- Waardering
- 7.244
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 96kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oh nee, de keuze voor een intermediate programma begrijp ik prima, het heeft weinig zin om door te gaan met LP. Mijn vraag was meer waarom specifiek dit programma? Het is ooit gemaakt als een bodybuilding schema en niet als een puur krachtschema voor zover ik weet.mn begin stats waren al aan de hoge kant om nog 5x5 stronglifts te doen. En deze was o.a. een van de keuzes....en dit bevalt me goed. wat dan?
Zolang je progressie blijft maken inderdaad lekker door blijven gaan. Als je serieus wil gaan powerliften dan zijn er heel wat goede gratis en betaalde schema's. Het gratis programma van Calgary Barbell bijvoorbeeld is een heel mooi schema.oh daar heb ik zelf ook geen antwoord op....ik kwam toevallig op dit schema terecht en ben hem gewoon gaan doen. Tot nu toe gaat de progressie wekelijks omhoog dus zover dat zo blijft doorgaan , blijjf ik dit schema doen. Eventueel bij een plateau een kleine reset of deload totdat ik echt volledig stagneer en dan kijk ik verder. ik ben eigenlijk wel benieuwd wat nou dan wel echt powerlift schema's zijn en wat jij eventueel aanraad om hierna te gaan doen.
leuk dat je meeleest trouwens.

ik heb afgelopen week met 200 verhoogd...Dus zit momenteel op 3200. Doe het liever rustiger aan. Heb op dagen als dit soms wel momenten van honger...vooral tussen 12 en 3 en 3 en half 5. Maar dit kan ook zijn omdat ik mijn macros op bepaalde tijdstippen heb weggezet.
op dagen als dit is het in principe niet verkeerd om wat meer te eten , alleen het compenseert wel met de dagen dat ik bijvoorbeeld geen reet uitvoer. Er zijn ook dagen dat je in een leslokaal zit of gewoon op je bed ligt te meuren
Op lange oefeningen eet ik globaal wel 5000 om een beetje gevuld te blijven. Aankomende winter naar Noorwegen en daar moet je helemaal veel vreten haha.
Ik had na mijn cut van 2300 geupt naar 2800 en een weekje later naar 3000. Na 2 weken merkte ik dat ik continue op gewicht bleef of zelfs wat zakte in gewicht (afhankelijk van wat ik wekelijks deed) dus nu maar 200 erbij gedaan ervan uitgaande dat dit ongeveer mijn leanbulk macros zijn , verder weeg ik wekelijks en zo houd ik het een beetje bij. Zolang ik nu met deze macros mn reps en sets haal is er geen behoefte aan uppen.
soms heb ik gewoon honger en van mezelf weet ik dat een honger gevoel ook vaak opkomt als ik niks doe....en dus maar verlang naar eten, dus aan dat gevoel wil ik niet toegeven. Ook heb ik mijn afgelopen bulk op 4300 gezeten en ik was uiteindelijk gewoon niet tevreden met dat buikje , dus slow en steady is het nu!![]()

Een lekker standaard defensie gym.Deze log schrijf ik echt met een enorme overdosis aan enthousiasme!
Vandaag de dag begonnen met een walgelijk rondje dribbelen van 7 kilometer....op wonderbaarlijke wijze schoten mijn benen al na 400meter vol....en dit werd alsmaar erger. Uiteindelijk voelde het als enorm zware spierpijn..eerlijk gezegd vond ik dat vreemd aangezien ik gewoon het hele weekend lekker gerust heb, maar goed. wellicht was het ook een combinatie van niet goed voordrinken. Op de tandjes en met een beetje doorzettingsvermogen gewoon binnen een goeie tijd gelopen.
Daarna het veld in en met de heerlijke temperaturen en bepakking om je kast nog eens 15kilometer ongeveer gestekkerd.
Dit gevoel uitte in het feit dat ik er redelijk van overtuigd was dat ik mijn sets niet ging fixen...compleet futloos. Dus mocht dat zo wezen dan had ik er enigzins acceptatie bij.
Maar goed...Uiteindelijk een bak rijst met kip en chicken tonight saus in mn nek gedrukt en ik voelde me al ietsje beter. Maar die spierpijn in mn benen was alsnog niet te harden.
Maar daar kwam mijn redder in nood...een oud buddy die helaas nu bij een andere eenheid zit , kwam even een scoopie brengen. Naar eigen zeggen was het hetzelfde kaliber als die walgelijke monster meuk , maar de smaak was een stuk beter en de dip was minder.
prima....een half uurtje gewacht en alsnog als zielig mannetje de fitness in gegaan. Maar einde huilie huilie en met goede moed de workout begonnen.
eerst maar eventjes flink veel lichte setjes gemaakt om zo de spiertjes wat losser en warmer te krijgen. Uiteindelijk gingen de eerste setjes squats zoals gewoonlijk prima. Maar af en toe een goede dosis pre doet wonderen!
squat
5x67.5
5x82.5
5x100
5x115
5x132.5
externe factoren mochten vandaag dus lekker geen invloed hebben op mijn workout!!
Bench
5x45
5x57.5
5x67.5
5x80
5x90
Ook heerlijk hoe mijn progressie met benadrukken gaat , een aantal weken geleden had ik verwacht dat dit wel een keer het moment moest zijn van enorme moeite of een plateau...maar het gaat gewoon enorm goed en ik heb een en al lof voor madcow!!
bent over row
5x32.5
5x40
5x47.5
5x55
5x62.5
row ging prima, geen moeite.
uiteindelijk afgerond met 3x8x10kg weighted hypers en 1x8x40 abdominal machine
1x8x50
1x8x60
Nu maar even een post workout maaltje in elkaar flansen en lekker op mn bedje liggen!
Om de log wat leuker te houden wou ik een filmpje maken , alleen er was niemand in de gym. wel een paar fotootjes...die eerlijk gezegd beter in t echt oogde dan op de foto's. (maar op mijn woord moet je maar geloven...
hier de fotos (overigens een heerlijke pomp):
![]()
![]()
![]()
![]()