XXL Nutrition

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.001
Volg jij nog een specifiek programma? Bijvoorbeeld fullbody 2 x per week, UB/LB 4 keer per week of iets dergelijks?
Het doel voor nu is 2 á 3x per week aan het hardlopen te werken tot ik weer een uur kan zonder problemen. Daarbij ook nog 2 á 3 FB trainingen.

• #1.005
Mentat ook niet.
Anders had hij dit doel wel specifieker omschreven.
Die Ronn is ook niet helemaal achterlijk hoor! :thumb:

Dat klopt, het is een doel om naartoe te werken.

Zolang ik één of meerdere keren kan dubbelen (KT en cardio in één training) in de week zal het makkelijker gaan.

• #1.007
En? Is er al op het doel gericht inmiddels?
Zeker, maar losjes: voorlopig nog wat hoger in reps, dus de gewichten zijn erg laag. Op zich wel lekker, ik heb weinig om mezelf mee te vergelijken, dat geeft wat vrijheid.

Ik ben er inmiddels al weer achter waarom ik hardlopen direct na de KT niet leuk vind: het is gewoon niet leuk en voelt niet lekker. Je hebt het idee dat het hardlopen allemaal heel zwaar is en dat je kapot gaat, maar objectief gezien stelt het allemaal niet zoveel voor. Dus: doorbijten, trainingsfrequentie omhoog of allebei een beetje.

Vooralsnog geen pijntjes of klachten met hardlopen, dat is nu echt het voornaamste.

Laatst bewerkt:
Zeker, maar losjes: voorlopig nog wat hoger in reps, dus de gewichten zijn erg laag. Op zich wel lekker, ik heb weinig om mezelf mee te vergelijken, dat geeft wat vrijheid.

Ik ben er inmiddels al weer achter waarom ik hardlopen direct na de KT niet leuk vind: het is gewoon niet leuk en voelt niet lekker. Je hebt het idee dat het hardlopen allemaal heel zwaar is en dat je kapot gaat, maar objectief gezien stelt het allemaal niet zoveel voor. Dus: doorbijten, trainingsfrequentie omhoog of allebei een beetje.

Vooralsnog geen pijntjes of klachten met hardlopen, dat is nu echt het voornaamste.
@Schwarzeneggertje komt toch wel in de buurt?

Ja, vooral tussen DL en hardlopen heb je wel een hersteldag nodig. Maar met andere trainingen valt het wel mee toch? Het is soms een beetje schuiven met schema en beschikbare dagen :)

Dat is zo

• #1.012
Het roeien als warming up voelde zelden zo moeizaam als vanmorgen, geen idee waarom. Na 1 km in 4 minuten heb ik dat maar gelaten voor wat het is.

Omdat het kon wat Lu Raises gedaan aan het einde van de training met zeer lichte DBs, eens kijken wat de schouders mij morgen vertellen.

Morgen of woensdag cardiotraining met hardlopen met een netto hardlooptijd van 10-15 minuten. De rest invullen met pauzes wandelen, roeien en eventueel wat ander speelgoed proberen.

• #1.013
Wat er goed gaat.
De pronated Lat Pulldown begint heel goed te voelen, na wat tips van een trainer had ik vandaag hetzelfde met de chest supported row.

Wat aandacht nodig heeft.
De DB Skullcrusher voelt nog een beetje gek

Wat er minder goed gaat.
Vorige week buiten de training om opeens pijn aan m'n knie. De dag erna lopen strompelen, nu gaat het lopen weer redelijk, maar echt lekker gaat het niet.

Sindsdien na één gemiste training de LB-oefeningen overgeslagen en de cardio opgeschort. Morgen wel weer cardio, maar hardlopen even in de ijskast. Zal wel fietsen, skiën, fanbike oid worden.

• Like
Waarderingen: K82
Wat er goed gaat.
De pronated Lat Pulldown begint heel goed te voelen, na wat tips van een trainer had ik vandaag hetzelfde met de chest supported row.
:thumb:
Vorige week buiten de training om opeens pijn aan m'n knie. De dag erna lopen strompelen, nu gaat het lopen weer redelijk, maar echt lekker gaat het niet.

Sindsdien na één gemiste training de LB-oefeningen overgeslagen en de cardio opgeschort. Morgen wel weer cardio, maar hardlopen even in de ijskast. Zal wel fietsen, skiën, fanbike oid worden.
Dat is dan weer jammer. Hopelijk knapt het snel op en kan je het weer inhalen.

Wat er goed gaat.

Wat aandacht nodig heeft.
De DB Skullcrusher voelt nog een beetje gek

Wat er minder goed gaat.

Die knieën toch, ze hebben maar wat te verduren.

• #1.016

Update 2024-10-08

1. De knie gaat de goede kant op, lopen geeft nauwelijks problemen of gevoel, wel voel ik het nog met een diepe squat, benenwerk doen ik deze week nog ff niet. Wel ga ik nu dagelijks een paar keer in een lekkere diepe squat zitten. Volgende week wil ik toch echt wel weer wat gaan doen met de benen.

2. Ik doe nu als warming up en cardio een beetje spelen met de Airbike. Het is een leuk apparaat en ik voel niets aan m'n knie. In vergelijking tot de roeimachine, waar de 2k in minder dan 7 minuten niet heel ver weg lijkt is het me voorlopig nog wel een raadsel hoe ik ooit de standaard van 55 cal in 1 minuut en de uitdaging 300FY (300 cal in 10 minuten) ga halen. Voorlopig ga ik het niet eens testen. Zo'n test moet ik ook ff goed timen met m'n ontbijt, dat is er met dit ding makkelijk uit te werken.

3. Bij de KT oefeningen probeer ik heel erg te letten op het gecontroleerd bewegen van het gewicht, dit lijkt met sommige oefeningen goed te gaan. Het betekent wel dat hetzelfde gewicht zwaarder aanvoelt. Ik denk dat het goed is.

4. Mijn gewicht heeft nu zozeer de aandacht dat ik wat minder carbs eet bij de avondmaaltijd en ik het snacken 's avonds beperk. Ik zit nu met kleding aan stabiel boven de 90kg en de taille begint breder te worden. Nog steeds jeans in maat 32, dus mogelijk is het niet eens heel erg, maar ik vind het genoeg. Voor het hardlopen is boven de 91 teveel en om me lekker te voelen moet ik waarschijnlijk op max 83-85 kg zitten. Of heel veel spiermassa kweken, dat kan natuurlijk ook.

Laatst bewerkt:
Wat voor bf% heb je denk je?

• #1.019
Wat voor bf% heb je denk je?
Rond de 20% of iets erboven. (Schatting op basis van de plaatjes)

Volgens signalen uit de (niet trainende) omgeving is het allemaal in verhouding, maar ze schrikken als ik zeg dat ik boven de 90kg zit.

Rond de 20% of iets erboven. (Schatting op basis van de plaatjes)

Volgens signalen uit de (niet trainende) omgeving is het allemaal in verhouding, maar ze schrikken als ik zeg dat ik boven de 90kg zit.
Ik ook wel een beetje.

Terug
Naar boven