AndroidHealthClinic

f**k squat

ik heb datzelfde vroeger eens gehad met 140, en dat doet erg pijn in je nek!

ga diep squatten en ga meer achterover leunen, zo heb je ook beter evenwicht........wat je nu hebt is dat je teveel voorover buigt en je evenwicht op je tenen hebt: zo val je idd voorover!

Teveel willen heffen terwijl evenwicht en houding nog onvoldoende onder controle is. Gewoon oefenen komt wel goed.

;)

ga eens zware GMs doen, dan leer je de BB te controleren als je voorover helt

oh en geef de squat niet de schuld ;)

idd een goede tip!!

Probeer tijdens de squat je tenen op te tillen, kun je niet meer zo makkelijk op je tenen staan. Je gaat dan meer op je hielen staan, waardoor je ook meer naar achter kan leunen.

Ga anders eens met een (zeer) licht gewicht en een spotter proberen hoever je naar achter kan leunen voordat je achterover valt. Da's best wel ver!

gelukkig dat je er niks aan over hebt gehouden...

Hoe krijg je dat voor elkaar ???

Idd barbell op je traps en goed naar achter gaan zitten. Dan fl**ker je of met stang en al om, maar de stang zelf zal niet meer rollen.

Hoe squat jij in godsnaam :eek:

Heb ook geen idee wat GM is. Verklaar a.u.b. voor alle novicen. Verder begrijp ik ook niet hoe die stang op de grond kan kletteren, of had je ook de 2 veiligheidsstangen niet in het squatrek geschoven?

Ok monsterstrenght, zie dat GM good morning is

Hehe okay :) ik ben dan geen nieweling, maar sommige af kortingen ...
GM nog nooit gedaan, lijkt me een onderrug sloper..... ik heb altijd wel DL's en hyperextensions op de machine gedaan voor onderrug .. of op dat bankje dat je benen geklemt onder een rol zitten, en je middenstuk rust op een bankje ..

Hehe okay :) ik ben dan geen nieweling, maar sommige af kortingen ...
GM nog nooit gedaan, lijkt me een onderrug sloper..... ik heb altijd wel DL's en hyperextensions op de machine gedaan voor onderrug .. of op dat bankje dat je benen geklemt onder een rol zitten, en je middenstuk rust op een bankje ..

Backextensions vind ik niet goed aanvoelen. Sinds ik goodmornings doe (nog maar ruim 1,5 maand ofzo) voelt mijn onderrug bij de squat goed aan. Eerst had ik zo'n gevoel van "als de rug het maar houd" maar nu totaal niet meer. Sterker nog, heb nu meer zo'n gevoel van "kom maar op!".

Mits goed uitgevoerd (benen goed gebogen, kont naar achter, rug hol, en voorkant bovenlichaam niet gaan overbuigen) is de GM een heeerlijke oefening.

• Topic Starter Topic Starter
hahaha ja jongens ik ben idd een ramp met de squat en mijn techniek lijkt idd nergens op maar ik ben hard aan et werk om dat te verbeteren :D

236536142.jpg

ook wel eens gehad ja. Soms is het een kwestie van gauw nokken onder het gewicht. Liever een gebroken ego dan een gebroken rug...

wedden overigens, dat je met gestrekte benen je tenen niet aan kunt raken met je vingers? :D

don't **** with the squat

Terug
Naar boven