MuscleMeat

Elnostra's Van massa naar kracht log!

• Topic Starter Topic Starter
Ja begrijpelijk...is bij jou anders. Hier moet je gewoon fit zijn voor je werk, anders breek je tijdens oefeningen af en ga je finaal aan t stront. En er is niks vervelender als iemand al zn kutzooi extra te moeten dragen omdat ie t niet trekt.

Ik ben groepscommandant bij een infanterie peloton...rang korporaal. Lo/s is negen van de tien keer dikke ruk imo...kontcircuitjes en alleen maar conditie werk. Laatst een deadlift techniek les gehad die om te janken was.

Overigens hebben wij ook buiten de verlof weken een flink personeelstekort dus wij doen sowieso al dubbel werk en werk boven onze functie. Uitzending volgend jaar word helemaal een bij elkaar geraapt iets.

Daarnaast is de Klu ook meer een bedrijf die een product levert en is ook totaal anders. Word altijd een beetje autistisch van die wazige tenuen daar...maar hier word je dan ook veel meer aan t handje gehouden en is t de omgang naar mijn mening veel botter en harder. Ook geschillen onder elkaar worden op verscheidene manieren opgelost.

• Like
Waarderingen: BB_
Ja begrijpelijk...is bij jou anders. Hier moet je gewoon fit zijn voor je werk, anders breek je tijdens oefeningen af en ga je finaal aan t stront. En er is niks vervelender als iemand al zn kutzooi extra te moeten dragen omdat ie t niet trekt.

Ik ben groepscommandant bij een infanterie peloton...rang korporaal. Lo/s is negen van de tien keer dikke ruk imo...kontcircuitjes en alleen maar conditie werk. Laatst een deadlift techniek les gehad die om te janken was.

Overigens hebben wij ook buiten de verlof weken een flink personeelstekort dus wij doen sowieso al dubbel werk en werk boven onze functie. Uitzending volgend jaar word helemaal een bij elkaar geraapt iets.
Nice. Ik wist niet dat je als korporaal groepscommandant kon zijn. Bij de Luchtmacht zijn alle monteurs Sergeant/Sergeant 1 (slechts enkele hulpmonteurs Korporaal; Soldaten hebben we niet). Ik ben nu op kantoor als Kapitein de laagste in rang. :P Hier valt het personeelstekort momenteel wel mee, maar er is nog wel wat achterstand met werk en sommige mensen draaien welk overuren. Op mijn vorige functie kwam ik echt lang niet aan mijn werk toe, honderden e-mails achterstand en veel opdrachten bleven meer dan een jaar liggen. :roflol: Wij zijn op kantoor ook maar met iets van 15 man, waarvan met z'n zessen verantwoordelijk voor de C-130 Hercules (3 engineer voor avionica/elek. en 3 voor techniek), dus tegelijk verlof nemen / afwezig zijn is niet echt mogelijk om de inzetbaarheid te garanderen.

Ik denk overigens dat het overal meerwaarde heeft fysiek fit te zijn, ook als je een kantoorbaan hebt (zowel binnen als buiten Defensie). Conditiewerk is trouwens ook niet verkeerd (in heb in het verleden veel hardgelopen, maar nu niet meer).

Ah nice! Ja officieel is bij ons de korporaal de plaatsvervangend groepscommandant en de rest is alleen een sergeant gpc. M.u.v. de romeo groep, waarbij de gpc een korporaal is. Maar wij hebben al heel lang geen sergeanten meer gehad, dus ben nu groepscommandant...opzich als werk en ontwikkeling stukken beter. Alleen de KMS zie ik nu niet zitten en ga na uitzending wss. HBO doen. Vind t dan ook wel prima na 7.5 jaar

• Like
Weer lekker in de ochtend kunnen sporten!

Sumo deadlift
4x5x110

T bar row
5x8x50kg

Chinups
5x8

Lekkere ochtend training! Na vandaag vrij dus een lekker lang weekend voor de boeg met de frummes

Bw: 78kg - gewichtafname fluctueert best veel. Blijven iig nog op 3200 en dat bevalt me prima :)

Laatst bewerkt:
Weer lekker in de ochtend kunnen sporten!

Sumo deadlift
4x5x110

T bar row
5x8x50kg

Chinups
5x8

Lekkere ochtend training! Na vandaag vrij dus een lekker lang weekend voor de boeg met de frummes

Bw: 78kg - gewichtafname fluctueert best veel. Blijven iig nog op 3200 en dat bevalt me prima :)
Lekker hoor! Korte training trouwens, heb je maar beperkt de tijd voor je gaat werken of pak je altijd maar 3 oefeningen? (Misschien moet ik ook maar eens wat minder doen, ik pak meestal een oefening of 8.) Train je vaker voor werktijd of werken jullie in shiften / avonddienst? Lijkt me echt lekker, maar aangezien ik 07:00 uur op m'n werk ben, gaat 'm dat doordeweeks niet worden. :roflol:

Ik heb elke dag sport van werk, alleen ditmaal wegens verlof hadden we vrije keus aan sport. Normaal gesproken train ik na het avondeten.

Dit schema heb ik inmiddels al een aantal keer gedaan en dit is de 6 weekse base plan. Waarbij de 1e 2 trainingsdagen de squat en deadlift op zwaar gewicht centraal staan met bench of ohp en 1 a 2 assistance oefeningen.

En de overige 2 is een alternatieve squat/deadlift met vaak wat minder assistance oefeningen. Waarbij de compounds lichter zijn. Ik heb ook minstens 2 jaar upper/lower, full body, bro splits enz gevolgd. Maar sinds ik powerliften doe maak ik qua kracht de beste progressie en grote spiergroepen groeien ook als nooit tevoren. Dus imo zijn heel veel oefeningen echt overbodig.

• Like
Daarnaast werk ik gewoon van 8 tot half 5. Andere shiften doen wij geen zaken mee...tenzij oefening.

• Like
Nice, als je powerlift-gericht traint, heb je inderdaad niet zo veel oefeningen nodig en kun je goeie gains maken! :thumbs: Vind je je trainingsschema niet lastig te combineren met je werk en sport van de baas?
Ik werk zelf trouwens ook gewoon overdag hoor meestal tussen 7 en 18 uur, afhankelijk van hoe druk ik 't heb (enkel de werkvloer werkt met een avonddienst). Wel ben ik 's avonds en in het weekend telefonisch bereikbaar mocht het nodig zijn. :)
Is je vooropleiding trouwens havo, aangezien je HBO wil doen? Zo ja, zit je dan nu niet beneden je niveau te werken. Volgens mij ben je veel te slim voor een korporaal. :)

Ik vind op sommige momenten de trainingen pittig...vaak ook na velddienst ben ik helemaal gesloopt. Maar op dagen dat ik ga lukt het mij altijd prima.

Natuurlijk na oefeningen moet ik altijd weer inkomen, maar daar calculeer ik mijzelf op in. Op den duur werk je ook wel aan de hoge werklading qua sport recreatief en je belasting op werk. Tijdens de bulk eet ik daar ook naar en is alles prima qua kcals aangepast op mijn inspannings niveau.

Over mijn vooropleidingen, ik heb helaas alleen mbo2. Alleen vanaf september tot volgend jaar juli ga ik een 1 daagse mbo 4 opleiding leidinggevende volgen waarbij mijn werk ook mijn stagebedrijf is. Dus het is eigenlijk gewoon je werk uitvoeren en tegelijkertijd je papiertje halen. Alleen is al gebleken dat de mbo 4 opleiding weinig voorstelt...mijn prio is ook puur mbo4 zodat ik na de uitzending HBO kan gaan doen. Dus via deze weg kom ik er gelukkig wel. Helaas was ik altijd de clown van de klas en nam ik het niet zo serieus met school. Maar heel zwart wit gezien is een vooropleiding of papiertje nog geen definitieve bevestiging van je IQ. En ik weet van mijzelf ook dat ik over prima denk en werk capaciteiten beschik om HBO niveau ook te kunnen doen. Enige omschakeling en struikelpunt zal de vele theorie en andere inspanning zijn. :D

Edit: daarnaast begon ik ooit op vmbo kader en doorgestroomd naar vmbo TL en na de eindexamens met cumlaude makkelijk Havo kunnen doen, maar daar lag mijn ambitie niet. Daarentegen kreeg ik ook negatief advies van de docenten omdat ik mega druk ben.....gelukkig trok dat wel redelijk weg bij defensie hehe.

• Like
Even een shape update
Vvanochtend 78.2 , is normaal aangezien ik in t weekend niet train en altijd zwaarder uitkom.

Vanaf nu ook elke 2 weken even een fotootje posten. Voordeel van een lift in je complex hebben is dat de belichting altijd goed is hehe. Nog 10 weken de tijd dus slow en steady, word een leuk fysiek.

20190503_111958.jpg

Nice! Wat staat er trouwens op je borst (tattoo)? :)

Echt enorm slecht geslapen vannacht...kon gewoon niet goed in slaap komen, dat de wekker om 0500 alweer ging viel mij ook vies tegen.

Vanochtend 8km hardlopen gehad...beetje standaard ritueel. Had na t avond eten nog steeds een honger gevoel en was ook gewoon hartstikke moe, maar een smerige bak koffie waarvan je darmperistaltiek meteen vliegensvlug op gang gaat doet wonderen.

Squat
5x3x152.5 moest 150 doen kwam ik net achter hehe. Viel mij ook gewoon vies tegen, vorige week ging juist easy maar gelukkig weet ik waar t voor een groot deel aan ligt.

Bench
5x3x92.5 ging prima!

Reverse tricep ext.
5x6x20

Tricep ext
5x6x20

Ben benieuwd hoe ver ik in mn cut nog progressie blijf boeken. Mn ontbijt is nu nooit meer al 300cal om zo zoveel mogelijk te kunnen eten voor mn workout!

Enorm tevreden:D

Tot morge :D

Weer enorm moe...hoop dat ik vannacht wat beter kan slapen. Gewicht was gister btw 79.5 en vanochtend 77.8. 77.8 was op lege maag, loop dus goed op schema. Hoor t eind van deze week op 77.7 uit te komen, dus wellicht dit weekend ff een cheat meal inplannen, moet kunnen.

Ohp
5x3x47.5

DL
5x3x165 lekker hoor

Abs
5x **

Morgen rust en donderdag eindexamen knkf powerlift instructeur!

Fijne avond xoxoxo :D

Gisteren veel gestudeerd, wou vandaag sporten maar ben nu pas klaar. Dus laatste 2 trainingen doe ik vrijdag en zaterdag. Resultaat van deze dag in de upload.

:D:D

Screenshot_20190509-183112_Gallery.jpg

Nice man! Wat kan je hier eigenlijk precies mee doen?

Eigenlijk ben je volgens de knkf erkend powerliftinstructeur en is t een leuke en goede aanvulling op je al in bezit hebbende sportcertificaten. Gewoon een goede verbreding op je ontwikkeling, daarnaast kun je nu dus ook PL gericht begeleiden en coachen.

Eigenlijk ben je volgens de knkf erkend powerliftinstructeur en is t een leuke en goede aanvulling op je al in bezit hebbende sportcertificaten. Gewoon een goede verbreding op je ontwikkeling, daarnaast kun je nu dus ook PL gericht begeleiden en coachen.
Vaak is het inderdaad het hele pakket aan papieren wat het interessant maakt. Ga je ook een eigen schema ontwikkelen om bij je cliënten te gebruiken?

Jazeker. Eerst een duidelijke intake en dan vooral techniek trainingen om de bewegingsanalyse te bestuderen en daarop een schema te maken.

Nice, dat is netjes, gefeliciteerd! :D
Ik zou bij Bureau Sport / LO/S voorstellen of jij niet een keer groepsles mag geven. Kun je goeie ervaring op doen en ben je zelf ook verzekerd van een leuke sportles i.p.v. een beetje lopen apenkooien en rondjes rennen.:P

Jep! Goed punt. Was laatst idd een techniek les van tig oefeningen waarbij de DL in 2min werd behandeld en alles ruk ging. Hoop dat ik hierin een rol kan spelen, is wel leuk!

Terug
Naar boven