MuscleMeat

Film Wilders: de gevolgen

Peiling Peiling Gaat de film van Wilders voor problemen zorgen?

• Nee hoor, moslims hebben wel wat beters te doen dan zich over zoiets druk te maken

Stemmen: 4 4,9%
  • Er zullen wel wat gekken met stenen gooien maar het waait snel over

Stemmen: 49 60,5%
  • Je kunt maar beter niet meer vertellen dat je Nederlander bent als je op vakanite gaat

Stemmen: 8 9,9%
  • De hel breekt los, ik heb al eten gehamsterd en een koran zichtbaar in m'n auto gelegd

Stemmen: 20 24,7%

• Totaal stemmers
    81
Alleen degenen die hier de sharia zouden willen invoeren zijn een eventueel gevaar. Maar zelfs binnen die groep zullen de meesten niet zo bloeddorstig zijn dat ze 'ons' even willen onderwerpen. In de UK is de groep seculiere moslims een stuk groter dan de radicale moslims, op continentaal Europa is die verhouding alleen maar meer in het voordeel van de seculiere moslims. Don't bite the hand that feed you weten de meesten goed toe te passen.

Wat betekent dit?
Dat we onze vrijheden (zoals het tekenen van een cartoon, het maken van een film, het over straat lopen zonder hoofddoek) niet hoeven te verdedigen?
Dat we uit angst zwijgen?

Natuurlijk denk ik niet dat iedere marrokaan hier de sharia wil invoeren, sterker nog ik ken er een hoop en niet 1 die ik ken wil dat voor zover ik weet.
Dat betekent dus dat er een hele kleine minderheid is waarnaar iedereen geneigd is zich te schikken uit angst.

Als je vrijheid opgeeft voor veiligheid verdien je misschien geen van beide.

Eric : Alleen degenen die hier de sharia zouden willen invoeren zijn een eventueel gevaar

Eric: Er komen steeds meer moslims in nederland die steeds meer te vertellen hebben en steeds meer krijgen.Stel het zouden er ooit zoveel zijn dat wij niet meer in kunnen grijpen om te zeggen...... wij willen die regels niet want wij hebben onze eigen.Stel dat ons land geregeerd word door nog meer moslims die andere ideen hebben.Stel dat we te laat zijn om te zeggen....wij willen jullie eruit want jullie gaan te ver.Voel jij je dan niet schuldig ? en denk je dan niet we hadden eerder in moeten grijpen.Hoor wat de woorden waren van bouchra ismaili.....val dood aan de nederlandse bevolking.Jullie zijn hier de allochtonen.Willen we nog meer van die mensen.20 miljoen moslims in west europa.Hoeveel zijn er dat in 2020 of 2050? of ga jij dan even zeggen....we grijpen wel in als het tever gaat.Tuurlijk zijn er ook goede moslims.Maar het aantal slechte is al een reden om een groot deel terug te sturen naar het land waar ze thuishoren.Al word ons land ooit een moslimland.Dan zijn er nog mensen die altijd blijven ontkennen wat ze echt denken.Ze houden het altijd in hun hart.De hele 2e kamer is zo, allemaal omdat ze bang zijn net als pim fortuin of theo van gogh te eindigen.Wilders heeft gewoon lef en schuift het grootste probleem dat nederland kent niet aan de kant zoals die andere bange hondjes.

Wat betekent dit?
Dat we onze vrijheden (zoals het tekenen van een cartoon, het maken van een film, het over straat lopen zonder hoofddoek) niet hoeven te verdedigen?
Dat we uit angst zwijgen?

Natuurlijk denk ik niet dat iedere marrokaan hier de sharia wil invoeren, sterker nog ik ken er een hoop en niet 1 die ik ken wil dat voor zover ik weet.
Dat betekent dus dat er een hele kleine minderheid is waarnaar iedereen geneigd is zich te schikken uit angst.

Als je vrijheid opgeeft voor veiligheid verdien je misschien geen van beide.

Of je leest gewoon wat ik neerzet en je verbind niet zelf vergezochte conclusies aan wat ik neerzet. Ik ben niet voor onderwerping, een hint in die richting slaat dus nergens op.

Er wordt nergens naar geschikt. Hetgene wat moet gebeuren is het bestrijden van radicalisme met alle mogelijke middelen. Dat gaat in ieder geval niet gebeuren met provocaties door een politicus. Wilders doet het er gewoon om en alleen maar om zijn kinderlijke gelijk aan te tonen. Het is dan wel gelijk maar hij zegt graag 'zie je nou wel'.

@Arnoldfan, gebruik eens leestekens en alinea's. Dit valt niet te lezen.

Wilders is overigens gewoon de grootste angsthond die ik in lange tijd heb meegemaakt in de politiek. Xenofobisch zijn is geen heldendaad, dat blijft pure angst.

Blijf vooral allemaal lekker bang, ik zal geen minuut minder slapen van die zogenaamde islamisering. Maar goed dan zal ik wel weer als blind worden neergezet. We worden overspoeld!! Door wat weet niemand, maar ach het klinkt zo lekker. Zelfs in 2200 zullen 'de moslims' de boel niet hebben overgenomen. De migratiecijfers en geboortecijfers laten dat gewoon niet toe.

Al word ons land ooit een moslimland

Ons land zal ooit opgaan in een groter Europa waarin er nagenoeg 1 grote cultuur is gevormd van een mixtuur van de europese 'provincies' waarvan Nederland er één is, gevormd uit die inwoners waarin het Westerse kapitalisme het merendeel zal vormen, en ja, deze zal ook Arabische of moslim componentjes hebben..maar uiteindelijk zullen ook die miljoenen moslims grotendeels ingemixed worden. De periode waarin we nu zitten zal over honderden jaren terug gezien worden als een kleine periode van groeipijntjes, zoals het altijd is gegaan met een éénwording van een grote economische eenheid.

Heb 'de grap' al gemaakt elders maar die film heeft als werktitel 'De eeuwige moslim'.

Op voorhand dachten wij dit voorafgaand ook aan het Tweede Kamer bezoek aan de Antillen. Maar onze donkerbruine vermoedens waren naderhand toch pikzwart.

vind je het gek; zolang Curacao nog steeds bij Nederland hoort, heeft NL ook zijn verantwoordelijkheid geen criminelen toe te staan in de politiek!
NL-politiek is gewoon te soft om t met de harde hand op te lossen!
:mad:
zoals het nu op Curacao eraan toegaat, zo zal ook de toekomst van NL worden..............
:D

Of je leest gewoon wat ik neerzet en je verbind niet zelf vergezochte conclusies aan wat ik neerzet. Ik ben niet voor onderwerping, een hint in die richting slaat dus nergens op.

Er wordt nergens naar geschikt. Hetgene wat moet gebeuren is het bestrijden van radicalisme met alle mogelijke middelen. Dat gaat in ieder geval niet gebeuren met provocaties door een politicus. Wilders doet het er gewoon om en alleen maar om zijn kinderlijke gelijk aan te tonen. Het is dan wel gelijk maar hij zegt graag 'zie je nou wel'.

@Arnoldfan, gebruik eens leestekens en alinea's. Dit valt niet te lezen.

Zelfcensuur is onderwerping.
Wat jij en moslims zien als provocatie zie ik als een recht.
Veel gekker dan het niet mogen tekenen van een cartoon wordt het niet hoor.
Als dat al als provocatie gezien wordt door geboren en getogen europeanen zijn we al veel verder dan we moeten zijn.

Ik laat het hier verder maar bij.

Couldn't agree more, Erwin123. :thumbs:

ik vraag me toch heel sterk af wat deze film toe moet voegen aan zijn al eerder uitgesproken mening...
het zit er dik in dat hetgeen hij en de film aanhaalt wat waarschijnlijk het standaardpakketje criteria op de islam gaat zijn niets bijdraagt, kortom pure provocatie.
wat niet wegneemt dat ik vind dat je elke film zou moeten mogen maken zolang deze niet tot geweld aanzet.
en inderdaad, het gros van de gezonde moslims zullen het klap negeren,
maar je hebt er overal wel een stel door martelaren geinspireerde mafkezen bijlopen voor wie dit de uitgelezen mogelijkheid gaat zijn.

Dat k*tvolk moet maar eens volwassen worden. Het gaat er om dat hij het recht moet hebben om zo'n film te maken want het is zijn persoonlijke mening en daar heeft iedereen recht op. Net als dat iemand anders gewoon een cartoon moet kunnen tekenen.
Daar staat ook tegenover dat de "moslims" het recht hebben om er boos over te zijn of het er niet mee eens te zijn.
Maar dat betekend nog niet dat ze het recht hebben om dat soort dingen te verbieden of om door dreiging met geweld zulke zaken tegen te houden.
Uit het feit dat ze denken dit wel te kunnen doen blijkt hun geestelijke achterstand.

Ik heb sowieso een hekel aan elk geloof. Geloof is bullshit imo. Ik heb ook duidelijk niets uit de koran gelezen, I don't care. Als er aanslagen e.d. worden gepleegd in de naam van Allah wilt dat niet zeggen dat elke moslim zo is. Maar ik heb ze nog geen één keer massaal de straat op zien gaan om te protesteren tegen de zogenaamde 'niet-moslims' die aanslagen plegen. In sommige landen word er zelfs feest gevierd. Genoeg plaatjes met protesterende moslims die geweld goedkeuren als de islam beledigd word. Als dat NIET de islam is, ga als moslim daar dan tegen protesteren. Laat zien wat jullie wel zijn en waar jullie wel in geloven. Dat geouwehoer met die Deense cartoons zegt imo ook al heel wat. Jullie kunnen niets hebben, iedereen die maar een negatieve mening heeft over de islam mag dood. Dit hoort imo niet in een westerse maatschappij, je moet kunnen zeggen wat je wilt.

Belediging =/= geweld.

Ik zal je wat kennis opbrengen over de Islam , meneer die een hekel heeft aan de islam omdat hij zou denken dat de islam 1 en al geweld is.

Kom met bewijzen uit de Qoran .. Iedereen kan met eigen woorden schrijven(verzinnen) net als de media dat doet

En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief. (Koran 2: 190)

Zelfmoord is verboden in de Islam

Een van de voornaamste doelen van de terroristische bomaanslagen, brandstichtingen en andere van zulke afschuwelijke handelingen is om angst, bezorgdheid, onveiligheid en paniek te veroorzaken bij mensen.

Een ander belangrijke bijzaak dat is ontstaan als gevolg van de laatste terroristische aanslagen tegen de Verenigde Staten zijn de zelfmoordaanslagen. Sommige mensen die niet goed geïnformeerd zijn over de Islam, hebben volledig onjuiste verklaringen gegeven, dat deze religie van vrede zelfmoordaanslagen toestaat, terwijl zelfmoord en het doden van andere mensen ten strengste verboden is. Met de woorden "En pleeg geen zelfmoord…" (Koran 4:29) heeft God zelfmoord tot een zonde verklaard. In de Islam is het verboden voor iemand om zelfmoord te plegen om wat voor reden dan ook.

De Profeet Mohammed (vzmh) maakte kenbaar dat zelfmoord een zonde is. Volgens een overlevering van Abu Huraira, verklaarde hij dat ieder die zichzelf van het leven rooft in de hel terechtkomt, waar hij in eeuwigheid verblijven zal.5

Laatst bewerkt:
Zelfcensuur is onderwerping.
Wat jij en moslims zien als provocatie zie ik als een recht.
Veel gekker dan het niet mogen tekenen van een cartoon wordt het niet hoor.
Als dat al als provocatie gezien wordt door geboren en getogen europeanen zijn we al veel verder dan we moeten zijn.

Ik laat het hier verder maar bij.

Het is geen zelfcensuur, maar klaarblijkelijk is een politicus die handelt namens de PVV verkozen om te provoceren. Gevoeligheden hoef je over het algemeen geen rekening mee te houden maar overmatig provoceren is het terrein van demagogen (als je het vanuit de politiek bekijkt).

Natuurlijk mag hij deze film maken, alleen toont het wel aan wat voor persoon Wilders zelf is. Vrijheid van meningsuiting staat echter voorop, dat zullen boze moslims ook moeten accepteren.

In de media - www.pvv.nl
Er is een speciale term voor, takiyya. Dat betekent dat je als moslim in een niet-moslimland je ware moslimgezicht verbergt om vervolging te voorkomen, terwijl de strijd tegen niet-moslims wel heimelijk wordt gevoerd. Neem als voorbeeld een moslim in Nederland die zwijgt over zijn ware gedachten over homo’s, namelijk dat ze volgens hem minder zijn dan varkens. Als de moslimcultuur dominant wordt in een land, kan hij volgens de leer van de takiyya wel zijn ware gezicht laten zien.

Er bestaat duidelijk de mogelijkheid om iemands geloof en mening geheim te houden als men in gevaar is. Degene die in landen leven waar zero tolerance is voor volgelingen van de Ahlul Bait (die naam :roflol:), waar democratie ontbreekt en tirannie, onderdrukking en misbruik van mensenrechten overheerst, en mensen worden blootgesteld aan vervolging, marteling en moord vanwege hun geloof, zouden volgens de Qur'an, taqiyya moeten praktiseren - hun leven, rijkdom, eigendom, familie en vrienden verbergen. Taqiyyah moet alleen gepraktiseerd worden wanneer er angst is voor gevaar of letsel.

Als er geen angst is voor gevaar of letsel, zoals voor moslims in de Verenigde Staten van Amerika en Europa, dan mag taqiyyah niet worden gepraktiseerd.

Als de film van ome wilders ook zo objectief is dan ben ik er wel nieuwsgierig naar:D

Dat betekent dat je als moslim in een niet-moslimland je ware moslimgezicht verbergt om vervolging te voorkomen, terwijl de strijd tegen niet-moslims wel heimelijk wordt gevoerd

Dit bedoel ik weer met de MEDIA ... Takkiya >> Ahlul bait >>>ALLEEN SJIETISCH MOSLIMS dus geen SOENIETEN wat 80% van de islamitische bevolking tot behoort

Dus je mag geen kritiek geven op religies Marky? Want dan ben je een varken? Vat ik dat correct samen?

Nee.

De intentie tot corrigeren is een meer bevorderende methode om collectieve gemeenschappelijke stabililteit te realiseren. Kritiek tast de drempel tot een dialoog aan van beide kanten.

Ieder die z'n eigen bestaan neigt te verrijken, door de ruimte waar de ander het licht in de ogen heeft af te nemen, mist normbesef.

Het leven zou een stuk aangenamer zijn als zowel figuren als Wilders alsmede fanatieken religeuzen hun gevecht zouden omzetten in pogingen tot leefbaarheid binnen een bepaalde grens. In zowel rechtsspraak als geografie gebaseerd op common sense. In plaats van zo extreem mogelijk te zijn met als doel de overwinning zoals we die kennen in de kille history van de gehele mensheid.

Religeuze onderwerpingen kunnen dan ook ook behoorlijk zuiver floreeren in een kapitalisme systeem als elkaar de ruimte wordt gegund. Zolang scheiding van staat en kerk er is, en acceptatie van elkaars verschijning er eveneens is.

Om die balans te vinden, moet men streven naar een zo treffend mogelijke ondersteuning met als leidraad er samen uitkomen. Zoiets begint bij wederzijdse kennisneming. Kennis van geschiedenis en antropologie wijd verspreiden speelt daarin een significante rol.

Op dit vlak heeft Wilders werkelijk nog geen seconde diplomatieke pogingen gedaan, om z'n politieke plan meer diversiteit en vooral meer draagvlak te geven.

Laatst bewerkt:
Dat mag namelijk (nog net) in nederland, ongeacht of je het met de inhoud of de man eens bent.

Maar waarom zou je de uiterst toelate bare grens opzoeken en gebruiken als met mildere mate eveneens hetzelfde kan worden gerealiseerd? Waarmee tevens het risico wordt voorkomen dat onze waardes, waar het juist om gaat, speerpunt worden van extremisme.

Waarom worden die kortzichtige moslims zo boos als je een koran verbrand? Het is maar een sprookjesboek? Ze hebben ons al zo ver dat iedereen in zijn broek schijt, balkenende spreekt van een crisis en iedereen is bang! :roflol: En dat door 1 dominant, geweldadig k*tgeloof. Bah bah bah!

En dat bedoel ik nou, zoek eens op wat in Nederland de hervorming betekende met zogenoemde 'ketters'. Doe datzelfde met de periode vòòr de Franse Revolutie, en erna.

Dan zou je weten waarom. Wat het is mens eigen. Alleen sommige groepen mensen is het reeds overkomen en staan aan de hand van hun besef ver voorbij dat stadium. Jij ook, ookal weet je dat zelf misschien niet. :)

En dat bedoel ik nou, zoek eens op wat in Nederland de hervorming betekende met zogenoemde 'ketters'. Doe datzelfde met de periode vòòr de Franse Revolutie, en erna.

Dan zou je weten waarom. Wat het is mens eigen. Alleen sommige groepen mensen is het reeds overkomen en staan aan de hand van hun besef ver voorbij dat stadium. Jij ook, ookal weet je dat zelf misschien niet. :)

Heb je toevallig een goede link? Ik vind het niet erg om te lezen, maar zoeken vind ik wel vervelend. Helemaal als ik dalijk verkeerde stukken zit te lezen :)

Terug
Naar boven