AndroidHealthClinic

Enzonn's dagboek

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb afgelopen week weer weinig kans gehad om te trainen vanwege hardlooptraining, en ik kan ook niet trainen van woensdag tot en met vrijdag vanwege een wedstrijd (en dus rust de dagen er voor). Ik heb net een hardlooptraining achter de rug die belabberd ging en ik heb ook nog hardstikke vermoeide benen en kuiten.

Maar ik kan alleen vanavond nog trainen deze week.

Ik wil nou een rugtraining gaan doen, maar vanwege die vermoeide benen ben ik bang dat deadliften dan niet fatsoenlijk zal gaan. Deadliften maar gewoon eens over slaan dan en iets anders in plaats daarvan doen? Wat denken jullie?

Geen reacties helaas. Hier is in ieder geval mijn training van gisteren, zonder deadlift (lees vorige post).

Optrekken
4 sets - 8, 7, 6, 5

Single arm rows
27.5 kg - 4 sets - 10, 10, 10, 10

Close-grip benchpress met smith machine
65 kg - 4 sets - 10, 10, 9, 7

Close-grip cable rows
stand 4.5 - 10x
stand 4.5 - 10x
stand 4.25 - 10x
stand 4.25 - 10x

Dumbbell rear curls
22.5 kg - 4 sets - 10, 10, 8, 8

Nu weer even rust vanwege hardloopwedstrijden op vrijdag!

toch lekker getraind keep it up!

Gister middag en avond een atletiekwedstrijd gehad, 400m (56.9 sec) en 800m (2.13.32 min) en na de 800 weer traditioneel staan kotsen. Vandaag borst, biceps en voortaan ook buik training. Ik trainde normaal gesproken mijn buik niet echt extra maar mijn trainer zegt dat ik buik (en schuine buik) spieren moet trainen, omdat ik niet echt stabiel loop met dat lange lichaam van me.

Weet iemand misschien nog goeie oefeningen voor schuine buikspieren?

Ok training van vandaag was een beetje teleurstellend, maar ik ga voortaan mijn trainingdagen anders verdelen. Ik heb nu voor een paar weken lang elke week een atletiek wedstrijd waardoor ik woensdag t/m vrijdag rust moet hebben. Dus wil ik nu gewoon zaterdag t/m dinsdag elke dag trainen. Want ik merk dat ik door zo weinig te trainen alleen maar achteruit ga.

Dumbbell press
27.5 kg - 4 sets - 9x, 7x, 5x, 5x

Bicep curls (met arm op een bankje)
15 kg - 3 sets - 10x, 7x, 5x

Decline side crunches (tussen setjes door deed ik een of andere gare oefening die ik nooit meer doe)
5kg (in nek) - 12x, 12x, 10x

Incline dumbbell press
20 kg - 4 sets - 10x, 10x, 10x, 10x

Biceps curls (met stang)
30 kg - 3 sets - 10x, 10x, 10x

Decline dumbbell press
20 kg - 4 sets - 10x, 10x, 8x, 8x

landmines
5 kg - 3 sets - 20x, 20x, 20x (dus 10x naar elke kant)

Landmines deed ik voor de eerste keer, beviel me wel. En nou ga ik gewoon weer 4x per week trainen, want dat ik nu al achteruit ben gegaan is natuurlijk belachelijk.

Ok mijun benen en schouder training van vandaag:

SquatsPR
65 kg - 10x
70 kg - 10x
75 kg - 10x
80 kg - 6x

Military press
35 kg - 8x, 7x, 5x, 6x

Leg pressPR
In stand 7
190 kg - 10x, 10x, 10x, 10x

Upright rows
35 kg - 10x, 10x, 10x, 10x

Lunges
15 kg (per hand - 20x, 20x, 20x (dus 10 per been)

Ging best lekker, military press was alleen wat minder, maar dat kan ook zijn omdat ik gister heb zitten bankdrukken (dat ik daar nog moe van was).

mooie pr's keep it up!

Ehm ja kijk maar

Deadlift?
90kg - 10x
90kg - 10x
80kg - beetje klooie
60kg - beetje klooie
Uitleg volgt:

Ik deed de deadlift tijdens het 2e setje eens voor de spiegel, en ik zag dat ik mijn rug gewoon krom hield! Dusse ben ik met wat lagere gewichten een beetje gaan uitproberen. Ik denk dat ik de volgende keer maar een filmpje maak zodat ik kan zien wanneer het goed is.

Soort neckpull-down apparaat maar dan anders :P
80kg - 10x
80kg - 10x
90kg - 10x
80kg - 10x

Close-grip benchpress in smith
65kg - 10x, 10x, 8x, 7x

Single arm rows
27.5kg -10x, 10x, 10x, 10x

Dumbbell rear curls
22.5 kg - 10x, 10x, 8x, 8x

Ik merk dat het wel vermoeiend is wanneer je de 2 dagen ervoor ook al hebt getraind, maar vanwege de redenen in mn vorige berichten kan het niet anders. Vanavond weer borst & biceps training.

Ehm ja kijk maar

Deadlift?
90kg - 10x
90kg - 10x
80kg - beetje klooie
60kg - beetje klooie
Uitleg volgt:

Ik deed de deadlift tijdens het 2e setje eens voor de spiegel, en ik zag dat ik mijn rug gewoon krom hield! Dusse ben ik met wat lagere gewichten een beetje gaan uitproberen. Ik denk dat ik de volgende keer maar een filmpje maak zodat ik kan zien wanneer het goed is.

Soort neckpull-down apparaat maar dan anders :P
80kg - 10x
80kg - 10x
90kg - 10x
80kg - 10x

Close-grip benchpress in smith
65kg - 10x, 10x, 8x, 7x

Single arm rows
27.5kg -10x, 10x, 10x, 10x

Dumbbell rear curls
22.5 kg - 10x, 10x, 8x, 8x

Ik merk dat het wel vermoeiend is wanneer je de 2 dagen ervoor ook al hebt getraind, maar vanwege de redenen in mn vorige berichten kan het niet anders. Vanavond weer borst & biceps training.

Wow die bench press is wel goed, komt dat door die smith of ben je gewoon zo sterk? :D

65kg closgrip omg je bent sterk!

Wow die bench press is wel goed, komt dat door die smith of ben je gewoon zo sterk? :D

65kg closgrip omg je bent sterk!

Nee nee komt door die smith jongens, ik gebruik normaal nog niet eens zo veel gewicht met gewone bench press :P Hier is mijn borsttraining van gisteren, kan je zien hoe mijn normale benchpress is.

Bench Press
58.5kg - 4 sets - 9x, 8x, 7x, 7x

Incline Dumbbell Press
22.5kg - 4 sets - 9x, 9x, 5x, 5x

Dumbbell curls (met arm tegen leuning van verticaal bankje)
15 kg - 3 sets - 8x, 7x, 5x

Decline Dumbbell Press
20 kg - 4 sets - 7x, 7x ,6x, 7x
Was al erg vermoeid, niet alleen van de andere oefeningen maar ook van de dagen ervoor

Side bend
5 kg in nek - 3 sets - 10x, 10x, 10x

Barbell curls
32.5 kg - 10x, 10x, 7x

Nou weer 3 dagen rust vanwege atletiek, maar zaterdag kan ik er weer 4 dagen achter elkaar tegenaan. Het is daardoor wel een stuk vermoeiender, omdat ik nu geen dag rust heb tussen de trainingsdagen (behalve de laatste trainingsdag), maar ik wen er wel aan het voelt nou ook ff lekker om tijdens die rustdagen niks te doen :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ohja heeft iemand hier misschien ervaring met skullcrushers? Raden jullie ze aan?

Nee nee komt door die smith jongens, ik gebruik normaal nog niet eens zo veel gewicht met gewone bench press :P Hier is mijn borsttraining van gisteren, kan je zien hoe mijn normale benchpress is.

Bench Press

Incline Dumbbell Press

Decline Dumbbell Press
Was al erg vermoeid, niet alleen van de andere oefeningen maar ook van de dagen ervoor

Side bend

Barbell curls
32.5 kg - 10x, 10x, 7x

Nou weer 3 dagen rust vanwege atletiek, maar zaterdag kan ik er weer 4 dagen achter elkaar tegenaan. Het is daardoor wel een stuk vermoeiender, omdat ik nu geen dag rust heb tussen de trainingsdagen (behalve de laatste trainingsdag), maar ik wen er wel aan het voelt nou ook ff lekker om tijdens die rustdagen niks te doen :D

Mooie training enzonn :D

Bench Press

Incline Dumbbell Press

Decline Dumbbell Press

Side bend

Barbell curls
32.5 kg - 10x, 10x, 7x

Wow is nog steeds veel :thumb:

Ok ik heb maar eens besloten om weer een full body schema te gaan doen, aangezien ik dat al eerder heb gedaan en ik toen veel harder vooruit ging. Vandaag ging vrij lekker.

Squats
65kg, 10x
70kg, 10x
75kg, 10x
80kg, 10x PR

Bench Press
53.5kg, 10x
56 kg, 10x
58.5kg, 8x
61 kg, 7x

Optrekken (close-grip)
10x
7x
7x
7x

Decline Sit-ups
gewicht in nek
6 kg - 4 sets - 10x, 10x, 9x, 7x

is je squat ass to da grass? want 10*80kg is een heele prestatie hoor!

is je squat ass to da grass? want 10*80kg is een heele prestatie hoor!

Nee t is niet helemaal ass to the grass, maar ook niet zo dat mn benen een hoek van 90 graden maken. Er tussenin ergens. Ik zal voortaan wel gewoon iets verder gaan en dan haal ik er 5 kilo af ofzo.

Hier was mijn training van vandaag, ik was erg verbaasd over het bankdrukken.

Deadlift
66kg - 10x
71kg - 10x
71kg - 10x
81kg - 10x
Heb het voor de spiegel gedaan zodat ik nu heel zeker ben dat ik het goed uitvoer. Volgende keer kan er meer gewicht op.

Bench Press
73.5 kg - 1x
76 kg - 1x
78.5 kg - 1x PR
81 kg - 1x PR

Neck Press
35 kg - 10x
35 kg - 10x
35 kg - 10x
35 kg - 8x
Ik las ergens op het forum dat je de stang tot achter je oren moet laten zakken, normaal liet ik het altijd tot aan mn schouders zakken. Dit was dus wat lichter.

Close-grip Dippen
4 sets - 10x, 10x, 10x, 10x

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Naar boven