Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Never Back Down

Best wel een leuke film alhoewel er sommige scenes wat overdreven waren. Het verhaal opzich was wat voorspelbaar maar al bij al viel dit toch goed mee. Ik vond de film wel goed ook omdat er MMA gevechten in verwerkt waren . Dus deze film krijgt een 7/10 .

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.743
Het is zover, ik ben voor het kijken van films afhankelijk van mijn laptop :( Dus ben ik maar oude films met crappy beeld en geluid aan het kijken geslagen. Is niet echt veel markt hier voor dergelijke reviews dus heel kort:

Resultaat:

[IMDB]The Third Man[/IMDB] (nr 51 IMDB top 250) Zeer knappe film ten tijde van WOII, maar wist niet echt aan de hoge verwachtingen te voldoen. 7.5/10

[IMDB]Sunset Blv[/IMDB] (nr 28 IMDB top 250) Tweede Billy Wilder die ik zie (na stalag 17). Een origineel, pakkend en zeer fijn uitgewerkt verhaal met sterke en bizarre personages. Best indrukwekkend. 8/10

[IMDB]The Treasure of the Sierra Madre[/IMDB] (nr 53 IMDB top 250) Een film die ik al lang wilde zien. Deze titel zou tot Indiana Jones geleid hebben. Wederom een geweldige Humphrey Bogart en opvallend veel humor in dit meesterwerkje. 8.5/10

More to come..

Babylon A.D.

Mathieu Kassovitz werd bekend met zijn in Cannes bekroonde film La Haine. De Fransman komt uit een filmgezin: zijn moeder doet montage, zijn vader is regisseur en schrijver. Kassovitz verwierf de filmrechten van de roman Babylon Babies van Maurice Georges Dantec. Het schrijven van het scenario kostte hem vijf jaar. Uiteindelijk bleken StudioCanal en Twentieth Century Fox bereid geld in het project te steken. De film kreeg de titel Babylon A.D. mee.

Babylon Babies is een sciencefictionverhaal dat zich slechts enkele jaren in de toekomst afspeelt: 2013. De Bosnische veteraan Hugo Cornelius Toorop wordt door de Kazachse maffia ingehuurd om een jonge vrouw, Marie Zorn, naar Montreal te begeleiden. Het mysterie rond Marie wordt onthuld in een lange reeks hallucinerende dromen. We hebben het hier over Franse cyberpunk, het Franse antwoord op Philippe K. d*ck. De roman is geworteld in de ideeën van de Franse filosoof Gilles Deleuze, en zelfs Nietzsche.

Marie draagt een genetisch gemanipuleerde embryo. De geboorte van deze nieuwe *bermensch zou een einde maken aan de mens als product van miljoenen jaren evolutie. Marie’s brein blijkt verbonden te zijn met de neuromatrix, waardoor zij haar lichaam ontstijgt en één wordt met het universum. Dat had zelfs Nietzsche niet voorzien. De achtergrond van het boek is een wereld die verscheurd is door etnische en tribale fracties

Oorspronkelijk zou de Franse acteur Vincent Cassel de hoofdrol in Babylon A.D. spelen. Dit werd uiteindelijk Vin Diesel. De regisseur zelf bleek weinig controle te hebben over het hele proces en leverde een zware strijd met de producent. Achteraf zei Kassovitz geen enkele scène gedraaid te hebben op de manier zoals hij wilde. "It's pure violence and stupidity," aldus een teleurgestelde Kassovitz. De regisseur had vooral last van de advocaten van Fox, die zich alleen bezig hielden met de 'komma's en punten'. Uiteindelijk ging op de montagetafel nog eens een flink stuk verloren door bemoeienis van Fox.

Dit verhaaltje komt uit een review die ik via de mail krijg. Maar die verklaart dus waarom er inderdaad zoveel potentieel inzit die er alleen niet uitkomt. Jammer maar helaasch.

Heb me wel vermaakt met babylon. Ben nu Righteous kill, aan het 'kopen' :p

southpark klopt weer als een bus

[Link niet meer beschikbaar]

mwaahhh vond em wel vrij saai.

Hier nog een update van afgelopen weken

[IMDB]A Clockwork Orange[/IMDB]

Nog een meesterwerkje van Stanley Kubrick, een film die zeker niet bij iedereen even goed zal aanslaan maar indien met de nodige aandacht gevolgd zeer boeiend en interessant te noemen is. Sommige scenes zijn abstract en vreemd te noemen (typisch Kubrick), maar dit schept een speciale sfeer die ik wel kan appreciëren. Een uitmuntend plot, prima acteerprestaties, unieke scenes en artistieke kenmerken maken deze film tot een prima klassieker. +8/10

[IMDB]The Lady Vanishes[/IMDB]

Duidelijk een pak minder dan de andere Hitchcock's, zelfs in die mate dat ik deze wat overgewaardeerd vind. Het is een leuk verhaal, maar kon me zelden boeien. Soms vond ik de acteerprestaties wat minder en het geheel niet zo overtuigend. Anderzijds een leuke film die je tot het einde wel wil uitkijken. 7,5/10

[IMDB]Monty Python and the Holy Grail[/IMDB]

Ik weet niet wat het is maar deze Monty Python zegt mij echt hé-le-maal niks. Ik vind het zulke flauwe troep en deze film is er in geslaagd mij geen enkele keer te doen lachen, toch wel een hele prestatie. Dit is een low budget film waarin droge, Engelse humor in een sarcastisch jasje wordt gegoten. Ik snapte al de grappen en het hele idee maar vond het gewoon op geen enkel moment leuk. Volgens mij moet je een heel vreemd gevoel voor humor hebben om dit te appreciëren. De achtergronden en kostuums waren trouwens wel goed gemaakt, ook het enige positieve wat ik hierover kwijt kan. Eén van de meest overgewaardeerde films toch wel. Ik bedoel IMDB #61? Dat is meteen de enige grap mbt deze film... 6/10.

[IMDB]Butch Cassidy and the Sundance Kid[/IMDB]

Prima klassieker met Paul Newman en Robert Redford, creatieve en artistieke manier hoe ze de film in stukken hebben verdeelt. Leuke Western om te volgen maar haalt het niet van de andere toppers. 8/10

[IMDB]The Apartment[/IMDB]

Leuke romantische komedie van Billy Wilder met de jonge Jack Lemmon en Shirley MacLaine. Vond het boeiend en aangenaam om een relaxed avondje film mee door te brengen. Verder goed geacteerd en leuk plot maken het tot een volwaardige en respectabele klassieker. Een aanrader voor de ouwe-film liefhebber. 8,5/10

[IMDB]The Ruins[/IMDB]

Ik verwachtte een matige horror-film en dat is precies wat ik kreeg. Het idee is op zich wel leuk gevonden, maar de uitwerking is niet erg goed gedaan. Wat trouwens geheel de schuld van de regisseur is. Haast op geen enkel moment slaagt die erin om voldoende spanning te laten voelen bij de kijker. Ik kreeg trouwens wel de indruk dat de inspiratie een klein beetje komt van de film "the descent" hoewel de films toch ver uit elkaar liggen qua uitwerking. Het niveau komt eerder in de buurt van films als Hostel en wrong turn. Dit zijn horror filmpjes die je 1 keer kan zien en daarna liefst zo snel mogelijk vergeet (wat je sowieso toch na een paar uur al doet vanwege hun zwakke nagelaten indruk). Geef hier geen geld aan maar leuk om een keer gratis mee te pikken als je de tijd wilt doden -6/10.

[IMDB]The bicycle thief[/IMDB]

Italiaanse klassieker van '48 met een eenvoudig maar boeiend verhaal dat afspeelt na de oorlog en de daarbij horende armoede. Ik vond het allemaal zeer overtuigend en geslaagd als drama. Eigenlijk had hij wel wat langer mogen duren, vond het einde wat plots, maar misschien is dat maar een idee. +8/10

[IMDB]Into the wild[/IMDB]

Zeer unieke en originele verfilming/biografie op basis van een waargebeurd verhaal. De achtergronden, muziek, screenplay: subliem. Alleen daarvoor moet je deze gaan kijken. Deze film laat je kennismaken met de aparte en heel speciale persoonlijkheid van Chris McCandless. Ik denk dat dit één van die weinige films is die gewoon door iedereen geapprecieerd kan worden. Heel mooi en must see 8,5/10.

[IMDB]Dog Day Afternoon[/IMDB]

Een geslaagde thriller/crime film met Al Pacino. Hij speelt hier een prachtige rol waarin zijn talent om "scenes" te maken meer dan ooit zichtbaar is. De film blijft verrassend en boeiend ondanks de te verwachten afloop. Sidney Lumet is erg goed in het boeiend houden van films die lang op 1 en dezelfde plaats afspelen zoals hij al liet zien in de klassieker 12 Angry Men. Must see zeker voor de Pacino fans 8/10.

[IMDB]Finding Nemo[/IMDB]

Leuke kinderfilm, aardige animaties enzo, goed verhaal. Te kinderachtig om als volwassene van te genieten. Voor kids: 8/10, voor volwassenen: 7/10.

[IMDB]Trainspotting[/IMDB]

Na paar jaar nog eens gezien. Een van de betere Britse drugsfilms die nog eens wat dieper ingaat op de psyche en gevoelens van de gebruiker. De film weet iedereen wel te boeien denk ik. Vooral geslaagd begin en einde. Trouwens tijd om eens wat andere films van Danny Boyle te checken na deze nog eens gezien te hebben 8/10.

[IMDB]Touch of evil[/IMDB]

Echte film-noir, je moet het goed vinden.. ik vond het persoonlijk niet om naar huis te schrijven eigenlijk. Beetje over-acting en beetje complex om te volgen. Kan aan mezelf liggen natuurlijk. Verder weinig emotionele film die het vooral van de stijl en het artistieke moet hebben om te scoren. Zou het toch niet meer dan een 7,5/10 kunnen geven.

[IMDB]The princess bride[/IMDB]

Op aanraden van de liefhebbers van dit topic. Mooie/leuke "sprookjesfilm" die denk ik vooral voor kinderen zal scoren. De film sleept je mee naar een andere wereld , en geeft een het gevoel dat je in de droom van een kind kijkt, wat natuurlijk het hele idee is. Ik vond alle acteurs erg goed opgaan in hun rol en André the Giant deed het ook verrassend goed. Niet normaal de klauwen van die freak trouwens :eek: +8/10.

Dat was het weer, later meer :cool:

Babylon A.D.
http://hpod.com/files/images/babylonad-int-poster.jpg

Met Vin Diesel, onze brede action hero. We krijgen één keer zijn massieve borstkas te zien, die ook daadwerkelijk massief is overigens.

Er zit zoveel potentieel in deze film. Alleen ik mis echt zoveel stukken. Ik snap er niks van. De ene keer zitten ze in een tent in de sneeuw. En een scene later zitten ze in een hotel. Het einde is ook zo vaag. Echt afgeraffeld lijkt het wel. In twee scenes is de film afgelopen. Echt te belachelijk.

Het verhaal rondom het meisje kan nog zóveel beter. Nu leek het een beetje op een nog goedkopere versie van Aeon Flux, met een nog slechter plot. De soundtrack is wel dik.

8/10 voor het potentieel.
2.5/10 voor de uitvoering

ik heb de film eergisteren ook bekeken, ik vond hem redelijk geslaagd...

alleen dat einde, zoals je zegt in 2 scènes is de film afgelopen...

op wat trekt dat?????

immens gefaald zo vlug vlug een einde aan een film plakken

Jumper

net jumper gezien, leuke film.
niet al te dik verhaaltje maar knappe locaties, knap gefilmd en leuke film om naar te kijken. heb ik toch goed van genoten. en zeker vanwege Rachel Bilson!
wat een lekkertje!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

rachel-bilson.jpg

weet ik, maar lijkt me een super slechte prent, kan sowieso de films van jason statham niet waarderen...

Jumper

net jumper gezien, leuke film.
niet al te dik verhaaltje maar knappe locaties, knap gefilmd en leuke film om naar te kijken. heb ik toch goed van genoten. en zeker vanwege Rachel Bilson!
wat een lekkertje!

rachel-bilson.jpg

Gisteren in de bios gezien:

Jumper
Een film over een jongen die zichzelf kan 'teleporteren', daar gebruik/misbruik van maakt, merkt dat hij niet alleen is en ook nog eens vervolgd wordt.
Een ontzettend goedkoop verhaal, een slecht plot en ook geen goede acteerprestaties/ special effects die de film nog enigszins zouden kunnen redden. Een dikke afrader.

3/10

Was ik toch maar naar 'No country for old men' geweest, die is volgende week aan de beurt.

Zojuist gezien:

Ray
Film die het leven beschrijft van Ray Charles. Een geweldige film! Zelfs als je niet van de muziek houdt weet deze film je nog te boeien. Het verhaal, de acteerprestaties van Jamie Foxx, de perfect getimede flashbacks naar Rays jeugd, het maakt de film tot een meesterwerk.

Ik moest direct aan 'Walk the line' denken bij het zien van deze film, er zijn opvallend veel overeenkomsten; een jongen die zich vanuit het niets opwerkt tot een geweldig artiest, zijn huwelijk dat lijdt onder zijn succes/uitspattingen, zijn drugsverslaving en hoe hij daarvan afkomt. Walk the line was al geweldig, Ray is nog beter. Waardeer ik Walk the line op een 8/10, dan krijgt Ray een

10/10

Kwestie van smaak :)

Vantage Point

de film begon goed, direct sensatie. leuk aspect om vanuit verschillende hoeken het verhaal te vertellen. alhoewel ik soms het gevoel had het wat leek op "déjà-vû" of "next".
Net wanneer al die verschillende belevenissen beginnen tegen te steken en je het verhaal verder wil zien gaan, gebeurt het ook...

Ik vond vantage point erg matig

elke keer het zelfde alleen vanuit een ander perspectief

boooring

idd ja, na 3-4x een verschillend "point" te zien hoopte ik echt dat de film nu "door" ging :P maar ze bleven maar komen met die perspectieven! :P irritant

Terug
Naar boven