XXL Nutrition

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

Update 2024-10-08

1. De knie gaat de goede kant op, lopen geeft nauwelijks problemen of gevoel, wel voel ik het nog met een diepe squat, benenwerk doen ik deze week nog ff niet. Wel ga ik nu dagelijks een paar keer in een lekkere diepe squat zitten. Volgende week wil ik toch echt wel weer wat gaan doen met de benen.

2. Ik doe nu als warming up en cardio een beetje spelen met de Airbike. Het is een leuk apparaat en ik voel niets aan m'n knie. In vergelijking tot de roeimachine, waar de 2k in minder dan 7 minuten niet heel ver weg lijkt is het me voorlopig nog wel een raadsel hoe ik ook de standaard van 55 cal in 1 minuut en de uitdaging 300FY (300 cal in 10 minuten) ga halen. Voorlopig ga ik het niet eens testen. Zo'n test moet ik ook ff goed timen met m'n ontbijt, dat is er met dit ding makkelijk uit te werken.

3. Bij de KT oefeningen probeer ik heel erg te letten op het gecontroleerd bewegen van het gewicht, dit lijkt met sommige oefeningen goed te gaan. Het betekent wel dat hetzelfde gewicht zwaarder aanvoelt. Ik denk dat het goed is.

4. Mijn gewicht heeft nu zozeer de aandacht dat ik wat minder carbs eet bij de avondmaaltijd en ik het snacken 's avonds beperk. Ik zit nu met kleding aan stabiel boven de 90kg en de taille begint breder te worden. Nog steeds jeans in maat 32, dus mogelijk is het niet eens heel erg, maar ik vind het genoeg. Voor het hardlopen is boven de 91 teveel en om me lekker te voelen moet ik waarschijnlijk op max 83-85 kg zitten. Of heel veel spiermassa kweken, dat kan natuurlijk ook.
Jeans maat 32, 1m83 en boven de 90kg is wel vrij bijzonder.

Ik weeg 92kg en draag maat 34, 32 past ook wel, maar ik houd niet van strak zittende broeken.

Ik weeg 92kg en draag maat 34, 32 past ook wel, maar ik houd niet van strak zittende broeken.
Ik dacht al, ken er nog een. Heb zelf ook 34 (34/34), als ik benen train een maat groter maar dan moet ik mijn broekriem erg strak aantrekken.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.026
het me voorlopig nog wel een raadsel hoe ik ooit de standaard van 55 cal in 1 minuut en de uitdaging 300FY (300 cal in 10 minuten) ga halen.
Blijkbaar is de 300FY (300 cals in 10 minuten) alleen mogelijk op een Schwinn Airdyne, met een Assault Fitness Airbike (Assbike) komen de cals trager, met een Rogue Echo is het nog erger.

Mogelijk zijn 200 cals genoeg, dat is nog steeds ver weg. Voorlopig lekker rustig conditie opbouwen.

Laatst bewerkt:
3. Bij de KT oefeningen probeer ik heel erg te letten op het gecontroleerd bewegen van het gewicht, dit lijkt met sommige oefeningen goed te gaan. Het betekent wel dat hetzelfde gewicht zwaarder aanvoelt. Ik denk dat het goed is.
Dat lijkt me zeker goed.

Blijkbaar is de 300FY (300 cals in 10 minuten) alleen mogelijk op een Schwinn Airdyne, met een Assault Fitness Airbike (Assbike) komen de cals trager, met een Rogue Echo is het nog erger.
Waarom zou je dit willen, je hebt al moeite om de normale oefeningen vol te houden

• #1.028
Waarom zou je dit willen, je hebt al moeite om de normale oefeningen vol te houden
Op termijn hoor, voorlopig is het een mooi middel voor de warming up en op één of meerdere dagen de dag na m'n FB-oefeningen.

Ik wil wel iets aan cardio doen als het hardlopen voorlopig niets wordt en dit is nauwelijks belastend en komt weinig techniek bij kijken.

• #1.029
Komende week maar eens contact met de fysio, het kabbelt maar voort en er zit geen duidelijke lijn naar beter in.

Ook om te vragen of ik gewoon benen kan trainen, ik lijk wel een voetballer met m'n FB-workouts zonder benen....

• Like
Waarderingen: Loca
  • #1.030

2024-10-14​

Airbike cardio​

30 minuten rond rpm 60, 300+ cal, neusademhaling, praattempo.

Bij 10 minuten en 20 minuten een korte pauze om water te drinken (geen bidonhouder).

Bij 20 minuten zat ik over 200 cal, ik ben benieuwd of ik dat over een tijdje in 10 minuten doe (300 FY, weet u nog?). Dan zal het geen praattempo zijn en gebruik ik alle gaten waardoor ik kan ademen om te ademen.

Laatst bewerkt:
  • #1.032
300 kC in 10 min is een heel ander verhaal he? Dat zie ik jou voorlopig niet redden.
Op de machine die ik gebruik zou het gaan om 200 cal (ze schrijven het zonder "k") in 10 minuten. Het orgineel gaat uit van een Schwinn Airdyne en daar loopt de berekening anders.

Buiten conditie is het vooral een mindgame. Ik ga zoiets pas proberen als m'n been weer normaal doet. Voorlopig is het lekker genieten van deze vorm van cardio, die ik tenminste wel kan doen.

Het is niet echt leuk, het scherm heeft geen leuke meters en opties, van je lichaam hoeft het ook allemaal niet. Het is een heerlijk afzien!

Laatst bewerkt:
  • #1.034
Je vebrand verbrandt nog meer als je niets doet.
Goed punt! (Zeer slechte spelling en grammatica)

Niemand doet alsof dit een serieuze berekening is, wel een onduidelijke.

Misschien zijn het dan wel kcals, maar het staat nergens, tenzij in het Engels een cal gelijk staat aan een Nederlandse kcal.

Goed punt!

Niemand doet alsof dit een serieuze berekening is, wel een onduidelijke.

Misschien zijn het dan wel kcals, maar het staat nergens, tenzij in het Engels een cal gelijk staat aan een Nederlandse kcal.Q
Nee, ik zou gelijk geen vertrouwen meer hebben in het apparaat of het merk, een ander zou er gewoon een k bij denken.

• #1.036
Nee, ik zou gelijk geen vertrouwen meer hebben in het apparaat of het merk, een ander zou er gewoon een k bij denken.
Zolang ik dezelfde machine gebruik maakt het niets uit. Ook als iedereen dezelfde term gebruikt maakt het niets uit. Het enige wat niet helemaal te vergelijken is zijn de verschillende machines.

Waaronder:
Schwinn Airdyne
Assault Fitness Airbike (aka: ASSbike)
Rogue Echo bike

Over het algemeen geldt dat 300 cal op de eerste vergelijkbaar is met 200 cal op de tweede.

Zolang ik dezelfde machine gebruik maakt het niets uit. Ook als iedereen dezelfde term gebruikt maakt het niets uit. Het enige wat niet helemaal te vergelijken is zijn de verschillende machines.

Waaronder:
Schwinn Airdyne
Assault Fitness Airbike (aka: ASSbike)
Rogue Echo bike

Over het algemeen geldt dat 300 cal op de eerste vergelijkbaar is met 200 cal op de tweede.
Het is misschien een beroepsdeformatie, maar mensen die kilocalorieën en calorieën door elkaar halen zou ik niet vertrouwen.

• #1.038
Het is misschien een beroepsdeformatie, maar mensen die kilocalorieën en calorieën door elkaar halen zou ik niet vertrouwen.
Het is waarschijnlijk beroepsdeformatie.

Al hadden ze die eenheid "rainbow unicorns" genoemd, couldn't care less. Alhoewel... In ieder geval moet je die eenheden dus niet al te serieus nemen, want dan zouden er geen verschillen tussen fabrikanten zijn.

Geldt dat niet ook voor de meeste mensen die hun dieet beschrijven en voor het gemak over calorieën ipv kcals praten?

2024-10-14​

Airbike cardio​

30 minuten rond rpm 60, 300+ cal, neusademhaling, praattempo.

Bij 10 minuten en 20 minuten een korte pauze om water te drinken (geen bidonhouder).

Bij 20 minuten zat ik over 200 cal, ik ben benieuwd of ik dat over een tijdje in 10 minuten doe (300 FY, weet u nog?). Dan zal het geen praattempo zijn en gebruik ik alle gaten waardoor ik kan ademen om te ademen.
En zijn ook meer gaten waardoor je vocht tot je kan nemen dan alleen je mond.

Terug
Naar boven