MuscleMeat

Een tweede baan als standaard of bezuinigingen?

Peiling Peiling Hoe ga jij om met je huidige financiële situatie?

• Totaal stemmers
    21
Indirect zeker wel.

Dat is toch eigenlijk de vraag van het topic..

[topic: wat passen jullie aan om nog rond te komen?]
Ik geef nu x uit
- Maar wat zou je doen als?
Dan zou ik iets veranderen
- Maar wat?
Dat ga ik niet uitleggen dat is persoonlijk per persoon
- ...

De vraag is hoe ga je er mee om. Nou door te budgetteren via de 50/30/20 regel.

Ja, hoe ga je om met dat alles duurder wordt; voor jou is dit dus niet van toepassing, dus is je 'hoe' irrelevant aan het topic. Ik vraag gewoon 'wat als het wèl duurder wordt' (want daar gaat het topic over).

Gelijk gejank omdat ik een vraag stel mbt een hypothetische situatie :o

Ja, hoe ga je om met dat alles duurder wordt; voor jou is dit dus niet van toepassing, dus is je 'hoe' irrelevant aan het topic. Ik vraag gewoon 'wat als het wèl duurder wordt' (want daar gaat het topic over).

Gelijk gejank omdat ik een vraag stel mbt een hypothetische situatie :o
Dat is niet meer van toepassing omdat ik budgetteer.

Maar goed. Nogmaals. Doe er mee wat je wilt. Ik ga geen welles nietus discussie voeren.

Maar hoe blijft die 20% sparen 20% als je vaste lasten duurder worden en je inkomen niet evenredig mee stijgt is de vraag. En ondanks dat ik vraagsteller rete irritant vind ben ik hier ook wel benieuwd naar. De inflatie was afgelopen jaar wat, 17% ofzo. Ik denk dat de meeste mensen er niet in loon evenredig op vooruit zijn gegaan dus wat doe je dan om toch 20% te blijven sparen ondanks dat die 50 en 30% in euro's omhoog zijn gegaan.

Ik ben bijvoorbeeld gaan samenwonen waardoor ik de helft van de kosten aan het huis bespaar 😏

Dat is niet meer van toepassing omdat ik budgetteer.

Maar goed. Nogmaals. Doe er mee wat je wilt. Ik ga geen welles nietus discussie voeren.

Wat fijn dat dingen niet meer duurder worden voor jou ;)
Het is geen welles nietus discussie overigens, ik stelde een vraag, jij wilde niet antwoorden. Einde verhaal. Jammer, maar is je eigen keuze uiteraard!

Maar hoe blijft die 20% sparen 20% als je vaste lasten duurder worden en je inkomen niet evenredig mee stijgt is de vraag. En ondanks dat ik vraagsteller rete irritant vind ben ik hier ook wel benieuwd naar. De inflatie was afgelopen jaar wat, 17% ofzo. Ik denk dat de meeste mensen er niet in loon evenredig op vooruit zijn gegaan dus wat doe je dan om toch 20% te blijven sparen ondanks dat die 50 en 30% in euro's omhoog zijn gegaan.

Ik ben bijvoorbeeld gaan samenwonen waardoor ik de helft van de kosten aan het huis bespaar 😏

Nee daar gaat hij geen antwoord op geven!! :trollface:

Ok het topic vraagt hoe je er mee om gaat, maar ook bijvoorbeeld of je anders gaat eten of er werk bij neemt, dus meer dan enkel of je budgetteert of niet. Nu zijn we dus allemaal benieuwd hoe jij anders bent gaan eten tov van vorig jaar om die 50% aan te hebben gehouden.

Of als het niet dit jaar was, hoe dan volgend jaar.

Ik denk dat het een vraag is om wat meer te vertellen over hoe jij persoonlijk dat budgetteren dan precies doet. Ik denk gewoon uit algemene interesse/nieuwsgierigheid.

Ok het topic vraagt hoe je er mee om gaat, maar ook bijvoorbeeld of je anders gaat eten of er werk bij neemt, dus meer dan enkel of je budgetteert of niet. Nu zijn we dus allemaal benieuwd hoe jij anders bent gaan eten tov van vorig jaar om die 50% aan te hebben gehouden.

Ik denk dat het een vraag is om wat meer te vertellen over hoe jij persoonlijk dat budgetteren dan precies doet. Ik denk gewoon uit algemene interesse/nieuwsgierigheid.

100% dit dus.

Zo moeilijk is het toch niet, gewoon 50% aanhouden en dan maar zien wat je we van kung kopen.

Denk dat zijn cijfers iets aangepast moeten worden. als je een vaste baan hebt, zonder neven inkomsten gaan de meesten er maandelijks niet echt op vooruit, vergeleken met afgelopen jaar.
Maar ook het uurloon van grijswerkers is gestegen

• Topic Starter Topic Starter
Of je past je uitgaven aan, dus goedkoper eten of minder eten, of je past de percentages aan, of allebei een beetje.

Voor sommige mensen zijn de woonlasten een groot percentage van het inkomen, dan past de standaard sowieso al niet.
Tegenwoordig hoor je mensen spreken over hypotheken van €1500... Voor velen wil dat zeggen als je met z'n tweetjes bent dit al 25% van de koek is.

Denk dat zijn cijfers iets aangepast moeten worden. als je een vaste baan hebt, zonder neven inkomsten gaan de meesten er maandelijks niet echt op vooruit, vergeleken met afgelopen jaar.
Maar ook het uurloon van grijswerkers is gestegen
Dit is m.b.t. dat het eigenlijk om een stijging voorbij inflatiecorrectie van salarissen gaat toch? Dat wordt verstaan onder dat 'alles duurder wordt.'

Duurder relatief aan salaris + 50% aan x uitgeven als regel = wat je voor die 50% koopt moet veranderen. Of inderdaad de percentages veranderen, maar dan zijn die geen regel. :shake:

Dit is m.b.t. dat het eigenlijk om een stijging voorbij inflatiecorrectie van salarissen gaat toch? Dat wordt verstaan onder dat 'alles duurder wordt.'

Duurder relatief aan salaris + 50% aan x uitgeven als regel = wat je voor die 50% koopt moet veranderen. Of inderdaad de percentages veranderen, maar dan zijn die geen regel. :mad: Of de mazzel hebben dat je salaris wel met de inflatie mee stijgt.
Je hebt X bedrag, vaste lasten stijgen en prijzen in supermarkt ook. of je moet van A-merk nu eigen merk kopen en minder kopen, maar je kunt niet hetzelfde blijven kopen.
Dan nog maar te zwijgen over supplementen/whey. waar bijna iedereen op het forum geld aan uitgeeft

Duurder relatief aan salaris + 50% aan x uitgeven als regel = wat je voor die 50% koopt moet veranderen. Of inderdaad de percentages veranderen, maar dan zijn die geen regel. :shake:
De percentages zijn niet heilig: het is een middel, niet het doel. Het doel is inzicht in en controle over uitgaven en inkomsten.

Laatst bewerkt:
Qua normaal eten kan ik weinig veranderen maar ben ik ook al erg simpel, niet zo duur. 300 euro ofzo geloof ik. Misschien dat ik over zou kunnen op de lidl maar zo erg is het zelfs nog niet.

Whey/supps zijn wel een ding. Echt belachelijk. 17supps mis ik steeds maar zoiets zit ik wel naar te kijken.

Maar imho zijn daar geen grote besparingen mogelijk, ok 50 euro aan shakes misschien maar dat is t m niet tegenover de grote vaste lasten en daar zou ik eerst op bezuinigen als ik die had. Kan verder ook niks maar het moet wel heel ver stijgen allemaal als het eten moet veranderen, en dan kan ik daar ook weinig mee dus dan is het wel echt starvation level economische crisis.

Dekentje ipv verwarming in de winter zitten we wel aan.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven