XXL Nutrition

Ervaringen met borderline?

Ik denk niet dat ze denkt dat jij gelogen hebt. Jij bent kattenvoer voor haar. Nee, ze weet nu dat nog niet iedereen in de familie op de hoogte is. Dat is waar ze naar op zoek is. Als ze denkt dat jij gelogen hebt ofzo dan voelt ze zich voor de gek gehouden, dat kan alle kanten opgaan. Maar lijkt mij onwaarschijnlijk. Ze heeft je vrouw ook al aan de lijn gehad.

KATTENVOER?!
NEE IS OP
ER ZIJN NOG WEL BUIKAAITJES
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik zal het maar niet proberen begrijpen :)
Dat ze een brandweersirene hoort afgaan zodra jij alleen al denkt aan liegen. Mensen die in de familie kring niet op de hoogte zijn even bijpraten zorgt voor drama. Is ze waarschijnlijk gek op.

• Topic Starter Topic Starter
Dat ze een brandweersirene hoort afgaan zodra jij alleen al denkt aan liegen. Mensen die in de familie kring niet op de hoogte zijn even bijpraten zorgt voor drama. Is ze waarschijnlijk gek op.
Hmm we zien wel... Zodra ze wist wat ze moest weten heeft ze in ieder geval afgelegd. Al kan je het in jouw idee dan zien als "een zaadje planten"

Jij bent er anders alweer mee bezig. En gelijk alles op tafel leggen doen dergelijke types meestal niet. Integendeel. Die kan rustig een tijdje genieten van de voorpret en ondertussen bedenken hoe en wat. Wellicht wacht ze nu even af of jij actie onderneemt, met haar contact gaat zoeken. Ze wilt zo echt mogelijk overkomen bij iemand als jouw schoonmoeder. Niet als een dramaqueen. Dan is het effect namelijk minder groot. Maar laten we hopen dat je er minimaal last van gaat krijgen gezien de komende feestdagen en bevalling.

Valt me wel op hoe we alles altijd van exact de omgekeerde kant bekijken ;) Maar goed, ik laat het zo, ik verwacht ook absoluut niet dat ze het gaat toegeven als ik er iets over stuur dus zal het inderdaad wel geen zin hebben.

Daarom ben jij kattenvoer. :D

P.s
Wat ik hier post zijn min of meer waarschuwingen. Ik ken haar niet persoonlijk en ga enkel af op wat jij hier post, jouw waarheid. Het hoeft dus niet te lopen zoals ik en/ of andere schrijven. Maar sta er niet gek van te kijken als het wel die richting op gaat. Dan overvalt het je wellicht minder omdat je hier al de nodige adviezen hebt gehad.

Valt me wel op hoe we alles altijd van exact de omgekeerde kant bekijken ;) Maar goed, ik laat het zo, ik verwacht ook absoluut niet dat ze het gaat toegeven als ik er iets over stuur dus zal het inderdaad wel geen zin hebben.
Hoe bedoel je van de omgekeerde kant? Jezza is een van de weinige hier die doorheeft hoe fucking berekend en uitgekookt die borderliners zijn

Hoe bedoel je van de omgekeerde kant?
Dat ik direct denk dat ze ongelukkig is en wilt weten of ik nu echt ga scheiden en haar niet aan het lijntje gehouden heb en manieren zoekt om dat te weten te komen... Jezza heeft net iets andere invalshoeken ;)

Dat ik direct denk dat ze ongelukkig is en wilt weten of ik nu echt ga scheiden en haar niet aan het lijntje gehouden heb en manieren zoekt om dat te weten te komen... Jezza heeft net iets andere invalshoeken ;)
@Jezza heeft de juiste invalshoeken.
Jij hebt niemand aan het lijntje gehouden, ze speelt met je zoals katten dat kunnen met muizen -> kattenvoer.

Daarom ben jij kattenvoer. :D

P.s
Wat ik hier post zijn min of meer waarschuwingen. Ik ken haar niet persoonlijk en ga enkel af op wat jij hier post, jouw waarheid. Het hoeft dus niet te lopen zoals ik en/ of andere schrijven. Maar sta er niet gek van te kijken als het wel die richting op gaat. Dan overvalt het je wellicht minder omdat je hier al de nodige adviezen hebt gehad.
Bedankt, weet ik... Als ik eerlijk ben denk ik dat bepaalde reacties hier te ver gaan in haar context al sluit ik het niet uit want ik ken haar niet genoeg daarvoor. Ik weet ook dat iedereen hier uit zijn eigen ervaring reageert en daar misschien extremere types bijzaten dan waar ik mee te maken heb nu...

Dat ik direct denk dat ze ongelukkig is en wilt weten of ik nu echt ga scheiden en haar niet aan het lijntje gehouden heb en manieren zoekt om dat te weten te komen
Als zij trekken heeft van een borderliner of er eentje is dan ben je sowieso te lief en onschuldig voor haar. Dit zijn geen slechte eigenschappen, niet negatief naar jou, maar wil je deze eigenschappen (tijdelijk) verliezen dan moet je doorgaan met zo iemand. Tegenover iemand met een dergelijke stoornis is het aandoenlijk. Daarom is jou aangeraden het te laten doodbloeden. Het valt ook niet logisch te beredeneren vanuit jouw perspectief waarom iemand zo zou doen zoals wordt geschreven. Dit alles wordt opgeschreven als gevolg van jouw inschattingen en de topicnaam. Ik ben in dit topic nog geen heel uitzonderlijke ervaringen tegengekomen met borderliner(s).

Als zij trekken heeft van een borderliner of er eentje is dan ben je sowieso te lief en onschuldig voor haar. Dit zijn geen slechte eigenschappen, niet negatief naar jou, maar wil je deze eigenschappen (tijdelijk) verliezen dan moet je doorgaan. Tegenover iemand met een dergelijke stoornis is het aandoenlijk. Het valt ook niet logisch te beredeneren vanuit jouw perspectief waarom iemand zo zou doen zoals wordt geschreven. Dit alles wordt opgeschreven door jouw inschattingen en de topicnaam.
Ik snap wat je bedoelt, ze heeft eens letterlijk gezegd dat ze niet verdient dat ik zo lief voor haar was wat ik op dat moment natuurlijk niet begreep. Het valt nog altijd moeilijk te matchen in mijn hoofd allemaal omdat ik alleen de "leuke" tijd gehad heb en ze zo lief en onschuldig leek (ja I know) en dan abrupt het afscheid. Natuurlijk ga je je nadien wel vragen stellen bij bepaalde zaken...
Dan maar gewoon afwachten wat er nog komt en of ik ooit iets ga horen dat het me beter doet snappen al reken ik daar niet echt op.

omdat ik alleen de "leuke" tijd gehad heb en dan abrupt het afscheid.
?
Ik heb haar nog berichten gestuurd omdat ik zelf in paniek sloeg, ik zie haar echt graag en wou perse helpen, dat ze met me praatte etc. Ik heb haar ook eens opgewacht aan haar appartement en gezegd hoe ik haar miste en dat ze me beloofd had me dit niet meer aan te doen etc maar ze leek helemaal haarzelf niet, is heel hard naar mij toe, keek amper in mn ogen etc, dus dit leverde niets op. Ze zei wel dat ze naar een psycholoog gaat nu.
Momenteel lijkt ze n vreemde voor me.
Buiten het plots afstand nemen en dan heel afstandelijk en hard naar mij toe doen (2de keer nu al in iets meer dan een maand)
Maar als ik ze niet eens met n gerust hart alleen kan laten begin je er ook beter niet aan.

vrijdagavond zat mn vrouw alleen thuis en werd er plots keihard op de rolluiken geklopt, natuurlijk niemand te zien.
Deze keer kreeg mijn (toekomstige ex-) schoonmoeder een telefoontje in een bepaalde context over mijn vrouw en vroeg die persoon plots of wij nog getrouwd zijn of gaan scheiden. Is mij weer vrij duidelijk vanwaar de wind waait... Aangezien zij er nog niets van weet antwoordde ze dat we getrouwd zijn wat ertoe kan leiden dat ze denkt dat ik gelogen heb?
Bovenstaande is nadat je haar plusminus 1 maand kent.

?
Bovenstaande is nadat je haar plusminus 1 maand kent.
Neenee, een maand of vier... De eerste 2,5 maanden was er niets aan de hand. Het was gewoon twee keer in n maand dat ze plots afstand nam maar dat was helemaal op het einde. En ja vier maand is nog steeds te kort om iemand te kennen, zeker in onze situatie ;)

Het is zelfs al eens in me opgekomen: wat als ze hier meeleest, het verhaal is nogal herkenbaar :loony: Niet dat ze mn nick hier kent, weet zelfs niet of ik ooit iets over het forum gezegd heb (denk het niet). Een mens wordt wel paranoia op den duur... Achja nx meer aan te doen dan zeker buiten haar de groetjes doen langs hier :wave:

Je hoort van een opmerking in een telefoontje aan je schoonmoeder en je zit weer te malen over of zij het is en of ze ongelukkig is en wat ze nou nog van je zou willen en cijfert jezelf weg om maar aan haar te denken.

Ja zo iemand neemt zulke aandacht maar al te graag aan, en ze doet daar helemaal uitbuitend en gemeen mee enzo, en is het slim dat je dat afkapt.. Maar dat doe je niet voor haar. Kijk naar jezelf en hoe je er nog mee omgaat, wat dat je kost. Zoek daar ook een oplossing voor.

Word boos, verdrietig, whatever. Doe wat om er in jezelf ook klaar mee te zijn. Misschien was ze het niet eens. Misschien heb je veel belangrijkere dingen om je druk over te maken. Leer wat die aandacht wel waard is.

cijfert jezelf weg om maar aan haar te denken.

Kijk naar jezelf en hoe je er nog mee omgaat, wat dat je kost. Zoek daar ook een oplossing voor.

Word boos, verdrietig, whatever. Doe wat om er in jezelf ook klaar mee te zijn. Misschien was ze het niet eens. Misschien heb je veel belangrijkere dingen om je druk over te maken. Leer wat die aandacht wel waard is.
Rationeel gezien snap ik ook wel dat dat klopt. De lastige situatie thuis zal er ook wel mee te maken hebben en ik ga er vanuit dat dat beter zal lukken als daar een oplossing gekomen is. Daarom post ik nu af en toe hier zodat @Jezza me nog eens een schop onder mn kont kan geven...

Het is zelfs al eens in me opgekomen: wat als ze hier meeleest, het verhaal is nogal herkenbaar :loony: Niet dat ze mn nick hier kent, weet zelfs niet of ik ooit iets over het forum gezegd heb (denk het niet). Een mens wordt wel paranoia op den duur... Achja nx meer aan te doen dan zeker buiten haar de groetjes doen langs hier :wave:
Nah dit is in het prive chat forum he.

Maar ik denk dat zulke zorgen manieren zijn om te verantwoorden dat je nog aan haar blijft denken. Dat je ook bewust of onbewust nog op zoek bent naar redenen om er weer mee bezig te zijn.

Als het je gewoon helemaal niet meer boeit hoe het met haar zit kun je nog wel zo'n opmerking tegenkomen maar ga je verder met je focus op je eigen dingen. Als je zo ver bent zul je in de toekomst ook niet meer in dezelfde valkuilen lopen met een ander. Dat klikt niet met zo iemand.

Ik had het al een keer eerder gezegd, maar ik herhaal het nog maar een keer:

IEDER en ELK contact van jou is olie op het vuur. Hoe klein/lief/gemeen/hatelijk/vrolijk/onschuldig/vulmaarin ook, IEDER en ELK contact zet jou terug bij af. Er is niets ter wereld wat jij kan verzinnen om te zeggen wat uit zal draaien op voordeel voor jou. Zoals eerder al aangegeven ben jij er door zoiets alweer onwijs veel meer mee bezig dan zij. Let. It. Go.

Terug
Naar boven