AndroidHealthClinic

Film Wilders: de gevolgen

Peiling Peiling Gaat de film van Wilders voor problemen zorgen?

• Nee hoor, moslims hebben wel wat beters te doen dan zich over zoiets druk te maken

Stemmen: 4 4,9%
  • Er zullen wel wat gekken met stenen gooien maar het waait snel over

Stemmen: 49 60,5%
  • Je kunt maar beter niet meer vertellen dat je Nederlander bent als je op vakanite gaat

Stemmen: 8 9,9%
  • De hel breekt los, ik heb al eten gehamsterd en een koran zichtbaar in m'n auto gelegd

Stemmen: 20 24,7%

• Totaal stemmers
    81
nr 4

waarom weet niet ben moslim zelf ik voel het zo aan :P lol

Verbranden en door de plee spoelen.

Getuigenis van een niveau, mocht ie het doen. Het vuur dat dient om het kwaad te bedwingen en de plee als symbool van de Nederlandse 'oplossingsmachinerie'. Ik denk dat we het meer moeten zien als een eerbetoon aan de plek waar hij wss het gros van zijn ideeën heeft vormgegeven.

Mag ik het een treffende gelijkenis noemen met de methode die veel religies gebruiken (waaronder islam)? Fik d'r en tot nooit meer. Kwestie van normen en waarden enzo...

Nee.

De intentie tot corrigeren is een meer bevorderende methode om collectieve gemeenschappelijke stabililteit te realiseren. Kritiek tast de drempel tot een dialoog aan van beide kanten.
Kritiek is nodig als de zachte aanpak (o.a. dialoog) faalt of niet van toepassing is. Voorbeeld: wij hebben in het Westen de vrijheid om cartoons te maken over elke religie. Het christendom heeft dit grotendeels aanvaard, gewoon omdat het al zo vaak gebeurd is. De islam moet dit ook leren aanvaarden, niet overgaan tot geweld of censuur eisen. In dat geval moet je kritiek durven geven, dialoog gaat over punten waar over te praten valt. Maar over bepaalde verworven rechten valt niet te praten, in Europa en het Westen is er nu eenmaal vrije meningsuiting, of nieuwe Europeanen het nu leuk vinden of niet.

Ieder die z'n eigen bestaan neigt te verrijken, door de ruimte waar de ander het licht in de ogen heeft af te nemen, mist normbesef.

Het leven zou een stuk aangenamer zijn als zowel figuren als Wilders alsmede fanatieken religeuzen hun gevecht zouden omzetten in pogingen tot leefbaarheid binnen een bepaalde grens. In zowel rechtsspraak als geografie gebaseerd op common sense. In plaats van zo extreem mogelijk te zijn met als doel de overwinning zoals we die kennen in de kille history van de gehele mensheid.
Helaas is dat tot op heden een utopie. In een moderne democratie hebben extreme figuren gelukkig weinig kans, toch moet men niet al hun ideeën en opvattingen uit de weg gaan. Elke mens heeft een verhaal te vertellen, en elk verhaal kan een kern van waarheid bevatten.

Religeuze onderwerpingen kunnen dan ook ook behoorlijk zuiver floreeren in een kapitalisme systeem als elkaar de ruimte wordt gegund. Zolang scheiding van staat en kerk er is, en acceptatie van elkaars verschijning er eveneens is.
Mee eens. Maar ik vrees dat religie het niet zo heeft begrepen. Nog te vaak mengt religie zich met politiek en andersom. Zelfs in de meest beschaafde landen blijft dit het geval.

Om die balans te vinden, moet men streven naar een zo treffend mogelijke ondersteuning met als leidraad er samen uitkomen. Zoiets begint bij wederzijdse kennisneming. Kennis van geschiedenis en antropologie wijd verspreiden speelt daarin een significante rol.
Eens.

Op dit vlak heeft Wilders werkelijk nog geen seconde diplomatieke pogingen gedaan, om z'n politieke plan meer diversiteit en vooral meer draagvlak te geven.
Wilders denkt zwart wit. Alleen eigen ideeën kunnen werkelijkheid worden. Dit sluit praktisch elke mogelijke coalitie uit. Het is jammer dat Nederland geen intelligent en gematigd rechts heeft als alternatief.

Heb 'de grap' al gemaakt elders maar die film heeft als werktitel 'De eeuwige moslim'.

Godwin's law? :D

. In plaats van zo extreem mogelijk te zijn met als doel de overwinning zoals we die kennen in de kille history van de gehele mensheid.

Het idee van de catastrofale bekering. Niet echt verlicht idd...

Religeuze onderwerpingen kunnen dan ook ook behoorlijk zuiver floreeren in een kapitalisme systeem als elkaar de ruimte wordt gegund. Zolang scheiding van staat en kerk er is, en acceptatie van elkaars verschijning er eveneens is.

De verschijning (vorm) van gedachtengoeden van welke aard dan ook zonder meer accepteren is bepaald de doodslag voor vooruitgang imo. De kerk/religie als zodaning is niet meer dan 'een idee'. Geen wezen dat inherente rechten verdient. (de personen die lid zijn van 'de kerk' natuurlijk wel). De scheiding van kerk en staat is er en die lijkt me heel gezond. Laten we er een beetje over waken.

"Respecteer uw naaste, maar onderwerp al zijn opvattingen aan een gruwelijke en nietsonziende kritiek." (Paul Cliteur)

Toffe post Marky :D

nr 4

waarom weet niet ben moslim zelf ik voel het zo aan :P lol

Je bent 17 en je bent moslim? Dude. Dat is wel erg veel metafysica voor je leeftijd. Heavy shit. :D

Het is jammer dat Nederland geen intelligent en gematigd rechts heeft als alternatief.

Een goede VVD is dat absoluut. Dus we hebben dat wel degelijk. Alleen zijn binnen die partij helaas de individuele belangen gaan gelden boven het streven v/d partij als 1 collectief blok.

Water bij de wijn was voor een aantal van hen teveel. En zo'n partij kan op het huidige moment niet dienen in een kabinet wat te maken heeft met alle 16 miljoen Nederlanders.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat Rita gelijk had over het feit dat Rutte, en daarmee de VVD, compleet onzichtbaar zijn geweest omtrend het intergratie debat. En zodoende heeft Wilders daarbij garen kunnen spinnen, waar we nu mee opgescheept zitten.

Ik hoop dan ook nog eens dat ze bij Oranje Blauw de eenheid met diversiteit herwinnen. Daarmee is er in ieder geval een mogelijkheid voor Wilders stemmers om hun ideeen in de Kamer te laten horen door een partij met vakkundigheid en een geschoolde achterban.

PVV laat overigens geen leden toe.

Waarom hebben jullie het hier alleen over de moslims. Moslims dit moslims dat, open je ogen. Je ziet toch zelf dat die wilders zelf het probleem begint. Iedereen zit hier maar over de moslims te zeiken maar geen(meeste) durft een slecht woordje te zeggen over wilders. Lijkt wel alsof jullie de waarheid niet willen accepteren. Ach ik weet wel hoe dat komt, doordat sommigen hier even minderwaardig zijn als die wilders. Kijk ik ben ook moslim maar totaal anti geweld en terror en shit, maar kom op heey jullie weten allemaal wel beter, er staat geen 1 moslim op een koranfilm te wachten hierzo.

:roflol: Noeloe.

Waarom hebben jullie het hier alleen over de moslims. Moslims dit moslims dat, open je ogen. Je ziet toch zelf dat die wilders zelf het probleem begint. Iedereen zit hier maar over de moslims te zeiken maar geen(meeste) durft een slecht woordje te zeggen over wilders. Lijkt wel alsof jullie de waarheid niet willen accepteren. Ach ik weet wel hoe dat komt, doordat sommigen hier even minderwaardig zijn als die wilders. Kijk ik ben ook moslim maar totaal anti geweld en terror en shit, maar kom op heey jullie weten allemaal wel beter, er staat geen 1 moslim op een koranfilm te wachten hierzo.

-1 Niemand zit ook te wachten op tuig :p

ik heb gekozen voor optie3 want over gaat het zeker niet met die moslims.blijft problemen elke dag. en ik ga zeker geen koran in me auto leggen of andere moslimdingen doen om die mensen rustig te houden

dan hebben die 99 anderen van de 100 voor jou het verziekt. als je brave moslim bent mag je blijven..rest van dat tuig eruit.nl gaat langzaam kapot..en is nu al zo verrot

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zolang zij dit blijven doen, geloof ik niet in een gematigde islam.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zolang zij dit blijven doen, geloof ik niet in een gematigde islam.

Sorry ik begrijp je niet zo goed, bedoel je nou dat als die mensen zulke belachelijke afbeeldingen over ons publiceren dat je niet in een gematigde moslim gelooft?

Nee, mong**l. Wanneer er een aanslag is die word opgeeist door een islamitische beweging hoor je niemand. Ga dán de straat en zeg dat dat de islam niet is! Maar nee, jullie steken jullie kop in het zand en vinden het eigenlijk wel best. Hoe groter de islam, hoe beter. Eigenlijk zou iedereen moslim moeten worden, is het niet? Ongezien de kk voor jou en vriendjes. :D

'mong**l', 'ongezien de kk'. Gaat goed hier.

Nee, mong**l. Wanneer er een aanslag is die word opgeeist door een islamitische beweging hoor je niemand. Ga dán de straat en zeg dat dat de islam niet is! Maar nee, jullie steken jullie kop in het zand en vinden het eigenlijk wel best. Hoe groter de islam, hoe beter. Eigenlijk zou iedereen moslim moeten worden, is het niet? Ongezien de kk voor jou en vriendjes. :D

Ey dit gaat een beetje te ver he
Iedereen heeft zn meningsverschillen hier en denkt er anders over na
Maar je bent pas zielig als je gaat beginnen te schelden, zou mooi zijn als ik iedereen waar ik het niet mee eens was zou gaan uitschelden,:rolleyes:

Graag niet meer ingaan op het schelden van noeloe/mikeh, beiden zullen vanaf nu op hun taal gaan letten, ze zijn daarvan op de hoogte gebracht.

Ik ga niet blijven verwijderen en kaarten geven hoor, volgende die gaat schelden mag een weekje afkoelen.

Het grappige is dat niemand begrijpt, dat moslims een hele bevolking is ( je hebt er ook goeien tussenzitten maar het merendeel heb je gewoon last van als hollands burger klaar punt uit ) en wilders is 1 man... dus mensen zeggen dat wilders gek is blabla, terwijl die man de enige is die zijn mening durft te uiten over moslims, in de politiek, daaruit blijkt dat de meeste criminelen in nederland, voornamelijk marokkanen zijn, en als je dingen op tv ziet zijn het ook meestal mensen met een "Noord-Afrikaanse" afkomst, meer dan 50% van de inwoners van Amsterdam is moslim, 80% wat er geboren wordt is moslim! in buurten zoals Amsterdam slotervaart ( wat vol met marokkanen zit ) is het een zooitje elke dag rellen, politiebureaus worden bestormd door hordes marokkaanse jongeren met oud en nieuw, auto's worden opgeblazen dingen worden vernield (was dat ook zo 30 jaar geleden??, natuurlijk niet) mensen worden beroofd, en Wilders wordt voor gek verklaard als hij ze mond open doet? Wordt nou is een xtje wakker, of ga gezellig met je familie in de Schilderswijk wonen, kijken of je dan nog steeds zo over Geert Wilders denkt ;)

Terug
Naar boven