AndroidHealthClinic

Emielos road to a better (MAP) fysiek

Training ziet er wel lekker uit moet ik zeggen. Dat elastiek is ook erg slim. Bij een uitgaande beweging maximale spanning.

Ben ik de enige die een beetje kromme tenen krijgt van alle elastieken tegenwoordig?
Imo ogen heeft benchen met elastieken totaal geen nut als je bv 70 kg bencht.

Op Instagram zie je zelfs bij de hardcore sportscholen newbies benchen met 50 kg of. dumbell curlen met elastieken.
Wat een bullshit

Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die een beetje kromme tenen krijgt van alle elastieken tegenwoordig?

Op Instagram zie je zelfs bij de hardcore sportscholen newbies benchen met 50 kg of. dumbell curlen met elastieken.
Wat een bullshit

Zelf doe ik het niet, een beest bij mij in de gym wel. Hij is er heilig van overtuigd en er zit wel een bepaalde denkwijze achter.

Is het niet zo dat je met elastieken de chest kan aanspreken terwijl de triceps niks meer kunnen voor langere tut of eventueel mmc?(bijvoorbeeld zoals in een bench de onderste rom voor chest aanspreken terwijl de triceps te vermoeid zijn voor de hele beweging).

Wat een bullshit

Je moet wel wat afwisseling hebben in je instagram posts. Ik denk dat mensen daarom steeds bs oefeningen doen. Als het er maar leuk uit ziet..

Is het niet zo dat je met elastieken de chest kan aanspreken terwijl de triceps niks meer kunnen voor langere tut of eventueel mmc?(bijvoorbeeld zoals in een bench de onderste rom voor chest aanspreken terwijl de triceps te vermoeid zijn voor de hele beweging).

TUT is overschat.
Elastieken zijn overschat(in de meeste gevallen)
En mmc is ook overschat. ;)

Jawel. Misschien de gedachte dat meerdere wegen naar Rome lijden :)

Het ligt eraan wat je doel is.
Waarom een omweg nemen als het niet nodig is?
Of een hobbelige weg waar de kans op blessures véél groter is?

Zelf train ik ook een brosplitje.
Niet omdat dat beter is dan fullbody of ub/lb , maar omdat ik het leuker vind.
Dat is mijn doel.

Maar als je doel maximale hypertrofie is , is het geen verstandige keuze.
Met aas is het een ander verhaal.

Weet je wat het is, ik probeer te begrijpen waarom men dit doet. Dat is alles.

Zelf zou ik het niet doen, zou eerder het gewicht bij de oefening verhogen of vaker afwisselen van het soort oefening. Zonder elastiek.

• Topic Starter Topic Starter
Heb geprobeerd iedere vraag de beantwoorden. mocht het zo zijn dat ik je vraag niet beantwoord heb vraag hem nog een keer.

Hoe bevalt tot nu toe zijn werkwijze? Erg vroeg nog, I know. Ga het ook vaker vragen.
Werkwijze gaat enigzins tegen mijn principes in omdat ik het niet gewend ben. Dieet van de verschillende atleten is ook alles behalve bro-science. Dit gaat van sommige met die nu in prep aan de witvis zitten. En andere mensen die chocola eten voor de training en andere dingen omdat ze anders plat worden. Heel apart om te zien maar als het werkt, werkt het.

UIteraard, ik vraag mij dan alleen af of hij wel veel ervaring heeft met natty atleten..
JTC bestaat uit wat hij mij vertelde uit +- 18 westrijd atleten. 50% is natty andere helft niet, beetje zoals elk team dus.

Dit zou mijn vertrouwen gelijk doen breken :o
Haha waarom? Kijk de compounds komen in elke training terug, squats,DL rows etc etc. Alleen de oefeningen voor erbij kun je afwisselen om zo de spiergroep leeg te trekken en maximaa op te pompen. Had gisteren eigenlijk een foto van mijn chest moeten maken. De t*ring wat popte die ziek op en aders als de ziekte.

Hoe ga je dan precies progressie meten? Dat het goed voelt is geen indicatie voor spieropbouw oid
gewicht +vp + spiegel lijkt mij een voldoende graatmeter om te zien of je progressie boekt.

Dus als ik iedere training dezelfde oefeningen doe dan prikkel ik mijn spieren niet, of submaximaal? Hoe werkt dat dan precies?
Dat zeg ik niet, en jack ook niet.

Barbell met 2 handen vastpakken en zo naar boven dauwen. volle contractie op de borst

Dat is toch gewoon benchen?
uhm probeer de oefening even zo goed mogelijk te beschrijven. Er is een naam voor maar weet het zo niet exact. Je zet de BB in zo'n houder wann je t-bar row doet. Je flikkert wat gewicht op de stang. Je gaaat op je knieën zitten waarna je het uiteinde van de BB vastpakt met beide handen! Andere kant van de BB zit in die houder. Vervolgens duw je de BB omhoog waardoor je je borst maximaal aanspant.

Wat een bullshit
Chestpress met elastiek was denk ik aan gebrek van een chestpress in de bunker

Wel lekker veel reacties in je log Emiel.
Ik ben jaloers. :)

Beetje broscience is niet erg imo, als het maar niet te gek word.
Ik denk dat een hoop van die broscience nog beter werkt dan men denkt.

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag tijd voor legs. Morgen even rustdagje en dan vrijdag rug schouders en zaterdag weer rust ivm werk werkt voor mij prettiger zo tbh.

Aparte legday, had van te voren wel mijn vraagteken bij de oefeningen maar de t*ring mijn benen waren echt naar stront op het einde :o
Was een teamtraining bij Biggy dus legs gedaan met coach

Opwarm setjes ( oefeningen rug voor dikte)

touwtje trek 3x15-20 ss Lat pul achterlang ( met 2 vinger vasthouden) Rug zat meteen weer vol met bloed jezus..

leg ext ss leg curl opwarmsetjes
3-4 sets met 12-15 reps rond de 32kg

Stap maken op een verhoging en volledig uitstrekken. SS hiptrusters BW
4x15 Jezus die hiptrusters.. Branden als ma lije in mijn reet + hams niet te zuinig.. Ook totaal niet.

Oldschool hack squats met BB SS stiff DL
4x15 maar 30 kg op de bar maar volledig naar stront gegaan..

Lunges
2x12 per been. Heel veel moeite met mijn ballans..

Shrug machine Squat voorlangs SS achterlangs vasthouden
3x12 Benen nu helemaal naar stront. Ben maar eventjes gaan liggen...

Hacksquat Till FAIL
20kg erop, weerstand van zichzelf is 50kg ofzo
18 reps kunnen maken ofzo..

Legrpess till fail
40kg erop, weerstand van zichzelf 60kg ofzo
28 reps ergens dacht ik. Wachelend als een pinguin vanaf dit moment.

staand kuiten
4x20x40 Maximaal en helemaal af..

Ik hou hiervan. Lekker tegen alle "regels" in. Keep me posted @Emielos :)

Terug
Naar boven