Als je squats wilt filmen kun je 2x 5kg schijven op dat rekje tussen de squat racks hangen. En je telefoon tussen de schijven zetten.
Heb ik ook al een paar keer gedaan. Werkt prima. Precies de juiste hoogte en hoek.
Ik squat eigenlijk altijd achter het squatrack

,maar is wel een goeie tip jah, zou eens kijken of ik laat
@FREAKJAM een keer filmen.
Je gewicht n beetje meer naar achteren verplaatsen: Let op dat je niet achterover valt
Ben dan juist bang dat het gewicht teveel op mn onderrug druk gaat geven. Ik denk dat mijn grote probleem is dat als ik zak mijn bovenlichaam naar voren gaat, denk flexibiliteitsprobleem?
Kwestie van heel veel oefenen en na elke rep bekijken of je gewicht inderdaad naar voren is geplaatst of niet. Als je na een squat als het ware je gewicht weer naar je hielen moet verleggen, heb je dus wederom niet vanuit je hielen gesquat. Bij mij hielp het om te oefenen eerst met mijn heupen naar achter te bewegen voordat ik echt begon met zakken.
Vind het lastig uit te leggen, maar hoop dat je het idee een beetje snapt

.
Snap wat je bedoelt ,zal eens meer oefenen met de lichte setjes.
Beide eigenlijk, maar met name gewichten op je belangrijkste oefeningen!
Qua bw gewicht weer richting de 80kg maar nu een stuk lager bf dan de vorige keer dan midden juni een kleine cut tot begin september om vervolgens daarna weer een hele tijd te bulken en volgend jaar zomer eens wat dieper cutten. Qua oefeningen hoop ik eens die 125kg bp te drukken, Mp oud niveau evenaren( 5x65) ( ga deze week weer met mp beginnen) , Squat weer boven de 100kg en voor de rest vind ik rkracht niet super belangrijk. ALs ik maar progressie blijf zien.
Quads hoef je trouwens niet per se te 'voelen' tijdens het squaten

!
Nou "vroeger" toen squatten goed ging met reppen met 100kg en hoger, voelde ik mn quads wel heel goed en had ik dagen erna er ook goeie spierpijn van, geen idee waarom mn techniek nu anders en hoe ik het kan verbeteren,maar denk dat ik toen ook flexibeler was.
Ehm...
@flexx123 4200kcals clean valt nog wel mee toch? Echter geeft het ook wel meer ruimte voor ~500-750kcals minder clean
nou ik vind maaltijden van 130gr macaroni, 100gram bulgar met dan ook nog groente en vlees best flink, vooral die bulgar maaltijd krijg ik maar net weg in mn kleine pauze op het werk.
Misschien meer gewicht gebruiken?
Goed plan, zal volgende keer er wel meteen 150kg opgooien
Dat ik niet snap hoe je kunt squaten zonder de spieren te voelen die je er mee zou moeten trainen..of begrijp ik je verkeerd?
Dat dacht ik dus ook. aangezien ik het vroeger wel goed voelde.
Waarschijnlijk voelt Robert zijn quads niet tijdens het squaten, omdat zijn glutes (dik) achterlopen op z'n quads. Dit betekent niet dat de quads hun werk niet doen, maar ze hoeven gewoon minder hard te werken dan de glutes.
Lijkt logisch omdat ik zolang niet gesquat heb,maar ondertussen wel mn quads ben blijven trainen, maar toen geen isolatie deed voor mn glutes. Dus als mn glutes beetje zijn bijgetrokken zou het kunnen zijn dat ik mn quads wel weer ga voelen bij squats?