The good thief, starsky&hutch, pathfinder en the messengers allemaal niet de moeite.
The Notebook
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Een romantische drama, maar wat een schitterende, schitterende film. Pakt je mee vanaf de eerste minuut. Het simpele liefdesverhaal wordt prachtig vertolkt. Geweldige emoties in de film en het goede acteerwerk en de band tussen de twee hoofdrolspelers komt zeer goed uit de verf. Het einde is geweldig passend. Ik werd er echt ingezogen en had op sommige momenten zelfs tranende oogjes (aaah

).
9,5/10
Inderdaad een mooie lovestory, gedramatiseerd af en toe maar zeker een van de betere romantische films die ik heb gezien (en dat zijn er niet veel).
7/10
[IMDB]Religulous[/IMDB]
Een vermakelijk aanklacht tegen de irrationaliteit van religie. Bill Maher maakt rake grappen, en het geheel is dusdanig ge-edit dat het geregeld hilarische momenten oplevert. Wellicht iets te gemakkelijk allemaal maar prima vermaak. Het tweede gedeelte over de Islam brengt hem oa naar Amsterdam, maar is niet meer zo grappig.
7+/10
[IMDB]The Reader[/IMDB]
Nog eene romatisch drama, daar waar de film pas na een half uur zich losworstelt van de wat vervreemende romantiek kan het drama beginnen. En de film weet wel indruk te maken dankzij de thematiek. Al komt een film over Nazi-vervolgingen harder aan in een Duitse cinema wellicht

Wel een sterke rol van Winslet die hier een oscar voor kreeg. Maar daarmee nog niet noodzakelijk een aanrader.
6.5/10
[IMDB]Stranger than paradise[/IMDB]
Debuutfilm van Jim Jarmusch. Een ingetogen maar stylistisch werk in zwart wit. De film volgt 2 vrienden en een nichtje van een van hen in een grauwe, saaie omgeving. Niet echt een roadmovie maar de film is verder ook vrij inhoudsloos. De stylistische beelden en de rustgevende editing bepalen de sfeer. Plus een geweldige soundtrack van Screamin' Jay Hawkins.
7.5/10 voor de liefhebber, ik ben toch blij dit soort films in de bios te kunnen zien.