AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://www.imdb.com/title/tt1010048/

1 van de beste films die ik de laatste tijd gezien heb. Een volledige Indiaase cast die overwegend wel Engels spreekt. Maar dat maakt de film er niet minder op. Sterk verhaal en goede performances van een vrij jonge cast.

8,5/10

Eensch.. leuke film.

Burn after reading:

Een belachelijke film.. maar wel erg vermakelijk

7,5/10

[IMDB]28 Weeks Later[/IMDB]

Leuke film, geen bijzonder verhaal maar vermakelijk.

7/10

[IMDB]The Kingdom[/IMDB]

7/10

[IMDB]Rise of the Footsoldier[/IMDB]

Heeft wat weg van een stripverhaal met al die losse plaatjes/scene's die weinig verdieping aan het verhaal geven. Vond het geweld wel bruut in beeld gebracht.

7/10

Burn after reading:
http://www.iwatchstuff.com/2008/06/17/burn-after-reading-poster.jpg

Een belachelijke film.. maar wel erg vermakelijk

7,5/10

Leek me wel een aardig en maf verhaaltje te worden met goede acteurs, maar het draaide al snel uit op een nogal saaie film die ook naar het einde toe, wanneer alles wat in elkaar viel en duidelijker werd, nou niet bepaald boeiend of hilarisch werd. Af en toe best grappig met een paranoïde George Clooney en een nichterige gyminstructeur Brad Pitt maar verre van humor waarvan ik niet meer bijkom.

Blijkbaar denken anderen hier anders over maar na meesterwerkjes zoals Fargo & TBL van de Coens vond ik deze matig tot amusant. Na een tweede kijkbeurt vind ik hem wellicht beter, want ik heb het gevoel niet helemaal in de stemming te zijn.

6,5/10

Laatst bewerkt:
Burn after reading:
De rol van John Malkovich was wel goed, dat stuk dat hij tilt slaat en met zijn bijl begint te hakken :p
Brad Pitt ging nog, George Clooney vind ik sowieso altijd zwaar overated, de dokter van E.R. die het waar maakte op het wite doek.

al bij al geen slechte film maar zeker geen topper 7/10

Leek me wel een aardig en maf verhaaltje te worden met goede acteurs, maar het draaide al snel uit op een nogal saaie film die ook naar het einde toe, wanneer alles wat in elkaar viel en duidelijker werd, nou niet bepaald boeiend of hilarisch werd. Af en toe best grappig met een paranoïde George Clooney en een nichterige gyminstructeur Brad Pitt maar verre van humor waarvan ik niet meer bijkom.

Blijkbaar denken anderen hier anders over maar na meesterwerkjes zoals Fargo & TBL van de Coens vond ik deze matig tot amusant. Na een tweede kijkbeurt vind ik hem wellicht beter, want ik heb het gevoel niet helemaal in de stemming te zijn.

6,5/10

Ik lag ook absoluut niet dubbel van het lachen.. maar ik vond hem wel leuk.. misschien was die 7,5 een beetje overdreven.

2j1mluc.jpg

Heerlijke film! Enorm van genoten!!
(enkel voor de liefhebbers van het genre)

bedankt voor de hint

Doubt (2008)

Nieuwe film met mijn held Philip Seymour Hoffman, dat moest ik natuurlijk zien. En ik moet zeggen, het was wel de moeite waard. Film wordt gedragen door Meryl Streep en Hoffman, die deze rustige dialogen film zeker de moeite maken, want de film zelf is niet bijster spectaculair, maar vanwege acteerwerk toch cool. Ik zeg en uhmz, 7,5/10

op m'n todo:

Choke.LIMITED.DVDRip.XviD-iMBT
Ed.Wood.1994.INTERNAL.DVDRip.XviD-TDF
My.Name.Is.Bruce.LIMITED.DVDRip.XviD-SAPHiRE
Outlander.2008.DVDRip.XviD-SSF
Quarantine.DVDRip.XViD-PUKKA
Religulous.DVDRip.XviD-SAPHiRE
The.Hitcher.1986.DVDRip.XviD.iNTERNAL-KMS
The.Midnight.Meat.Train.LIMITED.DVDRip.XviD-SAPHiRE

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.289

[IMDB]Until Death[/IMDB]

Vrij standaard actiefilmpje maar met een verrassend overtuigende Van Damme. Een aldanniet 'dirty' cop die drugsproblemen kent bijt zich vast in een zaak. JCVD saves the day.

6+/10

[IMDB]Eraserhead[/IMDB]

Kreeg de kans om deze debuutfilm van David Lynch op het grote scherm te zien dus die heb ik natuurlijk gegrepen. Misschien niet een horrorfilm naar het genre vandaag de dag maar juist behoorlijk 'disturbing'. Originele film in de beelden, muziek en thematiek. Het is een erg abstract werk van Lynch dus verwacht niet een begrijpelijk verhaal. Aantal geniale scenes die me nog wel eventjes bij zullen blijven. Aanrader voor de serieuze cineast.

8-/10

[IMDB]Outlaw[/IMDB]

Een toch weinig geslaagde Britse actiefilm. De actiesequences zijn sterk, met name de impact van verschillende vechtpartijen is goed, maar de film lijdt sterk onder een warrig plot. Alhoewel vermakelijk nauwelijks de moeite waard omdat het verhaal gewoon nergens weet te overtuigen.

5/10

51FR7Y2JKEL._SS500_.jpg

[IMDB]Shade[/IMDB]

Een goede film over poker, ik moet hem nog tegenkomen. Ook dit werk weet niet in zijn opzet te slagen. Aardige rollen van Stallone en Byrne, verder wat aardige kaarttrucks. Best vermakelijk, maar nog minder dan het al niet zo sterke Rounders.

6/10

Valkyre gister bekeken, vond het een super film mede omdat ik er wel in geintreseerd ben ook. Vraag mezelf bij dat soort films ook altijd af van wat als.

Valkyrie

Ik heb hem gister gezien, en ook ik vraag me dat altijd af.
Ondanks de vele kritieken vind ik dit een erg goede film, ook al weet je wat het einde gaat inhouden, de spanning blijft er erg lang goed inzitten 9/10

Een tijdje geleden gezien 'The Hours'.
Van Stephen Daldry.
Met o.a. Meryl Streep, Nicole Kidman en Julianne Moore.
Een indrukwekkende maar best wel zwaarmoedige film waarin puur en echt geacteerd wordt! Het is vooral Nicole Kidman die op mij indruk maakt in de rol van de Engelse schrijfster Virginia Woolf. In deze film lopen drie verhaallijnen en het leven van drie vrouwen door elkaar heen, maar er is iets wat hen onderling bindt en dat is niet alleen de zoektocht naar geluk. Het bijzondere is dat het leven van de drie vrouwen zich in verschillende tijdsperioden afspeelt. Zo zit je in het leven van Virginia Woolf in het Engeland van 1923. Ze leeft er met haar man Leonard uit zelfbescherming (ze heeft namelijk al zelfmoord willen plegen) buiten London in een groot huis met twee bedienden. Ze is met het boek Mrs. Dalloway bezig waardoor ze in twee werelden leeft, op z'n minst zou je kunnen zeggen dat ze zwaar op de hand is maar zelf ziet ze dat anders. De 2e verhaallijn speelt zich af in het Amerika van 1951 en wel in L.A. Laura Brown (Julianne Moore) is er getrouwd met de aardige Dan en naast een zoontje van een jaar of vier/vijf is ze vier maanden zwanger. De buitenwereld denkt dat ze een gelukkig gezin vormen maar het gaat niet goed met Laura want het leven dat ze leeft dreigt haar te verstikken en de enige die dat aanvoelt is haar zoontje. De 3e verhaallijn speelt zich af in het New York van 2001. Clarissa Vaughan (Meryl Streep) is er een succesvol boekredacteur, ze heeft een mooie dochter en ze woont samen met haar lesbische vriendin Sally. Ze heeft het druk met de organisatie van een feest ter gelegenheid van het winnen van een prijs door Richard, een schrijver en vriend van haar. De afgelopen jaren heeft ze de zwaar zieke Richard (die haar vroegere partner was) verzorgd en het lijkt erop dat juist op dit moment alle spanningen en emoties bij haar naar buiten komen. Het mooie van deze film is dat die je vanaf het begin raakt en dat die je blijft boeien zonder dat er van alles gebeurt. De muziek (van de minimalist Philip Glass) voegt iets extra's toe aan de beklemmende maar goede sfeer. Voor mij een echt mooie en ook ontroerende film en die zijn helaas schaars tegenwoordig.

Laatst bewerkt:
op m'n todo:

Choke.LIMITED.DVDRip.XviD-iMBT
Ed.Wood.1994.INTERNAL.DVDRip.XviD-TDF
My.Name.Is.Bruce.LIMITED.DVDRip.XviD-SAPHiRE
Outlander.2008.DVDRip.XviD-SSF
Quarantine.DVDRip.XViD-PUKKA
Religulous.DVDRip.XviD-SAPHiRE
The.Hitcher.1986.DVDRip.XviD.iNTERNAL-KMS
The.Midnight.Meat.Train.LIMITED.DVDRip.XviD-SAPHiRE

Quarantine echt geen aanrader vond ik :(

http://www.imdb.com/title/tt1125849/

The Wrestler.

Mickey Rourke zet een sterke rol neer en Marissa Tomei verdient een Oscar voor haar bijrol als stripclubdanseres.

Het verhaal over een aan lager wal geraakte worstelaar is boeiend van begin tot eind. De film laat ook goed de grauwe achterkant van de USA zien.

8.5/10

Big Fish (2003)

Ik weet niet goed wat ik van deze film moet zeggen qua bespreking. Ik vond hem goed!
8/10

Reservation Road

http://www.dvdactive.com/images/news/screenshot/2007/11/reservationroadr1artpic1.jpg

http://www.axelmusic.com/resources/covers/back/025193344823.jpg

Goeie, maar triestige film! Gaat over een aanrijding van een jongen, en hoe de dader, die er helemaal kapot van is, en de slachtoffers, die elk een eigen manier hebben om hun verdriet te verwerken, daarmee om gaan. Maar zeker de moeite waard. Op de muur geprojecteerd als film van 4 op 2 meter was het beeld echt bijzonder scherp (dvd en hd beamer), mede door veel quasi stilstaande beelden. Ik heb genoten van deze film.
IMDB: 6,7/10
eigen score: 7.4/10

[IMDB]Reservation Road [/IMDB]

Vond het zo'n woensdagavond-film die je op RTL ziet. Totaal niet boeiend

5/10

orrv3d.jpg

Valkyrie

Viel wel wat tegen voor mij persoonlijk... Te lange conversaties, saaie passages...
Ik kan me wel voorstellen dat dit een goeie film is voor de liefhebbers van dit genre maar mij heeft ie niet bekoord...

4/10

Outlander

Een verhaal over een kerel die met zijn ruimteschip strand in de "Iron Age" op Aarde. Helaas heeft ie per ongeluk ook een moordlustig beestje meegenomen die iedereen opeet.

Het is echt een drama. Het hele verhaal is slecht uitgewerkt. Het deed me denken aan de animatiefilm Beowulf.

Je komt veel te weinig te weten over de achtergrond. De actie is slecht, de combinatie van toekomst-verleden is ook dramatisch slecht uitgewerkt. Er wordt weinig gesproken in de film en de muziek is ook niet echt uitmuntend te noemen. Ik wilde de film eigenlijk na een half uur uit zetten, maar door de 7.0 op IMDB heb ik hem toch af weten te kijken. Ga niet naar de bios en huur of koop hem ook niet. Je kunt hem hoogstens eens proberen te downloaden.
4/10

WTF zie ik daar nou Saddam op de poster?

Ik wilde de film eigenlijk na een half uur uit zetten, maar door de 7.0 op IMDB heb ik hem toch af weten te kijken. 4/10

Beter check je ook eerst ff Rotten Tomatos, die punten zijn vaak, zeker bij net nieuwe films, wat meer te vertrouwen. Deze film had op RT bv 25% :)

Terug
Naar boven