Fitness Seller

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

Bezoekers in dit topic

Kortom, gewoon trainen.
Zeker en vast!
Ga je al wel eens hardlopen? Beter morgen beginnen ipv ‘straks’.
Het is geen onduidelijk "straks" of "ooit"
1. Eerst de routine in de gym en van de 10-rittenkaart naar een abbo;
2. De vorige pogingen tot weer hardlopen gingen niet zo soepel;
3. In maart ben ik een paar dagen weg waarin er gewandeld moet kunnen worden, tot die tijd ben ik wat voorzichtig.

Zeker en vast!

Het is geen onduidelijk "straks" of "ooit"
1. Eerst de routine in de gym en van de 10-rittenkaart naar een abbo;
2. De vorige pogingen tot weer hardlopen gingen niet zo soepel;
3. In maart ben ik een paar dagen weg waarin er gewandeld moet kunnen worden, tot die tijd ben ik wat voorzichtig.
Ja. Hardlopen moet je eigenlijk echt blijven doen. Je raakt snel scherpte en snelheid kwijt vin dik. Zelfs als ik een tijdje maar 1-2x per week kan lopen door reizen voor werk ofzo voel ik het meteen. Dus ik blijf volhouden, vooral nu ik al heel lang niet geblesseerd ben.

Ja. Hardlopen moet je eigenlijk echt blijven doen. Je raakt snel scherpte en snelheid kwijt vin dik. Zelfs als ik een tijdje maar 1-2x per week kan lopen door reizen voor werk ofzo voel ik het meteen. Dus ik blijf volhouden, vooral nu ik al heel lang niet geblesseerd ben.
Moet zeggen dat het bij mij wel vrij vlot terugkomt. Ik heb geregeld wat 😂.

Maar goed nu ben ik ook uit ander hout gesneden dan jullie patat generatie. Kunnen jullie ook niets aan doen natuurlijk. 😌

Moet zeggen dat het bij mij wel vrij vlot terugkomt. Ik heb geregeld wat 😂.

Maar goed nu ben ik ook uit ander hout gesneden dan jullie patat generatie. Kunnen jullie ook niets aan doen natuurlijk. 😌
Het komt inderdaad wel snel terug. Maar als ouwe man is het gewoon lastiger herstellen, lastiger je lichaam weer laten wennen aan de belasting en vooral niet geblesseerd te raken. Dus je hebt gelijk, we zijn van rottend hout gemaakt helaas, ik ben trouwens nog net een millenial...

Heb ik ook wel gedaan, al zou je elkaar pas weer bij de koffie met appeltaart zien.

En dan vraag je mij? Volgens Steks ben ik helemaal niet gezellig...
Wordt er ineens gepraat over APPELTAART................hou daar eens mee op........mijn maag luistert mee!

Volgens @Steks ben ik helemaal niet gezellig...
Volgens de gangbare norm schat ik die kans vrij laag in.

Maar ik denk ook dat je het best goed kunt spelen voor een tijdje.

Dank voor uw perspectief, heren. Het zijn misschien niet de antwoorden op de vragen die ik in gedachten had, maar, zoals ik zelf anderen vaak vertel, mogelijk waren het niet de goede vragen.

1. Ik geniet enorm van het liften wat ik nu doe en is het heerlijk om zo weer met lichaam en geest bezig te zijn. Ik ga van dit schema zeker 2 en mogelijk alle 3 de blokken afmaken.

2. Op het moment dat ik aan het liften ben, ben ik alleen daarmee bezig, tussen de sets door komt er veel binnen. Het is niet dat ik het opzoek, maar het moet soms blijkbaar wel ff door m'n systeem en dan gooi ik het af en toe hier in m'n log eruit. Wat dat betreft is liften of liss heerlijk om even nergens (anders) aan te denken. Daarom moet ik ook eigenlijk niet (te veel) op twitter/X zitten, dat komt ook allemaal het systeem binnen en moet er doorheen, wat ik vervolgens het en der op het forum plemp, soms zonder enige context.

3. Wat ik wil is eigenlijk van alles wat, maar het belangrijkste is dat ik in ieder geval iets blijf doen. Op dit moment is, denk ik, het belangrijkste:
A. Kracht winnen op de compounds en form oefenen;
B. Eind maart/begin april het hardlopen opbouwen naar een uur hardlopen op rustig tempo;
C. 2k row erg naar 7:15.
Dit denk ik te gaan doen door na het huidige schema 3 dagen per week een schema te volgen met veel aandacht voor de compounds en pompwerk en 3 dagen met hardlopen aan de slag te gaan, roeien doen we er een beetje omheen als warming up en/of finisher.
Dan kom je al snel uit op een schema als onder (3) in mijn vorige post, mocht het een goede loopzomer worden zou je nog tijdelijk kunnen terugschakelen naar (2).

Morgen mag ik weer trainen, daar heb ik nu al zin in!
Helpt het bij jou niet om doelen te stellen zoals "100kg bankdrukken"? Je zou dan zomaar significant gespierder en slanker kunnen worden als collateral damage.

5k in 20 minuten, 60kg ohp, 100 bp, 140 sq en 180 dl, 10 strict pullups. Zo. Daar heb je je doelen. Succes! ;)

Je mag ook nog kiezen voor een 10k in 45, vooruit. En geen gemiep met crossfit bullshit, fran en stan en of je beter linksom of rechtsom j e pre-workout roert.....

Pressing Against Small Weights and Big Ego

Het valt me op dat alle oefeningen beginnen te lopen, maar dat ik alleen met de presses nog wat zoekende ben. Het zou natuurlijk kunnen dat ik daar net iets te gretig ben om net dat iets hogere gewicht te pakken, maar dan zou ik dat bij allemaal hebben. Hopelijk denk ik er volgende week aan om die met lagere reps niet direct te verhogen en goed op de uitvoering te blijven oefenen.

Training
Block 1; Week 3; Training 2

Warm up

row erg 1000m <4m
Een aantal stokoefeningen gedaan uit de serie van Torokhity.

Workout
BP

8 x 50kg @ 7-8 RPE, 2 x 8 x 45kg r=2m
De vorm is hier nog niet constant, het voelt nog niet scherp genoeg.
BOR
10 x 35kg @ 7-8 RPE, 2 x 10 x 32,5kg; r=2m
Hier is nog ruimte.
Klokov Press (Strict, Behind the Neck, Snatch Grip Press)
8 x 22,5 kg @ 7-8 RPE, 2 x 8 x 20kg; r=2m
LPD2, wide and pronated
10 x 35 @ 7-8 RPE: 2 x 10 x 32,5 ; r=90s
Deze voelde ook prima vandaag..

Notities
Voor mijn gevoel lopen de presses zo achter, maar met de rest gaat het nu ook de goede kant op, geduld, geduld, geduld!

Laatst bewerkt:
5k in 20 minuten, 60kg ohp, 100 bp, 140 sq en 180 dl, 10 strict pullups. Zo. Daar heb je je doelen. Succes! ;)

Je mag ook nog kiezen voor een 10k in 45, vooruit. En geen gemiep met crossfit bullshit, fran en stan en of je beter linksom of rechtsom j e pre-workout roert.....
Redelijk accuraat! :thumb:

Het lijkt wel een beetje op mijn doelen in een volgende fase. De 10k onder de 50 minuten vind ik goed genoeg (eventueel een 5k in 22 mintuten, oid), wel een row erg 2k <7min erbij.

Nu denk ik meer aan deze, al moet er wellicht nog een beetje meer van het een en minder van het ander in:
  • 1x bw BP (of meer reps);
  • 1x bw FSQ (of meer reps);
  • 1,5x bw SQ;
  • 2x bw DL;
  • 10 strict chin ups;
  • row erg 2k < 7:30;
  • 1 uur kunnen hardlopen.

Laatst bewerkt:
De vorm is hier nog niet constant, het voelt nog niet scherp genoeg.
Lig je wel stevig?
Begin je met de barbell?

Edit:
M.i. moet de beheersing met de barbell goed zijn voordat je begint met uppen, en geldt dat ook voor iedere verhoging erna. Nadat je aan de barbell bent gewend zijn er vaak maar en paar herhalingen voor iedere verhoging nodig is mijn ervaring. Load gebruiken om de barbell recht op en neer te kunnen laten bewegen is volgens mij gewoon een onverstandige manier om slechte techniek te compenseren.

Wat verder kan helpen voor een "scherpe" uitvoering is de lats en traps activeren. Je zou dit bijvoorbeeld ook kunnen doen door een minuutje vanuit de rug te roeien. Daarnaast verteld Dave Tate in veel bench filmpjes waarin hij anderen coached wel hoe je stevig kunt gaan liggen.

Laatst bewerkt:
Titel change naar: Fail or Succeed ?
Minder negatieve lading

Back
Naar boven