XXL Nutrition

Emielos road to a better (MAP) fysiek

• Topic Starter Topic Starter
Donderdag en vrijdag natuurlijk wel getraind maar donderdag geen tijd gehad en vrijdag redelijk chag dus nergens zin in gehad om te loggen etc. Had vrijdag weer fitness B En gingen weer van die tyfes HIIT trainingen doen. Als je mij ergens niet blij mee maakt is het wel van die tyfes trainingen. Kapot gaan vind ik wel fijn maar dan wel op mijn manier ( lekker autistisch :P) + ik vind HIIT trainingen ook absoluut geen meerwaarde hebben en verneukt mijzelf eigenlijk alleen maar dus wtf. Nu heeft hij gezegd dan we voor volgende week 2 schema's moeten maken ( HIIT trainingen) 3 keer raden wie er a.s. vrijdag afwezig is ;) STond ook op het punt uit de les te stappen maar mijzelf toch maar ingehouden

Zaterdag ook een brommertje gekocht ( luie student here) Nu ik verhuisd ben zou ik 25-30 minuten moeten fietsen en daar heb ik echt geen zin in. Heb het nu al warm tijdens het fietsen laat staan straks in de zomer. No way dat ik bezweet op school wil aankomen dus lossen we het zo maar op.+ dat een brommertje gewoon lachen is. Was alleen wel echt blue monday voor mij. Op 1 of andere manier was mijn v-snaar binnenste buiten gedraaid. Komt bijna nooit voor en natuurlijk lukt het mij wel haha.

Zaterdag/zondag vrij gehad. Deze week laatste weekje trainen voor de wintersport dusja voelt beetje nutteloos deze trainingen zegmaar. Maarja we pompen vrolijk verder.

incline bp press
10xstang
10x40
2x12x50
2x12x55
11x50 VOl en op al

incline db press
12x16
12x18
2x12x20

incline fly's, dumbels naar binnen en dan weer uitstoten
3x10x10 pijnlijk as fock!

Chest press
2x10x66
2xdropsets tot fail. Borst belachelijk vol..

Met je hasses op een bankje en dan bent over lat raise
4x12x7

latt pul met 2 handvaten voro achterkant schouders
3x12x39

ABs en weer done.

Zo hier zijn we weer de t*ring.. Volgende week dus wintersport dus ik wou vandaag echt een bizar lekker legday neerzetten en dat is gelukt hoor mijn god... Voor de training had ik er al in in om er iets speciaals van te maken. Niet echt uit te leggen maar had zin om helemaal naar de t*ring te gaan maar dan wel op MIJN manier. Vandaag toch maar weer eens gekozen om te beginnen met hack squats ipv normale squats. En t*ring ik weet niet wat het is maar deze oefening voelt zo belachelijk lekker echt niet normaal. Ja daar komt die: Die mmc bij hack squats is ongelofelijk. Train niet echt op MMC ofzo ik ga wel gewoon zwaar en diep maar ik voel mijn quads gewoon echt goed werken tijdens deze oefening. Heel erg raar eigenlijk.. Ik voel mijn quads ook echt helemaal naar de t*ring gaan + vol stromen en tegelijkertijd moet ik waggelen om vooruit te komen omdat mijn quads zo op raken. Ik blijf denk ik een heel apart figuur..

Wat sissy squats om warm te worden

Hack squats ( 47kg weerstand zonder iets)
10xniks
10x20
12x40
3x12x50 we strompelde al lekker. Maarja wou even kijken hoe diep ik kon gaan
12x60 Fock dit deed zoveel pijn godkolere... Waggelen en vasthouden aan de hack squat om overeind te blijven
5x60.. Legger was dichtgevallen en daar kwam ik tegenaan. Toen was ik hem ook helemaal kwijt en kwam ik niet meer omhoog.. fock!

Stiff dl
12x28
3x12x32 waar, goeie strech in de hams!

Liggend leg curl
3x12x45 Laatste set heel pijnlijk fock
2xrep out single liggend leg curl. Hams stonden werkelijk op knappen
Vanaf hier was het:

Walking lunges. t*ring waarom ben ik zo sadistisch...Ik was al zo danig naar de t*ring dat ik praktisch elke stap stond de trillen als een rietje.. Na elke set gaan zitten en na de laatste set ben ik gaan liggen. Ik had het werkelijk niet meer..
3x12x40

En we waggelen naar de volgende
leg ext
3x12x66 pijnlijk as fock en echt helemaal ram vol.

Waggelen naar de kuiten. Meerdere mensen keken mij ook aan: Wtf heb jij gedaan, kom je uit het kralingse bos ofzo?
3x20x60 af helemaal kapot en ri de kleedkamer.

Laatst bewerkt:
Zieke beentraining man! Die zal je wel gaan voelen!

Mooi verhaal weer :roflol:! Het mag duidelijk zijn dat je de komende 4-5 dagen spierpijn hebt in ieder geval.

Heerlijk lezen dit :roflol:

Zieke beentraining man! Die zal je wel gaan voelen!
Haha thx vond het zelf een hele fijne training. En ja, ik voel het nu al haha. Het kan morgen 2 kanten op gaan. Of ik heb zoals altijd diezelfde avond al heel veel last wat resulteert in dat ik de volgende dag werkelijk waar nergens last van heb. Maar het kan ook zo zijn dat ik door de hack squats morgen zo danig naar de mallemiese ben dat ik nog erger rond waggel dan dat ik na lunges deed.

Houd jullie op de hoogte :P Morgen is tevens rustdag voor mij.

Mooi verhaal weer :roflol:! Het mag duidelijk zijn dat je de komende 4-5 dagen spierpijn hebt in ieder geval.
Haha dankje bas. Zie hierboven het kan dus 2 kanten op gaan met mij, misschien heb ik weer geluk maar ben bang van niet door de hack squats.

Haha dankje. geen beter vermaak dan leedvermaak.

Waar ik trouwens zelf wel een beetje mee zit is dat er zo'n belachelijk verschil zit in squats en hack squats. Met hack squats gaan mijn quads zoveel meer naar de t*ring en ik voel ze ook zoveel meer/beter. Is hier een verklaring voor?

Haha thx vond het zelf een hele fijne training. En ja, ik voel het nu al haha. Het kan morgen 2 kanten op gaan. Of ik heb zoals altijd diezelfde avond al heel veel last wat resulteert in dat ik de volgende dag werkelijk waar nergens last van heb. Maar het kan ook zo zijn dat ik door de hack squats morgen zo danig naar de mallemiese ben dat ik nog erger rond waggel dan dat ik na lunges deed.

Houd jullie op de hoogte :P Morgen is tevens rustdag voor mij.

Haha dankje bas. Zie hierboven het kan dus 2 kanten op gaan met mij, misschien heb ik weer geluk maar ben bang van niet door de hack squats.

Haha dankje. geen beter vermaak dan leedvermaak.

Waar ik trouwens zelf wel een beetje mee zit is dat er zo'n belachelijk verschil zit in squats en hack squats. Met hack squats gaan mijn quads zoveel meer naar de t*ring en ik voel ze ook zoveel meer/beter. Is hier een verklaring voor?

Door de voetstand bij hack squat ligt nadruk veel meer op quads, en gewoon squats gebruik je ook meer core/onderug. Tenminste dat is mijn gedachtegang.

Heerlijk om te lezen inderdaad! Meer dan goede legday kerel...MMC:heart:

De hacksquat moet je vergelijken met de legpress. Je hebt geen stabiliserende spieren nodig en isoleert de quads. Daardoor zal een sterke squater automatisch een sterke hacksquater zijn, maar geldt dit andersom niet.

Door de voetstand bij hack squat ligt nadruk veel meer op quads, en gewoon squats gebruik je ook meer core/onderug. Tenminste dat is mijn gedachtegang.
JA dat is waar. Met normale squats begin ik vrij snel last te krijgen van mijn onderrug. 1. hij stroomt helemaal vol en daar krijg ik een zeurende pijn van. 2. Hij zeurt gewoon "normaal" misschien binnenkort eens naar laten kijken bij een fysio. Bij fitness B viel het mij en die gene die de cursus geeft ook op. Hij heeft sowieso niet echt op het bb geval dus dat is altijd lachen. Vooral tijdens die kut trainingen die wij moeten doen van hem. Kansloos maarja..
Heerlijk om te lezen inderdaad! Meer dan goede legday kerel...MMC:heart:
Haha dankjewel mede bro-trainert!

De hacksquat moet je vergelijken met de legpress. Je hebt geen stabiliserende spieren nodig en isoleert de quads. Daardoor zal een sterke squater automatisch een sterke hacksquater zijn, maar geldt dit andersom niet.
Nee dat is waar. Mijn benen zijn denk ik vrij sterk met dit soort isolerende oefeningen. Alleen met squats valt het allemaal weer ontzettend omdat mijn onderrug/buik misschien zwak is. Achja kracht boeit mij niet veel gaat meer om de looks:D:D:cool:

kleine update:

Zo krom als dat ik gisteren liep omdat mijn benen o stuk waren. Zo krom loop ik nu door de spierpijn.. lol De eerste meters zijn echt een ramp op het moment. Het is vrijwel te vergelijken met bambi on ice. Gisteren avond ook de hele avond last gehad van mijn benen. Dat gevoel van: je volledige benen hebben ingesmeerd met tijgerbalsem, brandden als ma lije dus..

Morgen en overmorgen nog trainen en dan word het zaterdag mijn tas inpakken voor mijn wintersport is Oosterijk. Zullen even 2 pittige dagen worden om wel de volgende reden: Zaterdag om 4 uur er uit om te gaan werken, nu wat later omdat ik een brommer heb gekocht ( luie student he ) Dan dagje werken, tas inapkken etc. Zondag gaat de wekker ook weer om half 5 omdat we om 5:30 op station moeten zijn en 6:00 uur uiterlijk vertrek. Scheeld dat ik 10 minuutjes van het station woon maar alsnog,,

Brommertje gekocht? Nice hoor! Geen cardio meer dus :)

Brommertje gekocht? Nice hoor! Geen cardio meer dus :)
Haha ja man was dat fietsen binnen een week al zo danig zat dat ik er maar wat aan heb gedaan. Ik kan soms een beetje impulsief zijn zegmaar.

Gewicht vanochtend 83,3kg dus cardio schrappen in geen overbodige luxe. Na de winterschool voeding even bekijken en gaan ophogen. Naar schatting zal ik naar de 4100-4200 gaan.

Lekkerrrr... zit zelf ook rond de 4100-4200 en voel me er echt goed bij

Zo daar ben ik weer. Even een tijdje niks van mij laten horen. Komt vooral door de wintersport met school en vervolgens een zieke verkoudheid te pakken gekregen waardoor het mij niet verstandig leek om te gaan trainen.

Wintersport was echt focking awsome. Ben nog nooit op wintersport geweest maar damn dit is voor herhaling vatbaar. Heb ik 5 dagen gewoon leren snowboarden en kan zelfstandig de rode piste af door al teveel op mijn bek te gaan. Kreeg de laatste dag ook wel wat complimenten over dat ik al redelijk de gang er in had zitten en dat voor een weekje boarden. We hebben 5 dagen lang volle bak zon gehad wat echt super fijn is. 's avonds echt de meest gekke dingen weer mee gemaakt. Maarja dat krijg je met 110 studenten op pad.

de bus is niet echt voor herhaling vatbaar. Denk dat we maar max 30cm beenruimte hadden en dat is geen pretje voor een reis van 15 uur. Na de terugreis voelde ik mij nog meer vertieft dan wanneer ik goed op stap ben geweest lol.

Nu ook even het volgende en weet nog niet echt precies wat ik er mee aan moet. Vorige week een beetje mot gekregen met mr. elastik fantastic. Het volgende is gebeurd: Kreeg een bericht van hoe het ging omdat ik weinig van mij had laten horen. 2 week in januari liep ik een beetje te kwakkelen omdat ik tegen de winterschool aan liep dus motivatie om hard aan de bak te gaan was wat minder. Vervolgens gezegd dat ik even een goede verkoudheid had opgelopen door de wintersport etc. Allemaal fijn en aardig maar nu het volgende: Kreeg de vraag welke supplementen ik ook alweer gebruik en welk merk. Toen ik zei dat het een combi was van b&f, xxl en mp kreeg ik als antwoord: Ja je gebruikt alleen maar troep etc etc. Ja zo kan ik je ook niet sturen op je shape en blablablabla. Kreeg deze opmerking puur omdat ik niet supps gebruik van first class. Toen hij dit zei was ik al redelijk geïrriteerd, Creatine maakt niet uit waar je het haald, mp eiwit is gewoon goed bevonden door de labs dus what i the big deal..

Toen hij zei ja die troep en zo kan ik je fysiek toch niet helpen zei ik: Het zijn maar supplementen volgens mij is trainen en normaal eten belangrijker. Krijg ik meteen een opmerking: Ja als je het zo allemaal zegt weet ik niet of ik nog een meerwaarde voor je heb etc etc. Snap was dat hij first class vertegenwoordigt maar zo eisen dat je perse dat merk moet nemen en de rest is bagger is heel raar! Waarom zou ik dat spul nemen als het 1,5 keer zo duur is als ik nu heb ( uitgaande dat ik bij first inkoop voor inkoopprijs)

SO what, wat moet ik doen?? wat zijn jullie meningen etc

Laatst bewerkt:
Zou mooi bij hem weg gaan. Vind het maar een aparte vent.

Welkom terug. :)

Het komt op mij over dat hij je wil lozen. Heb dan ook t lef het het direct te zeggen en schuif het niet af op een merk supps..

Ik zou er niet verder mee gaan op zo'n manier.

Goed dat je hebt genoten van je wintersport! Nu weer op de rails van het ziek zijn?

Zoals je zelf al zegt gaat het voor het grootste gedeelte toch om voeding en training. Supps zijn gewoon aanvullend en/of ondersteunend. Als hij zo graag dat merk ik je strot wilt duwen zou ik het a bekeken hebben. Lijkt er dan op dat hij het meer voor de commerciele aspecten doet zonder er echt baat bij te hebben wat hij echt voor jou kan betekenen als individu.

Snel mee stoppen Emiel! Wat een onprofessioneel en kansloos verhaal man.

Heb je na de wintersport helemaal niet meer getraind trouwens?

Terug
Naar boven