AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

28 days was wel cool, maar 28 weeks vond ik persoonlijk erg ruk

Sorry hoor maar dit moet ik toch echt tegenspreken
Ik kan me nog herrineren dat je 28 weeks later nog helemaal de hemel in prijste. Ik blijf erbij dat 28 days en weeks toch echt de beste in dit genre zijn en dat een vergelijking met dit misbaksel genaamd ''dawn of the dead'' compleet de plank misslaat. Ik weet nog toen de trailer werd vrijgegeven met dat kleine enge meisje in de kamer van haar ouders iedereen helemaal opgehyped werd maar toen de film uitkwam het toch echt zwaar tegenviel.

28 days en weeks daarentegen geven je de beelden van een verlaten London, de gruwelijke scenes die geen ontzag voor welke hoofdpersoon dan ook hebben en met name het creepy sfeertje dat gecreerd wordt bij de ''stille'' shots waarop je een moment krijgt om het beeld in te laten zinken waarna je gruwelijk wordt opgeschrikt door het gesis als er weer een geinfecteerde kwam aanrennen maken het compleet.

Ook de geweldige timing van het inzetten van de muziek op bepaalde key points was geniaal ingevoegd met dat bekende sfeervolle deuntje waarbij je het melancholische gevoel kreeg dat alles verloren is. Ook het feit dat het praktisch allemaal op video is gedraaid is een goeie zet, al is het om de budgettaire reden verhoogt het in dit geval het realisme aanzienelijk
Het enige waarin de overeenkomst in is op te merken zijn tussen de films is het slechte einde dat niet goed is uitgewerkt
Qua score liggen al deze films heel dicht bij elkaar, ik vind Dawn echter gewoon leuker, vooral omdat ze met een laag budget en beperkte productietijd toch zoiets unieks in elkaar wisten te steken. Ik vind het opmerkelijk dat je deze film een misbaksel noemt, ik zal verder dus maar niet teveel ingaan op je post.

Qua score liggen al deze films heel dicht bij elkaar, ik vind Dawn echter gewoon leuker, vooral omdat ze met een laag budget en beperkte productietijd toch zoiets unieks in elkaar wisten te steken. Ik vind het opmerkelijk dat je deze film een misbaksel noemt, ik zal verder dus maar niet teveel ingaan op je post.

Misbaksel niet in de letterlijke zin, maar vergeleken met 28 days later wel ja
En dawn werd zeker niet met een beperkte budget gemaakt, ze hadden een gigantisch budget en goeie acteurs.
Het was 28 days later die daarentegen een budget/cultfilm was met weinig resources en er toch zo een pareltje gemaakt van hebben. Overigens zo iets unieks? Was het niet gewoon een remake van de the dawn of the dead gemaakt in 78?

Het was een remake maar wel een goede. De remake verschilt voldoende van het origineel om het als meerwaarde te zien. Hoe kom je erbij dat Dotd niet met beperkt budget werd gemaakt? Ik heb gisteren de extra's gezien en ze waren heel de tijd bezig over de korte productietijd en het beperkte budget. Er was namelijk geen enkele sponsor die hen wilde steunen, wat in bijna elke andere film wel het geval is. Acteurs waren goed, maar helemaal niet de top/duurste die er te vinden zijn.

Kijk, 28 days/weeks is top voor de sfeer en de originaliteit, Dotd is echter top voor de actie/snelheid en de wat amusantere scenes. Elk heeft eigen pluspunten, maar ik hecht iets meer belang aan de snelheid/actie van een film, vandaar stijgt Dotd voorlopig naar mijn nr één van de zombieflicks :)

ps: trouwens 28days/weeks is eigenlijk geen zombiefilm volgens velen ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Abre los ojos (1997)

Het origineel van Vanilla Sky. Gelukkig een stuk kortere film en naar mijn mening ook een stuk beter. 8,5/10

Ook nog :

SEXtet (2007)

gezien. Ouderwets Nederlandse neukfilm maar verder amper de moeite waard. Terstall begint een beetje te vervelen met zijn navelstaarderige grachtengordelfilmpjes. 5/10.

Ietwat dubbel gevoel bij deze film. Enerzijds een topcast met een munte regie en anderzijds een verhaallijn die je niet echt bij de keel grijpt. De stoombadscene daarintegen was intens :D

7,5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.529
funeral1.jpg

[IMDB]
The Funeral[/IMDB]

Aardige (gangster)film van Ferrara. Echt de Italiaans-Amerikaanse kunstzinnige manier van filmen waarin lange scenes en veel vrijheid aan acteurs gegund wordt. De film is niet een standaard gangsterfilm want het richt zich meer op de persoonlijke dramas inherent aan dat leven. Toch is het niet allemaal hausanna, want het komt regelmatig iets te gekunsteld over. Toch een aantal goede acteurs, natuurlijk Chris Walken maar ook Chriss Penn is altijd een sublieme psycho (jammergenoeg veel te vroeg gestorven).

Herziening waard, for now 6/10

Lang geleden dat ik nog zo om een film heb gelachen zeg. Prima komedie over een rijkelui's begrafenis die uitdraait op de meest absurde dag voor alle aanwezigen. National Lampoon maar dan subtieler en aangenamer maar minstens even lachwekkend.

Die dwerg met z'n verwijde pupillen staan voor eeuwig in m'n geheugen gegrift :roflol:

Een 8,5

[IMDB]Until Death[/IMDB]

UntilDeath1.jpg

Ok, ik ben naast een Kubrickfan ook een Van Dammefan. Zonder deze man was ik wellicht nooit gaan trainen etc. Ik ben gek op zijn films, maar kan ze ook wel vanuit een onafhankelijk standpunt bekijken. Daar waar 'The Hard Corps' me tegenviel, vond ik deze film prachtig. Geen standaard van Damme, geen split kicks, redelijk traag tempo voor zijn doen, maar wel met snelle actiescenes. Zelfs een goeie cinematografie, goeie score en goed acteerwerk van onze actiester.
De bad guy speech vond ik wel slap, maar verder deed deze film me zelfs af en toe aan The Departed denken. Hou me hier niet aan btw, op moviemeter zijn er nog genoeg mensen die dit een 'typische van Dammefilm vinden en dus slecht etc.'
Onafhankelijk oordeel: 7/10

Ietwat dubbel gevoel bij deze film. Enerzijds een topcast met een munte regie en anderzijds een verhaallijn die je niet echt bij de keel grijpt. De stoombadscene daarintegen was intens :D

7,5/10

Vorige week ook gezien. Potje steken in dat stoombad is hard inderdaad!

Zodiac (2007/I) - eerste half uur tot uur goed, daarna slaapverwekkend, saai en langdradig 6.5/10

Deja Vu (2006) - begint ook goed en gaat dan over naar veel te veel saaie conversaties en scenes waar te weinig actie of iets interessants in voorkomt. Naar het einde toe herstelt dit een beetje maar het blijft onvoldoende 6/10

Had zoveel meer verwacht van deze films maar beiden imo zwaar overrated.

Lang geleden dat ik nog zo om een film heb gelachen zeg. Prima komedie over een rijkelui's begrafenis die uitdraait op de meest absurde dag voor alle aanwezigen. National Lampoon maar dan subtieler en aangenamer maar minstens even lachwekkend.

Die dwerg met z'n verwijde pupillen staan voor eeuwig in m'n geheugen gegrift :roflol:

Een 8,5

:lol: nog ene high on crack :P

wat voor een schijtfilm was dat, haha de schoonbroer heeft per ongeluk lsd genomen en gedraagd zich raar <sarcastisch lachje> en haha de dwerg heeft homocoïtus met dooie papa gehad <sarcastisch lachje> :rolleyes:

dus in kort: need more boobs

American Pie Presents: Beta House

American Pie Presents: Beta House (2007) (V)

Ondertussen al het 6de deel.

Ze zijn echt alles uit de naam aan het melken.....
Hier en daar wel gelachen maar het niveau daalt per sequel..
Redelijk veel bloot. Ze hebben hun deze keer ook niet ingehouden, het zaad en de dildo's vliegen in het rond.

6/10

(8/10 als je liefhebber van het genre bent :p)

Jackass Number Two (2006) net gezien, zelden zo vaak gelachen bij een film :D 'Number Two' is imo beter dan de eerste en er zijn veel momenten waarbij je denkt 'omg nee dat gaat ie niet doen' . Absoluut een aanrader zeker als je ervoor in de stemming bent, gewoon niet te serieus nemen dus! 7.5/10

Gisteren Hitman gezien. Manmanman....beter naar vriendin geluisterd en Golden Compas gaan kijken want wat een zeikfilm was dat. 5/10 voor één goede actiescene.

hitman_uk_poster.jpg

Die gast in de hoofdrol lijkt niet eens op die man uit de game

Ik had dan nog het voordeel om het spel nooit gezien/gespeeld te hebben.

Bedankt, die slaan we over dan :)

Terug
Naar boven