MuscleMeat

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

Bezoekers in dit topic

Nee, dank je, geen interesse.

Wel kan ik melden dat het gemiddelde gewicht over de Week 1 en Week 2 van dit blok is gedaald van 88,03 naar 87,43, al heb ik her en der weleens een dag overgeslagen, maar dat waren zeker niet de zwaarste dagen.

De taille blijft voorlopig steken op 88cm en daar zit iets aan vet, het woordje buikje is misschien al te groot, het is zeker geen pens. Als het een broek lengte 32 is pas ik tegenwoordig in een 32 breedte, bij een lengte 34 heb ik een 33 nodig. Naar mijn idee zit het vet nu ook meer op navelhoogte en minder eronder dan voorheen.

Volgens mensen in mijn omgeving zie ik er niet uit als iemand die bijna 90kg weegt, voor wat dat waard is.

Het (sub)doel is om met mijn gewicht onder het gewicht van SP1988 te komen, dat is me tijdens haar vorige draagtijd ook gelukt. De taille moet vooral strakker, maar dat zal het gewicht wel volgen.
Wat is je leeftijd?
 
O jij bent de vriend van SP1988 ?

“Het (sub)doel is om met mijn gewicht onder het gewicht van SP1988 te komen, dat is me tijdens haar vorige draagtijd ook gelukt. De taille moet vooral strakker, maar dat zal het gewicht wel volgen.”
 
Het (sub)doel is om met mijn gewicht onder het gewicht van SP1988 te komen, dat is me tijdens haar vorige draagtijd ook gelukt. De taille moet vooral strakker, maar dat zal het gewicht wel volgen.


Oke dit is wel normaal 😂😂. Zoiets zeg je als partner van iemand lijkt mij😐
 
Het (sub)doel is om met mijn gewicht onder het gewicht van SP1988 te komen, dat is me tijdens haar vorige draagtijd ook gelukt. De taille moet vooral strakker, maar dat zal het gewicht wel volgen.


Oke dit is wel normaal 😂😂. Zoiets zeg je als partner van iemand lijkt mij😐
Je bedoelt draagtijd ipv zwangerschap?
 
Het (sub)doel is om met mijn gewicht onder het gewicht van SP1988 te komen, dat is me tijdens haar vorige draagtijd ook gelukt. De taille moet vooral strakker, maar dat zal het gewicht wel volgen.


Oke dit is wel normaal 😂😂. Zoiets zeg je als partner van iemand lijkt mij😐
Zoiets zeg ik omdat het de vorige keer toevallig ook zo ging.

Had jij ik een cut gezeten en ik in een bulk dan had ik het ook over jou gezegd... and last time I checked I wasn't into you.
 
Laatst bewerkt:
Zoiets zeg ik omdat het de vorige keer toevallig ook zo ging.

Had jij ik een cut gezeten en ik in een bulk dan had ik het ook gezegd... and last time I checked I wasn't into you.

Beetje creepy snap wel dat je geen foto wil posten.
 
The One You're Not Doing

Het leukste schema is voor mij vaak niet het schema wat ik aan het doen ben, maar het schema wat ik eigenlijk zou willen doen of na het huidige schema zou willen doen.

Nu ga ik zeker twee blokken en misschien wel alle drie de blokken afmaken, zonder al te grote veranderingen. Mogelijk dat ik na de komende week met het nieuwe blok de grip op de Yates Row verander, want ook dat gewicht zal toch wel gaan stijgen, een keer, ooit...

Voor na het huidige schema, afgemaakt of niet, zie ik grofweg vijf mogelijkheden;
1. Een Gym Jones-achtig "Foundation Program", heel veel van alles wat, leuke dingen, maar weinig duidelijke structuur en herhaling;
2. Een Atomic Athlete- of MTI-achtig basisprogramma: trainen in rondes, meer structuur en herhaling van wat compounds;
3. Een GZCL "Vanilla", of Bullmastiff van Bromley, of iets wat daarop lijkt, UB/LB met wat compounds, de rest gericht op kracht en/of hypertrophy, maar dan 3 dagen per week;
4. Greyskull LP, 70s Big LP, die zijn al 3 dagen per week, FB;
5. Iets 4 daags met 2 dagen Oly Lifting.

Zelf denk ik dat de beste keuze 2, 3 of 4 is, het hangt er een beetje op hoe makkelijk ik herstel van het hardlopen wat ik eind maart/begin april weer wil gaan doen. De grootste progressie die ik kan maken is kracht en wellicht wat spiermassa, omdat dat in zekere zin ook weer wat meer kracht fasciliteert.

Bij 1: Hier kan ik waarschijnlijk meer uithalen als ik op alle gebieden wat verder ben;
Bij 2: Van Atomic Athlete is er een vrij basic setup waarbij je 3 dagen KT doet, waarbij een aantal compounds steeds langskomen en dat laat makkelijk ruimte om nog 3 dagen te gaan hardlopen;
Bij 3: Het voordeel van GZCL Vanilla is dat je iedere 4 weken een Training Max kan bijstellen, Bullmastif heeft iets enigszins vergelijkbaars. Door 3 dagen per week te trainen en een UB/LB structuur hebben de benen ook af en toe eens rust;
Bij 4: Ook daar zal nog wel voldoende rek in zitten, kan met iedere dag SQ, DL en/of FSQ wel zwaar worden icm hardlopen;
Bij 5: Wel leuk, maar alleen interessant als ik in de nabije toekomst iets met Oly Liften ga doen: lesjes, klasjes, workshops. Dit vereist een tweede gym. Buiten basistechniek is kracht voor beginners een heel grote factor in de prestaties.

Wat wil je nou precies? Oly liften? 1,2,3,4 plates op de grote 4? Hardlopen? Structuur? Geen structuur en vrijheid in trainen? Kracht? Hyperthrophy? Fullbody? UB/LB? 3 dagen per week? 4 dagen per week?

Het (sub)doel is om met mijn gewicht onder het gewicht van SP1988 te komen, dat is me tijdens haar vorige draagtijd ook gelukt. De taille moet vooral strakker, maar dat zal het gewicht wel volgen.
6099b91bc428415c66c0d5663f527d75.gif
 
Niet haar vriend wel into her. Hele rare wending
 
Wat wil je nou precies? Oly liften? 1,2,3,4 plates op de grote 4? Hardlopen? Structuur? Geen structuur en vrijheid in trainen? Kracht? Hyperthrophy? Fullbody? UB/LB? 3 dagen per week? 4 dagen per week?
Dit inderdaad.

Ik ga hier even wat tough love geven, maar kom op Mentat . Voor mij kom je echt over als een klassiek geval van 'majoring in the minors'. Je staat goddomme te squatten met 70 kilo. En te letten op anderen die het wel of niet goed doen. Fijne discussies over wel of niet over- of onderhands rowen maar kom op dat maakt toch geen ene reet uit joh als je t met 30 kilo doet. Soms is het toch ook gewoon wat fijn voelt op het moment dat je daadwerkelijk in de gym staat. Ik zou er moe van worden als ik telkens in de gym sta en álles maar moet overdenken. Of ik vandaag mijn pulldowns met deze of die handle pak en dat uitgebreid moet bediscussiëren met iedereen en wat daar dan allemaal de voor- en nadelen van zijn. Net als met al die schema's. Dóé het gewoon. Ga gewoon maanden, jarenlang knallen op de compounds en lekker pompen op assistance in de gym, al dat moeilijk interessante gedoe maakt echt zo weinig verschil. Zolang ik hier meelees is je grootste probleem inconsistentie en het volhouden, en nu zit je alweer met je kop bij andere schema's. Je bent nu weer lekker aan t trainen lijkt, geniet van het proces en van de newbie gains die je nu nog heel lang kan pakken.
 
Het leukste schema is voor mij vaak niet het schema wat ik aan het doen ben, maar het schema wat ik eigenlijk zou willen doen of na het huidige schema zou willen doen.
Vanwaar de vlucht voor het schema wat je volgt?
En wat lijkt je dan zo leuk aan een nieuw schema?
De andere dingen waar je naar (uit)kijkt zijn volgens mij afleiding.
Ook als je van schema's wisselt kan je progressie blijven maken.
Geloof je wel dat je het kan?

M.b.t. de discussie over details geldt dat er volgens mij helemaal niets mis is met op details letten.
Sterker nog; aan de "details" werken kan een ontzettend verschil maken!
De uitdaging is alleen om dat niet (ook) af te laten leiden van de progressie.
 
Nee, dank je, geen interesse.

Wel kan ik melden dat het gemiddelde gewicht over de Week 1 en Week 2 van dit blok is gedaald van 88,03 naar 87,43, al heb ik her en der weleens een dag overgeslagen, maar dat waren zeker niet de zwaarste dagen.

De taille blijft voorlopig steken op 88cm (navelhoogte) en daar zit iets aan vet, het woordje buikje is misschien al te groot, het is zeker geen pens. Als het een broek lengte 32 is pas ik tegenwoordig in een 32 breedte, bij een lengte 34 heb ik een 33 nodig. Naar mijn idee zit het vet nu ook meer op navelhoogte en minder eronder dan voorheen.

Volgens mensen in mijn omgeving zie ik er niet uit als iemand die bijna 90kg weegt, voor wat dat waard is.

Het (sub)doel is om met mijn gewicht onder het gewicht van SP1988 te komen, dat is me tijdens haar vorige draagtijd ook gelukt. De taille moet vooral strakker, maar dat zal het gewicht wel volgen.
Jup dat weet ik nog:p

De 85 kg zal ik nu ook wel weer gaan redden😅
 
Wat wil je nou precies? Oly liften? 1,2,3,4 plates op de grote 4? Hardlopen? Structuur? Geen structuur en vrijheid in trainen? Kracht? Hyperthrophy? Fullbody? UB/LB? 3 dagen per week? 4 dagen per week?

Dit inderdaad.

Ik ga hier even wat tough love geven, maar kom op Mentat . Voor mij kom je echt over als een klassiek geval van 'majoring in the minors'. Je staat goddomme te squatten met 70 kilo. En te letten op anderen die het wel of niet goed doen. Fijne discussies over wel of niet over- of onderhands rowen maar kom op dat maakt toch geen ene reet uit joh als je t met 30 kilo doet. Soms is het toch ook gewoon wat fijn voelt op het moment dat je daadwerkelijk in de gym staat. Ik zou er moe van worden als ik telkens in de gym sta en álles maar moet overdenken. Of ik vandaag mijn pulldowns met deze of die handle pak en dat uitgebreid moet bediscussiëren met iedereen en wat daar dan allemaal de voor- en nadelen van zijn. Net als met al die schema's. Dóé het gewoon. Ga gewoon maanden, jarenlang knallen op de compounds en lekker pompen op assistance in de gym, al dat moeilijk interessante gedoe maakt echt zo weinig verschil. Zolang ik hier meelees is je grootste probleem inconsistentie en het volhouden, en nu zit je alweer met je kop bij andere schema's. Je bent nu weer lekker aan t trainen lijkt, geniet van het proces en van de newbie gains die je nu nog heel lang kan pakken.
Dank voor uw perspectief, heren. Het zijn misschien niet de antwoorden op de vragen die ik in gedachten had, maar, zoals ik zelf anderen vaak vertel, mogelijk waren het niet de goede vragen.

1. Ik geniet enorm van het liften wat ik nu doe en is het heerlijk om zo weer met lichaam en geest bezig te zijn. Ik ga van dit schema zeker 2 en mogelijk alle 3 de blokken afmaken.

2. Op het moment dat ik aan het liften ben, ben ik alleen daarmee bezig, tussen de sets door komt er veel binnen. Het is niet dat ik het opzoek, maar het moet soms blijkbaar wel ff door m'n systeem en dan gooi ik het af en toe hier in m'n log eruit. Wat dat betreft is liften of liss heerlijk om even nergens (anders) aan te denken. Daarom moet ik ook eigenlijk niet (te veel) op twitter/X zitten, dat komt ook allemaal het systeem binnen en moet er doorheen, wat ik vervolgens het en der op het forum plemp, soms zonder enige context.

3. Wat ik wil is eigenlijk van alles wat, maar het belangrijkste is dat ik in ieder geval iets blijf doen. Op dit moment is, denk ik, het belangrijkste:
A. Kracht winnen op de compounds en form oefenen;
B. Eind maart/begin april het hardlopen opbouwen naar een uur hardlopen op rustig tempo;
C. 2k row erg naar 7:15.
Dit denk ik te gaan doen door na het huidige schema 3 dagen per week een schema te volgen met veel aandacht voor de compounds en pompwerk en 3 dagen met hardlopen aan de slag te gaan, roeien doen we er een beetje omheen als warming up en/of finisher.
Dan kom je al snel uit op een schema als onder (3) in mijn vorige post, mocht het een goede loopzomer worden zou je nog tijdelijk kunnen terugschakelen naar (2).

Morgen mag ik weer trainen, daar heb ik nu al zin in!
 
Vanwaar de vlucht voor het schema wat je volgt?
En wat lijkt je dan zo leuk aan een nieuw schema?
Het huidige schema ligt eigenlijk aardig vast, het is leuk om te doen, maar een ander schema is leuker om naar te kijken.
De andere dingen waar je naar (uit)kijkt zijn volgens mij afleiding.
Deels zal het wel afleiding zijn, maar het zijn wel dingen die ik ook leuk vind.
Ook als je van schema's wisselt kan je progressie blijven maken.
Uiteindelijk is consistent blijven trainen de grootste factor, maar het gaat wel sneller als je een schema een tijdje kan volhouden.
Geloof je wel dat je het kan?
Ja, maar ik zou ook zomaar voor korte of langere tijd weer van de wagen kunnen vallen. Dan is de kunt om me te herpakken.
M.b.t. de discussie over details geldt dat er volgens mij helemaal niets mis is met op details letten.
Sterker nog; aan de "details" werken kan een ontzettend verschil maken!
Als ik in alle details een schema aan het plannen ben terwijl ik niet train of als het ten koste gaat van het trainen heeft het weinig zin.
De uitdaging is alleen om dat niet (ook) af te laten leiden van de progressie.
Ik zal m'n best doen! :thumb:
 
Kortom, gewoon trainen.

Ga je al wel eens hardlopen? Beter morgen beginnen ipv ‘straks’.
 
Back
Naar boven