XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Slumdog Millionaire.

Geen flauw idee waarom het zoveel oscars kreeg. Halverwege al uitgezet, wat een boutfilm. ???
Mediahype + low budget + underdog + zielig jochie in zielig India + high society die de laatste tijd kicked op dat soort films = succesverhaal.

Al van veel mensen gehoord dat het acteerwerk maar mager is, maarja het slaat aan bij het grote publiek.

Dat is niet meer van deze tijd man, 3gb download limiet. dat dl ik per dag.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://www.paert.com/www/images/posters/Twomen_poster.jpg

Grappige film over 2 Engelse leger tandartsen die tijdens WO2 wel eens wat echte actie willen meemaken. Ze besluiten om zelf op pad te gaan naar Frankrijk en bereiken de kust ook na enkele omzwervingen in Engeland.

In Frankrijk opereren ze als een soort amateur commando-eenheid en saboteren daarbij de Duitse bezettingsmacht. Voor de film zijn een aantal gebeurtenissen wat dikker aangezet of zelfs verzonnen maar het verhaal is waar gebeurd.

Vermakelijke film met typische Britse humor.

7,5/10. Film is in maart nog enkele malen op het Hallmark kanaal te zien.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.364
Slumdog Millionaire.

Geen flauw idee waarom het zoveel oscars kreeg. Halverwege al uitgezet, wat een boutfilm. ???

De standaard neergaande lijn bij een film nadat hij door mensen met gemiddelde verwachtingen enorm geprezen is, en vervolgens voor de laatkomers met torenhoge 8 oscar-proof expectations slechts een meesterwerk willen aanschouwen weer keihard omlaag getrokken wordt.

Maargoed oscars hebben een niet al te beste reputatie onder vele filmkenners. Er zijn in het verleden veel films gepasseerd die inmiddels onbesproken tot de grootste mijlpalen in de filmgeschiedenis behoren. Tegenwoordig lijken de oscars wel gepoliticeerd, en de films met de minder gewoonlijke themas varen er goed op.

Ik vind het sowieso jammer dat de laatste tijd films allemaal gericht zijn op een 'wereld verbeterende boodschap'..

Zit nu toevallig 'Australia' te kijken, en hier weer precies hetzelfde

Ik vind het sowieso jammer dat de laatste tijd films allemaal gericht zijn op een 'wereld verbeterende boodschap'..

Zit nu toevallig 'Australia' te kijken, en hier weer precies hetzelfde

Van die films met verborgen agenda, ook in soaps zie je het opduiken... Is erg irritant vind ik. Subliminale boodschappen kunnen helpen om de bevolking wakker te schudden (bijv. op vlak van milieu) maar toch vind ik het persoonlijk storend.

• #5.367
Brokeback Mountain bijvoorbeeld (niet gezien overigens).

Van die films met verborgen agenda, ook in soaps zie je het opduiken... Is erg irritant vind ik. Subliminale boodschappen kunnen helpen om de bevolking wakker te schudden (bijv. op vlak van milieu) maar toch vind ik het persoonlijk storend.

Stoor me er ook aan.. Vooral omdat het tegenwoordig het overwicht heeft in het filmaanbod.. Ik begin bijna te verlangen naar het Rambo-raggen-voor-wat-het-waard-is niveau :eek:

Benieuwd of iemand dit weet:

Ik heb een beperkte downloadlimiet van 3 gig en heb nu Boy A binnengehaald, een film die ik graag wil zien. Nu bleek deze ****ing gedubbed in het Turks!

Omdat mijn limiet er bijna opzit heeft herdownloaden niet veel zin. Nu is het mogelijk om er eigenhandig een andere audiotrack (MP3) onder te zetten met bepaalde software, maar hoe kom ik vervolgens aan de originele audiotrack voor deze film...??

Haha, das minder bro. Weet je zeker dat de film geen 2 audiosporen heeft ofzo? Als dat is kan je in VLC player switchen. Voortaan ff goed opletten voor je een film download en altijd goed de comments lezen.

Kan je hem niet ff downen op de universiteit daar ofzo?

battle royal

1584.jpg

Deze aktiefilm heeft een interessant verhaal. heel jammer dat het niet iets beter uitgewerkt is. Maar toch trok ik het zeer goed.
De aktie is erg vet. En het is 'leuk' om alle verschillende moorden te zien.
Ook de personages vond ik prima, al was het af en toe verwarrend wie wie nou precies was.

8/10

Role Models

Tsja, Stiffler. Hij heeft z'n American Pie verleden nog steeds niet achter hem gelaten. En terecht overigens. Alleen deze film zelf is redelijk matig. Het is allemaal wel leuk en aardig. Maar echt vet is het allemaal niet. Ik wil meer Stiffler. Hij is veel te aardig in deze rol. Er zat veel meer in naar mijn mening. Nu hebben ze echt wat kansen gemist op wat geweldige lachmomenten.

Ronnie, de kleine n*ger vond ik totaal niet overtuigend met zijn scheld tirades. De iets oudere Augie Farks was daarentegen echt geniaal.

6.5/10

[IMDB]We Own the Night[/IMDB]

Vond het geen overtuigende film. Er zou een gewelddadige stijd aan de gang zijn tussen de politie en maffia en een broer die ertussenin komt te zitten, maar het wordt imo maar magertjes uitgewerkt.

6.5/10

http://www.imdb.com/title/tt0910936/

Een hele lading kinderachtige grappen in een verder niet echt boeiend verhaal. Rogen en Apatow moet maar eens nokken met hun samenwerking.

Misschien dat de film stoned wel te pruimen is maar dan nog blijft het een film met wrakke dialogen en een verhaaltje dat een kleuterniveau niet ontstijgt.

4,5/10

Ga ik volledig mee akkoord. Wat een schijtfilm was dat.

2 suffe comedies gezien:

Yes Man

Ik ben helemaal geen fan van Jim Carrey, maarja, naar de bioscoop met een meisje en je komt al snel uit op dit soort films. Jim Carrey herinner ik me als een idioot die veel te veel gekke bekken trekt en daarmee grappig probeert te zijn en zijn slechte acteer prestaties probeert te verbloemen.

Het verhaal van Yes Man is eigenlijk té standaard voor woorden. Carrey z'n leven is k*t, krijgt op aanraden van een geniale vriend de tip om naar een seminar te gaan. Je raadt het al, hij moet overal "Ja" op zeggen. Dat is de rode draad die door het verhaal loop. Het verhaal is standaarder dan standaard ofzo. Verhaal:Vrouw verlaat man, man ontmoet nieuw meisje, man heeft het leuk met nieuw meisje, man krijgt ruzie met nieuw meisje omdat 'ie iets heeft verzwegen/ex komt weer in het spel en uiteindelijk komt het allemaal weer goed.

Maargoed, dat wist je eigenlijk van tevoren met deze film. Mijn verwachtingen waren dus ook niet hooggespannen. Carrey heeft het gekke bekken trekken redelijk afgeleerd. Uiteraard zitten ze er nog steeds in, maar dat was onvermijdelijk. Toch speelt hij een leuke rol.

Maar de klapper van de film was voor het personage "Norman". Ik heb voor het eerst in me leven hardop liggen schateren in de bioscoop. Echt bijna tranen in m'n ogen. Ik kon het gewoon niet helpen. Elke keer als die vent in beeld kwam ging ik kapot. Hij heeft voor mij echt de film compleet gemaakt.

Oh ja, "Die gast van That 70's Show" (Danny Masterson) speelt ook wel een leuk rolletje.

Mijn verwachtingen waren niet hooggespannen, maar er kwamen toch een aantal briljante scenes uitrollen. En hij maakte me serieus hardop aan het lachen. Dat maakt het voor mij een goede comedy film, ondanks het zeer zwakke verhaal. Als je niet van oppervlakkige humor houd, kun je beter niet gaan kijken: 7,8/10

Mja, vermakelijk is het beste wat ik deze film nog kan geven. Idd enorm voorspelbaar en gewoon te cliché allemaal. Als je de rol van Norman (Rhys Darby) cool vind moet je zeker ff de serie Flight Of The Conchords gaan checken, stikt van dat soort humor en ook een redelijk grote rol van Rhys Darby in die serie.

De film: 5/10

Role Models

Tsja, Stiffler. Hij heeft z'n American Pie verleden nog steeds niet achter hem gelaten. En terecht overigens. Alleen deze film zelf is redelijk matig. Het is allemaal wel leuk en aardig. Maar echt vet is het allemaal niet. Ik wil meer Stiffler. Hij is veel te aardig in deze rol. Er zat veel meer in naar mijn mening. Nu hebben ze echt wat kansen gemist op wat geweldige lachmomenten.

Ronnie, de kleine n*ger vond ik totaal niet overtuigend met zijn scheld tirades. De iets oudere Augie Farks was daarentegen echt geniaal.

6.5/10

Mja, idd, beetje lame ass filmpje, niet echt de moeite. 5,5/10

http://www.imdb.com/title/tt0465551/

Na de rommel van Seth Rogen gezien te hebben eindelijk weer een film waarin goed geacteerd wordt.

Judi Dench en Cate Blanchett zetten beiden goede rollen neer in een film die gaat over een beginnende lerares (Blanchett) die de fout in gaat en de veterane (Dench) die haar in bescherming neemt. Alleen is die bescherming wel tegen een prijs. Een zeer hoge prijs zelfs.

De muziek is van Philip Glass (o.a. Candyman).

8/10.

• #5.380
The good thief, starsky&hutch, pathfinder en the messengers allemaal niet de moeite.

The Notebook

Een romantische drama, maar wat een schitterende, schitterende film. Pakt je mee vanaf de eerste minuut. Het simpele liefdesverhaal wordt prachtig vertolkt. Geweldige emoties in de film en het goede acteerwerk en de band tussen de twee hoofdrolspelers komt zeer goed uit de verf. Het einde is geweldig passend. Ik werd er echt ingezogen en had op sommige momenten zelfs tranende oogjes (aaah :o).

9,5/10

Inderdaad een mooie lovestory, gedramatiseerd af en toe maar zeker een van de betere romantische films die ik heb gezien (en dat zijn er niet veel).

7/10

[IMDB]Religulous[/IMDB]

Een vermakelijk aanklacht tegen de irrationaliteit van religie. Bill Maher maakt rake grappen, en het geheel is dusdanig ge-edit dat het geregeld hilarische momenten oplevert. Wellicht iets te gemakkelijk allemaal maar prima vermaak. Het tweede gedeelte over de Islam brengt hem oa naar Amsterdam, maar is niet meer zo grappig.

7+/10

[IMDB]The Reader[/IMDB]

Nog eene romatisch drama, daar waar de film pas na een half uur zich losworstelt van de wat vervreemende romantiek kan het drama beginnen. En de film weet wel indruk te maken dankzij de thematiek. Al komt een film over Nazi-vervolgingen harder aan in een Duitse cinema wellicht :D Wel een sterke rol van Winslet die hier een oscar voor kreeg. Maar daarmee nog niet noodzakelijk een aanrader.

6.5/10

[IMDB]Stranger than paradise[/IMDB]

Debuutfilm van Jim Jarmusch. Een ingetogen maar stylistisch werk in zwart wit. De film volgt 2 vrienden en een nichtje van een van hen in een grauwe, saaie omgeving. Niet echt een roadmovie maar de film is verder ook vrij inhoudsloos. De stylistische beelden en de rustgevende editing bepalen de sfeer. Plus een geweldige soundtrack van Screamin' Jay Hawkins.

7.5/10 voor de liefhebber, ik ben toch blij dit soort films in de bios te kunnen zien.

Terug
Naar boven