Update 2024-10-08
1. De knie gaat de goede kant op, lopen geeft nauwelijks problemen of gevoel, wel voel ik het nog met een diepe squat, benenwerk doen ik deze week nog ff niet. Wel ga ik nu dagelijks een paar keer in een lekkere diepe squat zitten. Volgende week wil ik toch echt wel weer wat gaan doen met de benen.
2. Ik doe nu als warming up en cardio een beetje spelen met de Airbike. Het is een leuk apparaat en ik voel niets aan m'n knie. In vergelijking tot de roeimachine, waar de 2k in minder dan 7 minuten niet heel ver weg lijkt is het me voorlopig nog wel een raadsel hoe ik ook de standaard van 55 cal in 1 minuut en de uitdaging 300FY (300 cal in 10 minuten) ga halen. Voorlopig ga ik het niet eens testen. Zo'n test moet ik ook ff goed timen met m'n ontbijt, dat is er met dit ding makkelijk uit te werken.
3. Bij de KT oefeningen probeer ik heel erg te letten op het gecontroleerd bewegen van het gewicht, dit lijkt met sommige oefeningen goed te gaan. Het betekent wel dat hetzelfde gewicht zwaarder aanvoelt. Ik denk dat het goed is.
4. Mijn gewicht heeft nu zozeer de aandacht dat ik wat minder carbs eet bij de avondmaaltijd en ik het snacken 's avonds beperk. Ik zit nu met kleding aan stabiel boven de 90kg en de taille begint breder te worden. Nog steeds jeans in maat 32, dus mogelijk is het niet eens heel erg, maar ik vind het genoeg. Voor het hardlopen is boven de 91 teveel en om me lekker te voelen moet ik waarschijnlijk op max 83-85 kg zitten. Of heel veel spiermassa kweken, dat kan natuurlijk ook.