AndroidHealthClinic

Evenveel allochtonen in bijstand als autochtonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja die 3e generatie is hooggeleid G!

Next topic: "Evenveel allochtonen slecht in statistiek als autochtonen"

Het is maar goed dat de jongere generaties er voor willen gaan en vaker hoger opgeleid zijn. Dus met oog op de toekomst is dat een positieve ontwikkeling. Rest er nog het bedenken van een oplossing voor de marginaliserende groepen die voor de overlast zorgen en een mentaliteit hebben van : 'het komt toch wel mijn kant op'

Het betekent: een ander betaalt jouw kosten. Dat is voor mij genoeg om er tegen te zijn, behalve als de redenen echt goed zijn. Bij je voorbeeld, kan ik me het nog wel een beetje indenken inderdaad waarom een dergelijk gezin daarvoor zou kiezen. Maar je geeft hier een bepaald voorbeeld, dat niet persé op alle mensen die een uitkering ontvangen van toepassing is. Sterker nog, ik denk dat het op veel mensen niet van toepassing zal zijn.

Ik probeer het ook wel van twee kanten te bekijken hoor.

De profiteurs mogen ze van mij part aanpakken.

Hoop dat we ooit meer naar een USA situatie toegaan wat betreft afkomst en maatschappelijk succes dan want er zijn ook een hoop dingen die niet ok zijn in the USA. maar om terug te komen tot mijn punt, als je daar succesvol bent ben je gewoon succesvol, punt, maakt geen **** uit waar je vandaan komt.
Ook ben je Amerikaan, geen discussie, je behoudt je indentiteit en geloof maar bent Amerikaan.

Zoals wij (allochtoon en Autochtoon) nu bezig zijn in NL krijg je alleen maar meer polarisatie en dat is niet goed voor ons Nederlanders ( iedereen die hier geboren is naar mijn mening) en de toekomst van onze kinderen.

Het is maar goed dat de jongere generaties er voor willen gaan en vaker hoger opgeleid zijn. Dus met oog op de toekomst is dat een positieve ontwikkeling. Rest er nog het bedenken van een oplossing voor de marginaliserende groepen jongeren die voor de overlast zorgen.

Ook aanpakken en veel zwaarder dan nu gebeurd. De meeste jongeren schrikken niet van de straffen die hen wordt opgelegd als ze worden gesnapt.

Er zijn gelukkig ook bijna net zoveel autochtonen als allochtonen in Nederland.

wat een fail topic.

• Topic Starter Topic Starter
Ben jij zo'n type dat wanneer hij wordt betrapt op het reizen in de trein zonder kaartje een boete krijgt en zich dan beroept op discriminatie?

ja want als ik nederlands was kreeg ik geen bekeuring, logisch toch... nooit in de trein gezeten en dit soort praktijken meegemaakt zeker.

Als conducteur een allochtoon ziet gaat die ervan uit dat het een zwartrijder is en wordt hij zwaarder aangepakt.

autochtonen komen er vaker mee weg. Pure discriminatie dit

ja want als ik nederlands was kreeg ik geen bekeuring, logisch toch... nooit in de trein gezeten en dit soort praktijken meegemaakt zeker.

Als conducteur een allochtoon ziet gaat die ervan uit dat het een zwartrijder is en wordt hij zwaarder aangepakt.

:haha:

Ik ben er als "Nederlander" nog nooit mee weggekomen.

Dit is trouwens wel zo!
Ik heb vaak zat gezien dat je als Nederlander er makkelijker vanaf komt. Gewoon een smoesje over portemonnee kwijt of OV kaart gestolen bladiebla en ze geven alleen een waarschuwing.
Als een buitenlander geen kaartje heeft is hij/zij altijd de lul.

Wel is meegemaakt idd, maarja ze zijn gelukkig niet allemaal zo. Eigelijk zijn we allemaal racisten, want zeg nou is eerlijk, we hebben eigelijk allemaal een voorkeur voor onze eigen volk.

Dit is trouwens wel zo!
Ik heb vaak zat gezien dat je als Nederlander er makkelijker vanaf komt. Gewoon een smoesje over portemonnee kwijt of OV kaart gestolen bladiebla en ze geven alleen een waarschuwing.
Als een buitenlander geen kaartje heeft is hij/zij altijd de lul.

Klopt als een bus. Ligt ook wel aan de conducteur maar ga er maar vanuit dat 9/10 conducteurs je een boete geeft als allochtoon zijnde.

Mensen proberen zulke praktijken te ontkennen, maar goed

Ik geloof er eerlijk gezegd geen k*t van dat dit gebeurt. Wel heb ik het idee dat meisjes over het algemeen soepeler behandeld worden dan jongens / mannen.

Ik geloof er eerlijk gezegd geen k*t van dat dit gebeurt. Wel heb ik het idee dat meisjes over het algemeen soepeler behandeld worden dan jongens / mannen.

Philly heeft een punt, maar meiden worden idd algemeen soepeler behandelt. Zoals ik zei '' we zijn allemaal eigenlijk racisten''

Heeft niks met discriminatie te maken, hangt helemaal van de conducteur af. Als die een goede dag hebt kom je er met een waarschuwing vanaf, heeft die een slechte dag ben je de klos.

overigens reis ik zelf nooit zwart, heb gelukkig een OV. Heb wel 1x een boete gehad omdat ik mijn OV was vergeten, moest van Deventer naar apeldoorn -.-. Was echt een racist, kon je aan zn hoofd zien. Gelukkig geld terug gekregen van IB groep.

En 1x mocht ik een ticket halen op de volgende station. maar dat was een goede man

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven