XXL Nutrition

Elnostra's Van massa naar kracht log!

• Topic Starter Topic Starter
ja...op zich geen verkeerde gym hoor. Op bepaalde kazernes zijn sommige groter en luxer en andere weer alsof er al sinds de dienstplicht geen zorg meer aan is besteed. :rolleyes:

Dit weer heeft wel een voordeel....de gym is gewoon bijna altijd leeg. :D

Ook in!

welkom Hans! leuk dat je volgt.

Ook heerlijk hoe mijn progressie met benadrukken gaat , een aantal weken geleden had ik verwacht dat dit wel een keer het moment moest zijn van enorme moeite of een plateau...maar het gaat gewoon enorm goed en ik heb een en al lof voor madcow!!
Progressie op benadrukken? Hoe doe je dat? :roflol:

Lekker die autocorrectie.

haha oeps....ja dit is via mijn telefoon! Maar bankdrukken idd (tijdens het typen als 3 keer verbeterd hahaha)

Dan ga je je nieuwe 3rm's op vrijdag ook nailen! :) Zit je dicht bij fail of kun je nog een paar weken door? Je hoort de eerste 8 weken in principe altijd af te kunnen ronden.

Nee kan gewoon prima door :)

wel even iets...denk dat dit een foutje van de app moet zijn , maar normaal gesproken is je laatste workout C met 2.5kg zwaarder..gisteren dus 132.5 gedaan dus dan zal vrijdag 135 moeten zijn...hier pakt hij nu de 137.5 en van daaruit gaat hij wel weer gewoon normaal verder. Gewoon deze doen?

Screenshot_20180612-084130.jpg

edit:valt me nu ook op dat dit in week 3 ook zo ging en week 9 ook , dus zit er een verband in? of zijn dit fouten?

oh en 12 ook.

wel even iets...denk dat dit een foutje van de app moet zijn , maar normaal gesproken is je laatste workout C met 2.5kg zwaarder..gisteren dus 132.5 gedaan dus dan zal vrijdag 135 moeten zijn...hier pakt hij nu de 137.5 en van daaruit gaat hij wel weer gewoon normaal verder. Gewoon deze doen?

Screenshot_20180612-084130.jpg

edit:valt me nu ook op dat dit in week 3 ook zo ging en week 9 ook , dus zit er een verband in? of zijn dit fouten?

oh en 12 ook.

Zal wel een verband zijn dan :)

achja...t is ook maar een getal. Gewoon blijven gaan!

Nou in de excelsheet verhoogt hij met percentages. Dat zijn dus vaak ongebruikelijke gewichten. Bij mij is dat bijvoorbeeld 3 kg. Ik denk dat die app het steeds afrondt naar 2,5 en dan soms een 5kg inhaalslag maakt.

Ja dat zal ook nog eens heel goed kunnen kloppen....op zich wel een enorme stap als je vorige gewicht al een grinder was , maar we gaan t zien.

Ja dat zal ook nog eens heel goed kunnen kloppen....op zich wel een enorme stap als je vorige gewicht al een grinder was , maar we gaan t zien.

In dat geval zou ik het gewicht opnieuw instellen zodat hij uitrekent hoe al je sets er met een stap van 2,5kg uit moeten zien. Dan zit je niet te kutten met die 5kg, want dat is idd een behoorlijk grote stap.

Nou in de excelsheet verhoogt hij met percentages. Dat zijn dus vaak ongebruikelijke gewichten. Bij mij is dat bijvoorbeeld 3 kg. Ik denk dat die app het steeds afrondt naar 2,5 en dan soms een 5kg inhaalslag maakt.

Ik spiek hier wel eens.

Volgens mij is het zo dat je bij de app kan kiezen wat de lichtste schijf is die je kan toevoegen, je hebt de keuze uit 1.25, 2.5 of 5, dat geeft een afronding op 2.5, 5 of 10.

Voor meer precisie heb je lichtere gewichten nodig en zal deze app niet werken.

Bij een volgende ronde kan je ook overwegen om per week te verhogen met vaste gewichten per oefening.

ja , heb ook al 0.5kg schijfjes besteld. inmiddels ook binnen. Op t moment dat ik een plateau bereik dan wil ik mijn gewichtstoename op de oefeningen hoogstwaarschijnlijk met kleinere stappen gaan doen.

Btw leuk dat je af en toe meeleest! welkom.

Sinds gister rond 10 uur ineens kleine nare pijntjes in de buitenkant van mijn enkelgewricht....was na het ochtend PT..denk een vage beweging gemaakt. Was vandaag al een stuk minder , dus denk gewoon een klein beetje verrekt. Heb overigens ook walgelijke platvoeten , dus mijn hele voet is altijd al een gedoe geweest. Vandaag naar de gym geweest met een ingetaped enkeltje en heeeeel rustig begonnen , puur om te kijken of ik die pijn ondervond tijdens het trainen.

Heb het namelijk nu alleen als ik loop , heb ook overpronatie naar buiten. Dus binnenkort ook weer zooltjes aanmeten. Vandaag ook mijn romaleos gedragen ipv mijn Marokkaanse fake vans. Gelukkig zit er geen enkele beweging in je enkelgewricht tijdens de oefeningen door de schoen , dus zonder pijn getraind.

Nu lekker de voet koelen...maar goed.

squat
5x67.5
5x80
5x100
5x100

OHP
5x32.5
5x37.5
5x45
5x50 (grinder de laatste 2)

Deadlift
5x90
5x110
5x127.5
5x145

Ik heb altijd bij het optillen van de bar , voor de eerste rep dat het echt zwaar aanvoelt , misschien ook altijd angst dat mijn rug breekt hahah. vervolgens gaan de rest van de reps wel gewoon prima, herkenbaar bij sommigen?

uiteindelijk afgesloten met 4 setjes situps. Prima training , OHP Word nu echt pittig , maar blij deze training weer gefixt te hebben.

post workout meal is een banaantje en 2 boterhammen peanutbutter jelly :rocknana::1e:

Sinds gister rond 10 uur ineens kleine nare pijntjes in de buitenkant van mijn enkelgewricht....was na het ochtend PT..denk een vage beweging gemaakt. Was vandaag al een stuk minder , dus denk gewoon een klein beetje verrekt. Heb overigens ook walgelijke platvoeten , dus mijn hele voet is altijd al een gedoe geweest. Vandaag naar de gym geweest met een ingetaped enkeltje en heeeeel rustig begonnen , puur om te kijken of ik die pijn ondervond tijdens het trainen.

Heb het namelijk nu alleen als ik loop , heb ook overpronatie naar buiten. Dus binnenkort ook weer zooltjes aanmeten. Vandaag ook mijn romaleos gedragen ipv mijn Marokkaanse fake vans. Gelukkig zit er geen enkele beweging in je enkelgewricht tijdens de oefeningen door de schoen , dus zonder pijn getraind.

Nu lekker de voet koelen...maar goed.

squat
5x67.5
5x80
5x100
5x100

OHP
5x32.5
5x37.5
5x45
5x50 (grinder de laatste 2)

Deadlift
5x90
5x110
5x127.5
5x145

Ik heb altijd bij het optillen van de bar , voor de eerste rep dat het echt zwaar aanvoelt , misschien ook altijd angst dat mijn rug breekt hahah. vervolgens gaan de rest van de reps wel gewoon prima, herkenbaar bij sommigen?

uiteindelijk afgesloten met 4 setjes situps. Prima training , OHP Word nu echt pittig , maar blij deze training weer gefixt te hebben.

post workout meal is een banaantje en 2 boterhammen peanutbutter jelly :rocknana::1e:
Nette training weer maat ! Die ohp doe je dat gewoon staand? Doe hem sinds deze week staand. Deed het altijd zittend.

Ps: peanut butter jelly ieuww

staand ja. Moet je wel oppassen dat je je rug niet teveel naar achter gaat trekken. En pindakaas jam; nooit echt gegeten maar eens geprobeerd nadat ik sanka het zag posten. En t is heeeel lekker haha.

edit: gebruik voor die laatste rep wel mn riem en wrist wraps.

vandaag de laatste workout...vanochtend aan de late kant op werk , dus kon niet ontbijten....uiteindelijk liep het wapen onderhoud ook aardig uit de tijd , dus op alleen een eiwitreep (wel een grote) de gym in , geen reguliere sport vanwege de enkel.

Wou gewoon ss cardio doen en lichte setjes benen , om vanavond na het eten gewoon met volle energie de workout te doen...uiteindelijk iets zwaarder gesquat en voor ik t wist sloop de workout er gewoon in...was verbaasd over hoe makkelijk het ging.

squat
5x60
5x75
5x90
5x105
3x137.5
8x90

ten opzichte van workout A was de 3 rep squat een sprongetje van 5kg ipv 2.5...helemaal niet meer aan gedacht maar het ging zonder moeite dus enoooorm blij.

benchpress
5x42.5
5x52.5
5x62.5
5x72.5
3x92.5
8x62.5

rows
3x27.5
5x35
5x42.5
5x47.5
3x65
8x42.5

uiteindelijk nog even de enkel na de rows laten controleren bij de arts , geen zwelling , geen specifieke pijnplek. Alleen af en toe heel irritant voelbaar bij het lopen. Mogelijk een spiertje verrekt of licht overbelast en er is geconstateerd dat ik enorme platvoeten heb. En ik citeer : " oh jeetje , zulke platvoeten heb ik nog nooit gezien , je zou haast denken dat je geen eens meer voetbogen hebt". Zelfs met een controle geconstateerd dat ik ook geen corrigerende platvoeten heb.

Over 2 weken na mijn cursus even zooltjes laten aanmeten. progressie is er wel ten opzichte van dinsdag , dus ben helemaal gerustgesteld.

assistance

3x8x 20 , 30 en 35kg bb curl
3x8x15 tricep extension

geen dips gedaan , tijd was om. op zich geen ramp...het blijven assistance oefeningen.

Goeie trainingen zet je blijkbaar neer op deze maaltijd hahahah. Aminos alleen genomen om de smaak...neem t normaal nooit.

fijn weekend :1e::banana::banana::banana::banana:

Screenshot_20180615-112933_MyFitnessPal.jpg

Lekker van die +5kg. Zet hem op maandag :)

Overigens zou ik voortaan bij tijdgebrek eerst dips doen en daarna pas armisolatie. Dips hebben meer nut voor je presses dan wat curls en tricepsisolatie. Wat ik altijd doe bij tijdnood is bench en row supersetten. Dat kan ik doen, omdat ik mijn row en bench altijd op dezelfde gewichten instel. Dat scheelt echt een boel tijd.

Terug
Naar boven