deadlift
Chin up - Pull up
Front squat - High bar box squat, maar high bar box squat is nog work in progress en moet uiteindelijk als gewone high bar squat de krachtbouwer worden..

De tweede oefening zou ik dan bijv. met 2 sets van 10 reps kunnen doen en de 3e set een repout (en verhogen bij 15 of meer reps). Heb ik meteen een hogere rep range in 't schema verwerkt voor meer broscience massa gains :p

Calzone pizza's zijn de beste :D! Helaas is de Italiaan vanaf morgen 3 weken met vakantie, dat wordt eventjes geen authentieke pizza meer haha. Moet ik hem over 3 weken wel even bedanken voor de vet gains die hij me bespaard heeft door op vakantie te zijn.

Kijk, dat lijkt mij persoonlijk een veel beter idee! :)
Dan moet je de oefeningen alleen nog indelen qua training. Ik denk niet dat je bijv. beide dagen zowel chin ups als pull ups wil doen.

Whahaha. He is sabotating the shredsss.

Ik had hierboven de indeling getypt met idd elke training 1 van de 2 oefeningen erin ;) Box squats en front squats ga ik elke training afwisselen, en face pulls en calf raises ook want de training van vandaag duurde eigenlijk wel te lang. Op de oefeningen met 10 reps begin ik trouwens met 60%, anders loopt het meteen vast. De repouts vielen daar tegen omdat m'n conditie nog niet wil meewerken maar dat komt vanzelf wel weer :p

Vandaag een goede start gemaakt!

Bench:
75 kg x 5,5,5,12

Front squat:
62.5 kg x 5,5,5,10

Chin up:
BW+15 kg x 5,5,5,11

Upright row:
40 kg x 10,10,11

Stiff leg deadlift:
87.5 kg x 10,10,11

High bar box squat (31 cm): %is een stuk lastiger dan op 32 cm, ik blijf nog een paar keer oefenen met 50 kg
50 kg x 5,5,5,5

Face pull:
60 lbs x 10,10,10

Seated calf raise:
70 kg x 10,10,10

kijk gelijk maar begonnen met het nieuwe schema
goede start gemaakt, en gelijk een paar goede repouts neergezet

kijk gelijk maar begonnen met het nieuwe schema
goede start gemaakt, en gelijk een paar goede repouts neergezet

Jep :D En maandag ook gelijk maar begonnen met 200 kcals boven onderhoud eten, nu ik met het nieuwe schema begonnen ben kan ik het niet meer laten om weer te gaan opbouwen haha, en die twee weken 100-200 kcals onder onderhoud zouden toch al geen verschil meer maken behalve wss nog meer kracht verliezen op de deadlift.

Maandag een goede start, vandaag een goede voortzetting!

Bench:
77.5 kg x 5,5,5,13

Front squat:
65 kg x 5,5,5,11

Chin up:
BW+17.5 kg x 5,5,5,10

Upright row:
40 kg x 10,10,13

Stiff leg deadlift:
87.5 kg x 10,10,13 %ik kon niet helemaal goed in positie komen omdat m'n hamstrings nog zuur waren van maandag, uitvoering zat tussen een normale en een stiff leg deadlift in

Facepull:
65 lbs x 10,10,10

Bij de front squat en stiff leg deadlift was het weer vooral m'n conditie die me beperkt in het aantal reps, maar het ging al beter dan de vorige keer. Hopelijk de volgende keer 15 reps zodat ik kan verhogen!

BW was maandag 70.8, gisteren 70.2 en vandaag 70.7.

OHP:
50 kg x 5,5,5,12

Deadlift:
140 kg x 3,3,3,5 %focus op rechte rug houden. Klinkt raar, maar dat doe ik door m'n onderrug juist niet te hard aan te spannen zodat ik het gewicht met m'n hamstrings en glutes til.

Pull up:
BW x 10,10,13

Dip:
BW+7.5 kg x 10,10,15

High bar box squat (31 cm):
50 kg x 5,5,5,5

Calf raise (op leg press):
135 lbs x 10,10,10

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven