- Waardering
- 29
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Qua score liggen al deze films heel dicht bij elkaar, ik vind Dawn echter gewoon leuker, vooral omdat ze met een laag budget en beperkte productietijd toch zoiets unieks in elkaar wisten te steken. Ik vind het opmerkelijk dat je deze film een misbaksel noemt, ik zal verder dus maar niet teveel ingaan op je post.Sorry hoor maar dit moet ik toch echt tegenspreken
Ik kan me nog herrineren dat je 28 weeks later nog helemaal de hemel in prijste. Ik blijf erbij dat 28 days en weeks toch echt de beste in dit genre zijn en dat een vergelijking met dit misbaksel genaamd ''dawn of the dead'' compleet de plank misslaat. Ik weet nog toen de trailer werd vrijgegeven met dat kleine enge meisje in de kamer van haar ouders iedereen helemaal opgehyped werd maar toen de film uitkwam het toch echt zwaar tegenviel.
28 days en weeks daarentegen geven je de beelden van een verlaten London, de gruwelijke scenes die geen ontzag voor welke hoofdpersoon dan ook hebben en met name het creepy sfeertje dat gecreerd wordt bij de ''stille'' shots waarop je een moment krijgt om het beeld in te laten zinken waarna je gruwelijk wordt opgeschrikt door het gesis als er weer een geinfecteerde kwam aanrennen maken het compleet.
Ook de geweldige timing van het inzetten van de muziek op bepaalde key points was geniaal ingevoegd met dat bekende sfeervolle deuntje waarbij je het melancholische gevoel kreeg dat alles verloren is. Ook het feit dat het praktisch allemaal op video is gedraaid is een goeie zet, al is het om de budgettaire reden verhoogt het in dit geval het realisme aanzienelijk
Het enige waarin de overeenkomst in is op te merken zijn tussen de films is het slechte einde dat niet goed is uitgewerkt
Qua score liggen al deze films heel dicht bij elkaar, ik vind Dawn echter gewoon leuker, vooral omdat ze met een laag budget en beperkte productietijd toch zoiets unieks in elkaar wisten te steken. Ik vind het opmerkelijk dat je deze film een misbaksel noemt, ik zal verder dus maar niet teveel ingaan op je post.

ps: trouwens 28days/weeks is eigenlijk geen zombiefilm volgens velen![]()
s.
Ietwat dubbel gevoel bij deze film. Enerzijds een topcast met een munte regie en anderzijds een verhaallijn die je niet echt bij de keel grijpt. De stoombadscene daarintegen was intens
7,5/10
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Lang geleden dat ik nog zo om een film heb gelachen zeg. Prima komedie over een rijkelui's begrafenis die uitdraait op de meest absurde dag voor alle aanwezigen. National Lampoon maar dan subtieler en aangenamer maar minstens even lachwekkend.
Die dwerg met z'n verwijde pupillen staan voor eeuwig in m'n geheugen gegrift
Een 8,5
nog ene high on crack 

)
'Number Two' is imo beter dan de eerste en er zijn veel momenten waarbij je denkt 'omg nee dat gaat ie niet doen' . Absoluut een aanrader zeker als je ervoor in de stemming bent, gewoon niet te serieus nemen dus! 7.5/10