MuscleMeat

Flying Fox log

Dat een hogere frequentie in maaltijden op een dag zou leiden tot betere vooruitgang in massa en kracht is weer typische kletspraat van bodybuilders.

Dat beweer ik niet. Wél staat vast dat je meer zal binnen krijgen met een grotere verspreiding, en dat is net mijn punt.

Heb je trouwens een duidelijkere studie? Met 27 mensen (trainden ze daarvoor à propos wel? ook dat kan een serieus verschil opleveren in belang van een uitgekiend schema.) heb je geen serieuze resultaten.

4000 kCals bij 70kg is ruim voldoende, lijkt mij.

Schijnbaar niet, want het gaat véél te traag. Hij moet toch niet bang zijn om wat vet aan te zetten, dat zou zn kracht- en massagains enkel ten goede komen.

Ik snap jullie redenaties wel. Maar naast die 3 maaltijden drink ik ook nog dikke halve liters melk/chocomelk aan 400-500kcal, en een pot kwark van 500kcal. Als ik die "tussendoortjes" meetel als maaltijd, dan kom ik aan 7 per dag.

Die halve liters melk vind ik nu niet echt maaltijdwaardig. Waar is je koolhydratenbron? Zorg dat elke maaltijd e/k/v bevat. Niet enkel voor een evenwichtigere voeding maar ook om sneller dat hongergevoel weer op te roepen. Van enkel eiwitten te eten blijf je te lang verzadigd.

Bij kwark bv kan je gewoon een notenmix, havermout, rozijnen (erg lekker), fruit, ... toevoegen, dat eet weg alsof het niets is en het is minder eentonig. :)
En als je het erg makkelijk wilt neem dan een weightgainer bij de helft van je melk ofzo?

Groeien zal je! :D

• Topic Starter Topic Starter
Schijnbaar niet, want het gaat véél te traag. Hij moet toch niet bang zijn om wat vet aan te zetten, dat zou zn kracht- en massagains enkel ten goede komen.
Ik geef toe dat het sneller kan, maar een kg per 2 weken is nu ook weer niet zó weinig?
Bovendien ligt het traag gaan eerder aan het niet halen van die 4000kcal. Laat ik al eens beginnen met daar altijd in te slagen.
Die halve liters melk vind ik nu niet echt maaltijdwaardig. Waar is je koolhydratenbron?
in de melk? :dunno:
Een dikke 4g per 100ml

Ik ben niet echt tegen een 5tal volwaardige maaltijden per dag, ik heb alleen gemerkt dat ik dan nooit met een hongergevoel zit, wat geen goede invloed heeft op de hoeveelheid. Dan liever een snel tussendoortje met melk, en met wat honger aan tafel gaan.

Laatst bewerkt:
TS reden waarom ik het vroeg is om dat je sinds 2004 lid bent van deze site en vind dat je een redelijk normaal fysiek hebt. Dus dat daar waarschijnlijk nog wat winst is te behalen? Misschien iets te kort door de bocht want ik weet niet hoe lang je ook daadwerkelijk dedicated aan het trainen bent. Anyway je leest ontzettend veel dus je zal waarschijnlijk wel weten hoeveel je naar binnen moet prakken om flink te gainen?

s6 man!

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je dat moeilijk kan beoordelen aangezien je niet weet waar die kcal inzitten.

TS reden waarom ik het vroeg is om dat je sinds 2004 lid bent van deze site en vind dat je een redelijk normaal fysiek hebt. Dus dat daar waarschijnlijk nog wat winst is te behalen?
De redenen daarvoor zijn al veel te vaak besproken hier op het forum. Waaronder zo'n 2 keer in dit topic. Dus daar ga ik niet te diep op in gaan. Laten we het houden op "ik at als een ethiopiër en ik trainde niet consequent voor lange periodes"

Misschien iets te kort door de bocht want ik weet niet hoe lang je ook daadwerkelijk dedicated aan het trainen bent. Anyway je leest ontzettend veel dus je zal waarschijnlijk wel weten hoeveel je naar binnen moet prakken om flink te gainen?
Ik weet dat ik aankom als ik consequent boven de 3000kcal blijf, maar dan is het nipt. Dus 4000kcal zou goed moeten werken.

Bedankt voor het compliment trouwens, "redelijk normaal fysiek" is een verbetering ten opzichte van "uitgehongerde albino ethiopiër"

De redenen daarvoor zijn al veel te vaak besproken hier op het forum. Waaronder zo'n 2 keer in dit topic. Dus daar ga ik niet te diep op in gaan. Laten we het houden op "ik at als een ethiopiër en ik trainde niet consequent voor lange periodes"
Ik weet dat ik aankom als ik consequent boven de 3000kcal blijf, maar dan is het nipt. Dus 4000kcal zou goed moeten werken.
Bedankt voor het compliment trouwens, "redelijk normaal fysiek" is een verbetering ten opzichte van "uitgehongerde albino ethiopiër"

De discussie in je log gemist; all clear. Je bent dus op de goede weg trainze en gainze dan de komende tijd!

Ik geef toe dat het sneller kan, maar een kg per 2 weken is nu ook weer niet zó weinig?
Bovendien ligt het traag gaan eerder aan het niet halen van die 4000kcal. Laat ik al eens beginnen met daar altijd in te slagen.

1kg op 2 weken is idd niet verkeerd, dat wist ik niet. Daarnaast wist ik ook niet dat je niet altijd die 4000 haalt en ervoor zelf helemaal niet. Vandaar mijn twijfels of 4000 wel genoeg was, wat niet per sé zo hoeft te zijn.

Als je die 4000 kan aanhouden en je groeit is het prima en moet je ntr niet meer eten. :)

in de melk? :dunno:
Een dikke 4g per 100ml

En denk je dat dat een goede bron is? ;)

Ik ben niet echt tegen een 5tal volwaardige maaltijden per dag, ik heb alleen gemerkt dat ik dan nooit met een hongergevoel zit, wat geen goede invloed heeft op de hoeveelheid. Dan liever een snel tussendoortje met melk, en met wat honger aan tafel gaan.

Daar valt voedingsgewijs natuurlijk ook vanalles voor te doen.
Ook even buiten joggen tussen twee maaltijden in (al is het maar 10min) geeft mij altijd een reuzehonger na een 1,5-2uur. Misschien ook een ideetje.

Juist ja. :o

Wat is er mis met de koolhydraten in melk?

PR!! :roflol:

10eplcj.jpg

Knap gedaan!

BW=69,7

Bench:
5x25
5x35
5x45
5x55
5x65 PR
workload: 1125kg

Dips:
10xBW
12xBW
workload: 1533kg

Pullup:
8xBW
7xBW
6xBW

Bottem partial squat:
5x25
5x35
5x45

prehab:
-reverse fly's
-band pull aparts

Wat vind je heup nu van die bottom partial squats FF?
Nog steeds geen last?

Tijdens de oefening alvast niet. De afgelopen dagen wel wat pijn gehad, maar dat leek me eerder spierpijn. Voorlopig ga ik er iig mee door. Lekkere oefening, ook goed voor de flexibiliteit.

Tijdens de oefening alvast niet. De afgelopen dagen wel wat pijn gehad, maar dat leek me eerder spierpijn. Voorlopig ga ik er iig mee door. Lekkere oefening, ook goed voor de flexibiliteit.

Nice. Dat is in ieder geval 1 variatie op squats die je kunt doen. Je gewicht stijgt ook lekker trouwens. Niet al te hard, maar wel consistent. :)

Nice al 2 squattrainingkjes zonder zeer !

Terug
Naar boven