Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

12 Years a Slave (2013)

In the antebellum United States, Solomon Northup, a free black man from upstate New York, is abducted and sold into slavery.

Echt een mooie en aangrijpende film. Eerste vergelijking is natuurlijk Django Unchained. Echter waar het bij Django duidelijk draaide om de actie en geweld met het gebruikelijke Quintino tintje, is deze film toch een stuk meer gericht op drama en geweld. Knap gefilmd en geacteerd van de hoofdpersoon. Daarnaast echt een enorme sterrencast, al hebben de meesten niet echt een enorm grote rol. Zeker een goede Oscar kandidaat!

IMDB: 8,4
Persoonlijk: 8,5

12 Years a Slave (2013)

In the antebellum United States, Solomon Northup, a free black man from upstate New York, is abducted and sold into slavery.

Echt een mooie en aangrijpende film. Eerste vergelijking is natuurlijk Django Unchained. Echter waar het bij Django duidelijk draaide om de actie en geweld met het gebruikelijke Quintino tintje, is deze film toch een stuk meer gericht op drama en geweld. Knap gefilmd en geacteerd van de hoofdpersoon. Daarnaast echt een enorme sterrencast, al hebben de meesten niet echt een enorm grote rol. Zeker een goede Oscar kandidaat!

IMDB: 8,4
Persoonlijk: 8,5

Deze film vrijdag ook gekeken toen ik zag dat Chiwetel Ejiofor hier een prijs mee had gewonnen als beste acteur.
Zeker een aangrijpende film, erg goed geacteerd en harde scenes.
Vooral het stuk waar Patsey zweepslagen kreeg van Solomon

Vond de film zeker wel een 9 waard.

12 years a slave

Ofwel, 2,5 hours a bore. Na 40 zweepslagen wist ik het wel. Gevoelig onderwerp vandaar de overwaardering. Waargebeurd verhaal dus eigenlijk gebeurd er geen zak. Een n*ger die 2,5 uur een pak slaag krijgt. Lange zit waar je maar moeilijk doorheen komt. Acteerorestaties niet super. Zodra Brat Pitt in beeld kwam wist je dat het voorspelbare einde ging komen.

Natuurlijk een film die je misschien gezien moet hebben. Moet echt niet kunnen wat er allemaal gebeurd was in die tijd. Liever had ik een film gezien die niet waargeneurd was en waar verhaal in zat. Het feit dat een gevoelig onderwerp wordt aangesneden maakt het voor mij niet direct heel goed.

Er zat gewoon geen emotie in de karakters, alleen fysieke pijn. De gemene blanke zijn allemaal erg voorspelbaar en worden snel vermoeiend.

Film voldeed aan mijn verwachtingen. 6

Laatst bewerkt:
heb het gisteravond ook gezien, vond het ook goed, was wel erg die zweepslagen bij die vrouw.

CIRCUMSTANCE

Hele indrukwekkende drama/soort romantische film!
Pak van het begin tot het eind, sterkte acteerprestaties..
Alleen het einde had iets beter gekunt, was net te ''open''

De film gaat over 2 islamitische meisjes die eigenlijk heel anders leven/willen leven dan dat in hun geloof word gewaardeerd... En als dan haar broer ook weer thuis komt en die helemaal zwaar bekeerd is tot het geloof.......

Echt een aanrader
8 (had n dikke 9 gekrengen als het einde beter was)

Iemand Anchorman 2 al gezien?

Pas 27 maart bij Pathé.. Hopelijk voor die tijd wat betere rips online. Ik snap niet dat de studio's zo huiverig zijn om de film in NL te releasen. Sinds het openingsweekend tijdens de feestdagen in de VS hebben ze al flink wat geld binnengehaald met deze film. De metascores vallen wel erg tegen, dus het zal sowieso wel slechter zijn als deel 1. Maar ik bedoel, het is geen American Pie of zo die straight to dvd release verdient..

Lone Survivor helemaal niet bij Pathe. Wat een onzin :mad:

Ben voor vanavond uitgevraagd om naar de film te gaan in Gouda, want gratis kaartjes, draaien echter maar 2 films; 12 years a slave of monuments men.

Meisje van wie die kaartjes zijn zeg dat ik mag kiezen dus, wat gaat het worden?

Ben voor vanavond uitgevraagd om naar de film te gaan in Gouda, want gratis kaartjes, draaien echter maar 2 films; 12 years a slave of monuments men.

Meisje van wie die kaartjes zijn zeg dat ik mag kiezen dus, wat gaat het worden?

Ligt eraan of je zin in een luchtige of drama film hebt.

Monunents men moet erg tegenvallen als ik het zo hoor van vrienden. En mss magje haar we'll troostuuuh bij 12 years

12 years a slave.
Heel hard huilen
Gainz gunna be made

Gisteren naar de avant premiere van 300: rise of an empire geweest in Brussel:

Greek general Themistokles leads the charge against invading Persian forces led by mortal-turned-god Xerxes and Artemisia, vengeful commander of the Persian navy.

Film is dus een prequel op de vorige film. Ik had de trailer bekeken en zou opzich er niet voor naar de cinema gaan maar als je gratis tickets hebt met dan een receptie erachter (free drinks and burgers) wil ik wel wat moeite doen. De tactische zetten zitten er weer in wat ik wel tof vond. Voor de rest vind ik eigenlijk dat de film een beetje teleurstellend is. Ik weet niet of het aan mij ligt of aan het feit dat 300 in zijn genre de lat vrij hoog heeft gelegd. Als actie je hoofdmotivatie is zal dit zeker een film voor je zijn maar voor mezelf klopte het plaatje niet altijd. Van mij mag hij een 6 a 6,5 krijgen.

Voor de rest vind ik eigenlijk dat de film een beetje teleurstellend is.

Colbert_3741.jpg

Gisteren naar de avant premiere van 300: rise of an empire geweest in Brussel:

Greek general Themistokles leads the charge against invading Persian forces led by mortal-turned-god Xerxes and Artemisia, vengeful commander of the Persian navy.

Film is dus een prequel op de vorige film. Ik had de trailer bekeken en zou opzich er niet voor naar de cinema gaan maar als je gratis tickets hebt met dan een receptie erachter (free drinks and burgers) wil ik wel wat moeite doen. De tactische zetten zitten er weer in wat ik wel tof vond. Voor de rest vind ik eigenlijk dat de film een beetje teleurstellend is. Ik weet niet of het aan mij ligt of aan het feit dat 300 in zijn genre de lat vrij hoog heeft gelegd. Als actie je hoofdmotivatie is zal dit zeker een film voor je zijn maar voor mezelf klopte het plaatje niet altijd. Van mij mag hij een 6 a 6,5 krijgen.

Ik ben ook bang dat deze film enorm gaat tegenvallen. Leonidas was ook zo machtig gespeeld door Gerard Butler! Nu weet ik niet of Themistocles een grote rol in de film heeft maar als je hem naast Leonidas zet dan komt het al niet geloofwaardig over. (zijn maar vooroordelen maar toch).

Terug
Naar boven