Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Yep, ondanks de recensies die de film als matig tot slecht beoordelen, vond ik hem best goed te doen, ondanks wat gaten in het plot.

Het blijkt zijn eigen dochter te zijn waar hij verliefd op is geworden en heeft gedoet al de tijd. De bad guy (naam kwijt) heeft dat zo opgezet om wraak te nemen op hem.

---------- Toegevoegd om 22:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ----------

Net nog een keertje Alien gekeken. De eerste en beste uit de serie, daarna is het allemaal blockbustercrap.
Gruwelijke suspense horror, beklemmende sfeer door heel de film en perfecte timing. Meesterwerk uit 1979 :bow:
Alien 2 is op zijn manier bijna net zo goed. Daarna is het idd pakken minder.

Whatever Works (2009)

Tja wat moet ik zeggen: een Woody Allen film met in de hoofdrol Larry David. Dat kan niet mis, en dat was het ook niet. Erg vermakelijke film zoals je gewend bent van Woody Allen. 7,5/10

Full metal jacket

Het eerste deel van de film vond ik erg goed dus de trainingen op de basis.
Na de zelfmoord van de gefreakte soldaat vond ik het maar slecht en een onnavolgbaar verhaal. Vanaf het moment dat ze in Vietnam waren dus.

6/10

full-metal-jacket-PDVD_01201.jpg

Whatever Works (2009)

Tja wat moet ik zeggen: een Woody Allen film met in de hoofdrol Larry David. Dat kan niet mis, en dat was het ook niet. Erg vermakelijke film zoals je gewend bent van Woody Allen. 7,5/10

Las er onlangs over. De combo Woody-Larry moet wel goed zijn, ik ben benieuwd. :cool:

Full metal jacket

Na de zelfmoord van de gefreakte soldaat vond ik het maar slecht en een onnavolgbaar verhaal. Vanaf het moment dat ze in Vietnam waren dus.

6/10

Jammer, maar er zijn idd betere Kubricks én betere oorlogsfilms. Op zich wel een goeie film imo.

District 9

Afgelopen weekend bioscoopje gedaan met mijn vriendin en mijn vader en ben blij dat ik deze nog in de bios meegepikt heb. Originaliteit een dikke plus, puike special effects ter ondersteuning en de geniale humor lag er van duimendik karikaturaal bovenop tot uiterst subtiel in verweven. Mooi aanhakend bij voor een groot deel schrijnende zaken, waarvan sommige momenteel ondergesneeuwd worden door de continue plaats in de media die de financiele crisis opeist, maar er niet minder actueel om zijn.

Genoten van begin tot eind. Hier en daar wel wat voorspelbaar, anders misschien wel een 9 gescoord.

8,5/10

Deze onlangs ook gezien op tv wel :'). Bij mijn nonkel thuiswachten = alle films die je maar wilt :P.

Op 1 avond naar district 9 en x men origins , wolverine gekeken. Vond het eerst een nogal rare film , maar uiteindelijk zat alles wel goed in elkaar. Ook meesterlijk hoe dat personage een transformatie meemaakt , zowel mentaal als fysiek.

Kzou hem ook 8.5/10 geven.

X men origins... 9.5/10, Je moet ervoor zijn maar ik ben er ook voor :D. Damn wat een coole film man. Goed verhaal , veel actie, goeie special effects en een goed einde ook.

Inglorius bastards in de cinema gezien , vond em goed maar ik had meer verwacht. Er zaten weer geniale stukken in maar imo ook veel te langdradige scenes , waar er gewoon teveel gepraat werd.

9/10

Surrogates

Vet concept. Erg zwak uitgevoerd. Film duurt maar 82 minuten en dat is echt veel te weinig om het idee uit te werken. Het is allemaal veel te gehaast, komt daardoor ook niet overtuigend over en het is gewoon echt afgeraffeld. Doodzonde.

5/10

Full metal jacket

6/10

Ik geef een 10 om die 6 te compenseren!
Smaken verschillen denk ik dan maar, maar full metal jacket staat bij mij in de top 50 beste films. Al is het maar voor die geniale drillscène.

Net de film : The Uninvited gekeken

http://www.assafrinde.com/Images/TheUninvitedPoster.jpg

Toen ik de reclame blok op tv zag dacht ik : ''ah de zoveelste replica van The grudge''. Toch heeft de film me enorm verrast.

Ik ging dan ook met totaal andere verwachtingen de film kijken.
Alhoewel de film langzaam van start komt en dus ook vrij saai is in het begin, maakt het spannende midden stuk en einde het goed.
In het begin had ik bij deze film een beetje het idee van; in wat een k*t situatie zit dat meisje eigenlijk..... tot dat je op het eind HARD GEBITCHSLAPT wordt en alles gruwelijk duidelijk wordt.

Ik vond het zeer verrassende,spannende film die wel het waard is om in je vrije uurtjes eens te bekijken 7+/10

Zelfde comment!!

Heel verrassende film! Zeker de moeite!!! Einde is top!!
Beetje het "sixth sense" syndroom...;)

Idd een zeer verrassend einde! Het grootste deel van de film denk je eigenlijk wel te weten hoe het zit en wat er gaat gebeuren, maar het loopt toch heel anders.

7+/10

Heb hier Up, Star Trek en Orphan voor me liggen. Eens kijken wat het vrouwtje vanavond wilt..

Surrogates is overigens best een aardige film, beetje I Robot-achtig. District 9 is ook een topper.

I love you Beth Cooper

Ja, niks bijzonders. Hayden dinges (Claire uit Heroes) is altijd fijn, dus dat zorgt voor een hoge "watchability factor". Er gebeurt ook eigenlijk klote in de hele film, maar de wet-towell-scene is één van de meest briljante die ik in tijden heb gezien.

6/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.333
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]The Wire[/IMDB] season 1

Na HBOs The Sopranos, een serie die geen toelichting nodig heeft, ben ik na lange tijd weer eens aan een serie verslingerd geraakt. Wederom een HBO serie, The Wire dus. Alweer uit 2004 maar nog altijd niet op de Nederlandse televisie (na diverse pogingen).

Een serie die opvalt door zijn ingetogen en waarheidsgetrouwe weergave van de werkzaamheden van drug-crews en politie-eenheden, die elk te maken hebben met een achterban, zij het criminelen danwel politici en aanklagers. Het verhaal volgt een speciale politie-eenheid bestaande uit homocide-detectives en narcos die achter een goed georganiseerde drugsbende aan gaat in Baltimore, een stad met een grote zwarte bevolking en veel drugsproblematiek.

De serie die 13 afleveringen telt van elk 55 minuten ontwikkelt zich rustig. Het duurt niet lang om in het verhaal te raken, maar dit weet zich pas volledig te ontwikkelen zo halverwege de eerste serie.

Goede casting is wat deze serie maakt naast het sterke en geloofwaardige plot. Elk personage is overtuigend in zijn of haar manier overigens zonder dat er nu grote karakterschetsen plaatsvinden.

Ondertiteling is aan te raden door het taalgebruik dat doorspekt is van 'slang', al raakte ik hier vrij snel aan gewend en dan kijkt het toch wel fijner zonder subs. The Wire verwijst natuurlijk naar een 'wiretap', oftewel afluisterapparatuur.

Vreemde is dat de serie in 4:3 formaat is gefilmd, waarschijnlijk omdat het voor de televisie is verschenen.

Ben normaal geen grote liefhebbers van series, maar deze heeft mij wel makkelijk overtuigd.

8.5/10 (ter vergelijking; Sopranos 9/10)

Friday the thirteen (2009)

vond wel coole film. vele slachtpartijen goed in beeld gebracht.
Geen vervolg op de vorige delen maar begint terug bij het verhaal van de eerste film.
7.5/10
------------------------------------------------------------------------------------------

Milk (2008)

niet uit gekeken verhaal boeide me totaal niet, strijden voor homorechten enz... :gay:
beetje jammer Sean Penn is toch wel een van men favoriete acteurs.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Verder nog Haloween (1978) en Nightmare on Elm street 3 gezien
iemand nog horror aanraders?

• #6.335
Friday the thirteen (2009)

http://www.moviemachine.nl/images/movies/friday the 13th remake poster ned.jpg

vond wel coole film. vele slachtpartijen goed in beeld gebracht.
Geen vervolg op de vorige delen maar begint terug bij het verhaal van de eerste film.
7.5/10
------------------------------------------------------------------------------------------

Milk (2008)

[Link niet meer beschikbaar]

niet uit gekeken verhaal boeide me totaal niet, strijden voor homorechten enz... :gay:
beetje jammer Sean Penn is toch wel een van men favoriete acteurs.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Verder nog Haloween (1978) en Nightmare on Elm street 3 gezien
iemand nog horror aanraders?

Penn kan toch onmogelijk een favoriete acteur van je zijn vanwege zijn optredens in horrorfilms. Eerder, zijn status als favoriete acteur moet toch noodzakelijk te danken zijn aan de goede rollen die hij weet te acteren. En laat hij nou net in Milk een van zijn beste (zo niet dé beste) personages neerzetten.

Anyway een horrorfilm die me laatst weer te binnen schoot was het erg originele 'In the mouth of madness'.

In the Mouth of Madness...volgens mij heb ik die nog niet gezien, meteen op de wishlist gezet. Horror blijft 1 van mijn favoriete genres:)

• #6.337
Nog even een korte recensie van Drag me to hell die ik was vergeten plaatsen:

Sam Raimi, bekend van de absurde Evil Dead horrorfilm trilogie, brengt met Drag me to hell toch weer lekker wat absurditeit, verrassing en leven in de horror brouwerij. Het acteerwerk is fatsoenlijk, het verhaal is voldoende om je aandacht erbij te houden (doet wat denken aan The Ring maar dan anders). De Evil Dead invloeden zijn te vinden, maar ook niet opvallend aanwezig. In begin was er wat CGI (waar ik een hekel aan heb) die het wat naar beneden bracht, maar verder vond ik de special effects wel leuk. Het mooie is dat het geheel voldoende afwijkt van de traditionele 12-in-een-dozijn horrorfilms en niet TE voorspelbaar is. Meer verklap ik niet. Een aanrader, kan me verder vinden in de imdb score (7-).

Had die kerel nou een nieuwe knoop gekocht, die zij dan uit de auto meenam ipv het origineel? Zo ja, waarom gaf hij die knoop dan niet op dat moment?

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Genre: Horror/thriller

Bij het zien van deze film moest ik een beetje denken aan een mix van saw en 24. De film begint sterk maar weet gedurende het middenstuk helaas niet te overtuigen wegens de eentonige en voorspelbare personages. De hoofdpersoon voegt weinig toe aan de film, Peter Stormare (prison break) daarentegen zet een solide performance neer. Naarmate het einde nadert en het verhaal zich ontpopt neemt de spanning weer toe. Ik had na het zien van deze film een soortgelijk gevoel als na het zien van hostel, dit zou uiteindelijk echt kunnen gebeuren, en dat maakt het geheel huiveringwekkend.

6,5/10

[IMDB]The Wire[/IMDB] season 1

Na HBOs The Sopranos, een serie die geen toelichting nodig heeft, ben ik na lange tijd weer eens aan een serie verslingerd geraakt. Wederom een HBO serie, The Wire dus. Alweer uit 2004 maar nog altijd niet op de Nederlandse televisie (na diverse pogingen).

Een serie die opvalt door zijn ingetogen en waarheidsgetrouwe weergave van de werkzaamheden van drug-crews en politie-eenheden, die elk te maken hebben met een achterban, zij het criminelen danwel politici en aanklagers. Het verhaal volgt een speciale politie-eenheid bestaande uit homocide-detectives en narcos die achter een goed georganiseerde drugsbende aan gaat in Baltimore, een stad met een grote zwarte bevolking en veel drugsproblematiek.

De serie die 13 afleveringen telt van elk 55 minuten ontwikkelt zich rustig. Het duurt niet lang om in het verhaal te raken, maar dit weet zich pas volledig te ontwikkelen zo halverwege de eerste serie.

Goede casting is wat deze serie maakt naast het sterke en geloofwaardige plot. Elk personage is overtuigend in zijn of haar manier overigens zonder dat er nu grote karakterschetsen plaatsvinden.

Ondertiteling is aan te raden door het taalgebruik dat doorspekt is van 'slang', al raakte ik hier vrij snel aan gewend en dan kijkt het toch wel fijner zonder subs. The Wire verwijst natuurlijk naar een 'wiretap', oftewel afluisterapparatuur.

Vreemde is dat de serie in 4:3 formaat is gefilmd, waarschijnlijk omdat het voor de televisie is verschenen.

Ben normaal geen grote liefhebbers van series, maar deze heeft mij wel makkelijk overtuigd.

8.5/10 (ter vergelijking; Sopranos 9/10)

Ik zou zeggen, ga door met kijken. Het wordt alleen maar sterker. Seizoen 1 is vooral politie en gangs, (om kijkers te lokken aldus Simon) in de opvolgende seizoenen komen er nog veel "groepen" bij en wordt het verhaal verteld wat hij eigenlijk wil vertellen. Seizoen 2 is mijn persoonlijke favoriet.

Terug
Naar boven