MuscleMeat

Elnostra's Van massa naar kracht log!

Netjes

Deload weekje , ben ff een weekje in t buitenland maar er zijn wel wat gewichten mee dus zojuist even een workoutje gedaan.

Vandaag upperbody en gefocust op hoge reps met lager gewicht

Borst
Benchpress 3x15x55kg
DB fly 3x15x12kg

Rug
Bent over row
3x15x40(?)
dumbell rows 3x15x12kg

biceps
Bb curl 3x15x15kg

tricep
Db overhead extension
3x15x14kg

schouders
3x15x20kg

afsluiter 3x15 situps

Ach, je doet in ieder geval iets. Al lijkt het me een stuk minder bevredigend dan lekker compounds beuken.

• Topic Starter Topic Starter
klopt , heb alleen beperkte middelen...liggen wat kettlebells , 2 oly vrouwen halters en paar platen wat max samen 80kg maakt. Verder nog wat dumbells en trx koorden , maar is idd alles behalve bevredigend , maar is wel logisch bij een (gedwongen) deload, morgen ook weer een ingepland "vrij" sport momentje , iemand een aanrader wat te gaan doen?

Misschien wat bodyweight shizzle ofzo?

Geeft mij ook gewoon amper voldoening....snap sws wel dat een alternatief wat de compounds evenaren , er amper is tijdens een deload.

Wat zou jij doen als bodyweight? Beetje assistance dingen?

Geeft mij ook gewoon amper voldoening....snap sws wel dat een alternatief wat de compounds evenaren , er amper is tijdens een deload.

Wat zou jij doen als bodyweight? Beetje assistance dingen?
Tja, beetje de standaard dingen. Chinups, dips, push up varianten, BW squats en lunges. Misschien wat long jumps of burpees. Gewoon even wat bloed door je spieren laten stromen.

Top , ga ik doen! Is ook gewoon voor t eerst dat ik echt baal dat ik niet kan trainen volgens mn schema , maar even twee stappen terug om vervolgens weer door te gaan is een mooie gedachte.

Ik kan na deze week het gewicht van de nieuwe week gewoon doen toch?

Top , ga ik doen! Is ook gewoon voor t eerst dat ik echt baal dat ik niet kan trainen volgens mn schema , maar even twee stappen terug om vervolgens weer door te gaan is een mooie gedachte.

Ik kan na deze week het gewicht van de nieuwe week gewoon doen toch?
Een weekje valt meestal wel mee en dan kan je meestal wel doorgaan waar je gebleven bent. Na 2 weken vakantie ofzo ga ik vaak wel een beetje in gewicht en reps terug de eerste week, en dan vooral om spierpijn tegen te gaan.

Ben ik weer! Afgelopen week alleen wat upperbody dingen gedaan 2x en een kettlebell workout.

Vandaag begon t echt te kriebelen en aangezien de omstandigheden om 3x te gaan trainen volgende week , wegens o.a. een ontgroening besloten om vandaag te gaan.

Ik was alleen een beetje moe , maar lichamelijk totaal niet eigenlijk. Wel vandaag enorm lopen stuntelen en merkte dat ik er echt niet bij was , maar f**k it.

squats
5x72.5
5x90
5x107.5
5x125
5x142.5

Bij 125 voelde t gewoon echt enorm zwaar en wankelig , lang rust genomen en 142.5 ook met moeite en voelde enorm onstabiel. Bleek achteraf dat ik er geen klemmen op had en die hele platen waren verschoven....:o
Ook de laatste rep met t gevoel alsof mn ogen dicht waren dat ding op t rek gepusht , werd gewoon ff zwart.

Daarna benchen

enorm veel tijd gehad afgelopen week , dus heel powerliftingtowin website gelezen. Lekker eens aan techniek werken dus.

5x50
5x60
5x72.5
5x85
5x97.5 eerste poging gefaalt bij 3 reps , kon m nog net op de onderste safety bar krijgen...
flink balen en had toch verwacht te stagneren binnen nu en 2 weken max , zo is t programma ook.

Maar tijdens het eraf halen van de schijven zag ik aan de linkerkant ineens 5kg meer op de grond liggen , met mn suffe kop kon ik niet herinneren of die er al lag of dat ik daadwerkelijk als een daab dat ding aan de linkerkant erbij op had gezet :p

Dus even iemand gevraagd te spotten , met alleen zn vingers en niet eerder aanraken dan wanneer ik overduidelijk de bar niet meer omhoog zou kunnen krijgen. Maar 5x97.5 gehaald! Verdomme wat was ik blij.

Bent over rows
5x35
5x42.5
5x50
5x60
5x67.5

als laatste rope pulls gedaan als afsluiter.

Met een blij gevoel de gym uitgelopen, slechtste sessie ooit voor mijn gevoel maar toch ook weer een hele goede..:o

Volgende keer niet zo koppig zijn en of wachten tot maandag, met als gevolg dat ik de workout week niet af kan maken. Of gewoon meer de tijd nemen met gewichten optellen enz enz. Stond helemaal op uit hahah.

Denk dat ik nu gewoon zondag workout B doe en dinsdag workout C. Do en zaterdag A en B van de volgende week , aangezien ik na volgende week een week naar oostenrijk ga op oefening. of is dit af te raden? aangezien ik dan workout c na oostenrijk ergens doe.

Fijn weekend maten:D

Laatst bewerkt:
Ik zou de planning idd aanhouden. En dan na Oostenrijk de week opnieuw beginnen. Dat is wss geen overbodige luxe. Dan moet je Oostenrijk zien als een deloadweekje :p Prima progressie overigens. Die 5x150 squat en de 5x100 bench komen heel erg dichtbij :)

ik heb afgelopen week ook al een soort deload gehad..maar dan doe ik t idd op deze manier! Vrijdag hopelijk 3x100 BP , leuk mijlpaaltje weer. presses gaan nu wel knijpen gok ik....ohp moet nu ook 55 , maar wie weet heeft deze rustweek een positieve uitwerking.

thanks man!

vandaag workout B

squat
5x72.5
5x90
5x107.5
5x107.5

OHP
5x35
5x42.5
5x47.5
5x55 enorm pittig maar met belt en wraps gedaan , laatste was wel een kleine cheatrep aangezien ik een klein hupje gat met mn voeten...de app geeft volgende week weer 55 aan , dus dan zonder cheaten proberen

deadlift
5x97.5
5x117.5
5x135
5x155 laatste set bij het neerleggen van de barbell even weer rustig terug naar de terughouding alvorens ik hem weer omhoog tilde. Laatste rep zolang mogelijk in uitgangspositie vastgehouden en langzaam neergezet

Lekkere training , wederom veel aan mn hoofd en echt mezelf moeten pushen richting de fitness , maar de gym is niet alleen voor de gains , maar ook een heerlijke uitlaat klep!

Even kijken of ik workout C woensdag vlak voor mijn ontgroening doe die donderdag plaatsvind en anders vrijdag!

tevreden gevoel! :D:D:D

Vandaag de laatste workout , lichtelijk spierpijn van de ontgroening dus vooral veel rust tussen de setjes gepakt....het gevoel van vastberadenheid is gewoon compleet weg , baal er echt van.

Vanavond een bruiloft dus had geen keuze om nu te gaan sporten , merkte dat ik na het squatten al gewoon leeg was.

5x72.5
5x90
5x107.5
5x125
3x145
8x107.5

BP
5x50
5x60
5x72.5
5x85
3x100 helaas maar 2 reps gehaald dus fail
8x72.5

rows
5x35
5x42.5
5x50
5x60
3x67.5
8x50

afgesloten met tricep ext , dips en bb curls.

Ik baal gewoon ontzettend , heb veel aan mn hoofd de laatste tijd en dat doet mentaal ook wat met mijn gevoel in de trainingen.

Had ik de 3x100 gehaald als ik na het avondeten was geweest? denk t wel...maar durf t niet zeker te zeggen.

Dus wat raden jullie nu aan? Zondag over proberen te doen? Aankomende week naar oostenrijk outdoor activiteiten met werk..soort deload.

of na oostenrijk deze training nog eens? Of moet ik nu gewoon resetten? Voel me net een onzeker mannetje nu wat betreft alles.

Sterk

Hoe gaan je lifts vooruit?
Als alleen je bench en je press stallen, kun je die oefeningen gewoon deloaden en weer opbouwen. Of de presses nog een week proberen. In beide gevallen gaan andere oefeningen dan door volgens schema.
Je zou ook alle lifts kunnen resetten en weer doorgaan.

Je moet je echter ook realiseren dat Madcow een schema is voor early intermediates. Uiteindelijk zal je toch echt moeten overstappen op een schema met meer relevant volume. Of je dat punt nu al bereikt hebt, kan ik niet zeggen. Je row en je deadlift wss nog wel kunnen gainen op dit schema. Voor de andere oefeningen is dat lastig te beoordelen.

ik probeer de presses na oostenrijk nog 1 keer en zal daarna resetten op beiden. In de overige oefeningen zit nog rek! moet ik daarbij stallen of de app loopt ten einde , dan zal ik wat anders gaan zoeken.

Waar zal ik eventueel naar kunnen kijken? Lineair progressie maken vooral op OHP en bench gaat toch binnen nu en 2 weken wederom stallen..

ik probeer de presses na oostenrijk nog 1 keer en zal daarna resetten op beiden. In de overige oefeningen zit nog rek! moet ik daarbij stallen of de app loopt ten einde , dan zal ik wat anders gaan zoeken.

Waar zal ik eventueel naar kunnen kijken? Lineair progressie maken vooral op OHP en bench gaat toch binnen nu en 2 weken wederom stallen..

Dit schema aanhouden totdat je ook op andere oefeningen vastloopt, zou ook mijn advies zijn. Wat je daarna gaat doen, is aan jou. Er is genoeg keuze. @Starx6673 heeft goede ervaringen met de schema's van Barbell Medicine. Misschien dat je daar eens naar kunt kijken? Ik zit in hetzelfde schuitje (presses die vastlopen) en ga The Bridge eens proberen om te kijken of hun schema's mij bevallen. Die kerel van Powerliftingtowin heeft ook een hele berg reviews van krachtgerichte schema's: https://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-programs/ Misschien dat daar nog iets leuks tussen staat.

thanks mannen!!! moet ik de presses volledig resetten of gewoon een 2-tal weken (of meer) terug?

oke , ik ga het zelf even uitzoeken!!

Terug
Naar boven