XXL Nutrition

Film Wilders: de gevolgen

Peiling Peiling Gaat de film van Wilders voor problemen zorgen?

• Nee hoor, moslims hebben wel wat beters te doen dan zich over zoiets druk te maken

Stemmen: 4 4,9%
  • Er zullen wel wat gekken met stenen gooien maar het waait snel over

Stemmen: 49 60,5%
  • Je kunt maar beter niet meer vertellen dat je Nederlander bent als je op vakanite gaat

Stemmen: 8 9,9%
  • De hel breekt los, ik heb al eten gehamsterd en een koran zichtbaar in m'n auto gelegd

Stemmen: 20 24,7%

• Totaal stemmers
    81
Nee, mong**l. Wanneer er een aanslag is die word opgeeist door een islamitische beweging hoor je niemand. Ga dán de straat en zeg dat dat de islam niet is! Maar nee, jullie steken jullie kop in het zand en vinden het eigenlijk wel best. Hoe groter de islam, hoe beter. Eigenlijk zou iedereen moslim moeten worden, is het niet?

Waarom zouden Moslims zich moeten veronderschuldigen als hun mede moslims, iets verkeerd doen. Als mijn hollandse buurman mijn andere hollandse buurman vermoord, hoef jij je toch ook niet te verontschuldigen. Waarom moeten Moslims zich dan wel verontschuldigen, als een Moslim Theo van Gogh vermoord?!
Kijk maar naar die man die Pim Fortuyn vermoordde, dan hoef jij je als Nederlander toch ook niet te verontschuldigen?

Waarom zouden Moslims zich moeten veronderschuldigen als hun mede moslims, iets verkeerd doen. Als mijn hollandse buurman mijn andere hollandse buurman vermoord, hoef jij je toch ook niet te verontschuldigen. Waarom moeten Moslims zich dan wel verontschuldigen, als een Moslim Theo van Gogh vermoord?!
Kijk maar naar die man die Pim Fortuyn vermoordde, dan hoef jij je als Nederlander toch ook niet te verontschuldigen?

In eigen land hoeft dat niet.

Jij komt zeker niet uit de stad

Ze hoeven zich niet te verontschuldigen, ze moeten protesteren tegen zulke daden. Zeggen dat het niets met de islam te maken heeft, dat het geen moslims zijn maar dat het moordlustige varkens zijn. Zoiets.

Zij komen in een slecht daglicht te staan door zulke daden.. als zij het daarmee eens zijn zwijgen ze. Als zij daardoor een slechte naam krijgen zouden ze moeten protesteren. Doen ze dit niet, moeten ze niet zeuren dat ze over één kam geschoren worden. Heeft dus niets met verontschuldigen te maken. Ze laten gewoon zelf niet zien dat er 'goede' moslims en 'slechte' moslims zijn. En daar erger ik mij aan, vooral als ze nu keihard gaan janken dat ze beledigd worden.

En je vergelijking trekt op niets.
Maar goed, als mijn buurman iemand vermoord, en ik word mede beschuldigd. Dan ga ik protesteren, want ik heb er niets mee te maken. Begrijp je nu wat ik bedoel?

Ze hoeven zich niet te verontschuldigen, ze moeten protesteren tegen zulke daden. Zeggen dat het niets met de islam te maken heeft, dat het geen moslims zijn maar dat het moordlustige varkens zijn. Zoiets.

Zij komen in een slecht daglicht te staan door zulke daden.. als zij het daarmee eens zijn zwijgen ze. Als zij daardoor een slechte naam krijgen zouden ze moeten protesteren. Doen ze dit niet, moeten ze niet zeuren dat ze over één kam geschoren worden. Heeft dus niets met verontschuldigen te maken. Ze laten gewoon zelf niet zien dat er 'goede' moslims en 'slechte' moslims zijn. En daar erger ik mij aan, vooral als ze nu keihard gaan janken dat ze beledigd worden.

Maar goed, als mijn buurman iemand vermoord, en ik word mede beschuldigd. Dan ga ik protesteren, want ik heb er niets mee te maken. Begrijp je nu wat ik bedoel?

:bow::bow::bow::bow::bow:

En ze hebben gewoon schijt aan de Nederlandse overheid, ze maken misbruik van onze socialiteit.

Met andere woorden; jij vind dus dat bepaalde groeperingen zich moeten verdedigen tegen generaliserende en makkelijk beinvloedbare idioten?

Mischien moeten we beginnen met stoppen in groepen te denken, als mijn buurman iemand vermoord wordt ik pas ergens van beschuldigd als ik me (mede)verdacht gedraag, als ik gewoon m'n ding doe en m'n gangetje gaat zal niemand naar me wijzen, behalve dan wat verveelde dorpsgekken uit diezelfde straat.

Met andere woorden; jij vind dus dat bepaalde groeperingen zich moeten verdedigen tegen generaliserende en makkelijk beinvloedbare idioten?

Mischien moeten we beginnen met stoppen in groepen te denken, als mijn buurman iemand vermoord wordt ik pas ergens van beschuldigd als ik me (mede)verdacht gedraag, als ik gewoon m'n ding doe en m'n gangetje gaat zal niemand naar me wijzen, behalve dan wat verveelde dorpsgekken uit diezelfde straat.

Het gaat hier niet alleen om bepaalde moorden, het gaat ook over overlast van een bepaald volk.

Die vergelijking van de buurman gaat niet op Klaaswitz. Waarom niet? Omdat we niet bij dezelfde groep behoren. We praten hier over grote groepen, die onder 1 noemer staan; de islam. Daarom zei ik ook dat die vergelijking niet op ging, want ik sta totaal los van mijn buurman. Terreurmoslims en moslims behoren beiden tot een groep. Allebei zijn het aanhangers van de islam.

Ik ga niet zeggen dat alle moslims slecht zijn, ik mag dan vaak zo generaliserend overkomen, maar dat is niet serieus. Het probleem is alleen dat de goede moslims lijden onder de slechte, maar de goede moslims geen tegenwoord bieden. Ik vind dat jammer. Misschoen hoeven ze dat inderdaad niet te doen, want het zijn tenslotte niet allemaal terroristen. Maar als je je als moslim dan toch aangesproken voelt en je tere zieltje is gekrenkt, kom dan in opstand tegen de boosdoeners. Dat doen ze niet, in tegenstelling zelfs. Ik heb beelden gezien dat ze staan te feesten op straat als er een vliegtuig in het WTC vliegt. :roflol:

De islam een slechte naam geven door aanslagen is allemaal oke, maar een cartoon of 1 slecht woordje over de koran en de hel breekt los. 't is eigenlijk best zielig.

Allebei lid van 1 groep, het moet echt niet gekker worden. Natuurlijk is er een verbintenis op basis van religie maar wie voelt zich hier als christen bijvoorbeeld verbonden met Ethiopische christenen?

De zwijgende meerderheid hoor je meestal niet, dat is niet voorbehouden aan moslims.

Precies, vroegah had je hier en daar criminelen rond lopen, maar kon je veilig en leuk wonen in gezellige volksbuurten zoals o.a. de Schilderswijk/Moerwijk/Haagse markt, nu is dat allemaal verpauperd, als je je auto niet op slot doet ben je zelfs je stoelen kwijt, vroegah zette de melkboer zijn melk nog voor de deur van een klant, tegenwoordig hoef je dat niet meer te doen, waarom? Omdat wij zo profiteren van een multiculturele samenleving? heel erg zonde vind ik zelf, want het drijft het volk uiteen, er zijn zelfs Islamitische banken in de Schilderswijk, ik vind dat echt niet normaal meer.

Onze maatschappij is inderdaad naar de knoppe aan het gaan door de multicultere samenleving. Of je die schuld bij de moslims moet leggen, dat denk ik niet. Een groot deel schuld ligt in mijn ogen wel bij een deel v/d allochtone jeugd, maar daar gaat dit topic niet over.

Precies, vroegah had je hier en daar criminelen rond lopen, maar kon je veilig en leuk wonen in gezellige volksbuurten zoals o.a. de Schilderswijk/Moerwijk/Haagse markt, nu is dat allemaal verpauperd, als je je auto niet op slot doet ben je zelfs je stoelen kwijt, vroegah zette de melkboer zijn melk nog voor de deur van een klant, tegenwoordig hoef je dat niet meer te doen, waarom? Omdat wij zo profiteren van een multiculturele samenleving? heel erg zonde vind ik zelf, want het drijft het volk uiteen, er zijn zelfs Islamitische banken in de Schilderswijk, ik vind dat echt niet normaal meer.

Je bent 22 en praat over vroeger. De Schilderswijk is echter wel iets langer dan 22 jaar een puinhoop. Ergo zo'n 25-30 jaar terug was het daar qua omstandigheden erger dan nu. Het enige was is veranderd is de bevolkingsopbouw maar het gaat te ver om de Schilderswijk een gezellige volksbuurt te noemen.

Verpaupering was juist in de jaren 70 extreem hoog, daar staat nu allemaal stadsvernieuwing. Niet altijd even fraai maar een groot verschil met de krotten van weleer.

Je bent 22 en praat over vroeger. De Schilderswijk is echter wel iets langer dan 22 jaar een puinhoop. Ergo zo'n 25-30 jaar terug was het daar qua omstandigheden erger dan nu. Het enige was is veranderd is de bevolkingsopbouw maar het gaat te ver om de Schilderswijk een gezellige volksbuurt te noemen.

Verpaupering was juist in de jaren 70 extreem hoog, daar staat nu allemaal stadsvernieuwing. Niet altijd even fraai maar een groot verschil met de krotten van weleer.

O.a. mijn moeder heeft daar dr eerste huis gekocht, en dat was inderdaad in de jaren 70, maar voor de hollander was dat toendertijd een leuke buurt om in te wonen, ook al kan ik dat inderdaad niet weten, maar dat hoor ik van veel andere mensen, nu is het helemaal een zooitje geworden daar.

Moet je het persee met eigen ogen gezien hebben ?

Ik ben trouwens van mening dat eerwraak en burka's ons 1000 jaar terug in de tijd brengen. Dat zijn sowieso dingen binnen dat geloof die mij niet aanstaan. Hetzelfde geldt voor Halalvlees, vrouwen geen hand mogen geven en de haat tegen homo's. Oja, en wat mij stoort, geen enkele moslim kan mij antwoorden wat hij van joden denkt. Dat is best eng.

En ze hebben gewoon schijt aan de Nederlandse overheid, ze maken misbruik van onze socialiteit.
Welke socialiteit? Dit rariteitenkabinet plukt alleen maar de arbeiders kaal.
Ik ben trouwens van mening dat eerwraak en burka's ons 1000 jaar terug in de tijd brengen. Dat zijn sowieso dingen binnen dat geloof die mij niet aanstaan. Hetzelfde geldt voor Halalvlees, vrouwen geen hand mogen geven en de haat tegen homo's. Oja, en wat mij stoort, geen enkele moslim kan mij antwoorden wat hij van joden denkt. Dat is best eng.
Hopelijk hetzelfde als ik en veel andere Nederlanders met me.

Terug
Naar boven