XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.421
Na het debacle van zondag, gisteren toch nog maar naar Babel geweest!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En het is opnieuw een hele sterke, ingetogen, drama van Alejandro González Iñárritu (Amores Perros, 21 grams). 3 even sterke verhaallijnen, in Mexico, Japan en Marokko met een voortreffelijke Brad Pitt zoals je hem nog niet gezien hebt.

8/10

• #2.422
Gisteren Down by Law gezien van Jim Jarmusch, een echte arthouse film zoals verwacht.

Down_by_Law-Plakat.jpg

Wat me het meest is bijgebleven is het fantastische camerawerk, rustige tempo en de sfeer (bijgedragen door acteur Tom Waits die tevens alle muziek heeft gemaakt). Toch wel een bijzondere film!

7.5/10

van het weekend tom yung goong gekeken,vette film :), vooral vette vechtscenes.

clerks 2, eerste helft was erg goed, 2de helft was te cliché
hopelijk horen we meer van jay & silent bob

Samurai_X_Trust_and_Betrayal_DC & Ninja_Scroll_Anniversary_Edition volgen

Jawel eindelijk heb ik hem gezien!ClickSony Pictures - Click

Overigens was dit mijn eerste succesvolle poging tot een film downloaden.

Ik had hoge verwachtingen van deze film, want ik hoorde er enorm goede dingen over. Het begint als elk andere typische comedy film met een zekere nuchterheid van Adam Sandler. Halverwege echter wordt het compleet anders en ik moet zeggen dat ik het even niet droog hield. De film heeft een duidelijke boodschap, goede opbouw en scherpe humor. Daarnaast speelt Adam Sandler werkelijk briljant de rol!

8,5/10 voor de film
9/10 voor de acteerprestaties van Adam Sandler zelf! Ik heb opeens enorm veel respect voor zijn acteerwerk, want hij kan het zeker weten!

Jawel eindelijk heb ik hem gezien!ClickSony Pictures - Click

Overigens was dit mijn eerste succesvolle poging tot een film downloaden.

Ik had hoge verwachtingen van deze film, want ik hoorde er enorm goede dingen over. Het begint als elk andere typische comedy film met een zekere nuchterheid van Adam Sandler. Halverwege echter wordt het compleet anders en ik moet zeggen dat ik het even niet droog hield. De film heeft een duidelijke boodschap, goede opbouw en scherpe humor. Daarnaast speelt Adam Sandler werkelijk briljant de rol!

8,5/10 voor de film
9/10 voor de acteerprestaties van Adam Sandler zelf! Ik heb opeens enorm veel respect voor zijn acteerwerk, want hij kan het zeker weten!
:bow:

ouch zoutzak 2-1 :roflol:

Hmmz, ik heb click nog niet gezien maar het lijkt me weer zo'n slappe 13 in een dozijn film met een leuk 1e half uur en dan nog een uurtje mierzoete drama. Maar ik wacht even met oordelen tot na de film.

• #2.430
Serieus, de film is grotendeels zo enorm matig dat enkele scenes, stel (!) nou dat ze zo bijzonder sterk waren, het geheel nog niet kunnen redden. De boodschap van de film is heel simpel
Goede voornemens moet je niet voor je uitschuiven, want anders kan het zo maar te laat zijn
maar wordt wel (in enkele scenes) sterk gebracht, toegegeven, dat het mij ook raakte. Echter de film presenteert zich in alles als een comedie, en is als zodanig gewoon matig zoniet slecht. Onvoldoende dus. (wat deed Christopher Walken hier?
'angel of death' lol...
Het is eerder de 'hollywood-smoothness' die een enkeling kan overtuigen, wat mij niet let om de film af te branden :D

Ik denk dat het eerder met smaak te maken heeft. Als jij in de mood bent voor een droge comedy en je besluit 'Click' te kijken dan zit je inderdaad fout. Ze gaan juist mooi diep op alles in, en ze maken er JUIST geen oppervlakkige comedy van, dat is het mooie ervan.

Sterker nog ik vind dat dit een redelijk'revolutionaire' comedy film is. Meestal is het of anderhalf uur droge domme grappen, of een halfuur humor gemixt met een uur kleffe scenes 'a la J.LO''. Hier hebben ze comedy met drama, twee overgestelden gecombineerd.Het begint lekker nuchter is, en vervolgens wordt de film zwaarder,omdat je dat niet verwacht is het juist zo leuk en origineel!

• #2.432
Ik denk dat het eerder met smaak te maken heeft. Als jij in de mood bent voor een droge comedy en je besluit 'Click' te kijken dan zit je inderdaad fout.
Agreed, maar jezus ik had een tijd niets geblowd en voor de film tijdens het poker een flink aantal blunts gedraaid, en als je dan al niet meer naar 'slechts' een Adam Sandler film kan gaan... :no: nota bene terwijl je een advies krijgt van iemand die (voorheen) je waardering genoot alszijnde filmkenner. (eat your heart out, roxy :D)

Ze gaan juist mooi diep op alles in, en ze maken er JUIST geen oppervlakkige comedy van, dat is het mooie ervan.
Sterker nog ik vind dat dit een redelijk'revolutionaire' comedy film is. Meestal is het of anderhalf uur droge domme grappen, of een halfuur humor gemixt met een uur kleffe scenes 'a la J.LO''. Hier hebben ze comedy met drama, twee overgestelden gecombineerd.Het begint lekker nuchter is, en vervolgens wordt de film zwaarder,omdat je dat niet verwacht is het juist zo leuk en origineel!
c'mon.... bruce almighty anyone? Erg origineel is het niet. Het blijft gewoon een concept waarin zoveel mogelijk is, en zo weinig uitgewerkt wordt. Gemiste kansen dus, die eveneens een film aan te rekenen zijn.
Daarnaast probeer je deze film credits te geven omdat de meeste 'soortgelijke hollywoodfilms' zo slecht zijn? Ik snap niet dat je enkel concentreert op een paar scenes, die kijkend naar de kwaliteit van de film welhaast af kunnen worden gedaan als enkele 'tearjerkers'.
Het kan zijn dat dramafilms (bij gebrek aan beter woord) over het algemeen weinig aftrek vind, en daarom in een hollywood jasje een breder publiek vind die tengevolg positief verast zijn. Terwijl films als pak 'em beet Lilja forever dit niet doen, geen trucjes nodig hebben maar enkel en alleen een keiharde dramatisch verhaal neerzetten, maar weinig aandacht genieten (lees: minder toegankelijk zijn).

Laatst bewerkt:
Agreed, maar jezus ik had een tijd niets geblowd en voor de film tijdens het poker een flink aantal blunts gedraaid, en als je dan al niet meer naar 'slechts' een Adam Sandler film kan gaan... :no: nota bene terwijl je een advies krijgt van iemand die (voorheen) je waardering genoot alszijnde filmkenner. (eat your heart out, roxy :D)

c'mon.... bruce almighty anyone? Erg origineel is het niet. Het blijft gewoon een concept waarin zoveel mogelijk is, en zo weinig uitgewerkt wordt. Gemiste kansen dus, die eveneens een film aan te rekenen zijn.
Daarnaast probeer je deze film credits te geven omdat de meeste 'soortgelijke hollywoodfilms' zo slecht zijn? Ik snap niet dat je enkel concentreert op een paar scenes, die kijkend naar de kwaliteit van de film welhaast af kunnen worden gedaan als enkele 'tearjerkers'.
Het kan zijn dat dramafilms (bij gebrek aan beter woord) over het algemeen weinig aftrek vind, en daarom in een hollywood jasje een breder publiek vind die tengevolg positief verast zijn. Terwijl films als pak 'em beet Lilja forever dit niet doen, geen trucjes nodig hebben maar enkel en alleen een keiharde dramatisch verhaal neerzetten, maar weinig minder genieten (lees: minder toegankelijk zijn).
kuch kleine zoekopdracht :P

A maN apart gezien, en de film viel toch wel erg mee! Opzich een redelijke revenge-movie die zeker goed heeft gekeken naar het succesvolle Man on fire. Vin Diesel lukt het weer eens om enigszins te overtuigen!

6.5/10

Eindelijk dan gezien, Pitch Black.
Zeker een sterk optreden van Vin Diesel in een vermakelijk SF actiefilm. Verder weinig origineel, maar wel oké uitgewerkt.
6.5/10

heb je toevallig een supersized poster van vin diesel boven je bed hangen ook? :evil:

• #2.434
Ik probeer wellicht iets te geforceerd een nieuwe action hero te omarmen (Ahnold, Sly, Chuck en JC van Damn are gone), maar ik blijf zeker kritisch op Vin Diesel, gezien mijn votelist:

Boiler Room (2000) 3/5
Chronicles of Riddick, The (2004) 3/5
Fast and the Furious, The (2001) 3/5
Knockaround Guys (2001) 3/5
Man Apart, A (2003) 3/5
Pitch Black (2000) 3/5
xXx (2002) 2.5/5

Niet bijzonder lyrisch dus, de reviews die je aanhaalt betreffen ook zijn (imo) beste films...

• #2.435
dubbel

stelt allemaal niet zoveel voor, allemaal gelijkaardige rollen als de grumpy bold guy, z'n nieuwe ziet er wel interessant uit (find me guilty)

• #2.437
Vanavond een aanrader op tv;

O Brother, Where Art Thou? van 00:00-01:50 op NED2

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Één van de beste Coen brothers-films, en enorm ondergewaardeerd. De film is met een bepaalde kleurenfilter geschoten wat een bijzonder effect geeft, verder is dit imo George Clooneys beste rol. Sterke humor zoals we van de regisseurs gewend zijn.

Ook voor de belgen ditmaal; kijken!

vrijdag avond is Coen-avond op Nederland 2 naar het lijkt;

Vanavond weer een pareltje; The Man Who Wasn't There met good ol' Billy Bob Thornton!
Warning voor haters, spoiler voor lovers: film is in black&white ;)

• #2.438
B00005RDR9.02.LZZZZZZZ.jpg

"This isn't a film about Vietnam, this is Vietnam." Coppola omschrijft hiermee perfect de omstandigheden waarin zijn film geschoten werd. Acteurs onder invloed van drugs, een bijna fatale hartaanval voor Martin Sheen, de letterlijke oorlogssituaties op de set en Marlon Brando's onmogelijke persoonlijkheid droegen misschien alleen maar bij aan het resultaat: de ultieme cinematografische nachtmerrie. Apocalypse Now maakt elke discussie over de ultieme (anti-)oorlogsfilm compleet overbodig.

Geniale film, de poster alleen al... de choppers, de rivier als een 'snake'...
Een van de beste films ooit gemaakt.

NED3 23:00 - 02:20

• #2.439
http://www.aintitcool.com/node/30745

Strike Entertainment en Universal Pictures, het team achter de 2004-versie van Dawn of the Dead, hebben plannen bekendgemaakt voor een remake van een andere horrorklassieker: John Carpenters The Thing. In het origineel uit 1982 ontdekt een groep Amerikaanse wetenschappers tijdens een expeditie op Antartica een rondwarend buitenaards wezen dat zich in lichamen kan nestelen. Het script voor de film wordt geschreven door Ronald D. Moore, uitvoerend producent van de televisieserie Battlestar Galactica. Een regisseur is nog niet bekend.

Een remake van deze 25 jaar oude horrorclassic, hmmm wat jij Big_T?

The Manchurian Candidate (1962) #70 op de imdb 250

ManchurianCandidate.jpg

ijzingwekkende film die helaas geremade is, over gebrainwashde soldaten uit de oorlog in korea,
frank sinatra, angela lansbury (magnifiek gespeeld) en Laurence Harvey spelen super

9/10

Terug
Naar boven