XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Cheadle als terrorist werkt gewoon niet en de stereotype rollen komen ook niet echt lekker over. Desondanks wel uit te zitten ook al springt de film van onwaarschijnlijk scene naar onwaarschijnlijke scene.

6,5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.323
Sorry boys, tijdje niets gepost. Films die ik afgelopen weken heb gezien in Duitsland/Italië (even geen zin om 10 reviews te schrijven, als je benieuwd bent naar mijn mening vraag naar de film)

Milk (2008)
8-/10

Holiday, The (2006)
5/10

Stalker (1979)
8/10

Sentinel, The (2006)
6.5/10

You, Me and Dupree (2006)
4/10

Redline (2007)
5.5/10

I.O.U.S.A. (2008)
6/10

Sicko (2007)
6.5/10

Curious Case of Benjamin Button, The (2008)
7.5/10

defiance-tsrposter-big.jpg

Daniel Craig speelt de leider van een partizanengroep die zich schuil houdt in de bossen van Polen en Wit Rusland. Gebaseerd op het verhaal van de Bielski groep die het 3 jaar volhield in dat gebied terwijl ze meer dan 1.000 mensen beschermden.

Er wordt op sommige punten wel een loopje met de waarheid genomen en de acteurs zien er gewoon te goed gevoed uit gedurende de hele film. De film duurt ook meer dan 2 uur voor een verhaal dat makkelijk een half uur korter had kunnen duren.

6,5/10.

Eagle Eye

Beetje rommelige en onoriginele typisch Amerikaanse actiefilm met een veel te hoog Hollywood gehalte. LaBeouf vind ik als actieheld niet echt boeiend. Er zitten wel goeie special effects in en die zijn dan ook vaak goed uitgevoerd. Maar het is allemaal zo zwaar over the top en onmogelijk dat het alle geloofwaardigheid verliest. Algemeen gesproken een teleurstelling maar wel 1x kijkbaar +6/10 (vooral voor de achtervolgingen en SE).

Net op TV gezien:

[IMDB]Hard Candy[/IMDB]

Ik had al eens over deze film gehoord toen hij uitkwam, maar toen nooit gezien. Een tijdje terug heb ik Juno ook gezien waar in Ellen Page ook de hoofdrol speelt en vond haar daarin erg leuk.

In deze film speelt ze ook de hoofdrol als 14 jarig meisje die met een 32 jarige man afspreekt via internet. Wanneer ze uiteindelijk bij hem thuis belanden worden de rollen alleen ernstig omgedraaid.

Het mooie van deze film was vooral dat er rete veel spanning en emotie inzat. Het ene moment leef je met het ene karakter mee om daarna weer op de ander over te stappen. Er wordt echt gespeeld met morele dilemma's. De spanning blijft er echt de hele film lekker inzitten, je moet dit niet op een rustig film avondje kijken.

7.2/10

Wanted_film_poster.jpg

The Matrix meets Shoot 'Em Up of zo. Totaal ongeloofwaardig verhaal maar wel vermakelijk. Een actiefilm zoals een actiefilm hoort te zijn en James McAvoy zet een goede rol als sukkeltje die omgetoverd wordt in hitman. Actiefilms zijn verder natuurlijk bijna altijd al ongeloofwaardig maar in deze film wordt er nog eens tig scheppen bovenop gedaan.

7/10

Toch nog een 7, ik dacht die gaat ie met de grond gelijk maken :D Vond het zelf te erg dat over the top/overacting gedoe, kreeg er daarom niet meer dan 6.5 uit :)

The background is the wilderness of 1930s Manchuria. The Bad (a hitman) is hired to acquire a treasure map from a Japanese official traveling on a train, The Weird (a thief) steals the map from the Japanese official when he robs him on the train. The Bad just after manages to stop the train and a slaughter of Japanese and Manchurian guards ensues. The Good (a Bounty hunter) appears on the scene with his shotgun in hand and tries to kill The Bad. Meanwhile The Weird manages to escape to the Ghost Market, to figure the map out and escape from his pursuers. In this unpredictable, escalating battle for the map with the Japanese Army, and Manchurian bandits also after the map, who will survive and claim the supposed treasure?

Leuke adventure film.. 7,5/10

Leuke actie, leuke grappen.. gewoon leuk.

Amerika in de jaren '20: drie gevangenen slagen er in te ontsnappen tijdens de dwangarbeid. Ze zijn van plan de buit die één van hen verstopt heeft op te halen. Aangezien het geld verborgen is in een huis dat binnen korte tijd onder water zal staan door de aanleg van een nieuwe dam, is er haast bij geboden. Dat is echter niet de enige moeilijkheid waarmee de drie te maken krijgen.

Ook een vermakelijke film 7/10

"damn, we're in a tight spot"

"Well ain't this place a goegraphical oddity, two weeks from everywhere!"

"Summabitch"

Die film zit vol met geniale uitspraken.

The Wrestler

vandaag gaan zien goede film wel met Mickey Rourke, afentoe de neiging om een traantje weg te pinken, ook wel veel grappige stukken in, beetje vreemd plots einde wel.

geef hem 8/10

Gran Torino

Clint Eastwood is zelfs op zijn 90ste nog badass. Hij speelt in deze film een verbitterde weduwnaar die weinig binding heeft met de rest van zijn familie. Eigenlijk doet hij vrij weinig behalve zijn huis en hond onderhouden en ondertussen afgeven op buitenlanders. De constante racistische opmerkingen en willekeurige beledigingen alleen al maken deze film een genot om te kijken.

8/10

80 ste, 90 en nog acteren en regisseren zou straf zijn, maar je weet nooit met die kerel:) Topfilms weet ie telkens weer te maken :thumbup:

• #5.333
The Wrestler (2008)

Zoals Anoniem zei, deze film komt van de regiseur van Pi, Requiem for a Dream en The Fountain. Zijn nieuwe (drama) film, met in de hoofdrol Mickey Rourke - die een erg goede rol neer zet - volgt een worstelaar die al lang over zijn hoogtij dagen heen is. Heb genoten van deze film, die totaal niet te vergelijken is met bovengenoemde andere films van Darren Aronofsky. Het is een kleine film met een niet al te apart verhaal. Maar gelukkig blijft het weg van te voorspelbare gebeurtenissen en dramafilm clichés. Goede film, 8/10

http://www.imdb.com/title/tt1125849/

The Wrestler.

Mickey Rourke zet een sterke rol neer en Marissa Tomei verdient een Oscar voor haar bijrol als stripclubdanseres.

Het verhaal over een aan lager wal geraakte worstelaar is boeiend van begin tot eind. De film laat ook goed de grauwe achterkant van de USA zien.

8.5/10

The Wrestler

vandaag gaan zien goede film wel met Mickey Rourke, afentoe de neiging om een traantje weg te pinken, ook wel veel grappige stukken in, beetje vreemd plots einde wel.

geef hem 8/10

Jajaja, wat een geweldige film is dit. Briljant acteerwerk, prachtig gefilmd, kortom alle lof voor dit vierde werk van Arenofsky. Zeker een aanrader!

8+/10

k0lw7k.jpg

Zelfde verhaal als altijd gewoon in een nieuw jasje gestoken...
Ik vond hem wel goed omdat ik deze films wel kan waarderen... (een stukje nostalgie) ;)

Ik zou zeggen, goeie film enkel voor de liefhebbers van "Mr Voorhees" ...

7.5/10

The plot revolves around Campbell, playing a sleazy version of himself, who, after being harassed and mistaken by fans to be a character much like Ash from the Evil Dead series of horror films, is abducted from his trailer park home to fight against Guan Di, a Chinese war deity..

Not so great.. beetje matig 5/10

'the wrestler' is lang niet slecht, maar zwaar overhyped. geen sterke acteerprestaties, gewoon doorsnee goed geacteerd, maar zeker niet meer dan dat. een 6/10 is meer dan voldoende.

Before the devil knows you're dead.

Meeslepende film die mooie tijdsprongen maakt! De film opent met een origineel gegeven: twee zoons gaan inbreken in de juweelzaak van hun ouders, die toch verzekerd zijn. Maar alles draait verkeerd uit. De film zwakt wat af naar het einde toe, maar toch zeker het kijken waard! Tagline: No one was supposed to get hurt.

IMDB: 7.4/10
eigen score: 7.5

• #5.338

In een ziekenhuis ontmoeten een vijfjarig meisje met een gebroken sleutelbeen en een verlamde stuntman elkaar. Als ze voor hem morfine smokkelt, vertelt hij haar een verhaal over vijf superhelden die wraak willen nemen op een kwade gouverneur. Dan beginnen fictie en werkelijkheid in elkaar over te lopen.

Ik vond het een mooie film.. hele mooie beelden in combinatie met een simpel maar toch (imo) goed verhaal 8/10

Ik heb wat aardig coole film/serie tshirtjes binnen gekregen afgelopen tijd:

Terug
Naar boven